Περιγραφή Μαθήματος

Η συγκεκριμένη θεματική ενότητα αφορά το θέμα της ανακύκλωσης και συγκεριμένα την ταξινόμηση των ανακυκλώσιμων υλικών στους αντίστοιχους ειδικούς κάδους. Ο βασικός σκοπός της θεματικής ενότητας προέρχεται από το θεματικό πεδίο Παιδί και Θετικές Επιστήμες, καθώς πέρα από την έννοια της ταξινόμησης οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να αναπτύξουν περαιτέρω γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις γύρω από τον άξονα των Θετικών Επιστήμων. Συνεπώς, η διερευνητική και η ομαδοσυνεργατική μάθηση θα οδηγήσει σταδιακά στη συστηματοποίηση της σκέψης τους καθώς θα επεξεργάζονται έννοιες και μεθόδους των επιστημών μέσα από καθημερινές καταστάσεις και προβλήματα που επικαλούνται να επιλύσουν.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Μέσα από τη θεματική ενότητα οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζουν την έννοια των αριθμών ως ποσότητα (4 κάδοι ανακύκλωσης)
- Αναγνωρίζουν βασικές μαθηματικές έννοιες (ταξινόμηση υλικών) ως σύστημα
- Ομαδοποιούν και να μοιράζουν αντικείμενα
- Αναγνωρίζουν ποια υλικά ανακυκλώνονται
- Αναλύουν και παρουσιάζουν τα δεδομένα τους
- Συνειδητοποιούν τη θετική συμβολή των επιστημών στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
- Έχουν θετική στάση και υπεύθυνη δράση απέναντι στο περιβάλλον
- Εντοπίζουν συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο το φυσικό περιβάλλον και επιλέγουν βέλτιστες λύσεις για την διαχείριση των σκουπιδιών.
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Η αναλυτική περιγραφή της θεματικής ενότητας πραγματοποιείται μέσα από την υλοποίηση των 5 φάσεων:
Α ́ φάση: Εξοικείωση: Δραστηριότητες κατά τις οποίες επιδιώκεται η επαφή των μαθητών/τρι'ων με το θέμα, η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος και η ανάπτυξη προβληματισμού σε σχέση με τα ζητήματα που παρουσιάζονται.
Β ́ φάση: Επισκόπηση: Δραστηριότητες με τις οποίες οι μαθητές/τριες αναζητούν και επεξεργάζονται τις πληροφορίες και αξιοποιούν τα εργαλεία που τους χρειάζονται για να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες και να αναπτύξουν δεξιότητες που θα χρησιμοποιήσουν στις επόμενες δραστηριότητες.
Γ ́ φάση: Επεξήγηση: Δραστηριότητες στις οποίες δίνονται ευκαιρίες στους/στις μαθητές/τριες να παρουσιάσουν τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται, εφαρμόζοντας και αξιοποιώντας όλες τις γνώσεις και δεξιότητες με τις οποίες εργάστηκαν στην προηγούμενη φάση.
Δ’ φάση: Εμπλουτισμός: Δραστηριότητες εμπέδωσης με τις οποίες οι μαθητές/τριες έχουν ευκαιρίες να εφαρμόζουν και να εξασκούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν κατακτήσει ή να εμβαθύνουν σε αυτές με δραστηριότητες κλιμακούμενης δυσκολίας. Τελειώνοντας τη φάση της επεξήγησης και ενώ οι μαθητές/τριες έχουν ταξινομήσει τα ανακυκλώσιμα υλικά στους κάδους, στην ολομέλεια παίζεται ένα ψηφιακό παιχνίδι, ώστε να εξασκήσουν με παιγνιώδη τρόπο τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν κατακτήσει.
Ε ́ φάση: Εκτίμηση: Δραστηριότητες επαναξιολόγηση, ετεροαξιολόγησης και αξιολόγησης της εργασίας των μαθητών/τριών. Η αξιολόγηση αφορά τόσο στα γνωστικά επιτεύγματα των μαθητών/τριών όσο και στις δεξιότητες που καλλιέργησαν, αλλά και στην επιτυχή ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων που συμμετείχαν. Η φάση της αξιολόγησης είναι αρκετά σημαντική για τον αναστοχασμό και την ανατροφοδότηση των μαθητών/τριών.
ΒΑΣΙΚΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ:
- Αλουμίνιο
- Χαρτί
- Γυαλί
- Πλαστικό
Ακολουθεί ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την ανακύκλωση:
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -