Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9170536137
9170536137 - ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΕΔΑΚΗ
Περιγραφή Μαθήματος

Ο βασικός σκοπός της διδασκαλίας των Μαθηματικών στην Α' Δημοτικού είναι να εισαγάγει τους μαθητές στις θεμελιώδεις μαθηματικές έννοιες με τρόπο απλό και κατανοητό. Οι κύριοι στόχοι περιλαμβάνουν:
-
Ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης: Οι μαθητές μαθαίνουν να παρατηρούν και να περιγράφουν μοτίβα, να κάνουν απλές συγκρίσεις και να κατανοούν βασικές αριθμητικές σχέσεις.
-
Απόκτηση δεξιοτήτων στον χειρισμό αριθμών: Εισάγονται οι αριθμοί από το 1 έως το 100, και τα παιδιά εξασκούνται στη μέτρηση, την πρόσθεση, την αφαίρεση και τη χρήση των αριθμών σε πρακτικά προβλήματα.
-
Κατανόηση των βασικών εννοιών μέτρησης: Οι μαθητές μαθαίνουν να μετρούν το μήκος, το βάρος, τον χρόνο κ.ά., χρησιμοποιώντας απλές μονάδες μέτρησης.
-
Εξοικείωση με γεωμετρικά σχήματα: Τα παιδιά αναγνωρίζουν βασικά γεωμετρικά σχήματα, όπως κύκλους, τετράγωνα, τρίγωνα, και μαθαίνουν να τα περιγράφουν.
-
Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων: Οι μαθητές ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν τα Μαθηματικά για την επίλυση απλών προβλημάτων της καθημερινής ζωής, ώστε να αναπτύξουν κριτική σκέψη.
-
Καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στα Μαθηματικά: Σκοπός είναι να βοηθηθούν τα παιδιά να αγαπήσουν τα Μαθηματικά και να αισθάνονται σιγουριά στις μαθηματικές τους δεξιότητες.
Με τη συγκεκριμένη ενότητα οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
- να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια των συμβόλων <, =, >.
- να μάθουν πώς να συγκρίνουν αριθμούς και να χρησιμοποιούν σωστά τα σύμβολα.
- να εξασκηθούν μέσω διασκεδαστικών δραστηριοτήτων και παραδειγμάτων.
-
Εισαγωγή στα Σύμβολα
-
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
- Εξήγηση με Παράδειγμα: Ζωγραφίζουμε στον πίνακα έναν "κροκόδειλο" που ανοίγει το στόμα του πάντα προς τον μεγαλύτερο αριθμό. Εξηγούμε ότι το στόμα του κροκόδειλου δείχνει πάντα τον μεγαλύτερο αριθμό γιατί είναι "πεινασμένος".
- Παρουσιάζουμε τα τρία σύμβολα:
- < (μικρότερο): Το στόμα του κροκόδειλου δείχνει στον μεγαλύτερο αριθμό.
- > (μεγαλύτερο): Το στόμα του κροκόδειλου ανοίγει στον μεγαλύτερο αριθμό.
- = (ίσο): Τα δύο μέρη είναι ίδια, και ο κροκόδειλος δεν ανοίγει το στόμα του.
. Παραδείγματα και Συγκρίσεις
- Γράφουμε παραδείγματα αριθμών στον πίνακα, π.χ., 4 και 7. Ζητάμε από τους μαθητές να μας πουν ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος και να χρησιμοποιήσουν το στόμα του "κροκόδειλου".
- Διαδραστικό Παιχνίδι: Δίνουμε σε κάθε μαθητή κάρτες με αριθμούς. Φωνάζουμε δύο αριθμούς και ζητάμε να δείξουν το σωστό σύμβολο (<, >, =) με τα δάχτυλά τους ή να ζωγραφίσουν το στόμα του κροκόδειλου που δείχνει προς τον μεγαλύτερο αριθμό.
- Άσκηση Γραφής: Δίνουμε φύλλα εργασίας με αριθμούς για να συμπληρώσουν με τα σύμβολα <, >, ή =.
- Ανακεφαλαίωση: Ρωτάμε τους μαθητές ποιο ήταν το αγαπημένο τους σύμβολο και γιατί.
- Αξιολόγηση: Παίζουμε ένα γρήγορο παιχνίδι όπου σηκώνουν κάρτες με το σωστό σύμβολο.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -