Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 1003020264

Μάθημα

Ταξίδι μέσα από διάφορα λογοτεχνικά αποσπάσματα...

Ενότητες

  • ΑΦΟΡΜΗΣΗ το ΜΕΡΑ ...ΜΕΡΩΣΕ... και αναφορά στα ακριτικά τραγούδια(περυσινη βυζαντινή ιστορία): καταγραφή πρωτων σκεψεων, συναισθημάτων
  • περιήγηση στην ιστοσελίδα https://xorio.gr/  :είδη, δημοτικών, ρυθμών, θεμάτων  και να ακούσουν και αγάπης(https://youtu.be/TV1DNcJJD9s?si=F5KVZP7Zgk_PuSub) , ξενιτιας τραγούδια (παρακάτω σύνδεσμος)-κρατουν λεξεις-φρασεις
  • Να βρείτε τα είδη και τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού(ανάγνωση 2 τραγουδιών του βιβλίου, καθημερινότητας και ιστορικό : νανούρισμα (παραδοσιακό νανούρισμα και της Πάργας ΤΗΣ ΠΑΡΓΑΣ -παραλλαγή)
  • Δημιουργικη γραφή: φυλλο για δημιουργια δημοτικου της επιλογής τους
  • Ακούστε τραγούδια της ξενιτιάς εδω και διαβάσετε παράλληλα  το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη «Ο γυρισμός του ξενιτεμένου». Ποιες ομοιότητες εντοπίζετε;
  • Αφού διαβάσετε την παραλογή«Του γεφυριού της Άρτας» και τα γενικά γνωρίσματα των παραλογώνΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΩΝ, να εντοπίσετε κάποια από αυτά στο συγκεκριμένο τραγούδι αλλά και γνωρίσματα γενικά των δημοτικών τραγουδιών.
  • Συνεχίστε την παραλογή , δίνοντας ένα δικό σας τέλος.
  • Μπορείς να περιγράψεις την εικόνα;

    Υπάρχει κάποια δυσκολία ,πιστεύεις να χτιστεί ένα τέτοιο έργο παλιότερα;

    Σήμερα θα ήταν πιο εύκολο; Γιατί;

  • %25CE%25B1%25CF%2581%25CF%2587%25CE%25B5%25CE%25AF%25CE%25BF+%25CE%25BB%25CE%25AE%25CF%2588%25CE%25B7%25CF%2582+%25284%2529.jpg
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ,ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΥ,ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ είν’ ο ποιητής και στη γενιά ΚΟΡΝΑΡΟΣ,

που να βρεθή ακριμάτιστος, σα θα τον πάρη ο Χάρος.
Στη Στείαν εγεννήθηκε, στη Στείαν ενεθράφη,
εκεί ’καμε κ’ εκόπιασεν ετούτα που σας γράφει.
Στο Κάστρον επαντρεύτηκε σαν αρμηνεύγει η φύση,
το τέλος του έχει να γενή όπου ο Θεός ορίση.

  • ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ:ΕΓΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ  , κρητικες μαντινάδες (ηχητικο)ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ(σχολιασμός για ρίμα, γλώσσα, όργανα, περιεχομενο, ποιοι οι 3 τραγουδιστές στο 2ο ηχητικό) https://www.musicale.gr/synthetes/mamagakis_sounds_8.html  ( 2ο ηχητ. : αρχη, στιχ.61,81,375,317,631)ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ebooks, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΙΠΠΟΤΙΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ , animation                        
  • ΟΙ 5 ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΑΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ 5 ΜΕΡΩΝ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ , ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ κόμικ του Ερωτόκριτου των Γούση Γ. και Παπαμάρκου Δ.   ΚΟΜΙΚ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΣ ΑΠΟ ΠΟΙΗΜΑ
  • ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ : ΗΧΗΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • Ακούστε τον «Ερωτόκριτο» μελοποιημένο (https://youtu.be/8Ttliz38Upo) και εκφράστε τα συναισθήματά σας γραπτά. Τι νιώθετε ,τι σκέφτεστεποιες εικόνες σας δημιουργεί το τραγούδι; Ζωγραφίστε ,γράψτε εμπνευσμένοι από αυτό. Στο padlet γράψτε και εκφραστείτε .

ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΤΕ ΣΕ ΠΠΤ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΪΤΑΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ , ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΣΤΙΧΟΥΣ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ-ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ

 

  1. Μια ανάγνωση  μεγαλόστομης ποίησης Παλαμά για σύγκριση
  2. Διαβάστε προσεκτικά τα 3 ποιήματα του Καβάφη, καθώς και το 200 π.Χ στο σχολικό βιβλίο(3πλή θεματική) , που υπάρχουν στο παρακάτω word και με την εισαγωγή σχολίου εντοπίστε κάποια από τα χαρακτηριστικά της ποίησής του(Σας έχω στείλει στην ομαδική μας σχετικό σύνδεσμο για συνεργατικό έγγραφο)
  3. ΒΑΣΕΙ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ν.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΝΑ ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  4. Παρακολουθήστε το εισαγωγικό βίντεο που ακολουθεί
  5. Παρακολουθήστε το παρακάτω διαδραστικό βίντεο (Καβάφης, Ο Αλεξανδρινός ποιητής) και στο τέλος του κάντε τις 2 δραστηριότητεςς που ακολουθούν ,  , πατώντας το χεράκι που εμφανίζεται κάθε φορά.

ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -