Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ-Γ΄τάξης Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών

Κωδικός : T242115

Μάθημα

Σκοπός του μαθήματος είναι να φέρει το μαθητή σε επαφή με τις σημαντικότερες περιόδους της τέχνης και τα έργα της, ώστε να καταστεί ικανό να αντιληφθεί τη σχέση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με τη γενικότερη πολιτισμική εξέλιξη κάθε περιόδου.

Δείτε πιο κάτω τις διδακτικές ενότητες,σύμφωνα με τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου, και απαντήστε στις ερωτήσεις επανάληψης.

Να παρακολουθείτε, τόσο την ιστοσελίδα του σχολείου: http://5epal-irakl.gr/ , μιας και στο e-μαθήματα ανεβαίνουν καθημερινά μαθήματα που σας αφορούν, όσο και τις ανακοινώσεις απο την  η-τάξη (eclass).

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Σκοπός του μαθήματος είναι να φέρει το μαθητή σε επαφή με τις σημαντικότερες περιόδους της τέχνης και τα έργα της, ώστε να καταστεί ικανό να αντιληφθεί τη σχέση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με τη γενικότερη πολιτισμική εξέλιξη κάθε περιόδου.

    Δείτε πιο κάτω τις διδακτικές ενότητες,σύμφωνα με τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου, και απαντήστε στις ερωτήσεις επανάληψης.

    Να παρακολουθείτε, τόσο την ιστοσελίδα του σχολείου: http://5epal-irakl.gr/ , μιας και στο e-μαθήματα ανεβαίνουν καθημερινά μαθήματα που σας αφορούν, όσο και τις ανακοινώσεις απο την  η-τάξη (eclass).

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Δείτε πιο κάτω τις διδακτικές ενότητες,σύμφωνα με τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου, και απαντήστε στις ερωτήσεις επανάληψης.

    Να παρακολουθείτε, τόσο την ιστοσελίδα του σχολείου: http://5epal-irakl.gr/ , μιας και στο e-μαθήματα ανεβαίνουν καθημερινά μαθήματα που σας αφορούν, όσο και τις ανακοινώσεις απο την  η-τάξη (eclass).

Ενότητες

Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης

Κεφάλαιο 13: Ρομαντισμός

Ερωτήσεις

  1. Ποιες είναι οι κοινωνικέςσυνθήκες και ποιο το τεχνολογικό επίπεδο στα μέσα του 19ου αιώνα;
  2. Πότε και που πρωτοεμφανίζεται ο όρος Ρομαντισμός και ποια τα χαρακτηριστικά του;
  3. Ποιοι λόγοι ώθησαν τους καλλιτέχνες του πρώτου μισού του 19ου αιώνα στην αναζήτηση μιας νέας μορφής έκφρασης;
  4. Να συγκρίνετε την καλλιτεχνική έκφραση του Νεοκλασικισμού και του Ρομαντισμού.
  5. Ποιο ήταν το κοινό χαρακτηριστικό όλων των καλλιτεχνών του Ρομαντισμού, ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους και τους ιδιαίτερους τρόπους έκφρασής τους;
  6. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Ρομαντισμού και ποιες είναι οι πιο χαρακτηριστικές εκφάνσεις του;
  7. Τι γνωρίζετε για την αρχιτεκτονική του Ρομαντισμού;
  8. Τι οδήγησε στο κίνημα του Εκλεκτικισμού;
  9. Που στηρίζεται η ζωγραφική του Ρομαντισμού και ποιος είναι ο σκοπός των καλλιτεχνών;
  10. Πώς χρησιμοποιείται το φως και η σκιά στη ζωγραφική του Ρομαντισμού;
  11. Τι γνωρίζετε για το περίγραμμα στη ζωγραφική του Ρομαντισμού;
  12. Από πού αντλούν τα θέματά τους οι ζωγράφοι του Ρομαντισμού;
  13. Ποιοι ζωγράφοι υπήρξαν πρότυπα για τον Τεοντόρ Ζερικό;
  14. Τι γνωρίζετε για τον πίνακα «Η σχεδία της Μέδουσας» του Τεοντόρ Ζερικό;
  15. Τι γνωρίζετε για το έργο του Ευγένιου Ντελακρουά;
  16. Να περιγράψετε και να αναλύσετε τον πίνακα «Η Ελευθερία οδηγεί το λαό» του Ευγένιου Ντελακρουά;
  17. Ποια είναι η κύρια δυσκολία που αντιμετωπίζει η γλυπτική και με ποιους τρόπους την ξεπέρασαν οι καλλιτέχνες του Ρομαντισμού;
  18. Πότε συναντάμε τα πρώτα έργα γλυπτικής που απομακρύνονται από τον Νεοκλασικισμό;
  19. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της γλυπτικής του Ρομαντισμού;
  20. Από πού αντλείται η θεματολογία της γλυπτικής του Ρομαντισμού;
  21. Πως παρουσιάζονται οι άνθρωποι στη γλυπτική του Ρομαντισμού σε σύγκριση με τη γλυπτική του Νεοκλασικισμού;
  22. Ποιες είναι οι επιδιώξεις της γλυπτικής κατά το τέλος του 19ου αιώνα;
  23. Πώς ο Φραντζίσκο Γκόγια ασκούσε κριτική (μέσω της ζωγραφικής του) στην κοινωνία και τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του;
  24. Να περιγράψετε και να αναλύσετε τον πίνακα «Οι τουφεκισμοί της 3ης Μαΐου» του Φραντζίσκο Γκόγια.
  25. Πώς ο Φραντζίσκο Γκόγια, αν και ζωγράφος της εποχής του Νεοκλασικισμού, άνοιξε τους δρόμους προς τον Ρομαντισμό;
  26. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της ζωγραφικής του Κάσπαρ Φρήντριχ;
  27. Ποιος είναι ο ρόλος του θρησκευτικού συμβολισμού στο έργο του Κάσπαρ Φρήντριχ;
  28. Να περιγράψετε και να αναλύσετε τον πίνακα «Το φεγγάρι καθώς γεννιέται από τη θάλασσα» του Κάσπαρ Φρήντριχ.
  29. Να περιγράψετε και να αναλύσετε τη «Μασσαλιώτιδα» του Φρανσουά Ρυντ.

 

καλή μελέτη…

Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης

Κεφάλαιο 13: Ρομαντισμός (Η τέχνη στην Ελλάδα)

Ε ρ ω τ ή σ ε ι ς

1. Τι γνωρίζετε για την τέχνη της αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα του 19ου αιώνα;

2. Ποια είναι η θεματολογία της ζωγραφικής στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα;

3. Τι γνωρίζετε για την ελληνική τοπιογραφία του 19ου αιώνα;

4. Τι γνωρίζετε για την ηθογραφία στην ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα;

5. Να αναφέρετε τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα.

6. Να αναφέρετε τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα.

7. Να περιγράψετε και να αναλύσετε τον πίνακα «Η παιδική συναυλία» του Γεώργιου Ιακωβίδη.

8. Να αναφέρετε τους σημαντικότερους Έλληνες γλύπτες του 19ου αιώνα.

 

καλή μελέτη…

Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης

Κεφάλαιο 14: Ιμπρεσιονισμός

Ερωτήσεις

  1. Ποια ήταν η κοινή προσπάθεια και τα κοινά χαρακτηριστικά των ζωγράφων που δημιούργησαν τον ιμπρεσιονισμό;
  2. Ποια ήταν η συμβολή της ιαπωνικής τέχνης στον ιμπρεσιονισμό;
  3. Ποιες επιρροές εντοπίζονται στην εμφάνιση του ιμπρεσιονισμού;
  4. Ποιους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους γνωρίζετε;
  5. Πότε και πως εμφανίστηκε το κίνημα του ιμπρεσιονισμού;
  6. Πως προέκυψε το όνομα ιμπρεσιονισμός;
  7. Πως πλάθονται οι μορφές στα ιμπρεσιονιστικά έργα;
  8. Πως αξιοποιούνται το φως, το χρώμα και η σκιά στα ιμπρεσιονιστικά έργα;
  9. Τι σημαίνει η φράση «enplainair»;
  10. Ποια θέματα εμφανίζονται στα ιμπρεσιονιστικά έργα;
  11. Ποια τεχνικής χρησιμοποιείται για τα χρώματα στον ιμπρεσιονισμό και ποιο είναι το αποτέλεσμα της;
  12. Πως ο ιμπρεσιονισμός άνοιξε το δρόμο για τη μοντέρνα τέχνη;
  13. Ποιους μετα-ιμπρεσιονιστές ζωγράφους γνωρίζετε; Που οδήγησαν την τέχνη οι ζωγράφοι αυτοί;
  14. Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στους ιμπρεσιονιστές και στους μετα-ιμπρεσιονιστές ζωγράφους;
  15. Να περιγράψετε και να αναλύσετε το έργο «Το λουτρό» του Εντγκάρ Ντεγκά.
  16. Να περιγράψετε και να αναλύσετε το έργο «Οι αστοί του Καλαί» του Αύγουστου Ροντέν. Σε ποιο ιστορικό γεγονός αναφέρεται;
  17. Να περιγράψετε και να αναλύσετε το έργο « Η μέρα του Θεού» του Πωλ Γκωγκέν.
  18. Τι γνωρίζετε για τον Πωλ Γκωγκέν;
  19. Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον ιμπρεσιονισμό και στο έργο του Πωλ Σεζάν;
  20. Να περιγράψετε και να αναλύσετε το έργο «Οι μεγάλες λουόμενες» του Πωλ Σεζάν.
  21. Τι γνωρίζετε για τη ζωή και το έργο του Κλοντ Μονέ;

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥ, ΤΟΥ ΓΥΑΛΙΟΥ ΚΑΙ
ΤΟΥ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ


• ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ “ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ”
(Arts and Crafts)


• ΑΡ ΝΟΥΒΟ

 

 

Κεφάλαιο 15: Το κίνημα «Τέχνες και Χειροτεχνίες», Αρ Νουβό

Ερωτήσεις

  1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Αρ Νουβό (Νέας τέχνης);
  2. Τι γνωρίζετε για την ανάπτυξη των εφαρμοσμένων τεχνών στα τέλη του 19ου αιώνα;
  3. Που δημιουργήθηκε το κίνημα «Τέχνες και Χειροτεχνίες» και με ποιο σκοπό;
  4. Ποιος ήταν ο κύριος εισηγητής του κινήματος «Τέχνες και Χειροτεχνίες» και πως επιδίωξε να αντιμετωπίσει τα καλλιτεχνικά και κοινωνικά προβλήματα της εποχής;
  5. Με ποια κοινωνικοπολιτικά κινήματα συνδέεται το κίνημα «Τέχνες και Χειροτεχνίες»; Ποιος ήταν τελικά ο στόχος του;
  6. Τι γνωρίζετε για το εργαστήριο του Γουίλιαμ Μόρις;
  7. Ποια ήταν η άποψη του Γουίλιαμ Μόρις για την ταπητουργία;
  8. Τι σημαίνει ο όρος «Αρ Νουβό» και πότε ανθεί;
  9. Σε ποια ιδέα βασίστηκε η δημιουργία και ποιος ήταν ο αρχικός στόχος της Αρ Νουβό;
  10. Ποια ήταν η σχέση της Αρ Νουβό με την βιομηχανική παραγωγή;
  11. Ποια κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα στο κίνημα «Τέχνες και Χειροτεχνίες» και στην Αρ Νουβό διακρίνετε;
  12. Πως η γιαπωνέζικη τέχνη επηρέασε τους καλλιτέχνες της Αρ Νουβό;
  13. Πως εξαπλώθηκε η Αρ Νουβό στην Ευρώπη και ποιες είναι οι αιτίες που συνέβαλαν στην εξάπλωση αυτή;
  14. Ποια συναισθήματα μεταφέρει η Αρ Νουβό;
  15. Ποιες βασικές κινήσεις χρησιμοποιούν στα έργα τους οι καλλιτέχνες της Αρ Νουβό;
  16. Για ποια χαρακτηριστικά τους διακρίνονται τα αντικείμενα της Αρ Νουβό;
  17. Να αναλύσετε τη διακόσμηση των εισόδων των σταθμών του υπόγειου σιδηροδρόμου στο Παρίσι, που σχεδιάστηκαν από τον Εκτόρ Γκιμάρ.
  18. Τι γνωρίζετε για το αρχιτεκτονικό έργο του Αντόνιο Γκαουντί;
  19. Τι γνωρίζετε για το έργο του Γκούσταβ Κλιμτ;
  20. Να περιγράψετε και να αναλύσετε το έργο «Το φιλί» του Γκούσταβ Κλιμτ.

καλή μελέτη…

 

http://aesop.iep.edu.gr/node/12427/3158

Κεφάλαιο 16: Οι δεκαετίες 1900-1930, Φωβισμός

Ερωτήσεις

  1. Ποια γεγονότα πυροδότησε η έναρξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου;
  2. Πως αναπτύχθηκε η σοσιαλιστική ιδεολογία στις αρχές του 20ου αιώνα;
  3. Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του «καινούργιου κόσμου» που γεννήθηκε μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου; Ποιες θεωρίες θεμελίωσαν τις νέες σχέσεις του ατόμου με την κοινωνία, την περίοδο αυτή;
  4. Πως η αλλαγή στην κοινωνική δομή που προκάλεσε η βιομηχανική πρόοδος οδήγησε στην καλλιτεχνική πρωτοπορία;
  5. Ποια είναι τα σημαντικότερα κινήματα της τέχνης στις αρχές του 20ου αιώνα και που εντοπίζεται ο πειραματισμός του καθενός;
  6. Τι προσπαθεί να αποδώσει ο καλλιτέχνης των αρχών του 20ου αιώνα;
  7. Ποια είναι τα πρότυπα και οι τρόποι έκφρασης των καλλιτεχνών στις αρχές του 20ου αιώνα;
  8. Τι εκφράζει ο καλλιτέχνης της μοντέρνας τέχνης μέσα από τη δουλειά του;
  9. Πως γεννήθηκε το κίνημα του Φωβισμού και που οφείλει το όνομά του;
  10. Ποιους φωβ ζωγράφους γνωρίζετε;
  11. Να συγκρίνετε τα καλλιτεχνικά ρεύματα του Ιμπρεσιονισμού και του Φωβισμού.
  12. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της τέχνης των φωβ καλλιτεχνών;
  13. Πως επηρέασε τη μοντέρνα τέχνη, η τέχνη των «πρωτόγονων» λαών;
  14. Να περιγράψετε και να αναλύσετε το έργο «Ο χορός» του Ανρί Ματίς.
  • ΝΤΕ ΣΤΙΛ
  • ΣΟΥΠΡΕΜΑΤΙΣΜΟΣ
  • ΚΟΝΣΤΡΟΥΚΤΙΒΙΣΜΟΣ
  • ΝΤΑΝΤΑΪΣΜΟΣ
  • ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
  • Η ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΜΠΑΟΥΧΑΟΥΖ
  • ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -