Μάθημα : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 1726010336

1726010336  -  ΕΛΕΝΗ ΛΕΒΕΝΤΑΚΗ

Μάθημα

Στο παρόν μάθημα συγκεντρώνουμε το υλικό για τη διεξαγωγή των μαθημάτων μας.

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    ΥΛΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

    Μαθησιακοί στόχοι

    Στόχοι:

    1. Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας

    2. Ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων

    3. Επαφή με διαφορετικά είδη και εποχές της λογοτεχνίας

    4.Εμβάθυνση σε θεματικούς άξονες και διαχρονικά ζητήματα

    5.Καλλιέργεια κριτικής σκέψης

    Διδάσκοντες

    ΛΕΒΕΝΤΑΚΗ ΕΛΕΝΗ

Ενότητες

Μελετάμε από το σχολικό βιβλίο το απόσπασμα του "Ερωτόκριτου" (σελ.19).

 

ΣΤΟΧΟΙ: 

 

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές το είδος του έμμετρου αφηγηματικού ποιήματος και τα χαρακτηριστικά του.

  • Να κατανοήσουν τα βασικά στοιχεία της υπόθεσης του Ερωτόκριτου και τη δομή του έργου.

  • Να εντοπίζουν τα βασικά μοτίβα: έρωτας, φιλία, τιμή, γενναιότητα, δοκιμασία, κοινωνικά εμπόδια.

  • Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της κρητικής λογοτεχνίας της Αναγέννησης.

  • Να αντιληφθούν την ιστορική και κοινωνική συγκυρία στο πλαίσιο της Βενετοκρατίας.

 

 

 

Πρωτοδημοσιευμένο το 1883, το σύντομο διήγημα του Tσέχωφ παρουσιάζει με ανθρωπιά, χιούμορ και λεπτή παρατήρηση τις ανθρώπινες σχέσεις (και την αλλοτρίωσή τους) στο περιβάλλον των γραφειοκρατών της τσαρικής Pωσίας.

Στο πρώτο απόσπασμα από το Β' Σχεδίασμα της ποιητικής σύνθεσης του Διονύσιου Σολωμού Ελεύθεροι Πολιορκημένοι αποτυπώνεται η τραγική κατάσταση των κατοίκων και των υπερασπιστών του Μεσολογγίου, που υποφέρουν από την πείνα και την έλλειψη πολεμοφοδίων. Στο δεύτερο απόσπασμα, που υμνεί τη χαρά της φύσης τον Απρίλη, οι άνθρωποι απουσιάζουν. Στον τελευταίο μόνο στίχο δηλώνεται η δραματική αντίθεση ανάμεσα στην απόφαση των Μεσολογγιτών να θυσιαστούν και στην οργιαστική χαρά της ζωής, που κορυφώνεται δίπλα τους.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -