Μάθημα : Μαθηματικά Γ Δημοτικού

Κωδικός : 9280095272

9280095272  -  ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΙΤΖΙΛΑΙΟΥ

Μάθημα

Σε αυτό το μάθημα θα υπάρχει περισσότερο υλικό για εμπέδωση και εξάσκηση σε όσα έχουμε συζητήσει στην τάξη. Επίσης, θα υπάρχουν σύνδεσμοι για διαδικτυακές δραστηριότητες και βίντεο. 

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Α' Περίοδος:

    • Αριθμοί μέχρι το 1.000
    • Νοερές πράξεις
    • Προσθέσεις - αφαιρέσεις με τετραψήφιους αριθμούς 
    • Προπαίδεια
    • Πολλαπλασιασμοί (διψήφιο με μονοψήφιο)
    • Στερεά σώματα - αναπτύγματα
    • Μέτρηση μήκους με εκατοστά και χιλιοστά

    Β΄Περίοδος:

    • Αριθμοί μέχρι 3.000
    • Πρόσθεση - αφαίρεση
    • Κλάσματα
    • Δεκαδικοί αριθμοί
    • Αλγόριθμος του πολλαπλασιασμού

    Γ΄Περίοδος:

    • Αριθμοί μέχρι 10.000
    • Προσθέσεις - αφαιρέσεις
    • Μοτίβα
    • Μέτρηση χρόνου
    • Μέτρηση επιφάνειας

    Μαθησιακοί στόχοι

    Οι μαθητές μετά το πέρας της Γ΄ Δημοτικού θα είναι ικανοί να: 

    (Για τους Φυσικούς αριθμούς)

    • γράφουν και να διαβάζουν αριθμούς μέχρι το 10.000
    • περνούν από τη λεκτική στη συμβολική γραφή και αντίστροφα
    • διακρίνουν την αξία θέσης ψηφίου (Μ, Δ, Ε, ΜΧ)
    • συγκρίνουν και διατάσσουν αριθμούς μέχρι το 10.000
    • εκτελούν νοερά προσθέσεις και αφαιρέσεις διψήφιων, τριψήφιων και τετραψήφιων αριθμών με χιλιάδες, εκατοντάδες και δεκάδες
    • εκτελούν κάθετα τον αλγόριθμο της πρόσθεσης 
    • εκτελούν κάθετα τον αλγόριθμο της αφαίρεσης 
    • θεωρούν την πρόσθεση και την αφαίρεση αντρίστροφες πράξεις
    • χρησιμοποιούν με ευχέρεια την προπαίδεια
    • εκτελούν οριζόντιους πολλαπλασιασμούς διψήφιου αριθμού με μονοψήφιο
    • εκτελούν τον αλγόριθμο του κάθετου πολλαπλασιασμού
    • εκτελούν νοερές πράξεις πολλαπλασιασμού και διαίρεσης με το 10, 100 και 1.000
    • εκτελούν διαιρέσεις με βάση τις προπαίδειες μέχρι το 11
    • έρθουν σε μία πρώτη επαφή με το σύμβολο του γραπτού αλγόριθμου της διαίρεσης, καθώς και τους όρους της διαίρεσης (πηλίκο και υπόλοιπο)
    • θεωρούν τη διαίρεση αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού
    • αντιμετωπίζουν καταστάσεις της καθημερινότητας στις οποίες απαιτούνται οι τέσσερις βασικές πράξεις
    • διατυπώνουν και να επιλύουν μόνοι τους προβλήματα

     

    (Για τους Ρητούς Αριθμούς)

    • χρησιμοποιούν εκφράσεις από την καθημερινή ζωή σχετικές με τα κλάσματα
    • πραγματοποιούν χωρισμούς, διπλώσεις και μοιρασιές σε ίσα μέρη και να αξιολογούν τις σχέσεις μεταξύ των μεριδίων της διανομής
    • να αναγνωρίζουν την κλασματική μονάδα
    • διαβάζουν και να γράφουν τα δεκαδικά κλάσματα
    • μετατρέπουν τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και το αντίστροφο
    • διαβάζουν και γράφουν δεκαδικούς αριθμούς
    • συγκρίνουν και διατάσσουν δεκαδικούς αριθμούς
    • εκτελούν τον αλγόριθμο της κάθετης πρόσθεσης και αφαίρεσης με δεκαδικούς αριθμούς

     

    (Για τις μετρήσεις: μήκους, βάρους, χρόνου, εππιφάνειας)

    • ξέρουν να χρησιμοποιούν ως μονάδα μέτρησης μήκους το μέτρο και τις υποδιαιρέσεις του
    • μάθουν τις σχέσεις μεταξύ μέτρου, εκατοστού και χιλιοστού
    • αναγνωρίζουν τον τόνο και τη σχέση του με τα κιλά
    • διαβάζουν ενδείξεις ζυγαριάς και να γράφουν το βάρος σε κιλά και γραμμάρια
    • αναγνωρίζουν και να λένε την ώρα με προσέγγιση του πλησιέστερου λεπτού
    • υπολογίζουν τη διάρκεια ενός γεγονότος
    • έρθουν σε επαφή με το τετραγωνικό μέτρο
    • μετρούν επιφάνειες χρησιμοποιώντας άτυπες μονάδες μέτρησης

     

    (Για τη Γεωμετρία)

    • αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα μέσα από σύνθεση γεωμετρικών σχημάτων
    • αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα σε αντικείμενα της καθημερινότητας
    • αναγνωρίζουν τα αναπτύγματα των βασικών γεωμετρικών στερεών
    • αναπαράγουν τα αναπτύγματα του κύβου, του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου και της τετραγωνικής πυραμίδας από έτοιμο πατρόν
    • σχεδιάζουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα με τη βοήθεια χάρακα και διαβήτη
    • αναγνωρίζουν αν ένα ή δύο διαφορετικά σχήματα είναι συμμετρικά ή όχι και  να εντοπίζουν τον άξονα συμμετρίας

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδασκαλία του μαθήματος δια ζώσης πραγματοποιείται μέσα από ανακαλυπτική μάθηση, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και χρήση εποπτικού υλικού. Το περιβάλλον της η-τάξη χρησιμοποιείται για εμπέδωση και εξάσκηση της προσλαμβάνουσας γνώσης με ψηφιακό υλικό.  

    Διδάσκοντες

    Η Δασκάλα της τάξης: Βιτζιλαίου Αναστασία, ΠΕ70

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Σχολικό Βιβλίο: Λεμονίδης, Χ., Θεοδώρου, Ε., Νικολαντωνάκης, Κ., Παναγάκος, Ι., & Σπανακά, Α. (2023). Μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού: Μαθηματικά της φύσης και της ζωής (Βιβλίο Μαθητή).

    Τετράδιο Εργασιών: Λεμονίδης, Χ., Θεοδώρου, Ε., Νικολαντωνάκης, Κ., Παναγάκος, Ι., & Σπανακά, Α. (2023). Μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού: Μαθηματικά της φύσης και της ζωής (Τετράδιο Εργασιών) .

     

Ενότητες

Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε πρόσθετο υλικό για την επανάληψη των κεφ. 8 έως 13. 

Πιο συγκεκριμένα:

  • φύλλο εργασίας με πρόσθεση - αφαίρεση και επαλήθευση
  • βίντεο με δημιουργία αναπτυγμάτων
  • ψηφιακή εργασία για τον εντοπισμό των κατάλληλων αναπτυγμάτων του κύβου
  • φύλλο εργασίας με προβλήματα
  • quiz με μέτρηση μήκους και μετατροπές
  • liveworksheets με οριζόντιους πολλαπλασιασμούς

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -