Διαχείριση διεργασιών: Διεργασίες και η εντολή ΕνεργήΧελώνα

Όταν υπάρχει μία χελώνα στη σελίδα σας και ξεκινάτε διεργασίες, δεν υπάρχει καμία σύγχυση, αφού μόνο μία χελώνα μπορεί να εκτελέσει τις οδηγίες. Όταν υπάρχουν περισσότερες από μία χελώνες στη σελίδα ή την εργασία σας, μπορεί, από απροσεξία, να ξεκινήσετε μια διεργασία με λάθος χελώνα.

Σε κάθε σελίδα της εργασίας σας, υπάρχει μια "καθολική ΕνεργήΧελώνα", δηλαδή η τρέχουσα χελώνα στην οποία απευθύνεστε μέσω των εντολών που έχετε πληκτρολογήσει στο Κέντρο εντολών. Η "καθολική ΕνεργήΧελώνα" προσδιορίζεται από την πιο πρόσφατη από τις εξής ενέργειες:

Η εκκίνηση μιας διεργασίας μέσω ενός κουμπιού ή μιας χελώνας δεν προκαλεί αλλαγές στην τρέχουσα χελώνα. Για τη διεργασία αυτή ισχύει η τρέχουσα χελώνα που ορίζεται από το Κέντρο εντολών. Η διεργασία μπορεί να μεταβάλει τη δική της τρέχουσα χελώνα, αλλά κάτι τέτοιο δεν επηρεάζει την "καθολική ΕνεργήΧελώνα" του Κέντρου εντολών.

Δοκιμάστε το εξής πείραμα:

Σε μια νέα σελίδα, δημιουργήστε δύο χελώνες, χ1 και χ2. Πληκτρολογήστε στο Κέντρο εντολών:

δείξε ΕνεργήΧελώνα
χ2

Αφού δημιουργήσατε τη χ2 τελευταία, επιστρέφεται η χ2.

Τώρα δημιουργήστε ένα κουμπί με την οδηγία χ1 και τη ρύθμιση Μία φορά.

Κάντε κλικ στο κουμπί και στη συνέχεια εκτελέστε ξανά την οδηγία δείξε ΕνεργήΧελώνα από το Κέντρο εντολών. Η απάντηση είναι ακόμη χ2. Το κουμπί δεν αλλάζει την τρέχουσα ΕνεργήΧελώνα. Αυτό είναι σημαντικό, αφού μπορείτε να εκτελέσετε πολλές διεργασίες και να γνωρίζετε ποια είναι η τρέχουσα καθολική ΕνεργήΧελώνα.

Ακολουθούν ορισμένοι συνοπτικοί "κανόνες" σχετικά με το ποια-είναι-ποια στις διεργασίες:

Κανόνες

Ας χρησιμοποιήσουμε τώρα τη διαδικασία Πέταγμα την οποία ορίσαμε στην ενότητα Κουμπιά και οικογένειες διεργασιών και ας ορίσουμε μια νέα διαδικασία Χορό1, έτσι ώστε να έχουμε δύο χελώνες με ξεχωριστή κίνηση η κάθε μία. Αντιγράψτε τις διαδικασίες στην καρτέλα Διαδικασίες.

για Πέταγμα
συνεχώς [ΘέσεΣχήμα "πουλί1 ΘέσεΣχήμα "πουλί2]
συνεχώς [μπροστά 1]
τέλος

για Χορό1
συνεχώς [ΘέσεΣχήμα "μέλισσα1 ΘέσεΣχήμα "μέλισσα2]
συνεχώς [μπροστά 5 δεξιά 5]
τέλος

Δημιουργήστε δύο κουμπιά με αυτές τις οδηγίες και κάντε τη δοκιμή:

Τι θα συμβεί αν κάνετε κλικ στα κουμπιά χωρίς να έχετε απευθυνθεί σε συγκεκριμένη χελώνα; Κάτι τέτοιο θα επιφέρει πλήρη σύγχυση: η μία χελώνα θα προσπαθήσει να εκτελέσει ταυτόχρονα όλες τις διεργασίες.

Αλλάξτε τα κουμπιά προκειμένου να απευθύνονται σε διαφορετικές χελώνες. Στην πράξη, αν δώσετε σαφώς ξεχωριστά ονόματα στις χελώνες, θα έχετε τη δυνατότητα να διακρίνετε ποιες διαδικασίες και ποιες διεργασίες εκτελούνται από κάθε χελώνα. Ας υποθέσουμε πως ονομάζετε τη μία χελώνα Μέλισσα και την άλλη Πουλί.

Ποια χελώνα θα είναι η τρέχουσα χελώνα; Δοκιμάστε στο Κέντρο εντολών την οδηγία δείξε ΕνεργήΧελώνα, πριν κάνετε κλικ στα κουμπιά. Δοκιμάστε την ξανά. Η καθολική ΕνεργήΧελώνα δεν μεταβάλεται.

Συνήθως, δεν χρειάζεται να αλλάξει η καθολική ΕνεργήΧελώνα κατά την εκκίνηση διεργασιών. Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να αλλάξετε την καθολική ΕνεργήΧελώνα σε μια διεργασία. Για να γίνει κάτι τέτοιο, χρησιμοποιήστε την εντολή :άκου.

Η άκου καθορίζει την καθολική ΕνεργήΧελώνα (τη χελώνα που υπακούει στις οδηγίες του Κέντρου εντολών). Η εντολή αυτή σας επιτρέπει να αλλάξετε την καθολική ΕνεργήΧελώνα σε μια διεργασία η οποία έχει ξεκινήσει, π.χ. από ένα κουμπί.

Στο παραπάνω παράδειγμα, θα μπορούσατε να αλλάξετε την καθολική ΕνεργήΧελώνα μέσω ενός κουμπιού, με την οδηγία Μέλισσα, άκου. Κάτι τέτοιο θα καθιστούσε τη χελώνα τρέχουσα, μετά την εκκίνηση των διεργασιών.

Για να κάνετε μια δοκιμή, πριν κάνετε ξανά κλικ στα κουμπιά, πληκτρολογήστε Πουλί στο Κέντρο εντολών. Το πουλί είναι τώρα η τρέχουσα χελώνα. Κάντε κλικ σε κάθε κουμπί. Κάντε κλικ ξανά για να τα σταματήσετε. Πληκτρολογήστε την οδηγία δείξε ΕνεργήΧελώνα στο Κέντρο εντολών. Το άκου έχει μετατρέψει σε μέλισσα την τρέχουσα χελώνα.