Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α3 Α ΟΜΑΔΑ

(1726010316) -  ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΤΕΜΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Οι Γενικοί Στόχοι του Βιβλίου της Τεχνολογίας Α΄ Γυμνασίου συνοψίζονται στην εξοικείωση του μαθητή με το τεχνητό τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο ζει, ανεξάρτητα από τις μελλοντικές του επαγγελματικές επιλογές. Αυτή η εκπαίδευση κρίνεται απαραίτητη για την αντιμετώπιση του κενού μεταξύ της εξάρτησης από την τεχνολογία σε όλες τις διαστάσεις της σύγχρονης ζωής και της έλλειψης ικανοτήτων και γνώσεων σχετικά με αυτή.

Στο πλαίσιο της νέας «μεταβιομηχανικής» εποχής, η ένταξη της τεχνολογικής εκπαίδευσης στη γενική εκπαίδευση καθίσταται επιτακτική, ως απαραίτητο στοιχείο για τη λειτουργία του πολίτη στη σύγχρονη κοινωνία.

 

Βασικοί Άξονες και Ειδικότεροι Στόχοι

 

Το μάθημα της Τεχνολογίας Α΄ Γυμνασίου εφαρμόζει τη Μέθοδο της Ατομικής Εργασίας και περιστρέφεται γύρω από διάφορους τεχνολογικούς άξονες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται:

  • Κατανόηση Βασικών Εννοιών:

    • Η κατανόηση των εννοιών της επιστήμης και της τεχνολογίας, καθώς και της αλληλεπίδρασής τους.

    • Η κατανόηση της ανάγκης για τεχνολογική εκπαίδευση.

  • Γνώσεις και Δεξιότητες:

    • Η απόκτηση βασικών τεχνολογικών γνώσεων και δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για τον πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας.

    • Η αξιοποίηση του σύγχρονου εργαλείου, δηλαδή των υπολογιστών και του διαδικτύου, για συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών, που αποτελούν τη βάση για την επίλυση τεχνολογικών προβλημάτων.

  • Πλαίσιο Τεχνολογίας:

    • Τα χαρακτηριστικά και το πεδίο εφαρμογής της τεχνολογίας.

    • Οι βασικές έννοιες «πυρήνα» της τεχνολογίας.

    • Οι σχέσεις μεταξύ των τεχνολογιών και η διασύνδεση μεταξύ της τεχνολογίας και άλλων τομέων.

  • Επιδράσεις της Τεχνολογίας:

    • Οι πολιτιστικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές επιδράσεις της τεχνολογίας.

    • Οι επιδράσεις της τεχνολογίας στο περιβάλλον.

    • Ο ρόλος της κοινωνίας στην ανάπτυξη και χρήση της τεχνολογίας.

    • Η επίδραση της τεχνολογίας στην Ιστορία.

  • Διαδικασία Μελέτης και Σχεδίασης:

    • Τα χαρακτηριστικά της μελέτης και σχεδίασης.

    • Εφαρμογή διαδικασιών σχεδίασης και μελέτης.

    • Ο ρόλος της αντιμετώπισης προβλημάτων, έρευνας και ανάπτυξης, ανακαλύψεων και καινοτομιών και του πειραματισμού στην επίλυση προβλημάτων.

    • Χρησιμοποίηση και συντήρηση τεχνολογικών προϊόντων και συστημάτων.

Η εκπαιδευτική διαδικασία προσαρμόζεται στα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του κάθε μαθητή/μαθήτριας και αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας ευρύτερης αντίληψης για την τεχνολογία, αξιοποιώντας και τις εμπειρίες από το Ατομικό Έργο που επιλέγουν να κατασκευάσουν.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025