Διαχείριση διεργασιών: Χελώνες και η εντολή ενεργό
Οι χελώνες ξεκινούν διεργασίες όπως και τα κουμπιά, με μία διαφορά. Συνήθως, η χελώνα είναι η "ενεργός συμμέτοχος" στην εκτέλεση της οδηγίας που ξεκινά. Με άλλα λόγια, οι οδηγίες οι οποίες έχουν ξεκινήσει, συχνά επηρεάζουν την κατάσταση της χελώνας (θέση, κατεύθυνση κλπ.). Στο παράδειγμα που ακολουθεί, δύο χελώνες σχεδιάζουν λουλούδια. Κάθε χελώνα ξεκινά τη δική της διεργασία.
Να ορίσετε αυτές τις διαδικασίες στην καρτέλα Διαδικασίες:
για τόξο :α :δ
επανάλαβε :α / 2 [μπροστά :δ δεξιά 2 ]
τέλος
γιαπέταλο :ν
επανάλαβε2 [τόξο90 :νδεξιά90]
τέλος
γιαλουλούδι1
αριστερά 45
επανάλαβε5 [πέταλο 1δεξιά360 / 5]
δεξιά45
τέλος
γιαλουλούδι2
αριστερά 45
επανάλαβε6 [πέταλο 1δεξιά360 / 6]
δεξιά45
τέλος
Τώρα δημιουργήστε δύο χελώνες:
- Μία χελώνα με την οδηγία λουλούδι1 και τη ρύθμιση Μία φορά.
- 'Αλλη μία χελώνα με την οδηγία λουλούδι2 και τη ρύθμιση Μία φορά.
Βεβαιωθείτε πως το στυλό κάθε χελώνας είναι κάτω (ΣτυλόΚάτω) και έπειτα κάντε κλικ στις χελώνες για να ξεκινήσουν οι διεργασίες τους.
Ένας άλλος τρόπος εκκίνησης μιας διεργασίας με τη χελώνα είναι η εντολή ενεργό. Για να χρησιμοποιήσετε την εντολή ενεργό, πρέπει να έχετε ορίσει οδηγίες στα πλαίσια διαλόγου των χελωνών. Η εντολή ενεργό σας δίνει τη δυνατότητα εκκίνησης διεργασιών μέσα από κάποιο πρόγραμμα. Για να δοκιμάσετε κάτι τέτοιο, πληκτρολογήστε το εξής στο Κέντρο εντολών:
όλες [ενεργό]Τώρα, πρέπει και οι δύο χελώνες να αρχίσουν να σχεδιάζουν τα λουλούδια τους. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να αφήσετε τις χελώνες να ολοκληρώσουν τη σχεδίαση των λουλουδιών, χωρίς να χρειαστεί να τις διακόψετε.
Η δυναμική της οδηγίας όλες [ενεργό] είναι ακόμη πιο εμφανής σε μια σκηνή κινουμένων σχεδίων, όπου οι χελώνες έχουν προγραμματιστεί να εκτελούν εντελώς διαφορετικές εργασίες.