Χελώνες υπό τον έλεγχο προγράμματος
Οι χελώνες είναι τα αντικείμενα που βρίσκονται πιο συχνά υπό τον έλεγχο προγράμματος. Οι πρωτογενείς διαδικασίες που ελέγχουν τη χελώνα είναι οι πλέον διαισθητικές και προσιτές στους χρήστες.
Η εντολή ΝέαΧελώνα δημιουργεί μια νέα χελώνα. Ως είσοδος δίνεται το όνομα της χελώνας. Δεν υπάρχουν περιορισμοί όσον αφορά το όνομα, αρκεί να μην είναι κάποιο όνομα που ήδη υπάρχει στο λεξιλόγιο του MicroWorlds. Μπορείτε όμως να κρατήσετε το προεπιλεγμένο όνομα χελώνας (χ1, χ2 κλπ...).
ΝέαΧελώνα "πουλίΜια "νεογέννητη" χελώνα είναι αόρατη. Μπορείτε να ορίσετε τις μεταβλητές κατάστασής της, πριν εμφανιστεί. Οι ενσωματωμένες μεταβλητές κατάστασης της χελώνας συμπεριλαμβάνουν σχήμα, θέση, κατεύθυνση, μέγεθος, χρώμα και πάχος στυλό. Για παράδειγμα, μπορείτε να ρυθμίσετε το σχήμα, τη θέση και την κατεύθυνσή της, πριν την κάνετε ορατή:
ΘέσεΣχήμα "πουλί1 ΘέσεΘέση [10 100] ΘέσεΚατεύθυνση 45 ΕμφάνισηΧελώναςΑν θέλετε να δημιουργήσετε ένα κοπάδι πουλιών, μπορείτε να ακολουθήσετε τις εξής οδηγίες:
κάνε "πουλιά [πουλί1 πουλί2 πουλί3 πουλί4]Δημιουργεί μια μεταβλητή με το όνομα Πουλιά. ΕκτέλεσεΛίστα [κ :πουλιά] [ΝέαΧελώνα :κ ΘέσεΣχήμα "πουλί1]Κάθε χελώνα που δημιουργείται έχει διαφορετικό όνομα. όλες [ΕμΧ]Κάνει όλες τις νέες χελώνες ορατές. ΖΑ [πουλί1 πουλί2 πουλί3] [ΘέσεΚτθ (τελευταίο ΕνεργήΧελώνα) * 30]Ρυθμίζει διαφορετική κατεύθυνση για κάθε χελώνα, αφού το τελευταίο ΕνεργήΧελώνα επιστρέφει τον τελευταίο χαρακτήρα της τρέχουσας χελώνας, έναν ακέραιο αριθμό. όλες [μπροστά 100]Κάθε μία χελώνα μετακινείται προς τα εμπρός. Η ΘέσεΟδηγία ορίζει μια οδηγία για τη χελώνα (όπως θα κάνατε με το πλαίσιο διαλόγου). Η εκκίνηση ή η συνεχώς χρησιμοποιούνται στην οδηγία και ισοδυναμούν με τις ρυθμίσεις Μία φορά και Πολλές φορές αντιστοίχως. (Διαβάστε τη Διαχείριση διεργασιών.) Η ΘέσεΟδηγία σας δίνει τη δυνατότητα να αλλάξετε εύκολα και γρήγορα την οδηγία της χελώνας.
ΘέσεΟδηγία [εκκίνηση [μπροστά 50]]Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε στο παραπάνω παράδειγμα μια οδηγία για κάθε πουλί για να κινεί τα φτερά του:
όλες [ΘέσεΟδηγία [συνεχώς [ΘέσεΣχήμα "πουλί1 ΘέσεΣχήμα "πουλί2]]]
Το ενεργό εκτελεί την οδηγία της χελώνας. Το ίδιο θα συνέβαινε αν κάνατε κλικ κατευθείαν πάνω στη χελώνα. Το ΜηΕνεργό σταματά την οδηγία της χελώνας. Με αυτό τον τρόπο, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τις χελώνες μέσω ενός προγράμματος.
όλες [ενεργό]
όλες [ΜηΕνεργό]
Εκτός από τις προκαθορισμένες καταστάσεις χελώνας, μπορείτε να προσθέσετε νέες μεταβλητές κατάστασης χελώνας με την εντολή χελωνοχαρακτηριστικό. (Για τη λειτουργία αυτή γίνεται λόγος στα κεφάλαια Τα βασικά της γλώσσας Logo και Μεταβλητές.) Το χελωνοχαρακτηριστικό δημιουργεί μια νέα κατάσταση για κάθε χελώνα της εργασίας:
Η οδηγία
χελωνοχαρακτηριστικό "ταχύτηταδίνει σε κάθε χελώνα μια μεταβλητή με το όνομα ταχύτητα.Η είσοδος στο χελωνοχαρακτηριστικό γίνεται μια μεταβλητή που συνδέεται με κάθε χελώνα ξεχωριστά. Αρχικά, η μεταβλητή είναι κενή. Ορίζετε μια τιμή για τη μεταβλητή της χελώνας με την εντολή θέσε και το όνομα της μεταβλητής:
Η οδηγία
χ1, ΘέσεΤαχύτητα 2λέει στη χελώνα με το όνομα χ1 να ρυθμίσει την ταχύτητα στo 2.Η οδηγία
χ2, ΘέσεΤαχύτητα 10λέει στη χελώνα με το όνομα χ2 να ρυθμίσει την ταχύτητα στo 10.Τώρα, αν δώσετε σε αυτές τις χελώνες την οδηγία μπ ταχύτητα, η χ1 θα κινηθεί αργά ενώ η χ2 θα κινηθεί γρήγορα.
ΖήτησεΑπό [χ1 χ2] [ΘέσεΟδηγία [συνεχώς [μπ ταχύτητα]]]
ΖήτησεΑπό [χ1 χ2] [ενεργό]
Το όνομα της μεταβλητής επιστρέφει την τιμή της μεταβλητής της τρέχουσας χελώνας:
χ1, δείξε ταχύτητα
2
Η εντολή πάρε επιστρέφει τη λίστα των μεταβλητών και των τιμών της τρέχουσας χελώνας:
δείξε πάρε "χ1 "χαρακτηριστικόΕμφανίζει τις μεταβλητές χελωνοχαρακτηριστικό για τη χ1.
ταχύτητα 2
κατάργηση "ταχύτηταΑφαιρεί τη μεταβλητή ταχύτητα από όλες τις χελώνες.
Στο παράδειγμα αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το χελωνοχαρακτηριστικό προκειμένου να αποθηκεύσετε την αρχική θέση κάθε χελώνας, αν υπάρχουν πολλές χελώνες στη σελίδα:
χελωνοχαρακτηριστικό "ΑρχικήΘέση
όλες [ΘέσεΘέση ΑρχικήΘέση]
Για να επιστρέψουν οι χελώνες στην αρχική τους θέση, μετά την εκτέλεση του προγράμματος, πληκτρολογήστε:
όλες [ΘέσεΘέση ΑρχικήΘέση]Η εντολή θέσε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των οδηγιών της χελώνας. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις εντολές ΘέσεΟδηγία, ενεργό και ΜηΕνεργό για τον ίδιο σκοπό. Η εντολή θέσε μπορεί επίσης να αλλάξει την κατάσταση της χελώνας (αν είναι δηλαδή ορατή ή παγωμένη). Οι ΑπόκρυψηΧελώνας, ΕμφάνισηΧελώνας, πάγωσε, και ξεπάγωσε είναι οι πιο κοινές πρωτογενείς διαδικασίες.
Ακολουθεί μια λίστα με όλες τις δυνατότητες:
Οδηγία
Ισοδυναμεί με
θέσε "χ1 "κανόνας [εκκίνηση [μπ 1]]χ1, ΘέσεΟδηγία [εκκίνηση [μπροστά 1]] θέσε "χ1 "ναι? "ΣΩΣΤΟενεργό θέσε "χ1 "ναι? "ΛΑΘΟΣΜηΕνεργό θέσε "χ1 "ορατό? "ΣΩΣΤΟΕμΧ θέσε "χ1 "ορατό? "ΛΑΘΟΣΑπΧ θέσε "χ1 "παγωμένο? "ΣΩΣΤΟπάγωσε "χ1 θέσε "χ1 "παγωμένο? "ΛΑΘΟΣξεπάγωσε "χ1 Ο μεταβιβαστής πάρε μπορεί να επιστρέφει τις διάφορες καταστάσεις της χελώνας, ακόμη και αυτές που έχουν δημιουργηθεί με το χελωνοχαρακτηριστικό:
Έκφραση
Ορισμός
πάρε "χ1 "ορατό?Επιστρέφει ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ, ανάλογα με το αν η χελώνα είναι ορατή ή όχι πάρε "χ1 "κανόναςΕπιστρέφει τη λίστα οδηγιών του πλαισίου διαλόγου αυτής της χελώνας. πάρε "χ1 "ναι?Επιστρέφει ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ, ανάλογα με το αν έχει γίνει κλικ πάνω στη χελώνα (αν δηλαδή εκκινεί μια διεργασία). πάρε "χ1 "χαρακτηριστικόΕπιστρέφει τις τρέχουσες τιμές των μεταβλητών κατάστασης του χελωνοχαρακτηριστικό αυτής της χελώνας. πάρε "χ1 "παγωμένο?Επιστρέφει ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ, ανάλογα με το αν η χελώνα είναι παγωμένη ή όχι. Στην καρτέλα Εργασία εμφανίζονται πληροφορίες για όλες τις προαναφερθείσες καταστάσεις χελώνας.