Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ελληνικός και Ευρωπαϊκός πολιτισμός

(G930148) -  ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Μάθημα Επιλογής για την Α΄Λυκείου

 Βασικό χαρακτηριστικό του Προγράμματος σπουδών του γνωστικού αυτού αντικειμένου θα πρέπει να αποτελέσει ο προσδιορισμός και η διασαφήνιση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας του μαθήματος: Ο «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» δεν είναι Ιστορία-Κοινωνιολογία-Φιλοσοφία-Ιστορία της Τέχνης, παρόλο που εμπεριέχει στοιχεία από αυτά τα γνωστικά αντικείμενα.

Ο «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» συνδέεται στενά με τις Πολιτισμικές Σπουδές, οι οποίες επικεντρώνουν το ερευνητικό ενδιαφέρον τους στις κοινωνικές, πολιτισμικές δυνάμεις και στις δομές εξουσίας που είναι υπεύθυνες τόσο για την παραγωγή των πολιτισμικών φαινομένων, όσο και για τη νοηματοδότησή τους.

 

Στόχοι:   Διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας του ευρωπαίου πολίτη και των χαρακτηριστικών του.

 

Ξεφυλλίστε το ηλεκτρονικό βιβλίο http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/2510/22-0101-02_Ellinikos-kai-Europaikos-Politismos_A-Lykeiou-Epilogis_Vivlio-Mathiti/

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Στον πρόλογο του
    διδακτικού εγχειριδίου (Λιάκος, 2012) οι συγγραφείς σημειώνουν ότι στόχος του βιβλίου
    είναι να δείξει το «πώς διαμορφώθηκε η προσωπικότητα του Ευρωπαίου και ο ευρωπαϊκός
    πολιτισμός» και ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά που ορίζουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα:
    «Θέλουμε να δείξουμε την ιστορική πορεία μέσα από την οποία δημιουργήθηκε ένα πλαίσιο
    ευρωπαϊκών χαρακτηριστικών, αυτών που εμείς σήμερα αποκαλούμε ευρωπαϊκό πολιτισμό.
    Οι γενιές που ζουν σήμερα στην Ευρώπη κληρονόμησαν ιδέες, νοοτροπίες, στάσεις ζωής,
    έργα τέχνης, πολιτικές πραγματικότητες,τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα αλλά και
    τραύματα από το παρελθόν». Επισημαίνουν επίσης ότι επέλεξαν να δείξουν «την ιστορική
    πορεία μέσα από την οποία διαμορφώθηκε ο ευρωπαϊκός πολιτισμός» ώστε να γίνει
    σαφέστερα κατανοητή η εξέλιξη. Οι συγγραφείς είναι όλοι ιστορικοί, αλλά θεωρούν ότι το
    μάθημα δε θα πρέπει να διδαχθεί ως άλλη μια ιστορία.