Περιγραφή Μαθήματος

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -
Δομή επανάληψης ΓΙΑ
Για να κατανοήσετε τη ΓΙΑ δείτε το αρχείο ΕΔΩ
Σε αυτό το αρχείο υπάρχει η εκφώνηση της άσκησης που λύσαμε με το ΔΜΣ συν μία ακόμη.
https://blogs.sch.gr/tkordouli/files/2017/12/%CE%94_%CE%95%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE%CF%82_%CE%92%CE%9B%CF%85%CE%BA.pdf
(ΠΑΝ 2003) Κάποια δημοτική αρχή ακολουθεί την εξής τιμολογιακή πολιτική για την κατανάλωση νερού ανά μήνα:
Χρεώνει πάγιο ποσό 2€ και εφαρμόζει κλιμακωτή χρέωση σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Κατανάλωση σε κυβικά μέτρα Χρέωση ανά κυβικό
από 0 έως και 5 δωρεάν
από 5 έως και 10 0,5 €
από 10 έως και 20 0,7 €
από 20 και άνω 1,0 €
Στο ποσό που προκύπτει από την αξία του νερού και το πάγιο υπολογίζεται ο Φ.Π.Α. με συντελεστή 18%. Το τελικό ποσό προκύπτει από την άθροιση της αξίας του νερού, το πάγιο, το Φ.Π.Α. και το δημοτικό φόρο που είναι 5 €.
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
α. Να διαβάζει τη μηνιαία κατανάλωση του νερού.
β. Να υπολογίζει την αξία του νερού που καταναλώθηκε σύμφωνα με την παραπάνω τιμολογιακή πολιτική.
γ. Να υπολογίζει το Φ.Π.Α.
δ. Να υπολογίζει και να εκτυπώνει το τελικό ποσό.
Να γίνει:
Άσκηση 3.7. Να διαβασθεί ένας ακέραιος αριθμός, να ελεγχθεί αν είναι διψήφιος ή όχι και αν ναι, να γίνει αντιστροφή των ψηφίων του. Για παράδειγμα αν είναι 83 να γίνει 38.
Να λυθεί το αρχείο στο τετραδιό σας :
Να λυθούν στο τετράδιο σας οι 2 παρακάτω ασκήσεις (διαγραμμα ροής και ψευδογλώσσα)
ΑΣΚΗΣΗ 5. Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα διαβάζει τις δικαιολογημένες και τις
αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή και να αποφαίνεται αν ο μαθητής
απορρίπτεται λόγω απουσιών ή παραπέμπει σε έλεγχο της βαθμολογίας
(σημειώνεται ότι τα όρια των απουσιών είναι 64 δικαιολογημένες και 50
αδικαιολόγητες)
ΑΣΚΗΣΗ 6. Ο κλιματισμός στα γραφεία της εταιρείας ΧΣΧ διαθέτει 3 αισθητήρες και
ενεργοποιείται μόνο αν ο μέσος όρος των θερμοκρασιών στα 3 σημεία είναι
μικρότερος από 8 oC ή αν σε κάποιο από τα τρία σημεία είναι μικρότερο από
4 oC. Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα εκτυπώνει αν πρέπει να
ενεργοποιηθεί ο κλιματισμός ή όχι
1. Να λυθεί εξ αρχής το αρχείο :
https://blogs.sch.gr/tkordouli/files/2017/12/%CE%95_3_Ekd%CE%92%CE%9B%CE%A5%CE%9A.pdf
2. Να κατεβάσετε το αρχείο και να δουλεψουμε αυτό:
https://blogs.sch.gr/tkordouli/files/2020/09/B_Likeiou_Askiseis_%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B7%CF%82.pdf
Σελ 13-14 (μόνο το 2.1.1), Σελ 16-17 (2.1.4 κυρίως σελ 17 στο δεξί περιθώριο ), Σελ 19-22 (μόνο ορισμός Αλγόριθμος και Χαρακτηριστικά αλγορίθμου), Σελ 27- 28 (2.2.5 Αναπαράσταση αλγορίθμου ειδικά σελ 28 στο αριστερό περιθώριο), Σελ 29 (2.2.6 μόνο την σελ 29).
Επίσης:
- από σελ. 31-35 όχι θεωρητικά αλλά με βάση αυτές να ξέρετε να απαντάτε ασκήσεις τύπου: https://blogs.sch.gr/tkordouli/files/2020/04/%CE%95_2_2Ekd%CE%92%CE%9B%CE%A5%CE%9A.pdf?x36611
- όλες οι ασκήσεις με ΔΟΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ που λύσαμε στη ΓΛΩΣΣΑ
- το επαναληπτικό τεστ που λύσαμε στην τάξη
ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ
Άσκηση 7.
Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας CityTel παρέχει στους συνδρομητές της λογότυπα και μελωδίες για τα
κινητά τους. Υπάρχουν δύο εναλλακτικές προσφορές:
α. Εγγραφή στο CityTel club, με πάγιο μηνιαίο κόστος 1.40 €, και επιπλέον χρέωση 0.23 € για κάθε λογότυπο ή
μελωδία που κατεβαίνει στο κινητό του συνδρομητή
β. Χρέωση 0.53 € για κάθε λογότυπο ή μελωδία που κατεβαίνει
Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει το σύνολο των λογότυπων και μελωδιών που κάποιος συνδρομητής
κατέβασε στο κινητό στη διάρκεια ενός μήνα του και να εκτυπώνει τη χρέωση και με τις δυο παραπάνω
προσφορές.
ΑΣΚΗΣΗ : Να γράψετε αλγόριθμο που να διαβάζει 3 αριθμούς και να υπολογίζει και να εμφανίζει
α. Το άθροισμα τους β. Την διαφορά τους γ. Το γινόμενό τους. δ. Το μέσο όρο τους γ. τον αντίθετο του καθενός.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αλγόριθμος a1
Εμφάνισε 'Δωσε τρεις αριθμούς'
Διάβασε α, β, γ
αθρ ← α + β + γ
δ ← α - β - γ
γιν ← α*β*γ
μο ← αθρ/3
αντα ← α*(-1)
αντβ ← β*(-1)
αντγ ← γ*(-1)
Εμφάνισε αθρ, δ, γιν, μο, αντα, αντβ, αντγ
Τέλος
ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΣΠΙΤΙ : Να γράψετε αλγόριθμο που να διαβάζει 2 αριθμούς και να υπολογίζει και να εμφανίζει
α. Το άθροισμα τους
β. Το τετράγωνό τους
γ. Τον επόμενο και τον προηγούμενο καθενός
Να υπάρχουν κατάλληλα μνμτα πριν το διάβασμα αριθμών και πριν την εμφάνιση των αποτελεσμάτων.
Να ανοιξετε το αρχειο:
https://blogs.sch.gr/tkordouli/files/2020/09/B_Likeiou_Askiseis_%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B7-%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B8%CE%AF%CE%B1%CF%82.pdf
και να στείλετε λυμενη (σε κειμενογραφο ή σε ΓΛΩΣΣΑ) την ασκηση 5.
Στο τετράδιο σας, εως το τέλος Γενάρη θα πρέπει να είναι απαντημένες ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ οι ασκήσεις που σας έχουν σταλεί στο GMAIL κατα τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου για να λυθούν.
Διάβασμα στο 2.2.7.3 Δομή επιλογής από βιβλίο ΣΕΛΙΔΑ 35 ως 37 (χωρίς το παράδειγμα Παράδειγμα 2.12.)
Και διάβασμα σε ό,τι ασκηση λύσαμε.
20 λεπτη γραπτή δοκιμασία σε αυτά.
Να ανεβάσετε τα 10 πρώτα προγραμματά σας σε Γλώσσα στην Δομη Ακολουθίας
Να Λυθεί:
Άσκηση 6.
Ο μέσος όρος ενός μαθητή στην πληροφορική προκύπτει από το μέσο όρο του προφορικού βαθμού του μαθητή και του γραπτού βαθμού στις εξετάσεις του Ιουνίου. Ο προφορικός βαθμός είναι ο μέσος όρος των 2 τετραμήνων.
Να γράψετε αλγόριθμο που να διαβάζει το βαθμό του Α τετραμήνου, το βαθμό του Β τετραμήνου και το βαθμό γραπτού και να εμφανίζει τον προφορικό βαθμό του μαθητή και το μέσο όρο του στην πληροφορική.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -