Μάθημα : Πολιτισμικό Πρόγραμμα και Etwinning - "Ένα μουσείο στο σχολείο"
Κωδικός : G792116
G792116 - ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Πολιτισμικό και ευρωπαϊκό πρόγραμμα με σκοπό την διδασκαλία δημιουργίας, χρήσης ενός μουσείου, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αποτελέσματα, συμπεράσματα.
Το υλικό βρίσκεται στον παρακάτω ιστότοπο :
http://www.livebinders.com/play/play?tab_layout=top&id=2441967
Πάμε .... Μουσείο; Table of Contents
- Πληροφορίες και σύνδεσμοι
- Ιστολόγιο Νατάσας Μάγγου
- Αξιολόγηση στην εκπαίδευση
- Μουσειακή Αγωγή
- ΕΚΕΔΙΣΥ
- Μουσείο χωρίς σπίτι
- Επιμόρφωση από το νηπιαγωγείο στο μουσείοhttps://www.youtube.com/watch?v=AtwOYFizHPk
- Μουσείο σχολικής ζωής και εκπαιίδευσης
- Μουσειακή Αγωγή και Εκπαίδευση
- Μέσα στο μουσείο-Λιλιπούπολη
- Μουσείο σχολικής ζωής - εργαστήριο
- Μουσειακή Αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα
- Σκοπός και Στόχοι της Μουσειακής Αγωγής του 21ου αι. από την Μάγκου Νατάσα
- Δραστηριότητες
- Επισκέπτομαι τα Μουσεία του τόπου μου
- Κανόνες συμπεριφοράς σε μουσείο - Λούβρο
- Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή
- Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Νέας Ορεστιάδας και Περιφέρειας
- Λαογραφικό Μουσείο Νέας Ορεστιάδας και Περιφέρειας
- Μουσείο Λαογραφίας και Ιστορίας της Τέχνης Ορεστιάσας και Περιφέρειεας
- Αρχαιολογικό Μουσείο Καλύμνου - εργασία
- Παιδαγωγική αξιοποίηση των μουσειακών συλλογών / Μουσειοσυσκευών
- Η συνεργασία Μουσείου σχολείο στον 21ο αιώνα (3ο θέμα)
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ - ΣΧΟΛΕΙΟΥ.docx
- Σ.ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ - ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
- μουσειακη αγωγη τελικη εργασια.doc
- μουσειακη αγωγη τελικη εργασια (1).doc
- Η συνεργασία Μουσείου-Σχολείου στον 21ο αιώνα (1)-Ευστράτιος Χαντζόγλου.docx
- Η συνεργασία μουσείου-σχολείου στον 21ο αι..docx
- Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ 21ο αι.-Παγουρτζής.docx
- Η συνεργασία Μουσείου-1.docx
- Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ.docx
- εργασια ΖΕΑΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.doc
- Δήμητρα - Στάϊλου - 3ο Θέμα - Τελική Εργασία Μουσειακή Αγωγή.doc
- εργασία εεπεκ θεμα 3ο.docx
- Η αξία της πολιτισμικής κληρονομιάς στα παιδιά και τους εφήβους
- Η εκπαίδευση σε μουσεία ανεξάρτητα από την ηλικία
- Κατασκευή προγράμματος 6 δραστηριοτήτων, αξιοποίησης μουσειακής συλλογής στο μουσείο της επιλογής μας
- Φύλλα Εργασίας - Ανθή Ρουμπελάκη - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1.pdf
- Τελική_Εργασία_ Μουσειακή_Αγωγή_Κεκροπούλου.docx
- ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΕΝΝΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ.docx
- Τελική Εργασία_Θέμα 7ο_Νασιώτη Ελένη.docx
- ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.. - Αννα Ολυμπίου - 7ο θέμα.docx
- ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΠΝΑΡΑ.docx
- ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΡΑΚΟΥΛΑ ΓΕΩΡΓΙΑ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ.pdf
- Τελική Εργασία 7ο θέμα.doc
- Τελική εργασια - περιγραφή-Ανθή Ρουμπελάκη.docx
- Παναγιώτα Πελεκάνου -Τελική εργασία.docx
- Κρυπτόλεξο-νασιώτη.docx
- Καρτέλα καταγραφής αντικειμένου Εικόνας 22-νασιώτη.docx
- Καρτέλα καταγραφής αντικειμένου Εικόνας 21-νασιώτη.docx
- Καρτέλα καταγραφής αντικειμένου Εικόνας 4-νασιώτη ελένη.docx
- Καρτέλα καταγραφής αντικειμένου Εικόνας 20-νασιώτη ελένη.docx
- Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών (εξώφυλλο_οδηγίες)-νασιώτη.docx
- Εικόνες-Νασιώτη Ελένη_7ο θέμα.pptx
- ΕΕΠΕΚ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΟΥΛΙΟΣ 2018-Χριστιανοπούλου Ευδοξία.docx
- Γλωσσάρι για το Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας-νασιώτη.docx
- Βλαδίκα Τελική Εργασία μουσεία δραστηριότητες-Μουσείο Σερρών.docx
- Αξιοποίηση εργαλείου web2 /παρουσίαση εκθέματος για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των μαθητών σας
Σας παραθέτουμε το υλικό που βοηθά στον προσδιορισμό του θέματός μας
Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα περιγράφοντας με τη βοήθεια της αριστεράς στήλης το Μουσείο του τόπου σας.
Γνωριμία με το Μουσείο του τόπου μου |
|
Website: |
|
Αριθμός εργαζομένων |
|
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης: |
|
Τύπος: |
|
Τύπος Μουσείου και Συλλογών: |
|
Ετήσιος αριθμός επισκεπτών: |
|
Πληροφορίες: |
|
"... Η συνεργασία σχολείου-μουσείου ήταν μοιραία και αναπόφευκτη. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που με επιτυχία εφαρμόζονται και στον τόπο μας την τελευταία δεκαετία δεν είναι μαθήματα. Είναι παιγνίδια παρατηρητικότητας, φαντασίας, οξυδέρκειας και ευστροφίας που κατάλληλα εφαρμοσμένα φέρνουν εκπληκτικά αποτελέσματα σε ότι αφορά τη μάθηση. Είναι πάνω από όλα εμπειρικά και όχι θεωρητικά, γιατί το παιδί μαθαίνει αβίαστα και εύκολα μέσα από την άμεση επαφή με τα εκθέματα.
Δουλεύοντας στο Μουσείο με τα αυθεντικά αντικείμενα , επιτρέπει στο άτομο να συγκρίνει, να συσχετίσει, να ταξινομήσει, να αναρωτηθεί, να μετακινηθεί από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο, από το γνωστό στο άγνωστο και από τις συγκεκριμένες παρατηρήσεις να οδηγηθεί στη γενίκευση.Η μάθηση γίνεται λιγότερο μηχανική, πιο διασκεδαστική και γνήσια διερευνητική..." (Από την τελική εργασία της Μάγγου Μαριάνθης στο διαδικτυακό πρόγραμμα του ΕΕΠΕΚ : «Η Μουσειακή Αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα»).
Γράψτε τη δική σας γνώμη για την ωφέλεια μιας συνεργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μαθητών ενός σχολείου. Σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε; Ποια ωφέλη αυτής της συνεργασίας μπορείτε να προτείνετε;
..."Ως «Πολιτισμική Κληρονομιά» έχει ορισθεί «το σύνολο τω πεποιθήσεων, των αξιών, των πρακτικών και των αντικειμένων που προσδιορίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός χώρου» (Zialcita, 2007). Βάσει του συγκεκριμένου ορισμού, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η πολιτισμική κληρονομιά έχει ιδιαίτερη αξία για τον κάθε λαό, μιας και αποτελεί τμήμα της κουλτούρας και τη καθημερινότητάς του και για το λόγο αυτό θα πρέπει όλοι μας να συνδράμουμε τα μέγιστα για τη διατήρησή της. Διατηρώντας την αξία, το νόημα και τη σημασία των πολιτισμικών πηγών του παρελθόντος μας, με σκοπό τη χρήση τους για το μέλλον του λαού μας και την έμπνευση των νέων γενεών (Zerrudo, 2008), δύναται να επέλθει η πολιτισμική ανάπτυξη, καθώς πηγάζει απευθείας από τους ανθρώπους που δόμησαν τις βάσεις του εκάστοτε τοπικού πολιτισμού και αποτελεί το ουσιαστικότερο βήμα για την εξέλιξη των τοπικών κοινοτήτων. Ωστόσο, η διαδικασία της πολιτισμικής διατήρησης συνδέεται άμεσα με το θέμα της ευαισθητοποίησης. Δεν είναι λογικό να περιμένουμε από τις τοπικές κοινότητες να μοχθήσουν για να διατηρήσουν κάτι, το οποίο δε γνωρίσουν. Επομένως, μέσω της ανάγκης για διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς, αναδύεται η σημασία της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των λαών και ιδιαιτέρως των νέων (παιδιών και εφήβων), αναφορικά με την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους...." (Από την εργασία του κυρίου Πετρούλη Ιωάννου στο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο : "«Η Μουσειακή Αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα»)
Εντοπίστε την αξία της πολιτισμικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση μελετώντας το μουσείο του τόπου σας. Με ποια κριτήρια μπορείτε να αξιολογήσετε τα εκθέματα, βάσει της μελέτης των εγγράφων που σας δίνονται στην ενότητα;
..."Η πολιτισμική μας κληρονομιά αποτελείται τόσο από τα άυλα στοιχεία, όπως είναι η λαϊκή παράδοση, όλες οι μορφές διανόησης και οι μουσικές δημιουργίες, οι μύθοι, οι προφορικές και θρησκευτικές παραδόσεις όσο και από τα υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος, τα μνημείακαι συγκεκριμένα: α) το είδος του υλικού και τον τρόπο κατασκευής, τη διακόσμηση, την τεχνοτροπία ενός μνημείου, β) η όποια κατασκευή υπάρχει στο έδαφος αλλά και στο υπέδαφος ενός μνημείου, γ) η διαμόρφωση του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου ενός μνημείου, καθώς και δ) ο ευρύτερος φυσικός περιβάλλων χώρος (Πούλιος, 2010), (Γιαλούρη, 2013). Το σύνολο της πολιτισμικής κληρονομιάς αντιπροσωπεύει την πολύτιμη πείρα που έχει συσσωρεύσει ο άνθρωπος ανά τους αιώνες, αλλά και την ιστορία μας, την ταυτότητά μας. Ειδικά τα μνημεία του τόπου μας, λόγω της μακράς ιστορίας που καταγράφουν και της κομβικής προσφοράς της Ελλάδας στον παγκόσμιο πολιτισμό, συγκινούν ιδιαίτερα όχι μόνο το ελληνικό αλλά και το διεθνές κοινό (Λιάκος, 2007)..." (Από την εργασία του κυρίου Θωμά Σταθελάκη στο διαδικτυακό σεμινάριο της ΕΕΠΕΚ με θέμα : "Μουσειακή αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα).
...Ένας από τους βασικούς στόχους του σύγχρονου σχολείου είναι να μυήσει τον μαθητή στη δια βίου μάθηση, δηλαδή να του υποδείξει τον δρόμο της εκπαίδευσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Μία τέτοια μορφή άτυπης εκπαίδευσης είναι η Mουσειακή Aγωγή, η οποία απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και για τον λόγο αυτό υπάρχουν ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε νήπια, μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και ενήλικες.
Η επισκεψιμότητα των μουσείων από τον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά, αναφέρονται τα βασικά αποτελέσματα εμπειρικής κοινωνικής έρευνας (Κουβέλη, 2001), σύμφωνα με τα οποία οι μαθητές που φοιτούν σε σχολεία της Ελλάδας έχουν επισκεφτεί 7-10 μουσεία είτε με τους γονείς τους, είτε με το σχολείο σε ποσοστό 53,1%. Στα περισσότερα μουσεία λειτουργούν εκπαιδευτικά προγράμματα για τα σχολεία στα οποία γίνεται σύνδεση μαθήματος-εκθέματος... (Απόσπασμα από την Τελική εργασία της Λαλακίδου Βασιλικής στο διαδικτυακό σεμινάριο ΕΕΠΕΚ με τίτλο : Μουσειακή αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα).
Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα έξι δραστηριοτήτων με σκοπό να αξιοποιήσετε μία μουσειακή συλλογή του μουσείου της επιλογής σας. Μπορείτε ακόμη να δημιουργήσετε ένα μουσείο με αντικείμενα αξίας που υπάρχουν στην οικογένειά σας, εικόνες, αντικείμενα, κοσμήματα Με ποιες δραστηριότητες θα τα αναδεικνύατε και θα τα παρουσιάζατε στους φίλους ή τους συμμαθητές σας; Πάρετε ιδέες από τα έγγραφα που σας παρέχουμε κάτω από την ενότητα.
Βρείτε ένα διαδικτυακό εργαλείο και χρησιμοποιήστε το να φτιάξετε μία παρουσίαση ενός εκθέματος ή μίας μουσειακής συλλογής του ενδιαφέροντός σας. Παραδείγματα σας δίνουμε σε έγγραφα παρακάτω.
Πώς μπορούμε να δώσουμε αξία στις μουσειακές συλλογές των μουσείων του τόπου μας; Μπορούμε να αναδείξουμε με διάφορες δραστηριότητες μία μουσειακή συλλογή και να την παρουσιάσουμε στους συμμαθητες μας ή στην ευρύτερη τοπική κοινωνία της πόλης μας. Παραδείγματα θα βρείτε από τα αναρτημένα έγγραφα κάτω από την ενότητα
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -