Μάθημα : Xημεία β γυμνασίου

Κωδικός : G1521106

G1521106  -  ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΟΥΣΕΛΙΜΗ

Μάθημα

 Το γνωστικό αντικείμενο της Χημείας συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα των άλλων επιστημών με τα οποία ασχολείσαι στο σχολείο. Συνδέεται επίσης με τη βιομηχανία, το περιβάλλον, την καθημερινή ζωή σου. Έτσι, οι καινούριες γνώσεις θα έχουν κάποιο νόημα  και δε θα είναι στεγνές γνώσεις που παρατίθενται η μία δίπλα στην άλλη.

Το μάθημα της Χημείας της Β΄ τάξης  είναι ένα γοητευτικό ταξίδι από τον κόσμο που βλέπουμε, το μακρόκοσμο, σ΄ αυτόν που δε βλέπουμε, το μικρόκοσμο. Το «εισιτήριο» γι΄ αυτό το ταξίδι είναι η επιστημονική γνώση και το «διαβατήριο» είναι η φαντασία  που ο κάθε ένας από εμάς διαθέτειsmile

 

Το μάθημα περιλαμβάνει την ύλη του σχολικού βιβλίου με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών

Η λογική θα σε πάει από το Α στο Β. Η φαντασία θα σε πάει παντού....

Αλβέρτος Αϊνστάιν

 

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το περιεχόμενο του μαθήματος μπορεί να κατηγοριοποιηθεί ως εξής :

    α) Ενέργεια και ύλη:Ύλη / Ενέργεια /Χημική ενέργεια / Μεταβολές στη φύση / Μεταφορά ενέργειας κατά τις μεταβολές/ Μορφές ενέργειας / Η επιστήμη της χημείας/ (στην Εισαγωγή) / Ηλεκτρόλυση του νερού /Ενδόθερμες και εξώθερμες αντιδράσεις 

    β) Συστήματα και αλληλεπιδράσεις:Έδαφος, νερό, αέρας / Έδαφος: Μείγματα και χημικές ουσίες / Διαχωρισμός μειγμάτων στις συστατικές τους ουσίες / Αλληλεπίδραση ύλης με ύλη: Η έννοια της χημικής αντίδρασης / Αλληλεπίδραση ύλης με ενέργεια: αντιδράσεις διάσπασης και σύνθεση.

    γ) Μορφή και λειτουργία:Νερό / Διαλύματα / Χημικές αντιδράσεις σε υδατικά διαλύματα/ Διατήρηση της μάζας κατά τις χημικές αντιδράσεις / Δομή της ύλης: μόρια και άτομα.

    δ) Μεταβολή και σταθερότητα: Αέρας / Οξυγόνο / Διοξείδιο του άνθρακα

    ε) Κλίμακα και μέτρηση.Μακρόκοσμος και μικρόκοσμος. Χημικός συμβολισμός. Χημικές εξισώσεις. Μετρήσεις στη χημεία.

    Επειδή η χημεία είναι βασικά μια πειραματική επιστήμη θα επιδιωχθεί η επαφή, μέσω του εργαστηρίου και της πρακτικής εργασίας, με συγκεκριμένα παραδείγματα των ουσιών, των αντιδράσεών τους, και των άλλων ιδιοτήτων τους.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Η ανάπτυξη πρωτοβουλίας και συνεργατικότητας κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος, καθώς επίσης η ανάπτυξητης παρατηρητικότητας, η παρακολούθηση κρατώντας παράλληλα σημειώσεις και η απόκτηση δεξιοτήτων των μαθητών στη διεξαγωγή απλών πειραμάτων αποτελούν τους κυριότερους σκοπούς του μαθήματος

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η Χημεία ως μάθημα, αποτελεί ένα ιδανικό πλαίσιο εφαρμογής της διερευνητικής μεθόδου μάθησης καθώς και πρακτικών,οι οποίες στηρίζονται στην εποικοδομητική κατάκτηση της γνώσης και πλαισιώνονται από κλασικές εργαστηριακές μεθόδους, πειράματα καθημερινής ζωής, από πειράματα με απλά μέσα και από σχετικά σύγχρονες μεθόδους που μπορούν να καλύψουν κάθε είδους καινοτόμο δράση που σχετίζεται με τις φυσικές επιστήμες

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η αξιολόγηση του μαθητή βασίζεται στην συμμετοχή του και στο βαθμό δραστηριοποίησηής του κατά την προετοιμασία και πραγματοποίηση των πειραμάτων.

    Συμπληρωματικά αξιολογείται η σύνθετη και δημιουργική σκέψη του μαθητή

    Ομάδα στόχος

    Μαθητές ηλικίας 13-15 ετών

    Διδάσκοντες

    Γεωργία Μουσελίμη, Χημικός - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Φυσικοχημείας

    Βιβλιογραφία

    Σχολικό Βιβλίο Χημείας Β γυμνασίου

    Χημεία (Β Γυμνασίου) - Βιβλίο Μαθητή (Εμπλουτισμένο)

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Εκπαιδευτικά σενάρια από την πλατφόρμα Αίσωπος, φωτοτυπίες και σημειώσεις του εκπαιδευτικού, προσομοιώσεις εκπαιδευτικών λογισμικών και άλλο εκπαιδευτικό υλικό από το φωτόδεντρο

Ενότητες

Στην ενότητα αυτή περιλαμαβάνονται τα κεφάλαια :

Α. Τι είναι η Χημεία και γιατί τη μελετάμε

Εργασία : Γράμμα από το μέλλον

Β. Καταστάσεις των υλικών

Άσκηση : Kαταστάσεις της ύλης

Εργασία : Kαταστάσεις της ύλης

Γ. Φυσικές ιδιότητες των υλικών

Άσκηση : Φυσικές Ιδιότητες των υλικών

Εργασία : Φυσικές Ιδιότητες των υλικών

Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται τα κεφάλαια :

A. Το νερό στη ζωή μας

Εργασία στο νερό

Β. Το νερό ως διαλύτης-Μείγματα

Ομογενή και ετερογενή μείγματα-Διαλύματα

Μείγματα και διαλύματα

Παιχνίδι με μείγματα

Άσκηση: Μείγματα και χαρακτηριστικά μειγμάτων

Γ. Περιεκτικότητα διαλύματος -εκφράσεις πριεκτικότητας

Άσκηση : Περιεκτικότητες

Εργασία : Περιεκτικότητες

Δ. Ρύπανση του νερού

Ε. Διαχωρισμός μειγμάτων

Εργασία : Tρόποι διαχωρισμού μειγμάτων

ΣΤ. Διάσπαση του νερού-χημικές ενώσεις και χημικά στοιχεία

Ζ. Χημική Αντίδραση

Εργασία : Xημική Αντίδραση

Η. Άτομα και Μόρια

Άσκηση : άτομα και μόρια

Εργασία : Ατομική Θεωρία

Εργασία : Άτομα και Μόρια

Θ. Υποατομικά σωματίδια-Ιόντα

Άσκηση : Υποατομικά Σωματίδια

Άσκηση : Ατομικός αριθμός-Μαζικός αριθμός

Εργασία : Ατομικός, μαζικός αριθμός και υποατομικά σωματίδια

Εργασία : Υποατομικά σωματίδια-Ιόντα

Ι. Σύμβολα χημικών στοιχείων και χημικών ενώσεων

Άσκηση : Σύμβολα στοιχείων

Εργασία : Χημικά Σύμβολα

Άσκηση : Χημικά στοιχεία και χημικές ενώσεις

Εργασία ομάδας Α : Συνεισφορά της ελληνικής γλώσσας στην ονοματολογία των χημικών στοιχείων

Εργασία ομάδας Β : χημικές ενώσεις και διαφήμιση

Κ. Χημική Εξίσωση

Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται τα κεφάλαια :

A. Σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα

Β. Οξυγόνο

Γ. Διοξείδιο του άνθρακα

Άσκηση στον ατμοσφαιρικό αέρα

Εργασία στην ατμοσφαιρική ρύπανση

Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνονται τα κεφάλαια :

A. Το έδαφος και το υπέδαφος

Άσκηση : To έδαφος

Εργασία : Ρύπανση του εδάφους

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -