Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ο Ιπποκράτης... στην τάξη μας

(9100024102) -  Βασιλική Πελεκάνη

Περιγραφή Μαθήματος

Ο Ιπποκράτης, Ιατρός της Αρχαίας Ελλάδας, επισκέπτεται την τάξη και κινητοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών να ανακαλύψουν τα μυστικά για την υγεία των ανθρώπων και να τα μεταδώσουν σε όλους τους ανθρώπους μέσα από μια αποστολή που τους περιμένει στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Κω. 

Αποτελεί αφορμή για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο, στα πλαίσια που η Μουσειοπαιδαγωγική ορίζει και στηρίζεται στην διερευνητική και ανακαλυπτική μάθηση, καθώς και στη συνεργασία.

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

  • Άκου τα αγάλματα,,, μιλούν!

    Ένα Μουσείο, όπως κάθε αρχαιολογικός χώρος, αποτελεί ένα εργαστήριο εμπειρίας και γνώσης, που επιτρέπει στα παιδιά μέσα από βιωνματικές δράσεις να κάνουν τις δικές τους ανακαλύψεις αυθόρμητα, απρόβλεπτα για τον εαυτό τους και τον κόσμο που τα περιβάλλει αλληλεπιδρώντας με τα εκθέματα. 

    Μαθησιακοί στόχοι εκπαιδευτικού προγράμματος

    Μέσα από τη θεματική ενότητα, παιδί, εαυτός και κοινωνία επιδιώκεται να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου μας.

    • Να γνωρίσουν τον Ιπποκράτη και τις αρχές του σε σχέση με την ιατρική επιστήμη
    • Να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν στις δράσεις μέσα στο χώρο του Μουσείου
    •  Να προσδιορίσουν απλές έννοιες που αφορουν το χρόνο
    • Να ανακαλύπτουν και να συλλέγουν στοιχεία για σημαντικά πρόσωπα και δεδομένα από το παρελθόν
    • Να διατυπώνουν ερωτήματα και να καλλιεργούν τον λόγο τους εμπλουτίζοντας παράλληλα το λεξιλόγιο τους
    • Να επεξεργάζονται πληροφορίες και να διατυπώνουν υποθέσεις
    • Να συνεργάζονται στις δράσεις που αφορούν το εκπαιδευτικό μουσειακό πρόγραμμα
    • Να συμμορφώνονται στους κανόνες ενός μουσείου
    • Να σέβονται την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους

    Μέθοδοι διδασκαλίας εκπαιδευτικού μουσειακού προγράμματος

    Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνδυάζει αρμονικά τη θεωρία με την πράξη, οργανώνει διδακτικούς σχεδιασμούς και μαθησιακές καταστάσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών. Βασίζονται κυρίως στην διερεύνηση και τη συνεργατική μάθηση, όπου τα παιδιά ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από εικόνες και αντικείμενα του παρελθόντος. Οι πληροφορίες και το εποπτικό υλικό αντλούνται μέσα από το διαδίκτυο από τυπικές και άτυπες ομάδες ενσωματώνοντας τις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας στην προσχολική αγωγή. Κυριότερη μέθοδος ορίζεται το παιχνίδι με ρόλους ή παιχνίδι με επιτραπέζια και παζλ φτιαγμένα από τα παιδιά μέσα σε ένα μαθησιακό περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα.. Αξιοποιείται το θεατρικό παιχνίδι με τη συμμετοχή του εκπαιδευτικού σε ρόλο εμψυχωτή της ομάδας που λειτουργεί υποστηρικτικά και ενθαρρυντικά, ώστε τα παιδιά να κατακτήσουν τις γνώσεις και να αποκτήσουν εμπειρίες. 

    Διδάσκουσα

    Πελεκάνη Βασιλική

    Νηπιαγωγός

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    • Σχετική βιβλιογραφία για τον Ιπποκράτη- Αρχαιολογικό Μουσείο Κω από το διαδίκτυο
    • Οδηγός σπουδών
    • Προγράμματα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση