Μάθημα : ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (Φάκελος Υλικού, Αδίδακτο Κείμενο, Συντακτικό, Γραμματική)

Κωδικός : 5012017103

Μάθημα

Το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μάθημα επιχειρεί να συμβάλει στην οργάνωση της μελέτης των μαθητών/τριών για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2024. 

  • Οργάνωση της ύλης ανά θεματικές ενότητες που περιλαμβάνουν: α) υποστηρικτικό υλικό για τους/τις μαθητές/τριες β) τα αντίστοιχα κεφάλαια από τον Φάκελο Υλικού με υπογραμμίσεις και επισημάνσεις.
  • Θεματογραφία για τη διδασκαλία του Αδίδακτου Κειμένου (Κείμενα, Ασκήσεις)
  • Πρόσθετο υποστηρικτικό υλικό ανάλογα με την πορεία της διδασκαλίας.

 

 

Ενότητες

Δευτέρα 28 Απριλίου: Διδαγμένο 1η Θ.Ε.

Τρίτη 29 Απριλίου: Διδαγμένο 2η Θ.Ε.

Πέμπτη 1 Μαΐου: Πρωτομαγιά - Αργία

Δευτέρα 5 Μαΐου: Διδαγμένο 3η Θ.Ε.

Τρίτη 6 Μαΐου: Διδαγμένο 4η Θ.Ε.

Πέμπτη 8 Μαΐου: Υποθετικοί Λόγοι - Πλάγιος Λόγος

Δευτέρα 12 Μαΐου: Διδαγμένο 5η-6η Θ.Ε.

Τρίτη 13 Μαΐου: Επισημάνσεις στη Γραμματική

Στα έγγραφα της Ενότητας υπάρχουν σε ένα αρχείο ανά Διδακτική Ενότητα τα Θέματα της ΤΘΔΔ.

Παρατίθεται Ανθολόγιο Αδίδακτων Κειμένων που θα αξιοποιείται μέσα στη σχολική αίθουσα. Θα εμπλουτίζεται η Ενότητα με ειδικότερο υποστηρικτικό υλικό ανάλογα την πορεία της διδασκαλίας π.χ. υλικό για τους Υποθετικούς Λόγους, τις δευτερεύουσες προτάσεις, τον Ευθύ και Πλάγιο λόγο κλπ. Επίσης θα γίνεται προσθήκη υπερσυνδέσμων με θεωρία Συντακτικού και Γραμματικής.

Η Θεματική Ενότητα περιλαμβάνει τις παρακάτω Διδακτικές Ενότητες

1. Γιατί φιλοσοφεί ο άνθρωπος;
2. Η πρακτική και πολιτική διάσταση της φιλοσοφίας
3. Η φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία

Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει το σχετικό υποστηρικτικό υλικό αλλά και τη σχολιασμένη έκδοση του σχολικού βιβλίου

Η Θεματική Ενότητα περιλαμβάνει τις παρακάτω Διδακτικές Ενότητες: 


4. Ο πρωταγόρειος μύθος: η διανομή των ιδιοτήτων στα ζώα
5. Ο πρωταγόρειος μύθος: η κλοπή της φωτιάς – έντεχνη σοφία και λόγος
6. Ο πρωταγόρειος μύθος: το δώρο του Δία – η πολιτική αρετή ως κοινή και αναγκαία ιδιότητα των ανθρώπων 
7. Η συγκρότηση της πόλεως

Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει το σχετικό υποστηρικτικό υλικό αλλά και τη σχολιασμένη έκδοση του σχολικού βιβλίου. Επίσης μπορούν να βρουν τις σελίδες της αντίστοιχης Εισαγωγής με υπογραμμίσεις και ενδεικτική παραγραφοποίηση. Τέλος, υπάρχει online ερωτηματολόγιο στην Εισαγωγή του Πρωταγόρα με τη χρήση της εφαρμογής google form. 

Η Θεματική Ενότητα περιλαμβάνει τις παρακάτω Διδακτικές Ενότητες: 

8. Η αλληγορία του σπηλαίου: οι δεσμώτες
9. Η αλληγορία του σπηλαίου: η παιδεία
10. Η αλληγορία του σπηλαίου: οι φιλόσοφοι
11. Ο χαρακτήρας και οι στόχοι της παιδείας

Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει το σχετικό υποστηρικτικό υλικό αλλά και τη σχολιασμένη έκδοση του σχολικού βιβλίου. Επίσης μπορούν να βρουν τις σελίδες της αντίστοιχης Εισαγωγής με υπογραμμίσεις και ενδεικτική παραγραφοποίηση. Τέλος, υπάρχει online ερωτηματολόγιο στην Εισαγωγή της Πολιτείας με τη χρήση της εφαρμογής google form. 

Η Θεματική Ενότητα περιλαμβάνει τις παρακάτω Διδακτικές Ενότητες:

12. Η ηθική αρετή

13. Η ηθική αρετή και η ηθική πράξη

14. Ηθική αρετή και μεσότητα

15. Ο ορισμός της αρετής

Ο/Η μαθητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει το σχετικό υποστηρικτικό υλικό αλλά και τη σχολιασμένη έκδοση του σχολικού βιβλίου. Επίσης μπορούν να βρουν τις σελίδες της αντίστοιχης Εισαγωγής με υπογραμμίσεις και ενδεικτική παραγραφοποίηση (σσ. 127 κε). Τέλος, υπάρχει online ερωτηματολόγιο στην Εισαγωγή των Ηθικών Νικομαχείων και των Πολιτικών με τη χρήση της εφαρμογής google form. 

Η Θεματική Ενότητα περιλαμβάνει τις παρακάτω Διδακτικές Ενότητες ως εξεταταστέα ύλη:

16. Η πόλις

17. Ο άνθρωπος ζῷον πολιτικὸν

18. Η αρχή της πλειοψηφίας

21. Η νέα οικουμένη

 

Ενόψει των Διαγωνισμάτων Τετραμήνου συστήνεται να γίνουν επαναλήψεις στα παρακάτω (όπου η γραμματοσειρά έχει έντονο μπλε χρώμα παραπέμπει [με ένα κλικ] στο αντίστοιχο κεφάλαιο της ηλεκτρονικής έκδοσης της Σχολικής Γραμματικής ή του Συντακτικού):

  • ΑΡΧΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΒΑΣΙΚΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

ἄγω, αἱρέω-ῶ, αἴρω, ἀκούω, ἁλίσκομαι, ἁμαρτάνω, (ἀπο)θνῄσκω, ἀφικνέομαι-οῦμαι │βαίνω, βάλλω, βούλομαι │γίγνομαι, γιγνώσκω │ δέω (=έχω ανάγκη), δοκέω-ῶ, δράω-ῶ, │ ἐθέλω, ἐπιλανθάνομαι, ἐπιμελέομαι-οῦμαι, ἔρχομαι, ἐρωτάω-ῶ, εὑρίσκω, ἔχω │ ζῶ │ἡγοῦμαι, ἥδομαι │καλέω-ῶ, κτάομαι-ῶμαι │λαγχάνω, λαμβάνω, λανθάνω, λέγω, λείπω│μανθάνω, μέλει, μέλλω, μιμνήσκω │  οἶδα, οἴομαι-οἶμαι, ὁράω-ῶ │πάσχω, πείθω, πίπτω, πλέω, πυνθάνομαι │σκοπέω-ῶ/έομαι-οῦμαι │τρέπω, τυγχάνω  │φαίνω, φέρω, φεύγω, φημί,φύω│χρή, χρῶμαι

Για τους Αρχικούς Χρόνους των παραπάνω ρημάτων μπορείς να συμβουλευτείς τον σχετικό κατάλογο της Σχολικής Γραμματικής ή το συνημμένο έγγραφο.

  • ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

Α κλίσης, Β κλίσης, Γ Κλίσης - Τα σημαντικότερα ανώμαλα ουσιαστικά 

Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική

Α, Β κλίση (και τα συνηρημένα)

Γ κλίση σελ. 61, 63, 66, 67, 68-70, 74-76, 77, 82, 83, 89

Ανώμαλα ουσιαστικά σελ. 90-91 πρεσβευτής, ναῦς, χείρ

Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική

Επίθετα σελ. 95-96, 104 πᾶς,  112 πολύς,  113 μέγας

Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική

Αντωνυμίες 136, 137, 141-143 (προσωπική, οὗτος, ὅδε, τοιοῦτος, αὐτός,  τίς, τὶς, ὅς, ὅστις, ὅσπερ)

Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική

Παραθετικά  σελ. 121-127 –ότερος/-ώτερος, σώφρων, εὐδαίμων, ἴσος, ἴδιος, φίλος, αἰσχρός, ἐχθρός, καλός, μέγας, ἀγαθός, κακός, μικρός, ὀλίγος, πολύς

Κλίση συγκριτικών,  παραθετικά επιρρημάτων (126), εὖ, ὀλίγον, πολύ, μάλα

Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική

σ. 181-198 της σχολικής γραμματικής (Αφωνόληκτα, Ενρινόληκτα, Υγρόληκτα, Προσοχή στον αόριστο Β΄ ενεργητικής, μέσης φωνής και παθητικής διάθεσης)

Επιπλέον στα έγγραφα της ενότητας έχουν αναρτηθεί επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής με τις απαντήσεις τους για την καλύτερη εμπέδωση.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -