Παρουσίαση/Προβολή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ new
(1005010467) - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
1.1 Εισαγωγή
1.2 Δεδομένα – πληροφορία
1.3 Αναπαράσταση πληροφορίας
1.4 Δυαδικοί αριθμοί – Η γλώσσα των υπολογιστών
1.5 Αναπαράσταση χαρακτήρων
1.6 Ερωτήσεις-Ασκήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
2.1 Εισαγωγή
2.2 Το υλικό μέρος του υπολογιστή
2.3 Οι περιφερειακές μονάδες ή περιφερειακές συσκευές
2.3.1 Μονάδες εισόδου
2.3.2 Μονάδες εξόδου
2.3.3 Μονάδες εισόδου - εξόδου
2.4 Η μνήμη του υπολογιστή και τα αποθηκευτικά μέσα
2.5 Είδη υπολογιστών
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
3.1 Εισαγωγή
3.2 Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
3.3 Εσωτερικές κάρτες
3.4 Θύρες σύνδεσης
3.5 Ερωτήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
4.1 Εισαγωγή
4.2 Τι είναι το λογισμικό
4.3 Είδη λογισμικού
4.4 Λογισμικό συστήματος
4.4.1 Λειτουργικό σύστημα
4.4.2 Είδη και παραδείγματα λειτουργικών συστημάτων
4.5 Λογισμικό εφαρμογών
4.6 Αρχεία και φάκελοι
4.7 Ερωτήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ
5.1 Εισαγωγή
5.2 Το Διαδίκτυο και ο Παγκόσμιος Ιστός
5.3 Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
5.4 Αναζήτηση στον Παγκόσμιο Ιστό
5.4.1 Ερωτήσεις
5.5 Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΔτΠ)
5.5.1 Ερωτήσεις
5.6 Πνευματικά δικαιώματα
5.6.1 Δίκαιη Χρήση
5.6.2 Δημόσιος Τομέας
5.6.3 Άδειες Creative Commons
5.6.4 Πνευματικά δικαιώματα και Τεχνητή Νοημοσύνη
5.6.5 Ερωτήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 6: ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑ
6.1 Εισαγωγή
6.2 Απειλές και μέτρα προστασίας
6.3 Επίπεδα ασφάλειας και εφαρμογή τους
6.3.1 Ασφάλεια σε επίπεδο υπολογιστή
6.3.2 Ασφάλεια δικτύου και πληροφοριακών συστημάτων
6.4 Κρυπτογραφία – Είδη κρυπτογράφησης
6.5 Ερωτήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟ
7.1 Εισαγωγή
7.2 Η αναγκαιότητα ενός προγράμματος επεξεργασίας κειμένου
7.3 Το περιβάλλον ενός Επεξεργαστή Κειμένου
7.4 Οι βασικές λειτουργίες της επεξεργασίας κειμένου
7.5 Δημιουργία, αποθήκευση και εκτύπωση εγγράφων
7.6 Διαμόρφωση σελίδας - εγγράφου
7.7 Μορφοποίηση χαρακτήρων και παραγράφου
7.7.1 Επιλογή κειμένου
7.7.2 Μορφοποίηση χαρακτήρων
7.7.3 Μορφοποίηση παραγράφων
7.7.4 Δημιουργία λίστας
7.8 Εικόνες και αυτόματα σχήματα
7.8.1 Εισαγωγή εικόνας σε ένα έγγραφο
7.8.2 Τροποποίηση εικόνας ή αυτόματου σχήματος
7.8.3 Τοποθέτηση εικόνων μέσα στο έγγραφο
7.8.4 Διαγραφή εικόνας ή αυτόματου σχήματος
7.8.5 Εισαγωγή αυτόματου σχήματος σε ένα έγγραφο
7.8.6 Μορφοποίηση αυτόματου σχήματος
7.8.7 Ομαδοποίηση αυτόματων σχημάτων
7.9 Πίνακες
7.9.1 Βασικά στοιχεία ενός πίνακα
7.10 Ερωτήσεις - Ασκήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 8: ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ
8.1 Εισαγωγή
8.2 Ανάλυση προβλήματος
8.3 Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου
8.4 Αναπαράσταση αλγορίθμων – Γλώσσες προγραμματισμού
8.5 Ερωτήσεις - Ασκήσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 9: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
9.1 Εισαγωγή
9.2 Το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch
9.3 Ψηφιακή αφήγηση στο Scratch
9.4 Σχεδιάζοντας ένα chatbot
9.5 Η δύναμη της επανάληψης
9.6 Η έννοια της μεταβλητής
9.7 Η ώρα των αποφάσεων
9.8 Χειρισμός γεγονότων
ΕΝΟΤΗΤΑ 10: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
10.1 Εισαγωγή
10.2 Οι υπολογιστές είναι παντού
10.2.1 Αναζήτηση πληροφοριών και συμβουλών
10.2.2 Εφαρμογές για την καθημερινή ζωή
10.2.3 Ηλεκτρική σκούπα ρομπότ
10.2.4 Αυτόνομο αυτοκίνητο
10.2.5 Drones
10.3 Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
10.3.1 Συναλλαγές με κράτος και τράπεζες
10.3.2 Ηλεκτρονικές διαβουλεύσεις και ψηφοφορίες
10.3.3 Διαδικτυακός ακτιβισμός, διαμαρτυρίες
10.4 Εκπαίδευση
10.4.1 Ηλεκτρονική μάθηση (E-learning)
10.4.2 Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση
10.4.3 Επιστημονική έρευνα και καινοτομία
10.5 Ιατρική
10.5.1 Έρευνα και Εκπαίδευση στην Ιατρική
10.5.2 Έρευνα και Εκπαίδευση στην Ιατρική
10.5.3 Τεχνητή Νοημοσύνη και Ιατρική
10.5.4 Βοήθεια στα άτομα με ειδικές ανάγκες
10.6 Δυνατότητες επικοινωνίας
10.6.1 Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
10.6.2 Η λειτουργία των μηχανών αναζήτησης και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης
10.6.3 Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και η διαμόρφωση της κοινωνικής πραγματικότητας
10.6.4 Ψηφιακά παιχνίδια
10.7 Εθισμός στο Διαδίκτυο
10.7.1 Απομόνωση, ψυχική επιβάρυνση
10.7.2 Προβλήματα από πολύωρη χρήση υπολογιστή
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα