Μάθημα : Φυσική Αγωγή Α', Β' Δημοτικού

Κωδικός : 9290078160

ΠΕ11  -  ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΤΣΙΑΥΤΗ

Μάθημα

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

Ενότητες

Ώρα για παιχνίδι.

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10550

Τι θα λέγατε να παίζαμε ένα παιχνίδι; Πατήστε στην παραπάνω διεύθυνση και βοηθήστε τους φίλους σας να μετακινηθούν.

Τώρα πάμε να κάνουμε κάτι άλλο. Όταν ο άλλος είναι απέναντί μας και κάνει ότι εμείς σαν να βλέπουμε τον εαυτό μας σε καθρέφτη τότε λέμε ότι η κίνηση είναι αντικριστή.

Όταν ο άλλος είναι δίπλα μας και κάνουμε ταυτόχρονα τις ίδιες κινήσεις τότε η κίνηση μας είναι όμοια.

Τέλος όταν εμείς κάνουμε διαφορετικές κινήσεις από τον άλλο ακόμα και σε διαφορετικό επίπεδο τότε η κίνησή μας είναι διαφορετική.

Πάμε να παίξουμε. Ξεκινάμε πατώντας την ένδειξη δραστηριότητα. Μετά το κουμπάκι με το τριγωνάκι στο κέντρο της εικόνας. Αφού δω καλά αποφασίζω με ποιο από τα τρία παιδιά συμφωνώ. Κάθε φορά που απαντάω μετά πατάω το τριγωνάκι κάτω δεξιά στην εικόνα. Μπορώ να επαναλάβω το παιχνίδι όσες φορές θέλω. Καλό σας παιχνίδι.

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10561

Παραδείγματα ανοικτού, κλειστού σχήματος από τη φύση.

Kλειστό και ανοικτό σχήμα

Αν παρατηρήσεις γύρω σου, η φύση είναι γεμάτη από πολλά όμορφα σχήματα.
Ένα τριαντάφυλλο, για παράδειγμα, είναι στην αρχή ένα κλειστό μπουμπούκι το οποίο σιγά σιγά ανοίγει.
Μπορούμε να πούμε ότι το μπουμπούκι είναι κλειστό σχήμα, ενώ το τριαντάφυλλο είναι ανοικτό σχήμα.

  • Μπορείς να μου δώσεις και εσύ ένα παράδειγμα από τη φύση;
  • Θα ήθελα τώρα να το ζωγραφίσεις και όταν βρεθούμε από κοντά να μου το δείξεις!!!!

Θέλεις να σχηματίσεις ένα μπουμπούκι (κλειστό σχήμα) τριαντάφυλλο με τις παλάμες σου και μετά ένα ανοικτό;

Ζωγραφίζω Μπάλες.

Αγαπητά μου παιδιά. Όλοι σας έχετε δει και έχετε παίξει με μπάλες διαφόρων μεγεθών, σχημάτων και χρωμάτων. Τι θα λέγατε να ζωγραφίζατε μπάλες για όλα τα αθλήματά; Μπορείτε να μου ζωγραφίσετε μια μπάλα μπάσκετ, μία ποδοσφαίρου, μια βόλεϊ, μια τένις; Ετοιμάστε τις ζωγραφιές σας βάλτε τες σε έναν φάκελο και όταν βρεθούμε θα ήθελα να μου τις δείξετε. Καλή διασκέδαση.

Καλημέρα σε όλους σας. Θέλω να πιστεύω ότι είστε όλοι καλά. Σε λίγες μέρες έρχονται οι Άγιες Μέρες του Πάσχα. Έχω στο μυαλό μου σήμερα να κατασκευάσουμε σαΐτες διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων και να παίξουμε ένα παιχνίδι.

Θα χρειαστούμε

  • τις σαΐτες σας,

 

  • δυο τρία μέτρια κουτιά ή μπολ τα οποία θα γίνουν ο χώρος προσγείωσης των σαϊτών σας.

Τώρα τοποθετούμε τα κουτιά στο πάτωμα σε διάφορες ευθείες και εμείς μένουμε σταθεροί σε ένα σημείο. Με το ένα με το δύο με το τρία προσπαθούμε να προσγειώσουμε τις σαΐτες μας στα μπολ ή κουτιά μας. Μετράμε τις προσπάθειες μας και παίρνουμε έναν πόντο για κάθε επιτυχημένη προσπάθεια.

Καλή σας διασκέδαση.

Παρατηρώ τις εικόνες και γράφω το άθλημα που απεικονίζει.

Α)

 

Απάντηση:

 

Β)

                                                   

Απάντηση:

 

Γ)

Απάντηση:

 

Δ)

Απάντηση:

 

Ε)

 

Απάντηση:

 

Εσένα τι σου αρέσει από τα παραπάνω αθλήματα και γιατί;

Σας θυμίζω λίγο κάποια παιχνίδια που μάθαμε. Σήμερα σας γράφω για τους γίγαντες, τις ψείρες και τα αγαλματάκια. Την επόμενη φορά θα σας γράψω για το στεριά θάλασσα, το ρολόι και το ψαράκι βατραχάκι. Όλα αυτά είναι παιχνίδια που μπορείτε να τα παίζεται οχι μόνο στο σχολείο αλλά και στην γειτονιά σας.

Οι γίγαντες

Τα παιδιά στέκονται στη μια πλευρά του γηπέδου. Στην άλλη πλευρά είναι τρία παιδιά (οι γίγαντες) που φωνάζουν "Ποιος φοβάται το γίγαντα"; Τα παιδιά απαντούν " Κανείς" και τρέχουν να φτάσουν στην απέναντι πλευρά, προσπαθώντας να αποφύγουν τους γίγαντες, αλλά απαγορεύεται να γυρίσουν πίσω. Όποιο παιδί πιάνεται, γίνεται γίγαντας και το παιχνίδι συνεχίζεται. Όταν μείνουν λίγα παιδιά που δεν έχουν περάσει ακόμα μετράμε μέχρι τον αριθμό δέκα. Στο χρονικό αυτό διάστημα τα παιδιά πρέπει να περάσουν απέναντι διαφορετικά γίνονται και αυτοί γίγαντες.  

 

Ψείρες
Όλοι οι μαθητές συγκεντρώνονται σε έναν κύκλο και κάποιος πετάει ψηλά μια μπάλα λέγοντας το όνομα κάποιου παιδιού, το οποίο πρέπει να την πιάσει όσο οι υπόλοιποι τρέχουν μακριά. Άν η μπάλα σκάσει πρώτα κάτω και την πιάσει μετά, φωνάζει «ένα, δύο, τρία, στοπ» και τότε όλοι σταματούν. Ο παίκτης με την μπάλα, μπορεί να κάνει τρία βήματα και να πετύχει κάποιον συμμαθητή του, ο οποίος αν τον ακουμπήσει καίγεται και αποκτά μία «ψείρα». Αν δεν πετύχει κανέναν, παίρνει αυτός την ψείρα. Άν ο παίκτης μόλις ακούσει το όνομά του πιάσει την μπάλα τότε μπορεί να την πετάξει ξανά φωνάζοντας ένα άλλο όνομα. Στο τέλος, ο παίκτης με τις περισσότερες ψείρες (πέντε) πρέπει να ανεχτεί τα πειράγματα των υπόλοιπων και να εκτελέσει μια δοκιμασία.

 

Αγαλματάκια ακούνητα αμίλητα αγέλαστα


Ένας μαθητής είναι μπροστά με τα μάτια κλειστά και την πλάτη γυρισμένη στους άλλους συμμαθητές. Οι υπόλοιποι μαθητές είναι σε μια σειρά αρκετά μακριά του. Ο μαθητής που είναι με την πλάτη γυρισμένη ρωτάει τους άλλους «Αγαλματάκια ακούνητα αμίλητα αγέλαστα μέρα ή νύχτα» , όταν του απαντήσουν μέρα γυρίζει και προσπαθεί να δει ποιος κουνιέται ή τους κάνει να γελάσουνε για να κουνηθούν και να χάσουνε αφού σπάνια κάποιος συγκρατεί τα γέλια του. Αφού τους ελέγξει όλους γυρίζει ξανά στη θέση του και κάνει την ίδια ερώτηση. Οι συμμαθητές του πρέπει να τον ακουμπήσουν στην πλάτη για να τους κυνηγήσει. Όποιον πιάσει αυτός κυνηγάει.

Ρολόι

Το ρολόι είναι ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι που παίζεται με ένα σχοινάκι στο οποίο αν θέλουμε στο τέλος δένουμε και ένα στεφάνι. Ένας μαθητής έχει την μια άκρη του σχοινιού στα χέρια του και οι υπόλοιποι μαθητές είναι σε τέτοια απόσταση από τον μαθητή που κρατάει το σχοινί ώστε η άλλη άκρη του σχοινιού ή στεφανιού να ακουμπάει στα πόδια τους. Ο κεντρικός παίκτης γυρίζει το σχοινάκι γύρω γύρω και οι υπόλοιποι θα πρέπει να κάνουν αναπηδήσεις και να μην τους ακουμπήσει η άκρη. Όποιον ακουμπήσει η άκρη βγαίνει έξω μέχρι να αναδειχτεί ο νικητής. Ο νικητής θα πρέπει να ολοκληρώσει δέκα σωστά περάσματα του σχοινιού χωρίς να τον ακουμπήσει για να θεωρηθεί νικητής.

Στεριά - θάλασσα

Όλοι οι μαθητές στέκονται πάνω σε μια ευθεία γραμμή. Ένας είναι μπροστά και τους δίνει κάποιες εντολές όπως στεριά, θάλασσα, θαλασσοστεριά. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να ακολουθούν γρήγορα τις εντολές πηδώντας μπροστά για την εντολή θάλασσα, πίσω για την εντολή στεριά και ενδιάμεσα για το θαλασσοστεριά. Όποιος μπερδεύεται βγαίνει έξω και περιμένει να τελειώσει αυτό το παιχνίδι για να ξεκινήσει άλλο.

Ψαράκι - βατραχάκι.

Στο παιχνίδι αυτό οι μαθητές κάθονται σε κύκλο εκτός από έναν ο ποιος είναι όρθιος. Αυτός λοιπόν ο παίκτης γυρίζει γύρω γύρω από τους υπόλοιπους, ακουμπάει το κεφάλι τους και λέει ψαράκι ψαράκι. Όταν πει βατραχάκι ο παίκτης που του ακούμπησε το κεφάλι σηκώνεται για να τον κυνηγήσει. Εναλλακτικά μπορεί ο όρθιος μαθητής να κρατάει στα χέρια του και μια μπάλα, στο βατραχάκι την αφήνει πίσω από την πλάτη του συμμαθητή του που έχει διαλέξει και ο συμμαθητής του μπορεί να τον στοχεύσει με την μπάλα για να τον κάψει. Το κυνηγητό γίνεται γύρω γύρω από τον κύκλο και σταματάει όταν ο πρώτος μαθητής προλάβει να καθίσει στην θέση του ατόμου που σήκωσε.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -