Παρουσίαση/Προβολή

Xημεία β γυμνασίου
(G1521106) - ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΟΥΣΕΛΙΜΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Το γνωστικό αντικείμενο της Χημείας συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα των άλλων επιστημών με τα οποία ασχολείσαι στο σχολείο. Συνδέεται επίσης με τη βιομηχανία, το περιβάλλον, την καθημερινή ζωή σου. Έτσι, οι καινούριες γνώσεις θα έχουν κάποιο νόημα και δε θα είναι στεγνές γνώσεις που παρατίθενται η μία δίπλα στην άλλη.
Το μάθημα της Χημείας της Β΄ τάξης είναι ένα γοητευτικό ταξίδι από τον κόσμο που βλέπουμε, το μακρόκοσμο, σ΄ αυτόν που δε βλέπουμε, το μικρόκοσμο. Το «εισιτήριο» γι΄ αυτό το ταξίδι είναι η επιστημονική γνώση και το «διαβατήριο» είναι η φαντασία που ο κάθε ένας από εμάς διαθέτει
Το μάθημα περιλαμβάνει την ύλη του σχολικού βιβλίου με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών
Η λογική θα σε πάει από το Α στο Β. Η φαντασία θα σε πάει παντού....
Αλβέρτος Αϊνστάιν
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 30 Απριλίου 2019
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος μπορεί να κατηγοριοποιηθεί ως εξής :
α) Ενέργεια και ύλη:Ύλη / Ενέργεια /Χημική ενέργεια / Μεταβολές στη φύση / Μεταφορά ενέργειας κατά τις μεταβολές/ Μορφές ενέργειας / Η επιστήμη της χημείας/ (στην Εισαγωγή) / Ηλεκτρόλυση του νερού /Ενδόθερμες και εξώθερμες αντιδράσεις
β) Συστήματα και αλληλεπιδράσεις:Έδαφος, νερό, αέρας / Έδαφος: Μείγματα και χημικές ουσίες / Διαχωρισμός μειγμάτων στις συστατικές τους ουσίες / Αλληλεπίδραση ύλης με ύλη: Η έννοια της χημικής αντίδρασης / Αλληλεπίδραση ύλης με ενέργεια: αντιδράσεις διάσπασης και σύνθεση.
γ) Μορφή και λειτουργία:Νερό / Διαλύματα / Χημικές αντιδράσεις σε υδατικά διαλύματα/ Διατήρηση της μάζας κατά τις χημικές αντιδράσεις / Δομή της ύλης: μόρια και άτομα.
δ) Μεταβολή και σταθερότητα: Αέρας / Οξυγόνο / Διοξείδιο του άνθρακα
ε) Κλίμακα και μέτρηση.Μακρόκοσμος και μικρόκοσμος. Χημικός συμβολισμός. Χημικές εξισώσεις. Μετρήσεις στη χημεία.
Επειδή η χημεία είναι βασικά μια πειραματική επιστήμη θα επιδιωχθεί η επαφή, μέσω του εργαστηρίου και της πρακτικής εργασίας, με συγκεκριμένα παραδείγματα των ουσιών, των αντιδράσεών τους, και των άλλων ιδιοτήτων τους.
Μαθησιακοί στόχοι
Η ανάπτυξη πρωτοβουλίας και συνεργατικότητας κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος, καθώς επίσης η ανάπτυξητης παρατηρητικότητας, η παρακολούθηση κρατώντας παράλληλα σημειώσεις και η απόκτηση δεξιοτήτων των μαθητών στη διεξαγωγή απλών πειραμάτων αποτελούν τους κυριότερους σκοπούς του μαθήματος
Μέθοδοι διδασκαλίας
Η Χημεία ως μάθημα, αποτελεί ένα ιδανικό πλαίσιο εφαρμογής της διερευνητικής μεθόδου μάθησης καθώς και πρακτικών,οι οποίες στηρίζονται στην εποικοδομητική κατάκτηση της γνώσης και πλαισιώνονται από κλασικές εργαστηριακές μεθόδους, πειράματα καθημερινής ζωής, από πειράματα με απλά μέσα και από σχετικά σύγχρονες μεθόδους που μπορούν να καλύψουν κάθε είδους καινοτόμο δράση που σχετίζεται με τις φυσικές επιστήμες
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση του μαθητή βασίζεται στην συμμετοχή του και στο βαθμό δραστηριοποίησηής του κατά την προετοιμασία και πραγματοποίηση των πειραμάτων.
Συμπληρωματικά αξιολογείται η σύνθετη και δημιουργική σκέψη του μαθητή
Ομάδα στόχος
Μαθητές ηλικίας 13-15 ετών
Διδάσκοντες
Γεωργία Μουσελίμη, Χημικός - Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Φυσικοχημείας
Βιβλιογραφία
Σχολικό Βιβλίο Χημείας Β γυμνασίου
Προτεινόμενα συγγράμματα
Εκπαιδευτικά σενάρια από την πλατφόρμα Αίσωπος, φωτοτυπίες και σημειώσεις του εκπαιδευτικού, προσομοιώσεις εκπαιδευτικών λογισμικών και άλλο εκπαιδευτικό υλικό από το φωτόδεντρο