Μάθημα : Αρχαία Ελληνικά Β Γυμνασίου
Κωδικός : 3004010260
3004010260 - ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΙΑΜΑΚΗ
Περιγραφή Μαθήματος

Με τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με τον αρχαίο ελληνικό λόγο και να μπορούν να:
- Αναγνωρίζουν μέσα σε ένα κείμενο:
• τους τύπους των ουσιαστικών και επιθέτων της γ’ κλίσης
• τους ρηματικούς τύπους της οριστικής των βαρύτονων ρημάτων στη μέση φωνή
• τους ρηματικούς τύπους της υποτακτικής και της προστακτικής των βαρύτονων ρημάτων και στις δύο φωνές, ενεργητική και μέση
• τους τύπους της ερωτηματικής, αναφορικής και αόριστης αντωνυμίας και τη σημασιολογική τους διάκριση παρά τις μορφολογικές ομοιότητες μεταξύ τους (ερωτηματική, αόριστη) ή με άλλα μέρη του λόγου (αναφορικές αντωνυμίες, άρθρα, ειδικός σύνδεσμος ὃ τι)
- Διαπιστώσουν πώς σχηματίζονται οι λέξεις της α.ε. μέσα από τη διαδικασία της σύνθεσης, καθώς και ομοιότητες και διαφορές στο σημασιολογικό επίπεδο της α.ε. και της ν.ε. γλώσσας.
- Κατανοήσουν τη συντακτική λειτουργία του αντικειμένου και να διακρίνουν το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο
- Προσεγγίσουν τη δομή του α.ε. λόγου σε πιο σύνθετες μορφές μέσα από τη μελέτη της βασικής συντακτικής λειτουργίας του απαρεμφάτου (το απαρέμφατο ως ρήμα και ως όνομα, ταυτοπροσωπία και ετεροπροσωπία) και της μετοχής (η μετοχή ως ρήμα και ως όνομα, απλή αναφορά στα είδη της, εξοικείωση με την έννοια της επιθετικής μετοχής).
- Προσδιορίσουν τη συντακτική λειτουργία των προσδιορισμών και να εξοικειωθούν με τους ονοματικούς προσδιορισμούς και ιδιαίτερα με τους επιθετικούς.
- Επισημάνουν τη διαφοροποίηση του ν.ε. λόγου, ως προς την αναλυτικότητά του, σε σχέση με τον α.ε. λόγο.
- Εξοικειωθούν με απλά κείμενα από διαφορετικά κειμενικά είδη της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, αλλά και της μεταγενέστερης, και να ασκηθούν στη γλωσσική κατανόησή τους και στην ανίχνευση απλών υφολογικών στοιχείων που τα χαρακτηρίζουν (ιστορικοί χρόνοι, διάλογος, παραινετικός λόγος), χωρίς να επιδιώκεται συστηματικότερη μελέτη τους.
- Συνειδητοποιήσουν ότι η νέα ελληνική έχει τις ρίζες της στην αρχαία και αποτελεί εξέλιξη και συνέχειά της
1) Μαθαίνω το νόημα του κειμένου και προσπαθώ να αποδώσω το κείμενο όσο καλύτερα μπορώ
2) Απαντώ στις ερωτήσεις 2 και 3 του σχολικού βιβλίου (σελ. 16)
Διαβάζω την κλίση του ουσιαστικού πόλις και κλίνω στο τετράδιό μου 2 ουσιαστικά από αυτά που υπάρχουν στο αρχείο (ή γράψαμε στον πίνακα..) Το αρχείο της γραμματικής υπάρχει στην Ενότητα 2
Επειδή κάποια παιδιά έλειπαν την Παρασκευή και ίσως κάποια άλλα παιδάκια να μην πρόλαβαν να σημειώσουν....
Υπενθυμίζω...
Ολοκληρώσαμε την 2η ενότητα (τη χρειαζόμαστε για το διαγώνισμα Α τετραμήνου... )
Διαβάζετε τα διπλόθεμα ουσιαστικά σε -ων/-ονος (αγών, πνεύμων) (εννοείται πως κάνουμε επανάληψη και στα προηγούμενα)
Κάνετε τις ασκήσεις 2 και 3 από το σχολικό βιβλίο, σελ. 20
από 24/12/24 έως 7/1/25
Το παρακάτω αρχείο περιέχει επαναληπτικές ασκήσεις στα ουσιαστικά της Γ κλίσης και στη Μέση Φωνή. Όποιος θέλει να τις απαντήσει, μπορεί να τις γράψει και να μου στείλει εδώ το αρχείο. Αλλιώς, μου τις δίνει με το άνοιγμα των σχολείων
Σας εύχομαι ολόψυχα Καλές Γιορτές!Με υγεία και φώτιση!Να περάσετε τέλεια!!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -