Μαθηματικές πράξεις
Οι κανόνες για τις μαθηματικές πράξεις (+ - * / < > =) πρέπει να είναι σαφείς, αφού επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο η γλώσσα Logo διαβάζει μια οδηγία.
Κανόνας 1: Να αφήνετε ένα διάστημα πριν και μετά το αριθμητικό σύμβολο.
Αν δεν υπάρχουν διαστήματα, η Logo εκλαμβάνει το αριθμητικό σύμβολο ως απλό χαρακτήρα. Για παράδειγμα:
δείξε 100/2
Δεν ξέρω τίποτε για 100/2
δείξε 100 / 2
50Κανόνας 2: Ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση προηγούνται πάντα της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.
Αν θέλετε να κάνει η Logo τον υπολογισμό με διαφορετική σειρά, πρέπει να χρησιμοποιήσετε παρενθέσεις. Έτσι, πρώτα γίνονται οι υπολογισμοί που βρίσκονται μέσα σε παρενθέσεις.
δείξε 3 + 2 * 4
11
δείξε (3 + 2) * 4
20Κανόνας 3: Οι αριθμητικοί υπολογισμοί προηγούνται των άλλων εντολών Logo.
Για παράδειγμα, στην οδηγία:
δείξε τυχαίο 6 + 1υπολογίζεται πρώτα το 6 + 1 και στη συνέχεια υπολογίζεται το τυχαίο. Αφού το τυχαίο είναι ένας μεταβιβαστής που επιστρέφει έναν τυχαίο αριθμό από 0 μέχρι έναν αριθμό μικρότερο της εισόδου, σκοπός αυτής της οδηγίας είναι να αποφευχθεί ο αριθμός 0 με την προσθήκη του 1 στο αποτέλεσμα. Αντί αυτού, υπολογίζεται πρώτα το 6 + 1 και στη συνέχεια η Logo εκτελεί το τυχαίο 7, επιστρέφοντας έναν αριθμό από 0 έως 6.
Η οδηγία αυτή μπορεί να αναθεωρηθεί, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την προσομοίωση του ρόλου ενός ζαριού. Χρησιμοποιήστε παρενθέσεις για να υποδείξετε στη Logo τη σειρά με την οποία θέλετε να γίνουν οι υπολογισμοί.
δείξε (τυχαίο 6) + 1
Εξίσου καλά θα λειτουργούσε και η ακόλουθη οδηγία: δείξε 1 + τυχαίο 6
Όταν η πράξη + αναζητά δεύτερη είσοδο, βρίσκει την έκφραση τυχαίο. Για να κάνει οποιοδήποτε υπολογισμό, πρέπει πρώτα να εκτελέσει το τυχαίο 6. Έπειτα, μπορεί να υπολογίσει το άθροισμα.
Η χρήση παρενθέσεων επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο η Logo εκτελεί μια οδηγία, η οποία περιέχει το σύμβολο ίσον (=). Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε πως θέλετε να διαπιστώσετε αν τα πρώτα ψηφία δύο αριθμών είναι ίσα. Η ακόλουθη οδηγία δεν δίνει τα επιθυμητά αποτελέσματα:
δείξε πρώτο 3.14 = 3
ΛΑΘΟΣ
Στο παραπάνω παράδειγμα, η Logo ελέγχει αν το 3.14 ισοδυναμεί με 3 (αριθμητική πράξη) πριν εκτελέσει το πρώτο. Με τις παρενθέσεις, έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα:
δείξε (πρώτο 3.14) = 3
ΣΩΣΤΟΑκολουθεί ένα ακόμη παράδειγμα. Ας υποθέσουμε πως θέλετε να ορίσετε μια διαδικασία για τον υπολογισμό του τετραγώνου ενός αριθμού.
για τετράγωνο_του :χ
έξοδος :χ * :χ
τέλος
Τώρα, ας υποθέσουμε πως θέλετε να υπολογίσετε το άθροισμα των δύο αριθμών στο τετράγωνο. Η ακόλουθη οδηγία δεν δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα:
δείξε τετράγωνο_του 5 + τετράγωνο_του 3
196
Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι το αναμενόμενο, αφού θέλουμε να υπολογίσει η Logo πρώτα το τετράγωνο κάθε αριθμού. Αντί για αυτό, η Logo υπολογίζει το 5 συν το τετράγωνο του 3 (9) και έπειτα υπολογίζει το τετράγωνο του αθροίσματος (14). Αν χρησιμοποιήσετε παρενθέσεις, θα αποφύγετε αυτό το πρόβλημα:
δείξε (τετράγωνο_του 5) + (τετράγωνο_του 3)
34