Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΤΕΡΗ & ΣΥΓΧΡΟΝΗ Α΄ ΕΠΑΛ
Κωδικός : 5040080309
5040080309 - ΙΩΑΝΝΗΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΜΠΕΛΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να αναζητήσει υποστηρικτικό υλικό που διανέμεται ή προβάλλεται στην τάξη.
Το σχετικό υλικό θα το αναζητήσει από το μενού αριστερά και πιο συγκεκριμένα στα Έγγραφα (κάνε κλικ εδώ).
Το πολυμεσικό υλικό θα το αναζητήσει από το μενού αριστερά και πιο συγκεκριμένα στα Πολυμέσα (κάνε κλικ εδώ).
Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και δεν απαιτούνται κωδικοί.
Οι ερωτήσεις και οι ενδεικτικές απαντήσεις προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ ΕΠΑΛ
Β. Το κίνημα του Διαφωτισμού σσ.9-10
Γ. Η Γαλλική Επανάσταση (εισαγωγή) σ. 11
- Η σημασία της Γαλλικής Επανάστασης σσ.14-15
Γ. Ο Αγώνας για την Ανεξαρτησία και η δημιουργία του Ελληνικού Κράτους (εισαγωγή) σ.36
- Ιστορικό διάγραμμα της Επανάστασης σσ.36-37
- Η διακυβέρνηση του κράτους από τον Καποδίστρια σσ.47-48
Α. Οι Βαλκανικές σχέσεις στις αρχές του (20ού) αιώνα (εισαγωγή) σ.85
- Βαλκανική αντιπαλότητα σσ.85-86
- Πολιτικά κινήματα και βαλκανικές σχέσεις σσ.86-87
- Οι Βαλκανικοί πόλεμοι σσ.87-91
Β. Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος (εισαγωγή) σ.92
- Εθνικός Διχασμός στην Ελλάδα σσ.94-96
Δ. Ο Μικρασιατικός πόλεμος (1918-1923) (εισαγωγή) σ.103
- Η Συνθήκη της Λωζάννης σ.108
- Ένας απολογισμός σ.108-109
Ε. Η περίοδος μεταξύ των Δύο Πολέμων
- Οικονομική κρίση σσ.110-111
- Πολιτική κρίση. Η ανάπτυξη των φασιστικών καθεστώτων σσ.111-112
ΣΤ. Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος (εισαγωγή) σ. 119
- Ένας απολογισμός σσ.122-123
- Η Ελλάδα στον πόλεμο σσ. 124-131
Ζ. Η Μεταπολεμική εποχή (εισαγωγή) σ.132
- Η Μεταπολεμική Ελλάδα σσ.141-146
- Προβλήματα και Ελπίδες: β. Προβλήματα που ζητούν λύση σσ.150-153
Να μελετηθούν τα αντίστοιχα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ που περιλαμβάνουν ερωτήσεις οι οποίες πιθανόν να αποτελέσουν αντικείμενο και της τελικής εξέτασης. Στην ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος https://eclass03.sch.gr/courses/5040080309/ μπορεί κάθε μαθητής/τρια να τα αναζητήσει, όπως και τις επισημάνσεις (υπογραμμίσεις, πλαγιότιτλοι, σχόλια διευκολυντικά) για όλες τις παραπάνω ενότητες και τις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου σε μορφή αρχείων pdf.
ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
Οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται στο μάθημα της Ιστορίας σε τέσσερα (4) θέματα, καθένα από τα οποία βαθμολογείται συνολικά με είκοσι πέντε (25) μονάδες, ως εξής:
- Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει: α) ερωτήσεις «αντικειμενικού τύπου» (1.α.), οι οποίες βαθμολογούνται με δέκα (10) μονάδες, β) εξήγηση, δύο ή τριών, ιστορικών όρων/εννοιών (1.β.), η οποία βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες.
- Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο ερωτήσεις σύντομης απάντησης, αναπαραγωγής ιστορικών γνώσεων, (2.α.) και (2.β.) και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.
- Το τρίτο και το τέταρτο θέμα περιλαμβάνουν από μία ερώτηση, καθεμιά από τους οποίες βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες και αναλύεται σε δύο επιμέρους ερωτήσεις (3.α. και 3.β./4.α. και 4.β.), με τους οποίες ελέγχονται η ικανότητα των μαθητών/-τριών στη σύνθεση των ιστορικών γνώσεων και η κριτική προσέγγισή τους. Στο τρίτο και το τέταρτο θέμα χρησιμοποιούνται ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικών πηγών/παραθεμάτων.
[Το πρώτο και το τρίτο θέμα κληρώνονται από την Τράπεζα Θεμάτων]
Σημαντικό: Στις προαγωγικές εξετάσεις για το μάθημα της Ιστορίας (Α΄ ΕΠΑΛ) δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής μεταξύ των θεμάτων. Όλα τα θέματα είναι υποχρεωτικά για τους/τις μαθητές/τριες!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -