Μάθημα : ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΠΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (Ρητορικά Κείμενα, Αδίδακτο Κείμενο, Συντακτικό, Γραμματική)
Κωδικός : 5012017115
5012017115 - ΙΩΑΝΝΗΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΜΠΕΛΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος

Το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μάθημα επιχειρεί να συμβάλει στην οργάνωση της μελέτης των μαθητών/τριών προκειμένου να εξοικειωθούν με τις απαιτήσεις του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών.
- Οργάνωση της ύλης ανά θεματικές ενότητες που περιλαμβάνουν: α) υποστηρικτικό υλικό για τους/τις μαθητές/τριες β) τα αντίστοιχα κεφάλαια από τον Φάκελο Υλικού με υπογραμμίσεις και επισημάνσεις.
- Θεματογραφία για τη διδασκαλία του Αδίδακτου Κειμένου (Κείμενα, Ασκήσεις)
- Πρόσθετο υποστηρικτικό υλικό ανάλογα με την πορεία της διδασκαλίας.
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι διαθέσιμο ως εξής: Μενού> Έγγραφα (αρχεία pdf) και Μενού>Συνδέσεις Διαδικτύου
Ενόψει των Διαγωνισμάτων Τετραμήνου συστήνεται να γίνουν επαναλήψεις στα παρακάτω (όπου η γραμματοσειρά έχει έντονο πράσινο χρώμα παραπέμπει [με ένα κλικ] στο αντίστοιχο κεφάλαιο της ηλεκτρονικής έκδοσης της Σχολικής Γραμματικής ή του Συντακτικού):
- ΑΡΧΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΒΑΣΙΚΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ἄγω, αἱρέω-ῶ, ἀκούω, (ἀπο)θνῄσκω, ἀφικνέομαι-οῦμαι │βαίνω, βάλλω, βούλομαι │γίγνομαι, γιγνώσκω │ δοκέω-ῶ, │ ἐπιλανθάνομαι, ἐπιμελέομαι-οῦμαι, ἔρχομαι, ἐρωτάω-ῶ, εὑρίσκω, ἔχω │ ζῶ │ἡγοῦμαι │καλέω-ῶ, κτάομαι-ῶμαι │λαγχάνω, λαμβάνω, λανθάνω, λέγω, λείπω│μανθάνω, μέλει, μέλλω│ οἴομαι-οἶμαι, ὁράω-ῶ │πάσχω, πείθω, πίπτω│σκοπέω-ῶ/έομαι-οῦμαι │τρέπω, τυγχάνω │φαίνω, φέρω, φεύγω│χρή, χρῶμαι
Για τους Αρχικούς Χρόνους των παραπάνω ρημάτων μπορείς να συμβουλευτείς τον σχετικό κατάλογο της Σχολικής Γραμματικής ή το συνημμένο έγγραφο.
- ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Α κλίσης, Β κλίσης, Γ Κλίσης - Τα σημαντικότερα ανώμαλα ουσιαστικά
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
Α, Β κλίση (και τα συνηρημένα)
Γ κλίση σελ. 61, 63, 66, 67, 68-70, 74-76, 77, 82, 83, 89
Ανώμαλα ουσιαστικά σελ. 90-91 πρεσβευτής, ναῦς, χείρ
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
Αντωνυμίες 136, 137, 141-143 (προσωπική, οὗτος, ὅδε, τοιοῦτος, αὐτός, τίς, τὶς, ὅς, ὅστις, ὅσπερ) Βλ. Ασκήσεις Φυλλαδίου
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
Παραθετικά σελ. 121-127 –ότερος/-ώτερος, σώφρων, εὐδαίμων, ἴσος, ἴδιος, φίλος, αἰσχρός, ἐχθρός, καλός, μέγας, ἀγαθός, κακός, μικρός, ὀλίγος, πολύς
Κλίση συγκριτικών, παραθετικά επιρρημάτων (126), εὖ, ὀλίγον, πολύ, μάλα
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
σ. 181-198 της σχολικής γραμματικής (Αφωνόληκτα, Ενρινόληκτα, Υγρόληκτα, Προσοχή στον αόριστο Β΄ ενεργητικής, μέσης φωνής και παθητικής διάθεσης)
-
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ (βλ. σχετικούς πίνακες από το Συντακτικό Γυμνασίου σ. 152, 170, 171) ώστε να είναι εφικτή η διάκριση μεταξύ κύριων και δευτερευουσών προτάσεων.
-
ΠINAKAΣ 16. ΛEΞEIΣ ΠOY EIΣAΓOYN ΠEPIΣΣOTEPA AΠO ENA EIΔH ΔEYTEPEYOYΣΩN ΠPOTAΣEΩN
-
Υποθετικοί Λόγοι (Εντοπισμός υποθετικών λόγων (διάκριση Υπόθεσης-Απόδοσης)
-
Ονοματικές Προτάσεις [Εντοπισμός και αναγνώριση ονοματικών προτάσεων] (ειδικές, πλάγιες ερωτήσεις και ενδοιαστικές),
-
ΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ, ΔΟΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ
-
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ και ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ Μετοχή
-
ΤΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΙΑ-ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΩΠΙΑ (Σύνταξη απαρεμφάτου).
Επιπλέον στα έγγραφα της ενότητας έχουν αναρτηθεί επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής με τις απαντήσεις τους για την καλύτερη εμπέδωση.
Εδώ μπορείς να βρεις υποστηρικτικό υλικό για το Διδαγμένο Κείμενο (Λυσίας, Ὑπὲρ Μαντιθέου).
Πιο συγκεκριμένα:
- Ερμηνευτικές επισημάνσεις (συμπληρωματικές εκείνων του σχολικού βιβλίου) - Ασκήσεις
- Τις σελίδες του σχολικού βιβλίου (διδακτέα-εξεταστέα ύλη) ανά μέρος με υπογραμμίσεις και σύντομες επισημάνσεις
Εδώ μπορείς να βρεις υποστηρικτικό υλικό για τη μελέτη του Αδίδακτου Κειμένου.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -