Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 1003020264
1003020264 - ΜΑΡΙΑ ΓΑΛΟΥΖΗ
Περιγραφή Μαθήματος

Ταξίδι μέσα από διάφορα λογοτεχνικά αποσπάσματα...
- ΑΦΟΡΜΗΣΗ το ΜΕΡΑ ...ΜΕΡΩΣΕ... και αναφορά στα ακριτικά τραγούδια(περυσινη βυζαντινή ιστορία)
- Να βρείτε τα είδη και τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού(ανάγνωση 2 τραγουδιών του βιβλίου, καθημερινότητας και ιστορικό : νανούρισμα και της Πάργας)
- Ακούστε τραγούδια της ξενιτιάς εδω και διαβάσετε παράλληλα το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη «Ο γυρισμός του ξενιτεμένου». Ποιες ομοιότητες εντοπίζετε;
- Αφού διαβάσετε την παραλογή«Του γεφυριού της Άρτας» και τα γενικά γνωρίσματα των παραλογώνΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΩΝ, να εντοπίσετε κάποια από αυτά στο συγκεκριμένο τραγούδι αλλά και γνωρίσματα γενικά των δημοτικών τραγουδιών.
- Συνεχίστε την παραλογή , δίνοντας ένα δικό σας τέλος.
-
Μπορείς να περιγράψεις την εικόνα;
Υπάρχει κάποια δυσκολία ,πιστεύεις να χτιστεί ένα τέτοιο έργο παλιότερα;
Σήμερα θα ήταν πιο εύκολο; Γιατί;
ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΤΕ ΣΕ ΠΠΤ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΪΤΑΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ , ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΣΤΙΧΟΥΣ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ-ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ
- ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ Β ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ -ΕΛΛΗΝΟΪΤΑΛΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟΒΙΝΤΕΟ -ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΝΗΜΗΣ
- ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ: 1.http://filoblogiko.blogspot.com/2013/04/blog-post_22.html - 2. ΕΛΥΤΗΣ -ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ -ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ - 3. ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΓΙΑ ΜΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ
![]() |
ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ είν’ ο ποιητής και στη γενιά ΚΟΡΝΑΡΟΣ,
που να βρεθή ακριμάτιστος, σα θα τον πάρη ο Χάρος.
Στη Στείαν εγεννήθηκε, στη Στείαν ενεθράφη,
εκεί ’καμε κ’ εκόπιασεν ετούτα που σας γράφει.
Στο Κάστρον επαντρεύτηκε σαν αρμηνεύγει η φύση,
το τέλος του έχει να γενή όπου ο Θεός ορίση.
- ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ:ΕΓΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ , ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ(σχολιασμός για ρίμα, γλώσσα, όργανα, περιεχομενο, ποιοι οι 3 τραγουδιστές στο 2ο ηχητικό) ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ebooks, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΙΠΠΟΤΙΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ , animation
- ΟΙ 5 ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΑΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ 5 ΜΕΡΩΝ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ , ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ κόμικ του Ερωτόκριτου των Γούση Γ. και Παπαμάρκου Δ. ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΣ ΑΠΟ ΠΟΙΗΜΑ
- ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ : ΗΧΗΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
- ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Ακούστε τον «Ερωτόκριτο» μελοποιημένο (https://youtu.be/8Ttliz38Upo) και εκφράστε τα συναισθήματά σας γραπτά. Τι νιώθετε ,τι σκέφτεστε, ποιες εικόνες σας δημιουργεί το τραγούδι; Ζωγραφίστε ,γράψτε εμπνευσμένοι από αυτό. Στο padlet γράψτε και εκφραστείτε .
- Μια ανάγνωση μεγαλόστομης ποίησης Παλαμά για σύγκριση
- Διαβάστε προσεκτικά τα 3 ποιήματα του Καβάφη, καθώς και το 200 π.Χ στο σχολικό βιβλίο(3πλή θεματική) , που υπάρχουν στο παρακάτω word και με την εισαγωγή σχολίου εντοπίστε κάποια από τα χαρακτηριστικά της ποίησής του(Σας έχω στείλει στην ομαδική μας σχετικό σύνδεσμο για συνεργατικό έγγραφο)
- Παρακολουθήστε το εισαγωγικό βίντεο που ακολουθεί
- Παρακολουθήστε το παρακάτω διαδραστικό βίντεο (Καβάφης, Ο Αλεξανδρινός ποιητής) και στο τέλος του κάντε τις 2 δραστηριότητεςς που ακολουθούν , , πατώντας το χεράκι που εμφανίζεται κάθε φορά.
ΠΟΙΚΙΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -