Μάθημα : Β' Γυμνασίου - Μελέτη Εκκλησιαστικής Ιστορίας- 2025 - 2026
Κωδικός : 1003020341
1003020341 - ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Μελέτη του υλικού του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Β' Γυμνασίου με θέμα : Μελέτη Εκκλησιαστικής Ιστορίας - Η Εκκλησία Οργανώνεται
Οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν :
- γνώση της έννοιας της Εκκλησίας, του τρόπου οργάνωσής της, Διοικήσεώς της, διαποίμανσης του ορθόδοξου χριστιανικού πληρώματος, της ιστορίας της Εκκλησίας από τις απαρχές έως σήμερα (μοντέλο των 3 κύκλων - Από την τοπικότητα στην παγκοσμιότητα του μηνύματος της Εκκλησίας, ιστορία της οργάνωσης της Εκκλησίας) χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας το παιδαγωγικό μοντέλο του Ρόμβου κατά το οποίο προσδοκάται η διαμόρφωση ταυτότητας του μαθητή με λόγο και λόγους (συνειδητοποίηση της θέσεώς του στην κοινωνία και υπεύθυνη ανάληψη του ρόλου του, της ελεύθερης σκέψης και αξιοποίησης του υλικού μελέτης για να διερευνά και να διαμορφώνει την ίδια γνώμη, να μπορεί να αυτοαξιολογείται και να ετεροαξιολογεί τις δεξιότητες των συμμαθητών του για να μπορεί με τη χρήση της συλλογικής νοημοσύνης να αναπλαισιώνει και να μεταμορφώνει τον παρόντα κόσμο στην Βασιλεία του Θεού.
- συνειδητοποίηση με βιωματικό τρόπο των συνεπειών της συγκεκριμένης επιλογής οργάνωσης της ορθόδοξης εκκλησίας στην προσωπική μας ζωή - συνθήκες, αποτελέσματα
- Κριτική αντιμετώπιση των αποτελεσμάτων και συνεπειών της οργάνωσης της εκκλησίας με τη βοήθεια των πολυγραμματισμών, της πολυτροπικότητας και ρευστότητας των ψηφιακών μέσων με σκοπό να βοηθήσουμε τον μαθητή να διαβάζει πίσω από τα κείμενα
- Στόχευση στην μόρφωση συγκροτημένων, συνειδητοποιημένων θεανθρώπινων προσωπικοτήτων των μαθητών με συνέπεια ορθόδοξης θεωρίας και πράξης.

Αγαπητοί αναγνώστες, πολύτιμοι μαθητές και μαθήτριές μας, γονείς και κηδεμόνες, ενδιαφερόμενοι του Μαθήματος της Ορθόδοξης Θεολογίας,
Με χαρά μου σας καλωσορίζω στην παρούσα σελίδα, όπου ακολουθώντας τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, χρησιμοποιώντας τα νέα διαδικτυακά εργαλεία και ενημερώνοντας τις τελευταίες εκπαιδευτικές καινοτόμες δράσεις, συγκέντρωσα προτάσεις και σχέδια μαθημάτων σε κάθε τάξη του Γυμνασίου και Λυκείου για να μελετούν τα παιδιά μας έγκυρα, ουσιαστικά και υπεύθυνα την ορθόδοξη Θεολογία.
Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.
Βασιλεύ ουράνιε, Παράκλητε, το Πνεύμα της αληθείας, ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών , ο θησαυρός των αγαθών και ζωής χορηγός , ελθέ και σκήνωσον εν ημίν, και καθάρισον ημάς από πάσης κηλίδος, και σώσον αγαθέ τας ψυχάς ημών. Αμήν .
Υπό την σην ευσπλαχνίαν καταφεύγομεν Θεοτόκε, τας ημών ικεσίας μη παρίδης εν περιστάσει, αλλ' εκ κινδύνων λύτρωσαι ημάς, μόνη Αγνή, μόνη ευλογημένη.
Καλή κι ευλογημένη χρονιά!
Σας καλούμε να συμμετέχετε στη συζήτηση γνωριμίας μεταξύ μας που θα βοηθήσει να εργαστούμε με περισσότερο κέφι και ενδιαφέρον για γνώσεις που είναι καινούριες και συναρπαστικές!
Στις ανακοινώσεις θα βρίσκετε την ύλη των μαθημάτων μας κάθε φορά και στην κάθε ενότητα τις εργασίες και δράσεις που χρειαζόμαστε.
Στον τοίχο του μαθήματος μπορείτε να αναρτήσετε απορίες, ή κουβεντούλες μεταξύ σας που θα ψυχαγωγούν και θα ξεκουράζουν με τρόπο ευγενικό και έξυπνο από τις δυσκολίες της μέρας.
Στα μηνύματα θα μπορείτε να απευθύνετε ερωτήσεις και απορίες προσωπικά προς τον καθηγητή.
Καλή διασκέδαση μαθαίνοντας!
Το Άγιο Πνεύμα εισέρχεται στην ανθρώπινη Ιστορία - πορεία στα έσχατα : σε μια χαρούμενη αιωνιότητα
1. Η Ιστορία της Βαβέλ και η σχέση της με την Πεντηκοστή του Χριστού
2. Πεντηκοστή : το χρονικό
3. Πεντηκοστή - Κουίζ
Αφού δείτε το κουίζ απαντήστε στις ερωτήσεις της εφαρμογής. Καλή διασκέδαση μαθαίνοντας!
Παραβολές του Χριστού
Διαδραστικά βίντεο
α. Παραβολή σπλαγχνικού πατέρα
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1201801
https://learningapps.org/view40525247
β. Παραβολή του σπλαγχνικού Σαμαρείτη
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1201810
Μελετήστε το διαδικτυακό βιβλίο και ολοκληρώστε τις δραστηριότητες που περιέχει. Γράψτε τα αποτελέσμα και το χρόνο που διήρκεσε για να τα επιτύχετε στα σχόλια. Επίσης γράψτε τις σύντομες απαντήσεις σας στα σχόλια. Υπάρχει η εργασία και στις εργασίες με τον ίδιο τίτλο, οπότε μπορείτε να αναρτήσετε φωτογραφία οθόνης της τελευταίας σελίδας του βιβλίου. Και στα σχόλια θα γράψετε τις σύντομες απαντήσεις/εκθέσεις που ζητάει να απαντήσετε.
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=773321
Ενότητες
1. Ανάγνωση του κειμένου στη σελίδα 69.
2. Συζήτηση και αναζήτηση των λέξεων. Συμπλήρωση του λεξικού μας με τις έννοιες των λέξεων:
Διδάσκω, μαθητής, βασιλεία του Θεού, αναζήτηση, περιοδείες, Συναγωγή, μετάνοια, αρχιερείς, Γραμματείς, Σαδδουκαίοι, Φαρισαίοι, Ζηλωτές, προύχοντες, αυθεντία, κοινωνία του Θεού, εβδομήκοντα μαθητές.
3. Θέματα προς εξέταση:
α. Επί του όρους ομιλία
β. Μακαρισμοί, σελ. 116
γ. Αληθινή προσευχή, “Πάτερ ημών”
δ. άγχος, σελ. 117, χρυσός κανών, κατάκριση
ε. αληθινή ελεημοσύνη, σελ.117-119, 70, 77-79
στ. σελ. 47 παλαιού βιβλίου β’ γυμνασίου : Ιησούς και Ζακχαίος (Λκ. 19, 1-10).
ζ. αληθινός μαθητής του Χριστού. Βασικά στοιχεία στο παλιό βιβλίο, σελ. 54.
https://coggle.it/diagram/Wq59d8GZi-BbdPyf/t/-

Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -