Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα «Πολιτική Παιδεία» (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) είναι πρωτίστως μια μαθητεία στη Δημοκρατία. Σκοπός του είναι να διαμορφώσει έναν ελεύθερο, υπεύθυνο και ενεργό πολίτη, ο οποίος έγκαιρα και με επίγνωση θα κατανοήσει τη σημασία και την αξία της δημοκρατίας, θα σέβεται τους πολιτειακούς θεσμούς, θα αγαπά και θα αγωνίζεται για τη δημοκρατία και την πολιτεία.
Παιδιά,
- να ξέρετε να απαντάτε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι πιστεύει ο Αριστοτέλης για τον άνθρωπο; (Απ. σελ. 8)
2. Πως επιδρά ο βιολογικός και ο κοινωνικός παράγοντας στην ανάπτυξη του ατόμου; (Απ. σελ. 8)
3. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας; (Απ. σ. 8-9)
4. Η συμπεριφορά του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα έμφυτων ή επίκτητων (περιβαλλοντικών) παραγόντων; (Απ. σελ. 9)
5. Πως διαμορφώνεται η προσωπικότητα του ατόμου; (Απ. σελ. 9)
6. Πως εντάσσεται το άτομο στην κοινωνία;(Απ. σελ. 9)
- Μάθετε για προσωπικότητες που άλλαξαν το ιστορικό γίγνεσθαι όπως:
Νέλσον Μαντέλα
Ρόζα Πάρκς
Μιχαήλ Γκορμπατσώφ
- Ερευνήστε την περίπτωση του παιδιού-αγριμιού του Kassel to 1540 μ.Χ.
Καλή επιτυχία στην μελέτη σας.
Όσοι από σας ενδιαφέρονται για θέματα κοινωνικοποίησης, εκπαίδευσης και διαμόρφωσης της προσωπικότητας δείτε το υλικό που είναι αναρτημένο στο "Κλειδιά και Αντικλείδια", στην διεύθυνση www.kleidiakaiantikleidia.net
Παιδιά, απαντήστε στις εξής ερωτήσεις:
1. Ποιος είναι ορόλος της πολιτικής εξουσίας; Πως οφείλει να δρα; (Απ. 1η παρ. σελ. 16)
2. Γιατί σήμερα η οικονομία κυριαρχεί επί της πολιτικής; (Απ. σελ.16)
3. Γιατί είναι προβληματική και η πλήρης κυριαρχία της πολιτικής σε όλους τους τομείς της ζωής; (Απ. σελ.16-17
4. Πως έγινε η μετάβαση από την οικονομία του οίκου στην οικονομία της πόλης; Τι είναι ο αντιπραγματισμός; Πως βοήθησε η ανακάλυψη του χρήματος; (Απ. σελ. 17)
5. Τι είναι ο καταμερισμός της εργασίας; (Απ. σελ. 16)
7. Τι είναι η αγορά; (Απ. σε. 17 στο παράθεμα)
- Ερευνήστε και μάθεται για τις έννοιες :
Ολοκληρωτισμός, Φασισμός, Ναζισμός, Χίτλερ.
Ψάξτε και βρείτε στο διαδίκτυο για τα δίκτυα ανταλλαγής προϊόντων και υπηρεσιών "Πελίτι" στην Δράμα και "Οβολός" στον Βόλο.
Σας εύχομαι καλή μελέτη στην προσπάθειά σας.
Παιδιά θα πρέπει να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1, Τι είναι η αγροτική κοινωνία; Ποιες προϋποθέσεις έπρεπε να ισχύουν για να δημιουργηθεί; (Απ. σελ. 20)
2. Πως και που εξελίχθηκε η αγροτική κοινωνία; (Απ. σελ. 20)
3. Τι άλλαξε τον 19ο αιώνα; (Απ. σελ. 20)
Εργασία: Βρείτε το ποσοστό επί τοις εκατό (%) των απασχολούμενων στην γεωργία στην Ελλάδα σήμερα.
Παρακαλώ να γνωρίζετε τις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι σημαίνει εκβιομηχάνιση και τι βιομηχανική επανάσταση; (Απ. σελ. 20-21)
2. Να γίνει η σύγκριση μεταξύ της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας. (Απ. σελ. 21)
3. Πως ήταν η ζωή των ανθρώπων στα πρώτα εργοστάσια και στις πρώτες πόλεις που προέκυψαν από τη βιομηχανική επανάσταση; (Απ. σελ. 21 στο παράθεμα).
4. Να γνωρίζετε τις αλλαγές που προέκυψαν στην οργάνωση της κοινωνίας, στους θεσμούς και στο τρόπο σκέψης των ανθρώπων στην βιομηχανική κοινωνία. (Απ. σελ. 21-22)
5. Τι ήταν το κίνημα των Λουδιτών; (Απ. σελ. 21 στο παράθεμα).
Επικαιροποιήστε με νέα δεδομένα τον πίνακα που αφορά στην αστικοποίηση, στην σελίδα 21.
Παιδιά παρακαλώ ωα ξέρετε τις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι η εκβιομηχάνιση και τι η βιομηχανική επανάσταση; (Απ. σελ. 20-21)
2. Να γίνει η σύγκριση μεταξύ της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας. (Απ. σελ. 21)
3. Πως ήταν η ζωή των ανθρώπων στα πρώτα εργοστάσια και στις πρώτες πόλεις που προέκυψαν από την βιομηχανική επανάσταση; (Απ. Παράθεμα σελ. 21)
4. Ποιες είναι οι αλλαγές που προέκυψαν στην οργάνωση της κοινωνίας, στους θεσμούς και στον τρόπο σκέψης των ανθρώπων στη βιομηχανική κοινωνία; (Απ. σελ. 21-22)
5. Τι ήταν το κίνημα των Λουδιτών; (Απ. Παράθεμα σελ.21)
Καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις;
1. Τι σημαίνει ο όρος "επανάσταση" και ποιες είναι οι δύο μεγάλες τομές της; (Απ. σελ.22)
2. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της μεταβιομηχανικής κοινωνίας; (Aπ. σελ. 22)
3. Τι σημαίνει απόσταση μεταξύ χρόνου εφεύρεσης και χρόνου χρήσης ενός επιτεύγματος;(Απ. σελ. 23)
4. Τι σημαίνει άλλαξε η αίσθηση του χώρου και του χρόνου; (Απ. σελ. 23)
5. Πως η τεχνολογία άλλαξε την καθημερινή μας ζωή; (Aπ. σελ. 23)
6. Ποιο είναι το μέλλον της μεταβιομηχανικής κοινωνίας και ποια μεγάλα προβλήματα της ανθρωπότητας πρέπει να επιλύσει; (Απ. σελ. 23-24)
7. Τι γνωρίζετε για τον Ντάνιελ Μπελ (1919-2011) και ποια ερωτήματα τίθονται για την μεταβιομηχανική κοινωνία; (Απ. σελ.23)
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις.
1. Τι είναι η κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης; (Απ.24)
2. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ της βιομηχανικής κοινωνίας και της μεταβιομηχανικής κοινωνίας της γνώσης και της πληροφορίας; (Απ. σελ.24)
3. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της γνώσης και της πληροφορίας; (Απ.σελ.24)
4. Τι σημαίνει τεχνοφοβία και τι τεχνολογική ανεργία; (Απ.σελ.25)
5. Ποιες είναι οι κοινωνικές ανισότητες που διαμορφώνονται; (Απ. σελ.25)
6. Τι ισχύει με την ποιότητα των κοινωνικών σχέσεων; (Απ. σελ.25)
7. Ποιος προβληματισμός αναπτύσσεται σχετικά με τον έλεγχο του διαδικτύου; (Απ. σελ.25)
8. Τι είναι ο κυβερνοχώρος; (Απ. Πράθεμα σελ. 25)
Πριν να δείτε, να πιστέψετε και να ακολουθήσετε κάποιον ή κάτι στο διαδίκτυο
αναρωτηθήτε εάν ισχύει το "ΤΗΙΝΚ",
εάν ισχύουν δηλαδή τα παρακάτω: Είναι;
T- TRUE- Αληθινό
H - HELPFUL - Βοηθητικό
Ι - INSPIRING - Εμπνευσμένο
N - NECESSARY - Απαραίτητο
K - KIND - Ευγενικό
Εαν δεν ισχύουν, μην μπείτε στον κόπο να το δείτε.
Δεν θα σας χρησιμεύσει σε τίποτα.
Καλή μελέτη
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Από ποιους παράγοντες και πως προσδιορίζονται τα βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας;
(Απ. 1η παράγραφος σελ. 26)
2. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας; (Απ. σελ. 26-27)
3. Σε ποια φαινόμενα έχουν οδηγήσει την ελληνική κοινωνία και την οικονομί τα χαρακτηριστικά αυτά; (Απ. σελ. 27)
Καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το κύριο οικονομικό πρόβλημα; (Απ. σελ. 44)
2. Τι είναι η ανάγκη και τι τα αγαθά; (Απ. σελ. 44)
3. Ποιες είναι οι αποφάσεις που πρέπει να παρθούν από τους ανθρώπους σε σχέση με τις ανάγκες; (Απ. σελ.44)
4. Ποιες είναι οι χαρακτηριστικές ιδιότητες των αναγκών; (Απ. σελ. 44-45)
5. Πως διακρίνονται τα αγαθά; (Απ. σελ.45)
6. Τι γνωρίζετε για τη διαφήμιση; (Απ. σελ.45 & Παράθεμα σελ. 45)
Δείτε και μάθετε την Πυραμίδα των αnαγκών του Maslow. (Παράθεμα σελ. 45)
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το κύριο οικονομικό πρόβλημα; (Απ. σελ. 44)
2. Τι είναι η ανάγκη και τι τα αγαθά; (Απ. σελ. 44)
3. Ποιες είναι οι αποφάσεις που πρέπει να παρθούν από τους ανθρώπους σε σχέση με τις ανάγκες; (Απ. σελ.44)
4. Ποιες είναι οι χαρακτηριστικές ιδιότητες των αναγκών; (Απ. σελ. 44-45)
5. Πως διακρίνονται τα αγαθά; (Απ. σελ.45)
6. Τι γνωρίζετε για τη διαφήμιση; (Απ. σελ.45 & Παράθεμα σελ. 45)
Δείτε και μάθετε την Πυραμίδα των αnαγκών του Maslow. (Παράθεμα σελ. 45)
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιοι είναι οι συντελεστές της παραγωγής και ποιος θεωρείται σπουδαιότερος ιστορικά; (Απ. σελ. 46)
2. Ποιες είναι οι αποφάσεις που πρέπει να να πάρει η επιχείρηση ανάλογα με το μέγεθός της; (Απ. σελ. 46)
3. Ποιος είναι ο σκοπός της επιχείρησης και πως αυτός επιτυγχάνεται; (Απ. σελ. 46)
4. Τι είναι το κόστος παραγωγής; Ποια είδη γνωρίζετε; Τι είναι το κέρδος; (Απ. σελ. 46 & Παράθεμα σελ. 46)
5. Ποια είναι η σημασία του τόπου εγκατάστασης μίας επιχείρησης; (Aπ. σελ. 46 & Παράθεμα σελ. 46)
Καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Γράψτε τον νόμο της ζήτησης και της προσφοράς και υπό ποιες προϋποθέσεις υπάρχουν; (Απ. σελ. 47)
2. Πως προσδιορίζεται η τιμή ενός αγαθού; (Απ. σελ. 47)
3. Τι ονομάζεται τιμή ισορροπίας; (Απ. σελ. 47)
4. Τι είναι οι τεχνικές ελείψεις κάποιων αγαθών; (Απ. Παράθεμα σελ.47)
5. Πότε έχουμε πλεόνασμα και πότε έχουμε έλλειμμα προϊόντος στην αγορά; (Απ. σελ.47)
Νόμος της ζήτησης:
Όταν αυξάνεται η τιμή (P) ενός αγαθού, μειώνεται η ζητούμενη ποσότητά (Qd) του και
όταν μειώνεται η τιμή (P) ενός αγαθού, αυξάνεται η ζητούμενη ποσότητά του (Qd).
Νόμος της προσφοράς
Όταν αυξάνεται η τιμή ενός αγαθού (P) , αυξάνεται και η προσφερόμενη ποσότητά (Qd) του και
όταν μειώνεται η τιμή ενός αγαθού (P) , μειώνεται και η προσφερόμενη ποσότητά (Qd) του.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Από ποιους γίνεται η ζήτηση και η προσφορά των αγαθών και των υπηρεσιών; (Aπ. σελ 48)
2. Τι ονομάζεται νοικοκυριό και και ποιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό του; (Aπ, σελ. 48)
3. Από που προέρχεται το εισόδημα του νοικοκυριού και πως αυτό διαχωρίζεται; (Aπ. σελ. 48)
4. Ποιες είναι οι αποφάσεις που πρέπει να πάρει ένα νοικοκυριό και από ποιους παράγοντες εξαρτάται; (Aπ. σελ. 48)
Καλή μελέτη.
1. Με ποιο κριτήριο γίνονται οι αγορές ενός νοικοκυριού; (Απ. σελ.49)
2. Γράψτε ότι γνωρίζετε για τον οικογενειακό προϋπολογισμό και την ορθή διαχείριση του εισοδήματος; (Απ. σελ. 49)
3. Δείτε τον πίνακα διαχείρησης οικογενειακού προϋπολογισμού. (Σελ.49)
4. Υπό ποιες προϋποθέσεις γίνεται ορθή διαχείρηση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Παίζει ρόλο η παιδεία του κάθε νοικοκυριού; (Απ. σελ. 49 & Παράθεμα σελ. 49)
5. Τι είναι το σφάλμα σύνθεσης; (Απ. Παράθεμα σελ. 49)
1. Ποιες είναι οι βασικές μονάδες στο οικονομικό κύκλωμα; (Aπ. σελ. 50)
2. Τι περιλαμβάνει το κράτος ή ο δημόσιος τομέας; (Απ. σε. 50)
3. Τι γνωρίζετε για τα δημόσια αγαθά; (Aπ. σελ. 50)
4. Ποιος είναι ο ρόλος του κράτους στην οικονο0μία; (Απ. παράθεμα σελ. 50)
Καλή μελέτη στο διάβασμά σας.
Παρακαλώ απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιο δίλημμα ετέθη στην ελληνική οικονομία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο; (Απ. σελ. 52)
2. Ποια είναι τα μόνιμα διαρθρωτικά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας ονομαστικά; (Απ. σελ. 52-53)
3. Τι είναι το Δημόσιο έλλειμμα και τι το δημόσιο χρέος; (Απ. σελ.52)
4. Τι γνωρίζετε για την απασχόληση και την ανεργία;( Απ. σελ.52)
5. Τι είναι το ελλειμματικό ισοζύγιο; (Απ. 52-53)
6. Τι σημαίνει κρατικός παρεμβατισμός και προστασία; Γιατί δεν λειτούργησε στους τομείς της οικονομίας; (Απ. σελ. 53)
7. Τι σημαίνει εξάρτηση; (Απ. σελ. 53 & Παράθεμα σελ. 53)
8. Ποιοι είναι οι τομείς της οικονομίας; (Απ. σελ. 53)
Καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι η κοινωνικοποίηση, ποιος είναι ο στόχος της και πότε αρχίζει; (Απ. σελ. 70)
2. Πως η κοινωνικοποίηση τροποποιείται στο χώρο και στο χρόνο; (Απ. σελ. 70)
3. Κοινωνικοποίση, διλημματική κατάσταση και εφήβεια; (Απ. σελ. 70)
4. Τι είναι η πολιτική κοινωνικοποίηση; Σε τι διαφέρει από την κομματικοποίηση; (Απ. σελ. 70-71)
5. Ποιο είναι το αντικείμενο της πολιτικοποίησης; (Απ. σελ. 70)
6. Ποια είναι η θεωρία του Αριστοτέλη σε σχέση με την αγωγή του πολίτη; (Απ. Παράθεμα σελ. 71)
Ψάξτε στο διαδίκτυο και στην βιβλιογραφία για περιπτώσεις παιδιών που μεγάλωσαν μόνα τους στην φύση, όπως η περίπτωση του παιδιού στο χωριό Σαιν-Σερέν της Νότιας Γαλλίας (1800) ή του παιδιού της Έσσης (1540). Παράθεμα σελ. 70
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι η φιλοπατρία και που πρωτοαναφέρεται;
2. Τι είναι το έθνος;
3. Ποια είναι η διαφορά της Πατρίδας με το έθνος;
4. Τι σημαίνουν οι έννοιες εθνικισμός, σωβινισμός;
5. Τι ονομάζεται φιλοκοσμία;
6. Για ποιο λόγο προκύπτει η ανάγκη για την κοινή αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων;
7. Τι είναι ο κοσμοπολιτισμός, οι Τ.Π.Ε και το παγκόσμιο χωριό;
8. Τι είναι η φιλοκοσμική δημοκρατία;
Εργασία: διαβάστε τα κείμενα κάτω από τις εικόνες.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Γράψτε ότι γνωρίζετε για την οικογένεια ως φορέα κοινωνικοποίησης / πολιτικοποίησης. (Απ. σελ. 72)
2. Γράψτε ότι γνωρίζετε για το σχολείο ως φορέα κοινωνικοποίησης. (Απ. σελ.72)
3. Τι μάθαμε στο νηπιαγωγείο; (Παράθεμα σελ. 72)
4. Γράψτε για τις παρέες των συνομηλίκων και συγκεκριμένα:
α) ποιες ανάγκες ικανοποιεί το άτομο όταν εντάσσεται σε ομάδες και τι του προσφέρει η ομάδα;
β) για ποιους λόγους ένα παιδί ή έφηβος εντάσσεται σε κάποια παρέα συνομηλίκων;
γ) πως επιδρά η παρέα των συνομηλίκων σύμφωνα με την μελέτη του κοινωνιολόγου Πωλ Γουίλις; (Απ. σελ. 72-73)
5. Από ποια ηλικία πρέπει να διδάσκεται η Πολιτική παιδεία; (Απ. Παράθεμα σελ. 73)
6. Υπάρχουν καλές και κακές παρέες; (Απ. παράθεμα σελ. 73)
Καλή μελέτη στην προσπάθειά σας.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Αναλύστε την επίδραση των Μ.Μ.Ε στην κοινωνικοποίηση του ατόμου. Από ποιους παράγοντες εξαρτάται; Ποιος είναι ο βαθμός επίδρασης τους στους ανθρώπους; Απ. σελ. 74
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι τα πολιτικά κόμματα; Απ. σελ. 74-75
2. Τι γνωρίζετε για την δημοκρατική πολιτική παιδεία; Απ. σελ. 75
3. Γιατί τα πολιτικά κόμματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν "πολιτικό σχολείο" για τους νέους; Απ. σελ. 75
Σας εύχομαι καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποια είναι η χρησιμότητα του κανονισμού των μαθητικών κοινοτήτων; Απ. σελ. 75
2. Ποιος είναι ο σκοπός των μαθητικών κοινοτήτων από την πλευρά της πολιτικής κοινωνικοποίησης;
3. Πως είναι η μέχρι σήμερα λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων; Τι χρειάζεται για να επιτύχουν τον σκοπό τους;
Περισσότερα στο https://foundation.parliament.gr
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιος είναι ο ρόλος των κοινωνικών κανόνων στην κοινωνία; Τι ακριβώς ρυθμίζουν; (Απ. σελ. 78)
2. Πως συσχετίζονται οι κοινωνικοί κανόνες με την κοινωνικοποίηση; (Απ.σελ. 78)
3. Πότε ασκείται ο κοινωνικός έλεγχος; (Απ. σελ. 78)
4. Με ποιον τρόπο ασκείται ο κοινωνικός έλεγχος; (Απ. σελ. 78)
5. Πως διακρίνεται ο κοινωνικός έλεγχος; (Απ. σελ. 79)
Καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποιες είναι οι αρχές της περιβαλλοντικής αγωγής; (Απ. σελ. 84)
2. Ποια είναι η αξία ενός δέντρου; (Απ. σελ. 85)
3. Τι πρέπει να προστατευθεί; (Απ. σελ. 85)
Καλό διάβασμα.
1. Τι είναι η φορολογία; Τι είναι άμεσοι και οι έμμεσοι φόροι; (Απ. σελ. 92)
2. Τι πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπίσει το φορολογικό μας σύστημα; (Απ. σελ. 92)
3. Τι σημαίνει απουσία φορολογικής συνείδησης και πως γίνεται η φοροδιαφυγή; (Απ. σελ. 92-93 & το παράθεμα σελ. 93)
4. Τι σημαίνει ο όρος υπεράκτιες εταιρείες (offshore); (Απ. σελ. 93 & το παράθεμα σελ. 92)
5. Γιατί η φοροδιαφυγή είναι μία πράξη βαθιά αντικοινωνική; (Απ. σελ. 93)
6. Πως μπορεί η πολιτεία να παρέμβει στο θέμα της φοροδιαφυγής; (Απ. σελ.93)
7. Ποιοι λόγοι οδηγούν μερικές φορές τους πολίτες στην απουσία φορολογικής; (Aπ. σελ. 93)
Καλή μελέτη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποια είναι τα οφέλη και ποια τα δεινά που έφερε η εφεύρεση του αυτοκινήτου; (Απ. σελ. 90)
2. Ποια είναι τα αίτια της ατομικής ευθύνης, όσων αφορά τα τροχαία ατυχήματα; (Απ. σελ. 90)
3. Ποια είναι τα αίτια της κοινωνικής ευθύνης, όσων αφορά τα τροχαία ατυχήματα; (Απ. σελ. 90)
4. Τι είναι ο Κώδικας οδηκής κυκλοφορίας;
5. Ποια είναι τα ατομικά μέτρα προστασίας για να προστατευθούμε από τροχαίο ατύχημα;
6. Ποια είναι τα μέτρα πρόληψης ώστε να αντιμετωοθεί το πρόβλημα; (Απ. σελ. 91)
Εξερευνήστε στο διαδίκτυο: www.statistics.gr - τροχαία.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού; Ποιες είναι οι τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες της Σύμβασης;
2. Τι θεωρείται παιδί και ποια παιδιά προστατεύει η Σύμβαση;
3. Ποιες είναι οι αρχές της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία; (Απ. παράθεμα σελ. 95)
Καλή μελέτη.
Οι παρακάτω ερωτήσεις είτε θα δοθούν ως έχουν,
είτε θα δοθούν με τη μορφή Σωστού /Λάθους,
είτε με τη μορφή της σωστής επιλογής.
1. Η συμπεριφορά του ανθρώπου είναι αποτέλεσμα έμφυτων (δηλ. κληρονομικών) ή επίκτητων (δηλ. περιβαλλοντικών) παραγόντων; (σελ. 9)
2. Γιατί σήμερα η οικονομία κυριαρχεί επί της πολιτικής; (σελ.16)
3. Πως έγινε η μετάβαση από την οικονομία του οίκου στην οικονομία της πόλης; Τί είναι ο αντιπραγματισμός; (σελ.17)
4. Να γίνει η σύγκριση μεταξύ της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας. (σελ. 21)
5. Πως ήταν η ζωή των ανθρώπων στα πρώτα εργοστάσια και στις πρώτες πόλεις προέκυψαν από τη βιομηχανική επανάσταση; (σελ.21- παράθεμα)
6. Τι σημαίνει απόσταση μεταξύ χρόνου εφεύρεσης και χρόνου χρήσης ενός επιτεύγματος; (σελ. 23)
7. Τι σημαίνει άλλαξε η η αίσθηση του χώρου και του χρόνου; (σελ.23)
8. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ της βιομηχανικής κοινωνίας και της μεταβιομηχανικής κοινωνίας της γνώσης και της πληροφορίας; (σελ. 24)
9. Τι σημαίνει τεχνοφοβία και τι τεχνολογική ανεργία; (σελ.25)
10. Τι είναι ο κυβερνοχώρος; (σελ. 25-παράθεμα)
11. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο να σκέπτεσθε εάν ισχύει το T.H.I.N.K. Tι σημαίνουν αυτά τα αρχικά;
12. Ποιο είναι το οικονομικό πρόβλημα της κοινωνίας; (σελ.44)
13. Ποιες είναι οι χαρακτηριστικές ιδιότητες των αναγκών; (σελ. 44)
14. Τι είναι η ανάγκη και τι είναι τα αγαθά; (σελ. 44)
15. Πως διακρίνονται τα αγαθά; (σελ. 45)
16. Τι γνωρίζετε για την διαφήμιση; (σελ. 45)
17. Ποιοι είναι οι συντελεστές της παραγωγής και ποιος θεωρείται ο σπουδαιότερος ιστορικά; (σελ. 46)
18. Ποιες είναι οι αποφάσεις που πρέπει να πάρει η επιχείρηση ανάλογα με το μέγεθός της; (σελ. 46)
19. Τι είναι το κόστος της παραγωγής και τι είναι το κέρδος; (σελ. 46)
20. Γράψτε τον νόμο της ζήτησης και της προσφοράς και υπό ποιες προϋποθέσεις ισχύουν; (σελ. 47)
21. Μέσω του πίνακα της σελίδας 47 να ξέρετε να προσδιορίζετε την τιμή ισορροπίας.
22. Μέσω του πίνακα της σελίδας 49 να ξέρετε να την διαχείριση του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Σας εύχομαι καλή προσπάθεια.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι ο εθελοντισμός; (Απ. σελ. 96)
2. Τι σημαίνει ενεργή συμμετοχή στα κοινά και τι ενεργός πολίτης; (Απ. σελ. 96-97)
3. Ποιες όψεις του εθελοντισμού έχουν επικριθεί; (Απ. σελ. 97)
ΕΡΓΑΣΙΕΣ:
1. Βρείτε στοιχεία για την αιμοδοσία στην χώρα μας.
2. Επισκεφτείτε τους ιστότοπους :
των γιατρών χωρίς σύνορα,
των γιατρών του κόσμου,
του χαμόγελου του παιδιού,
του Εθνικού κέντρου αιμοδοσίας,
των παιδικών χωριών S.O.S,
και δείτε το έργο τους.
3. Ακούστε "το τραγούδι της αιμοδοσίας" του Νίκου Γιακουμάκη.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Πως ξεκίνησε το διαδίκτυο και πως εξελίχθηκε; (Απ. σελ. 100)
2. Πως μπορούν οι Τ.Π.Ε. να βοηθήσουν στην προώθηση της δημοκρατίας και υπό ποιες προϋποθέσεις; ( Απ. σελ.100-101)
3. Τι σημαίνει κατακλυσμός πληροφοριών και κοινωνική απομόνωση; (Απ. σελ. 101)
4. Υπάρχουν νομικές συνέπειες από τη χρήση του διαδικτύου; (Απ. παράθεμα σελ. 101)
5. Τι σημαίνει να χρησιμοποιείτε το διαδίκτυο με βάση το T.H.I.N.K;
ΕΡΓΑΣΙΑ
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Δυνατοτήτων.
Παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι το μέτρο κατά τον Αριστοτέλη; (Απ. σελ. 102)
2. Εξηγήστε την υπέρβαση του μέτρου ως θυσία. ( Απ. σελ. 102)
3. Εξηγήστε την παραβίαση του μέτρου και την ύβρη. (Απ. σελ. 102-103)
4. Πως εξηγείτε την καταπάτηση του μέτρου από κάποιους σημερινούς νεοέλληνες; (Απ. σελ. 103)
Παρακαλώ να μελετήσετε την ενότητα ώστε να είσθε ικανοί να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις.
1. Τί είναι το μέτρο κατά τον Αριστοτέλη;
2. Πως γίνεται να υπερβεί κάποιος το μέτρο κάνοντας θυσία;
3. Πως γίνεται να υπερβεί κάποιος το μέτρο παραβιάζοντας το και τι συνιστά η παραβίαση αυτή;
4. Πως γίνεται η καταπάτιση του μέτρου από τον σημερινό νεοέλληνα;
Kαλή μελέτη.
Ευχαριστώ.
Αφού μελετήσετε την ενότητα παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1 Τι είναι η επιχείρηση και από τι εξαρτάται; Απ. σελ. 128
2. Ποιες είναι οι σημαντικότερες λειτουργίες της επιχείρησης; Απ. σελ 128
3. Τι είναι οι επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας και τι οι επιχειρήσεις εντάσεως κεφαλαίου; Απ. σελ. 128-129
4. Πως πρέπει να κινηθεί η Ελλάδα; Απ. σελ. 129
5. Τι είναι το επιχειρείν και τι ο επιχειρηματικός κίνδυνος; Απ. σελ. 129
6. Πως προκύπτει το κέρδος μίας επιχείρησης; Απ. σελ. 129
Καλή μελέτη.
Αφού μελετήσετε την ενότητα, παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι είναι η μετανάστευση και για ποιους λόγους γίνεται;
2. Τι είναι η εξωτερική και τι η εσωτερική μετανάστευση;
3. Που οφείλονταν οι αρχαίοι ελληνικοί αποικισμοί; Aπ. παράθεμα σελ. 154
4. Πότε η μετανάστευση γίνεται αρμονικά;
5. Πως έγινε η ελληνική μετανάστευση στην Γερμανία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο;
6. Ποιες απόψεις αναπτύσσονται για την ανεργία και τους μετανάστες;
7. Τι είναι το κοινωνικό ντάμπινγκ;
Καλή μελέτη.
Αφού μελετήσετε την ενότητα παρακαλώ να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του πρόσφυγα και του μετανάστη;
2. Πότε χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ο όρος "πρόσφυγας";
3. Τι γνωρίζετε για τους Έλληνες και την προσφυγιά;
4. Πότε και πως άρχισε η προστασία των προσφύγων;
5. Ποιος είναι ο ορισμός του πρόσφυγα σύμφωνα με τον Ο.Η.Ε;
6. Τι είναι η υπηρεσία ασύλου;
7. Τι είναι η συμφωνία του Σένγκεν;
8. Ποιοι είναι οι κύριοι κανόνες του Σένγκεν;
Εργασίες:
Ενημερωθείτε για τους πρόσφυγες της Μικρασιατικής καταστροφής.
Ενημερωθείτε για τους πρόσφυγες της Κύπρου;
Καλή μελέτη.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024 - 7:57 μ.μ.