Αναδρομή με σπείρες

Η αναδρομή είναι μια πολύ δυναμική ιδέα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολύ εξειδικευμένο προγραμματισμό.

Ένα μικρό βήμα πέρα από την απλή αναδρομή στη διαδικασία πολύπλευρο, για την οποία γίνεται λόγος στην ενότητα Επανάληψη και αναδρομή, είναι μια τροποποίηση με σκοπό την προσθήκη αύξησης στην είσοδο βήμα κάθε φορά που εκτελείται η αναδρομική γραμμή:

για πολυσπείρα :βήμα :γωνία
μπροστά :βήμα
δεξιά :γωνία
πολυσπείρα :βήμα + 6 :γωνία
τέλος

Πειραματιστείτε με τις ακόλουθες τιμές και με άλλες της δικής σας επιλογής.

πολυσπείρα 5 120
πολυσπείρα 5 90
πολυσπείρα 5 144


Με τη διαδικασία πολύπλευρο η χελώνα σχεδιάζει κλειστά σχήματα. Στην διαδικασία πολύπλευρο, η χελώνα προχωρά μπροστά και περιστρέφεται για να επιστρέψει στο σημείο εκκίνησής της. Εξαιρείται η περίπτωση κατά την οποία η χελώνα περιστρέφεται κατά 0 ή 360 μοίρες (ή πολλαπλάσιο του 360) κάθε φορά. Στην περίπτωση αυτή, προχωρά σε ευθεία γραμμή.

Από την άλλη πλευρά, η σπείρα είναι ένα ανοιχτό σχήμα. Η γραμμή δεν γυρίζει στο σημείο εκκίνησης. Για να σχεδιάσει μια σπείρα, η χελώνα αυξάνει κάθε φορά το βήμα της προς τα εμπρός, έτσι ώστε να απομακρυνθεί όλο και πιο πολύ από αυτό το σημείο.

Μπορείτε να προσθέσετε και τρίτη είσοδο στη διαδικασία πολυσπείρα ώστε να ελέγχετε το βαθμό αύξησης του βήμα κάθε φορά που καλείται η πολυσπείρα.

για πολυσπείρα :βήμα :γωνία :μεταβολή
μπροστά :βήμα
δεξιά :γωνία
πολυσπείρα :βήμα + :μεταβολή :γωνία :μεταβολή
τέλος

Τώρα μπορείτε να διαφοροποιήσετε το βαθμό αύξησης των πλευρών.

πολυσπείρα 2 125 3

Μπορείτε να δημιουργήσετε πολλές παραλλαγές του σχήματος πολυσπείρα. Για παράδειγμα, δοκιμάστε να μειώσετε αντί να αυξήσετε το βήμα, προκειμένου να σχεδιάσετε μια σπείρα που στρέφεται προς τα μέσα ή δοκιμάστε να σχεδιάσετε μόνο τις κορυφές του σχήματος πολυσπείρα με χρήση διαφορετικών χρωμάτων.