Μάθημα : Ηλεκτρισμός

Κωδικός : 9100106175

9100106175  -  ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΕΚΤ ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΙΟΥ

Μάθημα

Ο ηλεκτρισμός δεν είναι δημιούργημα του ανθρώπου. Ηλεκτρικά φαινόμενα υπάρχουν, όσο υπάρχει και η Γη. Η ανακάλυψη του ηλεκτρισμού άλλαξε τη ζωή των ανθρώπων και έφερε μία καινούρια εποχή. Οι πόλεις έγιναν πιο φωτεινές και πιο ασφαλείς, ενώ στην καθημερινότητα το ηλεκτρικό ρεύμα άλλαξε τις ανθρώπινες συνήθειες. Θα εξερευνήσουμε  τον κόσμο του ηλεκτρισμού μέσα από τον πειραματισμό, την παρατήρηση και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

https://users.sch.gr/gregzer/F/F-E1/Hlektrismos/FE%20-%20Hlektrismos%20-%2004/index.html

Διαδραστικό παιχνίδι: Απλό ηλεκτρικό κύκλωμα και λάμπα

Ο εκπαιδευτικός δείχνει μια προσομοίωση: https://phet.colorado.edu/el/simulations/circuit-construction-kit-dc

  • Μαθησιακοί στόχοι

    ü Οι μαθητές/τριες επιδιώκεται να:

    1.    διαπιστώσουν οι μαθητές πειραματικά ότι τα ομώνυμα φορτία απωθούνται, ενώ τα ετερώνυμα έλκονται.

    2.    αναφέρουν οι μαθητές ότι το πλαστικό καλαμάκι, όταν τρίβεται με ένα χαρτομάντιλο, φορτίζεται αρνητικά.

    3.    αναφέρουν οι μαθητές ότι το χαρτομάντιλο, όταν τρίβεται σε ένα καλαμάκι, φορτίζεται θετικά.

    4.    καλλιεργήσουν την δεξιότητα της μεταγνώσης, δηλαδή να είναι σε θέση να ελέγχουν μόνοι τους τί γνωρίζουν και τί όχι.

    5.    αποκτήσουν την ικανότητα να αξιοποιούν την προηγούμενη γνώση στη διαδικασία κατάκτησης της νέας.

    Ηλεκτρικό Κύκλωμα

    Ο ηλεκτρισμός δεν είναι δημιούργημα του ανθρώπου. Ηλεκτρικά φαινόμενα υπάρχουν, όσο υπάρχει και η Γη. Η ανακάλυψη του ηλεκτρισμού άλλαξε τη ζωή των ανθρώπων και έφερε μία καινούρια εποχή. Οι πόλεις έγιναν πιο φωτεινές και πιο ασφαλείς, ενώ στην καθημερινότητα το ηλεκτρικό ρεύμα άλλαξε τις ανθρώπινες συνήθειες. Θα εξερευνήσουμε  τον κόσμο του ηλεκτρισμού μέσα από τον πειραματισμό, την παρατήρηση και την εξαγωγή συμπερασμάτων. Σ αυτό το μάθημα θα μάθουμε τι είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Βιωματική, ατομική και ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

    Διδάσκοντες

    Παπαζαχαρίου Α.

Ενότητες

Μαθησιακοί στόχοι

ü Οι μαθητές/τριες επιδιώκεται να:

1.    διαπιστώσουν οι μαθητές πειραματικά ότι τα ομώνυμα φορτία απωθούνται, ενώ τα ετερώνυμα έλκονται.

2.    αναφέρουν οι μαθητές ότι το πλαστικό καλαμάκι, όταν τρίβεται με ένα χαρτομάντιλο, φορτίζεται αρνητικά.

3.    αναφέρουν οι μαθητές ότι το χαρτομάντιλο, όταν τρίβεται σε ένα καλαμάκι, φορτίζεται θετικά.

4.    καλλιεργήσουν την δεξιότητα της μεταγνώσης, δηλαδή να είναι σε θέση να ελέγχουν μόνοι τους τί γνωρίζουν και τί όχι.

5.    αποκτήσουν την ικανότητα να αξιοποιούν την προηγούμενη γνώση στη διαδικασία κατάκτησης της νέας.

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΚΥΚΛΩΜΑ

 

ΕΡΓΑΣΙΑ: ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ

 

 

Φτιάχνω ένα ηλεκτικό κύκλωμα ακκολουθώντας τις οδηγίες

Το απλό ηλεκτρικό κύκλωμα πρέπει να έχει οπωσδήποτε τα παρακάτω μέρη:

  •  Μια πηγή ενέργειας – μπαταρία ή αλλιώς ξηρό στοιχείο αποθήκευσης ενέργειας,
  • Δύο αγωγούς – καλώδια,
  • Λυχνιολαβή – βάση στήριξης για το λαμπάκι,
  • Λυχνία- λαμπάκι

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -