Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Μαθηματικά Γ Δημοτικού

(9280095272) -  ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΙΤΖΙΛΑΙΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Σε αυτό το μάθημα θα υπάρχει περισσότερο υλικό για εμπέδωση και εξάσκηση σε όσα έχουμε συζητήσει στην τάξη. Επίσης, θα υπάρχουν σύνδεσμοι για διαδικτυακές δραστηριότητες και βίντεο. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Α' Περίοδος:

    • Αριθμοί μέχρι το 1.000
    • Νοερές πράξεις
    • Προσθέσεις - αφαιρέσεις με τετραψήφιους αριθμούς 
    • Προπαίδεια
    • Πολλαπλασιασμοί (διψήφιο με μονοψήφιο)
    • Στερεά σώματα - αναπτύγματα
    • Μέτρηση μήκους με εκατοστά και χιλιοστά

    Β΄Περίοδος:

    • Αριθμοί μέχρι 3.000
    • Πρόσθεση - αφαίρεση
    • Κλάσματα
    • Δεκαδικοί αριθμοί
    • Αλγόριθμος του πολλαπλασιασμού

    Γ΄Περίοδος:

    • Αριθμοί μέχρι 10.000
    • Προσθέσεις - αφαιρέσεις
    • Μοτίβα
    • Μέτρηση χρόνου
    • Μέτρηση επιφάνειας

    Μαθησιακοί στόχοι

    Οι μαθητές μετά το πέρας της Γ΄ Δημοτικού θα είναι ικανοί να: 

    (Για τους Φυσικούς αριθμούς)

    • γράφουν και να διαβάζουν αριθμούς μέχρι το 10.000
    • περνούν από τη λεκτική στη συμβολική γραφή και αντίστροφα
    • διακρίνουν την αξία θέσης ψηφίου (Μ, Δ, Ε, ΜΧ)
    • συγκρίνουν και διατάσσουν αριθμούς μέχρι το 10.000
    • εκτελούν νοερά προσθέσεις και αφαιρέσεις διψήφιων, τριψήφιων και τετραψήφιων αριθμών με χιλιάδες, εκατοντάδες και δεκάδες
    • εκτελούν κάθετα τον αλγόριθμο της πρόσθεσης 
    • εκτελούν κάθετα τον αλγόριθμο της αφαίρεσης 
    • θεωρούν την πρόσθεση και την αφαίρεση αντρίστροφες πράξεις
    • χρησιμοποιούν με ευχέρεια την προπαίδεια
    • εκτελούν οριζόντιους πολλαπλασιασμούς διψήφιου αριθμού με μονοψήφιο
    • εκτελούν τον αλγόριθμο του κάθετου πολλαπλασιασμού
    • εκτελούν νοερές πράξεις πολλαπλασιασμού και διαίρεσης με το 10, 100 και 1.000
    • εκτελούν διαιρέσεις με βάση τις προπαίδειες μέχρι το 11
    • έρθουν σε μία πρώτη επαφή με το σύμβολο του γραπτού αλγόριθμου της διαίρεσης, καθώς και τους όρους της διαίρεσης (πηλίκο και υπόλοιπο)
    • θεωρούν τη διαίρεση αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού
    • αντιμετωπίζουν καταστάσεις της καθημερινότητας στις οποίες απαιτούνται οι τέσσερις βασικές πράξεις
    • διατυπώνουν και να επιλύουν μόνοι τους προβλήματα

     

    (Για τους Ρητούς Αριθμούς)

    • χρησιμοποιούν εκφράσεις από την καθημερινή ζωή σχετικές με τα κλάσματα
    • πραγματοποιούν χωρισμούς, διπλώσεις και μοιρασιές σε ίσα μέρη και να αξιολογούν τις σχέσεις μεταξύ των μεριδίων της διανομής
    • να αναγνωρίζουν την κλασματική μονάδα
    • διαβάζουν και να γράφουν τα δεκαδικά κλάσματα
    • μετατρέπουν τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και το αντίστροφο
    • διαβάζουν και γράφουν δεκαδικούς αριθμούς
    • συγκρίνουν και διατάσσουν δεκαδικούς αριθμούς
    • εκτελούν τον αλγόριθμο της κάθετης πρόσθεσης και αφαίρεσης με δεκαδικούς αριθμούς

     

    (Για τις μετρήσεις: μήκους, βάρους, χρόνου, εππιφάνειας)

    • ξέρουν να χρησιμοποιούν ως μονάδα μέτρησης μήκους το μέτρο και τις υποδιαιρέσεις του
    • μάθουν τις σχέσεις μεταξύ μέτρου, εκατοστού και χιλιοστού
    • αναγνωρίζουν τον τόνο και τη σχέση του με τα κιλά
    • διαβάζουν ενδείξεις ζυγαριάς και να γράφουν το βάρος σε κιλά και γραμμάρια
    • αναγνωρίζουν και να λένε την ώρα με προσέγγιση του πλησιέστερου λεπτού
    • υπολογίζουν τη διάρκεια ενός γεγονότος
    • έρθουν σε επαφή με το τετραγωνικό μέτρο
    • μετρούν επιφάνειες χρησιμοποιώντας άτυπες μονάδες μέτρησης

     

    (Για τη Γεωμετρία)

    • αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα μέσα από σύνθεση γεωμετρικών σχημάτων
    • αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα σε αντικείμενα της καθημερινότητας
    • αναγνωρίζουν τα αναπτύγματα των βασικών γεωμετρικών στερεών
    • αναπαράγουν τα αναπτύγματα του κύβου, του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου και της τετραγωνικής πυραμίδας από έτοιμο πατρόν
    • σχεδιάζουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα με τη βοήθεια χάρακα και διαβήτη
    • αναγνωρίζουν αν ένα ή δύο διαφορετικά σχήματα είναι συμμετρικά ή όχι και  να εντοπίζουν τον άξονα συμμετρίας

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδασκαλία του μαθήματος δια ζώσης πραγματοποιείται μέσα από ανακαλυπτική μάθηση, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και χρήση εποπτικού υλικού. Το περιβάλλον της η-τάξη χρησιμοποιείται για εμπέδωση και εξάσκηση της προσλαμβάνουσας γνώσης με ψηφιακό υλικό.  

    Διδάσκοντες

    Η Δασκάλα της τάξης: Βιτζιλαίου Αναστασία, ΠΕ70

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Σχολικό Βιβλίο: Λεμονίδης, Χ., Θεοδώρου, Ε., Νικολαντωνάκης, Κ., Παναγάκος, Ι., & Σπανακά, Α. (2023). Μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού: Μαθηματικά της φύσης και της ζωής (Βιβλίο Μαθητή).

    Τετράδιο Εργασιών: Λεμονίδης, Χ., Θεοδώρου, Ε., Νικολαντωνάκης, Κ., Παναγάκος, Ι., & Σπανακά, Α. (2023). Μαθηματικά Γ΄ Δημοτικού: Μαθηματικά της φύσης και της ζωής (Τετράδιο Εργασιών) .