Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 2906090171

2906090171  -  ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΚΟΥΡΤΗ

Μάθημα

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

Ενότητες

από 5/2/25 έως 7/2/25

Επαναληπτική άσκηση  Β μέρους:

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

1)Να γραφούν ξανά οι παρακάτω ονοματικές φράσεις αλλά στον άλλο αριθμό από αυτό στον οποίο βρίσκονται:

  • ο ελαιώνας του πατέρα
  • ο αγώνας του ναύτη
  • ο ορισμοί του αφέντη
  • οι θόρυβοι των οδοστρωτήρων
  • ο λογαριασμός του μεσίτη

2)Να συμπληρωθούν τα κενά στη γενική πτώση:

  • η κίνηση της .............................................. (λεωφόρος)
  • οι αρχές της .............................................. (πόλη)
  • η διάρκεια της .............................................. (κρίση)

3) Να συμπληρωθούν τα κενά με τον κατάλληλο τύπο του ουσιαστικού σε παρένθεση:

  • Το σχήμα του .............................................. (πρόσωπο) πολλών ανθρώπων είναι ωοειδές. • Οι ανάγκες του .............................................. (άτομο) στην εποχή μας είναι πολλές.
  • Το άρωμα του .............................................. (τριαντάφυλλο) αρέσει σε όλους.
  • Φοβηθήκαμε την τρικυμία γιατί βρισκόμασταν στη μέση του .............................................. (πέλαγος).
  • Όλα έχουν ελεχθεί, ώστε να μην υπάρχει περίπτωση .............................................. (λάθος). • Το βράδυ ρίχνουμε τα .............................................. (δίχτυ) και τα μαζεύουμε το πρωί.
  • Το δωδεκαήμερο λήγει με την εορτή των .............................................. (φως).
  • Τα .............................................. (βράδυ) μαζευόμασταν όλοι πολύ νωρίς στο σπίτι.
  • Αυτό το αυτοκίνητο είναι ειδικό για μεταφορά .............................................. (κρέας).
  • Η προσπάθεια των .............................................. (καθεστώς) να κρατηθούν στην εξουσία είναι συχνά αγωνιώδης.

4) Να συμπληρωθούν τα κενά με τον κατάλληλο τύπο του ουσιαστικού σε παρένθεση:

  • Είναι πολύ σημαντικό οι παιδικές .............................................. (παράσταση) να αποτελούν αξιόλογες παραγωγές γιατί μέσα από αυτές διαμορφώνονται όχι μόνο οι αυριανοί .............................................. (θεατής) αλλά και οι αυριανοί σκεπτόμενοι .............................................. (πολίτης).
  • Ένα παιδικό ή νεανικό βιβλίο μπορεί να θίγει με τρόπο έμμεσο σημαντικά .............................................. (γεγονός) ή κοινωνικά .............................................. (πρόβλημα).
  • Οι επισκέπτες προέρχονται από πολλές χώρες και είναι μεταξύ άλλων καθηγητές .............................................. (πανεπιστήμιο), δημοσιογράφοι και .............................................. (συγγραφέας).
  • Ένα από τα .............................................. (καθήκον) των μαθητών είναι να ετοιμάζονται καθημερινά για τα μαθήματά τους.
  • Στη γιορτή των .............................................. (φως) οι .............................................. (ιερέας) γυρίζουν στα σπίτια και αγιάζουν.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ

  • Να συμπληρώσετε τα κενά με τον κατάλληλο τύπο των επιθέτων: συνεχής, πλατύς, πολύς, ιδεώδης, διεθνής, ανεπιτυχής, δαιδαλώδης, ακριβής.
  • Κατάφερε να τους συμφιλιώσει ύστερα από πολλές .................................................... προσπάθειες.
  • Το άρθρο έχει σκοπό να μας ενημερώσει για τη λειτουργία της .................................................... Νεανικής Βιβλιοθήκης.
  • Ύστερα από .................................................... σκέψη αποφάσισε να φύγει.
  • Η συνεννόηση ήταν αποτέλεσμα .................................................... και αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
  • Οι δρόμοι της πόλης μας είναι .................................................... .
  • Οι πληροφορίες που μας έδωσαν δεν είναι .................................................... .
  • Οι συνθήκες εργασίας σ' αυτή την επιχείρηση είναι .................................................... .
  • Ε ναι καταπληκτική η εντύπωση που προκαλεί αυτό το .............................................. κτίριο.
  • Δεν έδειχνε απέναντί του ούτε το .................................................... σεβασμό.
  • Δεν αντέχω τη .................................................... πίεση.
  • Ορισμένα κράτη δεν σέβονται τους .................................................... κανόνες.
  • Δεν γνωρίζω το .................................................... έτος της γέννησής του.

 

  • Να μεταφέρετε τα ακόλουθα ονοματικά σύνολα στην ίδια πτώση του άλλου αριθμού.
  • τον ευσεβή άνθρωπο -> ..........................................................................................................
  • των προσεχών εκλογών -> ....................................................................................................
  • τις ακριβείς πληροφορίες -> ..................................................................................................
  • τη μεγαλοπρεπή πρόοδο -> ....................................................................................................
  • του επιεικούς μέτρου -> .........................................................................................................
  • τη συνεχή φροντίδα -> ............................................................................................................
  • το επικερδές επάγγελμα -> ....................................................................................................
  • ο αναιδής άνθρωπος -> .........................................................................................................
  • Να συμπληρώσετε με τους κατάλληλους τύπους του επιθέτου ο πολύς, η πολλή, το πολύ.
  • Καταβάλαμε .......................................... προσπάθεια για να πετύχουμε.
  • .......................................... λόγος γίνεται τελευταία για την έξαρση της εγκληματικότητας.
  • Δεν μου αρέσει ο ................................. θόρυβος και η ......................................... φασαρία.
  • Υποδέχτηκαν την πρότασή μου με .......................................... ενθουσιασμό.
  • Χρειάζεται .......................................... προσοχή, όταν περνάμε δρόμο.
  • Στην αφετηρία είχαν συγκεντρωθεί .......................................... δρομείς.
  • Άλλα ζώα είναι συνηθισμένα στο ..................................... κρύο και άλλα στην ...................................... ζέστη.
  • Η συμπεριφορά .......................................... ανθρώπων είναι απαράδεκτη.
  • Κατάφερε να αναδειχθεί με .......................................... μόχθο.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -