Μάθημα : ΑΡΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ Α' ΕΠΑΛ
Κωδικός : T327242
T327242 - ΦΩΤΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Ο γενικός σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/μαθήτριες να:
- χρησιμοποιούν την τεχνολογία με αποτελεσματικότητα,
- αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά κυκλώματα,
- αναγνωρίζουν τα βασικά ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά δομικά στοιχεία (εξαρτήματα) και κυκλώματα,
- κατανοήσουν τις αρχές και εφαρμογές του ηλεκτρισμού στο συνεχές και στο εναλλασσόμενο ρεύμα, καθώς επίσης να κατανοήσουν τα βασικά ηλεκτρονικά κυκλώματα και τις εφαρμογές τους,
- ενημερωθούν για τις εφαρμογές του ηλεκτρισμού που θα συναντήσουν στην καθημερινή και την επαγγελματική τους ζωή, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη Β΄ Τάξη θα ακολουθήσουν μια τεχνολογική ειδικότητα, στην οποία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται με συσκευές, μηχανήματα και εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούν τον Ηλεκτρισμό,
- να επιλέξουν ειδικότητα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους
Στόχοι :
- Να κατανοήσετε τι υλικά χρειάζονται για να ανάψει ένα λαμπάκι
- Να κατανοήσετε την έννοια του κλειστού και ανοιχτού ηλεκτρικού κυκλώματος
-
Η ιστορία του ηλεκτρισμού ξεκινάει πολλά χρόνια πίσω και συγκεκριμένα από την δομή του ατόμου.
Άν και όλα τα βιβλία ηλεκτρολογίας ξεκινούν την εισαγωγή στον ηλεκτρισμό με την δομή του ατόμου εμείς θα ξεκινήσουμε λίγο ανορθόδοξα και στις επόμενες ενότητες θα ακολουθήσουμε την σύνηθη ροή.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από το πιο απλό ηλεκτρικό κύκλωμα.
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα.
Το κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα αποτελείται από:
- Ένα λαμπάκι
- Μια μπαταρία
- Αγωγούς ( χάλκινο σύρμα )
- κλείστό κύκλωμα
Κάθε στοιχείο του κυκλώματος είναι απαραίτητο για να ανάψει το λαμπάκι και για να χαρακτηρίζεται ως ηλεκτρικό κύκλωμα.
Αν κάτι από όλα λείπει, τότε το λαμπάκι δεν θα ανάβει.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι ανοιχτό και η λάμπα δεν ανάβει
Το ηλεκτρικό κύκλωμα χωρίς μπαταρία δεν χαρακτηρίζεται ηλεκτρικό κύκλωμα και φυσικά η λάμπα δεν ανάβει
Το ηλεκτρικό κύκλωμα χωρίς την λάμπα ( χωρίς κατανάλωση ) δεν χαρακτηρίζεται ηλεκτρικό κύκλωμα και φυσικά η λάμπα δεν ανάβει.
Και ένα ακόμα προφανές, χωρίς αγωγούς ( χάλκινο σύρμα ) η λάμπα δεν ανάβει και δεν χαρακτηρίζεται ηλεκτρικό κύκλωμα.
Και να ένα κλειστό ηλεκτρικό με λάμπακι το οποίο δεν ανάβει, άραγε τι να συμβαίνει;
Στις επόμενες ενότητες θα αναλύσουμε τα επιμέρους στοιχεία του ηλεκτρικού κυκλώματος για να κατανοήσουμς τις βασικές αρχές της ηλέκτρολογία.
Προσομοίωση Phet Colorado: Ανοικτό - Κλειστό κύκλωμα
https://phet.colorado.edu/el/simulations/signal-circuitΣε αυτό το σύνδεσμο θα "οδηγηθείτε" στο "εικονικό" εργαστήριο προσομοίωσης για την κατανόηση λειτουργίας ενός κυκλώματος, είτε ανοικτού, είτε κλειστού. Μια εφαρμογή που "τρέχει" αρκετά εύκολα και από το κινητό σας.
Προσομοίωση - Εργαλειοθήκη δημιουργίας κυκλωμάτων: Συνεχές ρεύμα
Σε αυτό το σύνδεσμο θα "οδηγηθείτε" στο "εικονικό" εργαστήριο προσομοίωσης για απλά ηλεκτρικά κυκλώματα. Μια εφαρμογή που "τρέχει" αρκετά εύκολα και από το κινητό σας.
Και ένα μικρό quiz στην ενότητα που αναπτύξαμε
https://kahoot.it/challenge/0804757?challenge-id=028f25cd-6245-441c-ad8b-b6a9437312e2_1683642513972
2ος (εναλλακτικός) τρόπος συμμετοχής στο παιχνίδι:
Game PIN: 0804757 στο https://kahoot.it/
Στόχοι :
- Να κατανοήσετε τι υλικό χρειαζόμαστε για να ελέγξουμε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα
- Να μπορείτε να μετετρέψετε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα σε κλειστό ή ανοικτό, χρησιμοποιώντας το νέο υλικό κατάλληλα
-
Ας ξεκινήσουμε και πάλι από ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα.
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα.
Αυτό το κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα θα υποχρεώνει το λαμπάκι να ανάβει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ!!!
(Επειδή η λέξη ΠΑΝΤΑ είναι λίγο υπερβολική, ας πούμε καλύτερα ότι το λαμπάκι θα ανάβει έως ότου "καεί" ή έστω ώσπου να "αδειάσει" η μπαταρία.)Πως μπορούμε άραγε, να ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ εμείς πότε θα ανάβει το λαμπάκι και για πόσο χρόνο;
Ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω κύκλωμα:
Τι διαφορές παρατηρείτε από το αρχικό κύκλωμα πάνω πάνω;
Προσομοίωση Phet Colorado: Ανοικτό - Κλειστό κύκλωμα
https://phet.colorado.edu/el/simulations/signal-circuitΣε αυτό το σύνδεσμο θα "οδηγηθείτε" στο "εικονικό" εργαστήριο προσομοίωσης για την κατανόηση λειτουργίας ενός κυκλώματος, είτε ανοικτού, είτε κλειστού. Μια εφαρμογή που "τρέχει" αρκετά εύκολα και από το κινητό σας.
Προσομοίωση - Εργαλειοθήκη δημιουργίας κυκλωμάτων: Συνεχές ρεύμα
Σε αυτό το σύνδεσμο θα "οδηγηθείτε" στο "εικονικό" εργαστήριο προσομοίωσης για απλά ηλεκτρικά κυκλώματα. Μια εφαρμογή που "τρέχει" αρκετά εύκολα και από το κινητό σας.
Και ένα μικρό quiz στην ενότητα που αναπτύξαμε
Game PIN: 07951512 στο https://kahoot.it/
Στόχοι :
- Να γνωρίσετε την δομή του ατόμου.
- Να κατανοήσετε πότε ένα άτομο είναι ισορροπημένο(ουδέτερο), πότε θετικά φορτισμένο και πότε αρνητικα φορτισμένο.
Ο ηλεκτρισμός είναι μια μυστήρια δύναμη .
- Δεν την βλέπουμε όπως τον ήλιο .
- Δεν μπορούμε να τη κρατήσουμε όπως ένα κάρβουνο ( όχι αναμμένο...!!! ) .
Ξέρουμε όμως πως λειτούργει :
- το φώς ανάβει
- η ηλεκτρική κουζίνα βράζει το νερό
- το κινητό φορτίστηκε
Όλη η ιστορία ξεκινάει από τα άτομα .
- Τα πάντα είναι φτιαγμένα από άτομα.
- Κάθε αστέρι
- κάθε δένδρο
- κάθε ζώο , ο αέρας , το νερό
- ακόμα και εμείς είμαστε φτιαγμένοι από άτομα .
Δομή του Ατόμου
Η δομή του άτομου μοιάζει σαν τον ήλιο με τους πλανήτες να περιστρέφονται γύρω του.
- Το κέντρο του αποτελείται από πρωτόνια και νετρόνια .
- Γύρω του περιστρέφονται τα ηλεκτρόνια .
- Τα πρωτόνια έχουν θετικό φορτίο ( + )
- Τα ηλεκτρόνια έχουν αρνητικό φορτίο ( - )
Τελικά τι είναι το άτομο ;
- Όταν ένα άτομο έχει ίδιο αριθμό ηλεκτρονίων και πρωτονίων τότε είναι ισορροπημένο και χαρακτηρίζεται ως ουδέτερο άτομο.
- Όταν έχει περισσότερα πρωτόνια τότε το άτομο φορτίζεται Θετικά και χαρακτηρίζεται ως θετικό Ιόν ( + )
- Όταν έχει περισσότερα ηλεκτρόνια τότε το άτομο φορτίζεται αρνητικά και χαρακτηρίζεται ως Αρνητικό Ιόν ( - ).
Κατασκεύασε ένα άτομο και φόρτισε το
Μια εκπληπτική προσομοίωση που μας δίνει την ευκαιρία να κατασκευάσουμε ένα άτομο "παίζοντας" με τον αριθμό των προτωνίων και να το φορτίσουμε όπως θέλουμε "παίζοντας" με τον αριθμο των ηλεκτρονίων του.
Μια πολύ καλή προσομοίωση για να κατανοήσουμε πότε ένα άτομο χαρακτηρίζεται ουδέτερο, πότε ως θετικό Ιόν και πότε ως Αρνητικό Ιόν.
Τι σχήμα έχουν τα άτομα
Ένα εκπληκτικό βίντεο από το κανάλι στο youtube "καθημερινή φυσική" που ταξιδεύει μέσα στην ιστορία της επιστήμης στην προσπάθεια της να εξηγήσει την δομή του ατόμου.
Quiz Kahoot : Ηλεκτρισμός και φορτία
1ος Εναλλακτικός τρόπος: https:
https://kahoot.it/challenge/01761480?challenge-id=028f25cd-6245-441c-ad8b-b6a9437312e2_1671509484742
2ος εναλλακτικός τρόπος https://kahoot.it/
Game PIN: 01761480
Στόχοι:
- Να κατανοήσετε τον τρόπο ηλέκτρισης με διαχωρισμό φορτίου (μέσω τριβής - επαφής).
- Να μπορείτε να αναφέρετε παραδείγματα ηλέκτρισης στατικού ηλεκτρισμού.
- Να μπορείτε να πραγματοποίησετε παιχνίδια με τον στατικό ηλεκτρισμό.
Όλοι μέσα από την καθημερινότητα μας έχουμε έρθει σε επαφή με τα αποτελέσματα του στατικού ηλεκτρισμού, όλοι έχουμε νίωσει κάποιο "τίναγμα" από ένα άγγιγμα σε μια πόρτα. ή το πιο συνηθέστερο, "΄τίναγμα" από κάποια χειραψία.
ή ακόμα, κάποιο "τίναγμα" καθώς ακουμπάμε την πόρτα ενός αυτοκινήτου.
Αν συνεχίζαμε με παραδείγματα από την καθημερινότητα μας η λίστα θα ήταν αρκετά μεγάλη.
Τι είναι αυτό όμως, που προκαλέι αυτό το "τίναγμα" ;
Ας δούμε αυτό το "παιχνίδι" ανταλλαγής ηλεκτρονίων και τι συμβαίνει μέσα από μια μπλόυζα και ένα μπαλόνι (παράδειγμα από την γνωστή προσωμοίωση του phet colorado)
Στο παραπάνω παράδειγμα έιδαμε πως μέσα από την τριβή δυο υλικά ανταλλάσουν ηλεκτρόνια μεταξύ του και φορτίζονται με απότελεσμα να έλκονται ή και να απωθούνται ( αν και τα δύο έχουν το ίδιο φορτίο) .
Τώρα μπορούμε να κατανοήσουμε για ποιό λόγω κάποιες φορές νίωθουμε ένα "τίναγμα" από μια χειραψία.
Παρατηρείστε:
|
|
Προσομοίωση - Μπαλόνια και στατικός ηλεκτρισμός Μια καταπληκτική προσομοίωση μέσα από την οποία μπορούμε να κατανοήσουμε πως δυο μονωτές ανταλλάσουν ηλεκτρόνια μεταξύ τους μέσω της επαφής τους και φορτίζονται δημιουργώντας στατικό ηλεκτρισμό. Ένα "παιχνίδι φορτίων" που συναντάμε συχνά στην καθημερινότητα μας.
|
|
Προσομοίωση - Το "τίναγμα" του στατικού ηλεκτρισμού
|
|
9 εντυπωσιακά πειράματα στατικού ηλεκτρισμού Ένα βίντεο που μας παρουσιάζει 9 εντυπωσιακά πειράματα που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε για να "παίξουμε" με τις ιδιότητες - αποτελέσματα του στατικού ηλεκτρισμού. Δείτε το και πειραματιστείτε.
|
|
Ερωτήσεις κατανόησης - Παίζοντας με τα ηλεκτρικά φορτία Μερικές ερωτήσεις κατανόησης σχετικά με το "παιχνίδι" των ηλεκτρικών φορτίων μέσα από την επαφή - τριβή υλικών που είναι μονωτές (δεν αφήνουν το ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει εύκολα). Καλή σας επιτυχία! Ένα βίντεο με το πείραμα που θα κάνουμε στο εργαστήριο που αντικαθιστά τα κομμένα χαρτάκια με ΖΑΧΑΡΗ. Τι πιστεύετε, "κολλάει" η ζάχαρη επάνω σε ένα πλαστικό μπαλόνι ή όχι; Το πείραμα του δικού μας Βασίλη!!! Και το πείραμα του Δημήτρη!! |
Στόχοι :
- Να κατανοήσετε τον βασικό διαχωρισμό των υλικών σε καλόυς αγωγούς - κακοί αγωγοί (μονωτές)
- Να κατανοήσετε τον διαχωρισμό ενός υλικού στην κατηγορία καλός αγωγός υπό συνθήκες.
Αγωγοί Κάποια υλικά αφήνουν το ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει εύκολα. Αυτά τα υλικά είναι γνωστά ως αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος. Αν ένα υλικό είναι αγωγός του ηλεκτρικού ρεύματος τότε σε ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα με μια λάμπα -μπαταρία - καλώδια το ρεύμα θα "περνάει¨και οπότε η λάμπα θα ανάβει. Για παράδειγμα ας δούμε ένα κέρμα. Είναι καλός αγωγός του ρεύματος;
Η λάμπα ανάβει. Άρα το κέρμα είναι αγωγός του ηλεκτρικού ρεύματος.
Αρκετά μέταλλα είναι αγωγοί του ηλετρικού ρεύματος όπως :
Τα υλικά αυτά χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν το ρέυμα και να λειτουργούν οι ηλεκτρικές μας συσκευές. Το πόσο καλός είναι ο αγωγός είναι μια ερωτηση που θα απάντησουμε σε άλλη ενότητα.
Μονωτές Κάποια υλικά δεν αφήνουν το ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει εύκολα. Αυτά τα υλικά είναι γνωστά ως μονωτές ή κακοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος. Αν ένα υλικό είναι μονωτής τότε σε ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα με μια λάμπα -μπαταρία - καλώδια το ρεύμα δεν θα "περνάει¨και οπότε η λάμπα δεν θα ανάβει. Για παράδειγμα ας δούμε μια γόμα. Είναι κακός αγωγός του ρεύματος; Η λάμπα δεν ανάβει. Άρα η γόμα είναι μονωτής.
Γνωστοί μονωτές είναι :
Τα υλικά αυτά χρησιμοποιούνται για να καλύψουν τα υλικά που μεταφέρουν το ρέυμα για να λειτουργούν οι ηλεκτρικές μας συσκευές.
Μονωτές υπό συνθήκες Κάποια υλικά αφήνουν να περάσει το ηλεκτρικό ρεύμα αλλά όχι πολύ εύκολα. Αυτά τα υλικά μπορούν να χαρακτηριστούν ως αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος υπό συνθήκες. Είναι η ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ του αγωγού και του μονωτή.
Αν ένα υλικό είναι αγωγός του ηλεκτρικού ρεύματος υπό συνθήκες τότε σε ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα με μια λάμπα -μπαταρία - καλώδια το ρεύμα θα "περνάει¨και η λάμπα θα ανάβει σε ορισμένες συνθήκες π.χ. μεγάλο ρεύμα - μεγάλη τάση. Για παράδειγμα ας δούμε τον άνθρωπο. Είναι καλός αγωγός του ρεύματος υπό συνθήκες; Η λάμπα σε ανάβει όταν έχουμε μεγάλη τάση ( συνθήκη ) Άρα ο άνθρωπος είναι αγωγός υπό συνθήκες ( μεγάλη τάση , βρεγμένα χέρια ) Τέτοια υλικά είναι :
Λίστα γνωστών αγωγών - μονωτών και αγωγών υπό συνθήκες
Και τώρα.... Ας παίξουμε!!!! Αγωγοί - Μονωτές - Αγωγοί υπό Συνθήκες Τι θα δούμε σε αυτό το μάθημα |
Στόχοι:
- Μια πρώτη προσέγγιση στις έννοιες του ηλεκτρικού ρέυματος και της ηλεκτρικής τάσης
- Να κατανοήσετε πως "δημιουργείται" το ηλεκτρικό ρεύμα σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα
- Να κατανοήσετε το "ρόλο" της τάσης σε ένα κλειστό κύκλωμα.
Τι συμβαίνει μέσα σε ένα καλό αγωγό
Όλοι γνωρίζουμε πως τα καλώδια είναι καλοί αγωγοί του ηλεκτρικού ρεύματος μιας και το μεταφέρουν. Τα καλώδια υπάρχουν γύρω μας σχεδόν παντού. Ας αρχίσουμε να "μπαίνουμε" σιγά σιγά μέσα στο καλώδιο. Κάτω από το πλαστικό λευκό περίβλημα ( προστατευτικός μανδύας ) θα δούμε πως υπάρχουν αγωγοί.
Το συνηθηστέρο υλικό των αγωγών είναι ο χαλκός. Ο χαλκός ως μέταλλο και γενικά τα μέταλλα έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες.
Στην παραπάνω προσομοίωση αν επιλέξουμε τυχαία κίνηση παρατηρούμε:
Άρα μέσα στους αγωγούς κινούνται ελέυθερα ηλεκτρόνια άστατα σε δίαφορες κατευθύνσεις. Οπότε σε ένα κύκλωμα που έχει μια λάμπα και αγωγούς και πάλι τα ηλεκτρόνια θα κινούνται χωρίς κατεύθυνση και η λάμπα δεν θα ανάβει. Αν όμως προσθέσουμε μια μπαταρία(ηλεκτρική τάση) τότε θα παρατηρήσουμε πως η λάμπα ανάβει και πως τα ελέυθερα ηλεκτρόνια κινούνται όλα μαζί προς μια κατεύθυνση.
Αν δούμε καλύτερα μέσα στους αγωγούς τώρα που συνδέθηκε η μπαταρία(τάση) και το κύκλωμα έγινε κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα, τότε θα δούμε την παρακάτω εικόνα :
Σε αυτό το σημείο συμπεραίνουμε οτι :
κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα αγωγούς (ελεύθερα ηλεκτρόνια) μπαταρία (ηλεκτρική τάση) λάμπα (κατανάλωση)
Ο καλός Αγωγός και η κυρία μπαταρία Ο καλός αγωγός είναι ένας πολύ καλός Κυριούλης ο οποίος αφήνει το ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει . Βασικά δεν είναι και τόσο καλούλης , μάλλον πονηρούλης . Απλά έχει τα «μέσα» για το παίξει καλός . Αυτός ο κύριος έχει στα «χωράφια» του κάτι πολύ μικρά μπαλάκια τα οποία τα χει ελεύθερα να κινούνται όπως θέλουν. Αυτά χαιρετιούνται ,συγκρούονται μεταξύ τους , γενικά είναι γεμάτα ενέργεια. ‘Όταν έρθει η Κυρία μπαταρία όλα αλλάζουν και ο Καλούλης αγωγός ζητάει από τα μικρά ελεύθερα μπαλάκια να μπουν σε σειρά το ένα πίσω από το άλλο και να κινούνται σαν στρατιωτάκια σε παρέλαση και η αποστολή τους είναι να περνούν μέσα από λαμπάκια , υπολογιστές , κινητά τηλέφωνα , μίζες από μηχανάκια (και αλλά πολλά……) και τους δίνουν «ζωή» . |
Στόχοι :
- Να κατανοήσετε πως η μπαταρία (τάση) δημιουργεί ηλεκτρικό ρεύμα
σε ένα κλειστό κύκλωμα - Να κατανοήσετε την έννοια της διαφοράς δυναμικού σε ένα κλειστό κύκλωμα
Στην προηγούμενη ενότητα είδαμε πως αν συνδέσουμε μια μπαταρία (τάση) σε ένα κλειστό κύκλωμα με αγωγούς και λαμπάκι, τότε θα δημιουργηθεί ηλεκτρικό ρεύμα (δηλαδή προσανατολισμένη κίνηση ηλεκτρονίων) και η λάμπα θα ανάψει. Πως όμως η μπαταρία (τάση) δημιουργεί ηλεκτρικό ρεύμα, τι κάνει, πως επηρεάζει το ηλεκτρικό κύκλωμα; Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσουμε αρχικά με το μηχανικό - υδραυλικό ανάλογο και στην συνέχεια με μια πιο ρεαλιστική προσσέγγιση στο ίδιο το ηλεκτρικό κύκλωμα.
Αν παρατηρήσουμε την παρακάτω εικόνα διακρίνουμε :
Όταν θέσουμε σε λειτουργία την αντλία τότε:
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα με μια μπαταρία και ένα λαμπάκι. Στον παρακάτω πίνακα περιγράφονται οι αντιστοιχίες του ηλεκτρικού κυκλώματος με το μηχανικό ανάλογο.
Με τον ανάλογο τρόπο όταν συνδέσουμε την μπαταρία(τάση) στο ηλεκτρικό κύκλωμα τότε:
2. Ηλεκτρικό κύκλωμα ( μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση )
Αν όλα τα παραπάνω σας μπέρδεψαν λίγο, παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο...
|
Ας δούμε (αν αντέχετε!!!) ένα ακόμη βιντεάκι, σε πιο γνώριμα λημέρια, αυτά του γνωστού μας απλού κλειστού ηλεκτρικού κυκλώματος. Λίγη υπομονή ακόμα, τελειώνουμε!!!
Στόχοι :
- Να κατανοήσετε το μέγεθος (Ένταση) με το οποίο μετριέται το ηλεκτρικό ρεύμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (φορά, πολικότητα)
- Να μετρήσετε με τη βοήθεια ενός πολυμέτρου την Ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος σε ένα κλειστό κύκλωμα
Το επόμενο βασικό ηλεκτρικό μέγεθος που θα "ανακαλύψουμε" είναι η ΕΝΤΑΣΗ του ηλεκτρικού ρεύματος.
Ας δούμε την παρακάτω οπτικοποίηση-μεγένθυση ενός μικρού κομματιού αγωγού για να καταλάβουμε τι είναι η ένταση του ρεύματος
Και πως μετράμε την ένταση του ρεύματος σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα
Πως μετράμε την Ένταση του ρεύματος
σε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα
Φτιάχνω το γνωστό πια Ηλεκτρικό Κύκλωμα με Διακόπτη
Προσομοίωση μεταβολής V/I σε σχέση με R (& Γραφική Παράσταση)
Μεταβείτε στο λινκ: https://phet.colorado.edu/el/simulations/circuit-construction-kit-dc
και πραγματοποιήστε το παρακάτω κύκλωμα:
Μετά συνδέστε το V-μετρο και "κλείστε" το κύκλωμα (από τον διακόπτη)
Πατήστε μια φορά επάνω στη λάμπα (μέχρι να εμφανιστεί η μεταβολή της αντίστασης R στο κάτω μέρος
Μεταβάλλετε την αντίσταση στα 20 ohms. Τι παρατηρείτε στη λάμπα; Στην Ένταση του ρεύματος που διαρρέει το κύκλωμα (από το Α-μετρο);
Μεταβάλλετε την αντίσταση της λάμπας στα 30 ohms. Τι παρατηρείτε τώρα;
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -