Μάθημα : 1. Λογοτεχνία Β Γυμνασίου

Κωδικός : 4101042120

4101042120  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙΠΗΤΑΝΟΣ

Μάθημα

Εδώ θα βρείτε όλο το υλικό για το μάθημα της Λογοτεχνίας

Ενότητες

Ανοίξτε το τετράδιό σας και γράψτε Ημερομηνία, και τον Τίτλο όπως φαίνεται παραπάνω

Πρώτο μέρος

Πατήστε εδώ και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις στο τετράδιό σας:

1. Επιλέξτε τρία σημαντικά στοιχεία από τη βιογραφία του Οδυσσέα Ελύτη

2. Πότε έζησε και πότε έγραψε αυτό το ποίημα. Ποιο σημαντικό γεγονός συνέβη πριν από τη συγγραφή αυτού του ποιήματος;

3. Διαβάστε το ποίημα με τους συμμαθητές σας

4. Απαντήστε στις ερωτήσεις του βιβλίου χρησιμοποιώντας και τους σχετικούς υπερσυνδέσμους

5. Ποια η γλώσσα, το ύφος και τα εκφραστικά μέσα; Τι σχέση έχουμε με το περιεχόμενο του μαθήματος; Θα σας βοηθήσει και η παρουσίαση του συγκεκριμένου μαθήματος

5. Παρουσιάστε τις εργασίες σας στην τάξη

6. Άσκηση για το σπίτι: Ζωγραφίστε ή κάντε κολάζ έναν στίχο από το ποίημα του Ελύτη

 

Δεύτερο μέρος

1. Δείτε την παρουσίαση που βρίσκεται στα Έγγραφα στο φάκελο Παρουσιάσεις Λογοτεχνία

2. Κάντε την άσκηση "Συμπλήρωσης κενού"

3. Πατήστε εδώ σε ποια άλλη τέχνη επιδόθηκε ο Ελύτης;\

4. Γράψτεε μία στροφή τεσσάρων στίχων με θέμα τη φύση χρησιμοποιώντας κάποια από τις τεχνικές  του Οδυσσέα Ελύτη

 

Τρίτο μέρος

1. πατήστε εδώ  και πηγαίνετε στο Χρησιμοποιώ και κάντε τη σχετική άσκηση

Ανοίξτε το τετράδιό σας και γράψτε Ημερομηνία, και τον Τίτλο όπως φαίνεται παραπάνω

 

Πρώτο μέρος

1. Πατήστε εδώ 

2.  Γράψτε τρία σημαντικά στοιχεία από τη ζωή του Κωνσταντίνου Καβάφη

3. Διαβάστε το ποίημα προσεκτικά. Γιατί έχει αυτό τον τίτλο; 

4. Πατήστε τους υπερσυνδέσμους (link) κάτω από το ποίημα και  διαβάστε τα τρία που ακολουθούν. Ποιο κοινό στοιχείο έχουν;

 

Δεύτερο μέρος

1. Δείτε την παρουσίαση στα έγγραφα (αριστερά)

2. Απαντήστε με δικά σας λόγια στις 4 ερωτήσεις που ακολουθούν

3. Ποια η γλώσσα, το ύφος και τα εκφραστικά μέσα; Πώς συνδέονται με το περιεχόμενο του ποιήματος;

3. Κάθε ομάδα παρουσιάζει από μία εργασία

Άσκηση για το σπίτι: Κάντε τη διαθεματική άσκηση που ακολουθεί

Να θυμηθώ να φέρω τα ακουστικά μου

 

Τρίτο μέρος

1. Απαντήστε στην άσκηση για Κωνσταντίνο Καβάφη "Θερμοπύλες"

2. Ακούστε τις τρεις διαφορετικές εκδοχές του ποιήματος και αιτιολογήστε στο τετράδιό σας ποια σας αρέσει πιο πολύ και γιατί

Πρώτη εκδοχή: Εκφραστική ανάγνωση

Δεύτερη εκδοχή: μελοποίηση

Τρίτη εκδοχή: μουσική και εικόνες

 

 

Ανοίξτε το τετράδιό σας και γράψτε Ημερομηνία, και τον Τίτλο όπως φαίνεται παραπάνω

Πρώτο μέρος 

1. Πατήστε εδώ

2. Γράψτε στο τετράδιό σας τρία σημαντικά στοιχεία για την Άννα Φρανκ που σας εντυπωσίασαν

3. Πλοηγηθείτε στο σπίτι που κρυβόταν η Άννα Φρανκ και γράψτε τη σημασία που είχε για την Άννα Φρανκ η συγγραφή του ημερολογίου

4. Ποια τα χαρακτηριστικά ενός ημερολογίου; Γράψτε στο τετράδιό σας τα 4 σημαντικότερα χαρακτηριστικά του. Μπορείτε να βοηθηθείτε πατώντας εδώ.

5. Διαβάστε το κείμενο και στη συνέχεια το κείμενο του Γιώργου Ιωάννου και εντοπίστε τρία (3) κοινά στοιχεία ανάμεσα στην (αυτο) βιογραφική αφήγησης του Γ. Ιωάννου και στο ημερολόγιο της Άννας Φρανκ

Δεύτερο μέρος

1. Απαντήστε στις ερωτήσεις του βιβλίου εκτός από την άσκηση 5. Θα σας βοηθήσει και η παρουσίαση στα έγγραφα

2. Ποια η γλώσσα, το ύφος, τα εκφραστικά μέσα, η κύρια αφηγηματική τεχνική και οι αφηγηματικοί τρόποι; Πώς συνδέονται με το περιεχόμενο του κειμένου. Στις απαντήσεις σας, θα σας βοηθήσει και η παρουσίαση του μαθήματος

3. Διαβάστε το κείμενο του Φραντς Κάφκα ¨Γράμμα στο πατέρα μου" Γράψτε δύο ομοιότητες και δύο διαφορές με το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ

Άσκηση για το σπίτι: η άσκηση 5

Τρίτο μέρος

1. Δείτε τα κείμενα στη διαθεματική εργασία, συζητήστε και καταγράψτε τις σκέψεις σας στο τετράδιό σας

2. Απαντήστε στην άσκηση για την Άννα Φρανκ

Ανοίξτε το τετράδιό σας και γράψτε Ημερομηνία, και τον Τίτλο όπως φαίνεται παραπάνω

1. Πατήστε τον σύνδεσμο εδώ

2. Γράψτε τρία στοιχεία για την Έλλη Αλεξίου που πιστεύετε ότι συνδέονται με τον τίτλο του διηγήματος

3.  Πώς θα περιγράφατε την κατάσταση στην Ελλάδα το 1954  που γράφτηκε το διήγημα;

4. Απαντήστε στις ερωτήσεις του βιβλίου

5. Ποια η γλώσσα, το ύφος, τα εκφραστικά μέσα, η κύρια αφηγηματική τεχνική και οι αφηγηματικοί τρόποι του διηγήματος; Πώς συνδέονται με το περιεχόμενο;

6. Απαντήστε στην άσκηση για την Έλλη Αλεξίου

7. Άσκηση για το σπίτι: Δώστε ένα δικό σας τέλος στο κείμενο

Πατήστε στον χάρτη και εξηγήστε τι αφορά

1. Ανοίξτε το κείμενο εδώ και διαβάστε το

2. Αφού πατήσετε τα  τα εικονίδια με τις κάμερες, δείτε τις φωτογραφίες που δίνονται  και σχολιάστε αν ταιριάζουν με το κείμενο. 

3. Γράψτε τρία στοιχεία για τον συγγραφέα, πατώντας εδώ.

4. Απαντήστε στις ερωτήσεις του βιβλίου σελίδα 189

5. Το ύφος και το περιεχόμενο του κειμένου μπορεί να χαρακτηριστεί ως φιλοσοφικό, καθώς εξερευνά ερωτήματα υπαρξιακά (π.χ. έρωτας, φιλία, θάνατος). Πατήστε τους συνδέσμους στο τέλος του κειμένου και μέσα από τη σύγκριση με τον "Μικρό Πρίγκιπα" εξηγήστε εάν και με ποιους τρόπους (περιεχόμενο, μορφή) τα κείμενα αυτά έχουν  ή όχι φιλοσοφικό περιεχόμενο και ύφος. 

6. Μετατρέψτε το σύνολο του αποσπάσματος σε θεατρικό. Μπορείτε πέρα από τον ρόλο του μικρού πρίγκιπα, τριαντάφυλλων, αλεπούς να εισάγετε και το ρόλο του αφηγητή

7. Μοιράστε τους ρόλους και μάθετε απ' έξω τα λόγια. Φροντίστε να αποδίδετε το κείμενο εκφραστικά και να συνοδεύετε με την κατάλληλη κινησιολογία.

8. Παρακολουθήστε το απόσπασμα και συγκρίνετέ το με κείμενο που γράψατε. Βρείτε το απόσπασμα πατώντας εδώ

ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ το ΣΠΙΤΙ: Επιλέξτε μία φράση από το κείμενο και ζωγραφίστε ή φτιάξτε κολάζ (με κομμάτια από 4 έως όσες 15 φωτογραφίες)

1. Διαβάστε το κείμενο πατώντας εδώ

2. Γράψτε τρία βασικά στοιχεία για τον Γιάννη Μαγκλή

3. Απαντήστε στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου

4. Γράψτε το ύφος, τη γλώσσα, την κύρια αφηγηματική τεχνική, τους αφηγηματικούς τρόπους και τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας. Τι πετυχαίνει μέσα από αυτές τις γλωσσικές επιλογές;

Άσκηση για το σπίτι: Δώστε ένα διαφορετικό τέλος στο κείμενο

5. Διαβάστε το κείμενο της Εντίτα Μόρρις "Τα λουλούδια της Χιροσίμα". Σε ποιο ιστορικό γεγονός αναφέρεται;

6. Γράψτε την περίληψη του κειμένου

1. Ανοίξετε τον σύνδεσμο πατώντας εδώ και καταγράψτε σε έναν πίνακα στην πρώτη στήλη το ζώο που απειλείται και στη δεύτερη την αιτία.

2. Εντοπίστε τρία στοιχεία για τον Χέρμαν Έσσε. Ανάμεσα σε αυτά την περιοχή που έζησε. Βρείτε το βιογραφικό του σημείωμα πατώντας εδώ.

3. Διαβάστε το κείμενο πατώντας εδώ

4. Απατήστε στις ερωτήσεις του βιβλίου

5. Εντοπίστε τη γλώσσα, το ύφος, τα εκφραστικά μέσα, την αφηγηματική τεχνική και τους αφηγηματικούς τρόπους του κειμένου (περιγραφή, αφήγηση, διάλογος, μονόλογος....) και αιτιολογήστε την επιλογή τους. 

6. Διαβάστε τα τρία κείμενα που ακολουθούν το κείμενο στην ψηφιακή έκδοση και απαντήστε στο ερώτημα: Ποια η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα σε καθένα από αυτά; ποιες ομοιότητες και διαφορές εντοπίζετε στα κείμενα αυτά;

7. Ανοίξτε τους υπερσυνδέσμους στις διαθεματικές δραστηριότητες και καταγράψτε ιδέες, ώστε στη συνέχεια να κατασκευάσετε τη δική σας αφίσα για την προστασία του λύκου. 

  1. Οδυσσέας Ελύτης «»Πίνοντας ήλιο κορινθιακό»
  2. Κωνσταντίνος Καβάφης «Θερμοπύλες»
  3. Έλλη Αλεξίου «Όμως ο μπαμπάς δεν ερχόταν»
  4. Γιάννης Μαγκλής «Γιατί»
  5. Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
  6. Αντουάν ντε Εξυπερύ «Ο μικρός πρίγκιπας»
  7. Έρμαν Έσσε «Ο λύκος»

Θα σας βοηθήσει το εκπαιδευτικό υλικό στο e-class

  • Τα φύλλα εργασίας
  • Οι παρουσιάσεις
  • Οι δραστηριότητες δημιουργικής γραφής (π.χ. δώστε ένα διαφορετικό τέλος, μετατρέψτε σε διάλογο/θεατρικό) ή επέκτασης (σκέψεις, συναισθήματα, δικές σας εμπειρίες κτλ), αλλά και οι εργασίες, όπως τι θα κάνατε εσείς στη θέση του συγγραφέα κτλ...

 

Συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο πατώντας εδώ

Ανεβάστε τις εργασίας σας εδώ πατώντας το +

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -