Παρουσίαση/Προβολή

Α΄ ΕΠΑΛ: Νέα ελληνικά
(0540401266) - Κατερίνα Τζαμαλή
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα της γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:
• Να εντοπίσουν τις πληροφορίες του κειμένου (π.χ. πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις, χωροχρονικό πλαίσιο)
• Να προσδιορίσουν το επικοινωνιακό πλαίσιο του κειμένου (π.χ. τον πομπό, τον δέκτη, το μέσο μετάδοσης του μηνύματος, τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε)
• Να αναγνωρίσουν τον σκοπό του κειμένου και να τον συσχετίσουν με λεξιλογικές ή μορφοσυντακτικές επιλογές του συγγραφέα
• Να αναγνωρίσουν τη βασική δομή του κειμένου ή τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης μιας παραγράφου
• Να εντοπίσουν και να αποδώσουν με πλαγιότιτλους τη δομή του κειμένου
• Να διακρίνουν στη δομή του κειμένου τις διαρθρωτικές λέξεις και τι δηλώνουν (π.χ. χρονική ακολουθία, σχέσεις αιτίου – αποτελέσματος κ.ά.)
• Να συνθέσουν περίληψη, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο
• Να εντοπίσουν τα επιχειρήματα του συγγραφέα στο κείμενο
• Να διατυπώσουν με δικά τους λόγια τη σημασία των λέξεων-φράσεων που δεν χρησιμοποιούνται κυριολεκτικά στο κείμενο
• Να αντικαταστήσουν όρους της πρότασης με συνώνυμα και αντώνυμα, σε συσχέτιση με το νόημα και το ύφος του κειμένου
• Να εξηγήσουν την επικοινωνιακή λειτουργία των σημείων στίξης του κειμένου, σε σχέση με την πρόθεση του συγγραφέα και/ή τον σκοπό του κειμένου
• Να μετατρέψουν προτάσεις από ευθύ σε πλάγιο λόγο και αντίστροφα και να σχολιάσουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα
• Να μετατρέψουν την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και αντίστροφα και να σχολιάσουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα
• Να παρουσιάσουν σε συνεχές κείμενο το περιεχόμενο μη συνεχών κειμένων (πίνακες, διαγράμματα, εικόνες, χάρτες, σύμβολα κ.λπ.)
• Να αξιολογήσουν τη χρήση της εικόνας στην αποτελεσματικότητα του μηνύματος ενός πολυτροπικού κειμένου
• Να ερμηνεύσουν λέξεις-φράσεις του κειμένου.
• Να εκφράσουν τις προσωπικές απόψεις τους για ερωτήματα που τίθενται στο κείμενο αναφοράς.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα