Χρήση μεταβολέα με οδηγίες χελώνας
Οι μεταβολείς του MicroWorlds σας παρέχουν αλληλεπιδραστικό έλεγχο πάνω σε διαδικασίες, ακόμη και κατά την εκτέλεσή τους. Το όνομα του μεταβολέα επιστρέφει την τρέχουσα τιμή του. Η χρήση του μεταβολέα σε είσοδο διαδικασίας έχει δύο πλεονεκτήματα: η τιμή του είναι συνήθως ορατή και μπορείτε εύκολα να την αλλάξετε με το ποντίκι.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε πως έχουμε δημιουργήσει ένα μεταβολέα με το όνομα βήμα. Η ελάχιστη τιμή του είναι το 0 και η μέγιστη το 200. Η λέξη βήμα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να επιστρέφει την τρέχουσα τιμή του μεταβολέα.
επανάλαβε 5 [μπροστά βήμα δεξιά 144]Η οδηγία αυτή σχεδιάζει ένα αστέρι με μήκος γραμμής ίσο με τον αριθμό που δείχνει ο μεταβολέας βήμα.
Δεν υπάρχει άνω και κάτω τελεία πριν τη λέξη βήμα. Η λέξη βήμα αντιπροσωπεύει το όνομα του μεταβολέα και όχι μια μεταβλητή. Τώρα μπορείτε να αλλάξετε με το χέρι την τιμή του μεταβολέα.
Παρατηρήστε πως η δημιουργία του μεταβολέα με το όνομα βήμα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας νέας μεταβλητής κατάστασης που ονομάζεται βήμα και επιστρέφει την τιμή του μεταβολέα. Με μια πρώτη ματιά, η ρύθμιση της τιμής του βήμα με ένα μεταβολέα και η πληκτρολόγηση της οδηγίας φαίνονται πιο δύσκολες από τη χρήση διαδικασιών με εισόδους. Ακολουθεί ένα πιο πρακτικό παράδειγμα:
- Δώστε την οδηγία επανάλαβε 5 [μπροστά βήμα δεξιά 144] σε μια χελώνα.
- Ρυθμίστε το μέγεθος του αστεριού με το μεταβολέα.
- Κάντε κλικ στη χελώνα για να σχεδιάσετε το αστέρι.
Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε μια χελώνα που να σχεδιάζει πολύγωνα. Μπορείτε να δημιουργήσετε και ένα μεταβολέα με το όνομα πλευρές (για τον αριθμό των πλευρών του πολυγώνου). Η χελώνα αυτή θα έχει την εξής οδηγία στο πλαίσιο διαλόγου της:
επανάλαβε πλευρές [μπροστά βήμα δεξιά 360 / πλευρές]
Τώρα μπορείτε να πειραματιστείτε με τη δημιουργία πολυγώνων.