Μάθημα : ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ (2024-2025)

Κωδικός : 1056010221

1056010247  -  ΑΓΝΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ

Ανακοινώσεις

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ (2-12-2024)

Δεδομένων των συνθηκών (μάθημα εξ αποστάσεως μέσω webex), προσέγγισαμε κάποια στοιχεία για το παρακάτω θέμα καθώς το σημερινό μάθημα NEAΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ είχε προγραμματιστεί για την ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:

κειμενικό είδος: επίσημη επιστολή (350 λέξεων)
πομπός: πρόεδρος δεκαπενταμελούς του σχολείου
δέκτης: πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Θέμα:
(α' ζητούμενο)
θίγετε τις προϋποθέσεις ορθής λειτουργίας της Δημοκρατίας στην σύγχρονη εποχή, δεδομένων των συχνών φαινόμενων παραβίασης των πολιτικών και ατομικών ελευθεριών. (διευκρίνιση: η καταπάτηση πολιτικών και ατομικών ελευθεριών θα προσεγγιστεί μέσα από τη διεθνή πραγματικότητα).
(β' ζητούμενο):
τονίζετε πόσο σημαντικό είναι για τους νέους να μετέχουν σε δράσεις της ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ, καθώς αυτός ο θεσμός ενδυναμώνει τις δημοκρατικές διαδικασίες στην Ελλάδα.


Εκπαιδευτικό υλικό
Στην ηλ. τάξη υπάρχει έγγραφο με θέμα τη Δημοκρατία, όπου αναφέρονται οι προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της δημοκρατίας. Αξιοποιείστε τα στοιχεία.


Επίσης, ακολουθεί ένα βασικό σχεδιάγραμμα για το συγκεκριμένο θέμα παραγωγής λόγου:
Σχεδιάγραμμα
A’ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ:
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ:
1. Παιδεία
2. φορείς κοινωνικοποίησης και παροχής παιδείας: οικογένεια, άμεσο και έμμεσο κοινωνικό περιβάλλον, σχολείο-εκπαιδευτικό σύστημα, κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες, πνευματικοί άνθρωποι/ηγέτες ως φορείς αξιών και προτύπων.
3. Λειτουργία της δημοκρατίας όχι μόνο ως πολιτειακό σύστημα, αλλά ως τρόπος ζωής (σεβασμός στα ανθρ. δικαιώματα, αλληλοσεβασμός και ετεροσεβασμός, ουσιαστικές ελευθερίες που περιφρουρούνται από το σύνολο της κοινωνίας, αποδοχή του διαφορετικού.
• 4. ΜΜΕ ως φορέας πληροφόρησης, ως μορφή 4ης εξουσίας και ως φορέας παιδείας διαμορφώνει δημοκρατικά ήθη και παράλληλα τα περιφρουρεί/τα εδραιώνει στις συνειδήσεις των πολιτών διαμορφώνοντας την κοινή γνώμη.
5. Πραγματική λειτουργία της ισονομίας, ισοπολιτείας, ισηγορίας (ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ).
• 6. Πλουραλισμός/πολυκομματισμός/πολυφωνία στη Βουλή, ουσιαστική αντιπροσώπευση της γνώμης των πολιτών μέσω των Βουλευτών
• 7. Συμμετοχή ενεργή στα κοινά- ανάδειξη της αξίας της πολιτειότητας (ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΟΡΟΣ).


Β' ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ.
1. συμβάλλει στην καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων: επικοινωνίας, συνεργασίας, ανάληψης πρωτοβουλιών και ευθυνών, κριτικής σκέψης, ανάδειξης αξιών, ανάληψη δράσης.
• 2. ενδυναμώνει τις αξίες της συμμετοχικής δημοκρατίας μέσω δράσεων και πρωτοβουλιών
• 3. εφαρμογή των δημοκρατικών διαδικασιών από τη θεωρία στην πράξη: συμμετοχή των εφήβων στη διαδικασία συζήτησης, προβληματισμού, ανάδειξης προβλημάτων προς επίλυση, αναζήτηση λύσεων μέσω ανοικτού διαλόγου.
• 4. δίνεται ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες από όλα τα μέρη της Ελλάδας να βιώσουν αυτήν την εμπειρία
• 5. αφορά όλους τους εφήβους ως μελλοντικούς πολίτες

 

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΛΗΣΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: foundationparliament.gr και να αναζητήσετε στοιχεία στο πρόγραμμα "Βουλή των Εφήβων".
Σας παραθέτω σχετική αναφορά της ιστοσελίδας "Η βουλή των Εφήβων είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώνεται σε ετήσια βάση από το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας."