Κουμπιά υπό τον έλεγχο προγράμματος
Τα κουμπιά εκτελούν οδηγίες με έναν πολύ διαφανή τρόπο: η οδηγία είναι ορατή πάνω στο κουμπί. Το ΝέοΚουμπί δημιουργεί νέο κουμπί. Ως συνήθως, το όνομα δεν πρέπει να υπάρχει στο λεξιλόγιο του MicroWorlds. Η δεύτερη είσοδος είναι η θέση (οι συντεταγμένες της άνω αριστερής γωνίας) και η τρίτη είσοδος είναι η οδηγία του κουμπιού. Τα κουμπιά που έχουν δημιουργηθεί με το ΝέοΚουμπί είναι αυτομάτως ρυθμισμένα στο Μία φορά.
ΝέοΚουμπί "ΤοΚουμπίΜου [90 90] [μπ 50]Κανονικά, το όνομα του κουμπιού δεν είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Αν δημιουργήσετε ένα κουμπί με το εργαλείο Δημιουργία κουμπιού της Γραμμής εργαλείων, το MicroWorlds θα επιλέξει ένα προκαθορισμένο όνομα (π.χ. Κουμπί1) το οποίο δεν μπορείτε να αλλάξετε. Tο όνομα του κουμπιού αποκτά ιδιαίτερη σημασία όταν θέλετε να παρακολουθήσετε τις διεργασίες που εκτελούνται και τα κουμπιά που έχετε δημιουργήσει. Στην περίπτωση αυτή, είναι χρήσιμη η πρωτογενής διαδικασία ΝέοΚουμπί.
Δεν μπορείτε να αποκρύψετε κουμπιά: ένα κουμπί είναι πάντα ορατό και δείχνει την οδηγία του.
Μπορείτε να ρυθμίσετε μεμονωμένα τη θέση, τις διαστάσεις, την κατάσταση και την οδηγία ενός κουμπιού. Όταν δημιουργείτε ένα κουμπί μέσω ενός προγράμματος, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην οδηγία την εντολή εκκίνηση ή την εντολή συνεχώς, οι οποίες αντιστοιχούν στις ρυθμίσεις Μία φορά και Πολλές φορές.
Κάθε κουμπί έχει μια κατάσταση "ναι?" που επιστρέφει είτε ΣΩΣΤΟ είτε ΛΑΘΟΣ. Η κατάσταση ναι? είναι σωστή αν έχετε κάνει κλικ στο κουμπί και η οδηγία εκτελείται. Έχει δοθεί εκκίνηση σε μια διεργασία. Όταν ολοκληρωθεί η διεργασία, η κατάσταση γίνεται πάλι λάθος. Μπορείτε να εκτελέσετε οδηγίες και με ένα κουμπί σε άλλη σελίδα της εργασίας σας, ελέγχοντας την κατάσταση αυτή με την εντολή θέσε.
Ο πίνακας που ακολουθεί περιέχει όλες τις δυνατές περιπτώσεις:
Οδηγία
Ισοδυναμεί με / Ορισμός
θέσε "κουμπί1 "θέση [0 0]Καθορίζει τη θέση του κουμπιού. θέσε "κουμπί1 "μέγεθος [100 100]Ρυθμίζει τις διαστάσεις του κουμπιού. θέσε "κουμπί1 "κανόνας [εκκίνηση [μπ 1]]Επιλέγει τη ρύθμιση Μία φορά για την οδηγία του κουμπιού. θέσε "κουμπί1 "κανόνας [συνεχώς [μπ 1]]Επιλέγει τη ρύθμιση Πολλές φορές για την οδηγία του κουμπιού. θέσε "κουμπί1 "ναι? "ΣΩΣΤΟΕνεργοποιεί το κουμπί. θέσε "κουμπί1 "παγωμένο? "ΣΩΣΤΟπάγωσε "κουμπί1 θέσε "κουμπί1 "παγωμένο? "ΛΑΘΟΣξεπάγωσε "κουμπί1 Οι αντίστοιχες εντολές πάρε επιστρέφουν την κατάσταση του κουμπιού:
Έκφραση
Ορισμός
πάρε"κουμπί1"θέσηΕπιστρέφει τη θέση του κουμπιού. πάρε"κουμπί1"μέγεθοςΕπιστρέφει τις διαστάσεις του κουμπιού. πάρε"κουμπί1"κανόναςΕπιστρέφει την οδηγία του κουμπιού. πάρε"κουμπί1"ναι?Επιστρέφει την πληροφορία αν το κουμπί είναι ενεργοποιημένο. πάρε"κουμπί1"παγωμένο?Επιστρέφει την πληροφορία αν το κουμπί είναι παγωμένο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις οδηγίες θέσε και πάρε προκειμένου να δημιουργήσετε κουμπιά με το ίδιο μέγεθος. Για παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε πως έχουμε δύο κουμπιά, το Κουμπί1 και το Κουμπί2 με τις οδηγίες Ερώτηση1 και Ερώτηση2 αντιστοίχως. Για να δώσετε το ίδιο μέγεθος και στα δύο κουμπιά, δώστε στο Κουμπί2 το μέγεθος του πρώτου κουμπιού.
θέσε "κουμπί2 "μέγεθος πάρε "κουμπί1 "μέγεθος(Σημείωση: Μπορείτε να ρυθμίσετε τις διαστάσεις ενός κουμπιού κατευθείαν από το μενού συντόμευσης στην καρτέλα Εργασία.)
Ένα παράδειγμα δυναμικής αλλαγής του κανόνα ενός κουμπιού αποτελεί και το παζλ, όπου κάθε χελώνα είναι ένα κομμάτι του παζλ. Μέσω ενός προγράμματος, μπορείτε να εναλλάσσετε τις οδηγίες των κουμπιών, ανάμεσα σε ανακάτεμα και επαναρρύθμιση. Tο παζλ δημιουργείται όταν ανοίγει η εργασία, η οδηγία του κουμπιού είναι όμως ανακάτεμα.
για ανακάτεμα
όλες [ΑλλαγήΘέσης]
θέσε "κουμπί1 "κανόνας [εκκίνηση [επαναρρύθμιση]]
τέλος
για ΑλλαγήΘέσης
ΘέσεΚατεύθυνση τυχαίο 360 μπροστά τυχαίο 2000
τέλος
για επαναρρύθμιση
όλες [ΘέσεΘέση ΑρχικήΘέση]
θέσε "κουμπί1 "κανόνας [εκκίνηση [ανακάτεμα]]
τέλος
Όταν πατήσετε το κουμπί, το ανακάτεμα δίνει τη θέση του στην επαναρρύθμιση με την εξής οδηγία:
θέσε "κουμπί1 "κανόνας [εκκίνηση [επαναρρύθμιση]]Με τον ίδιο τρόπο, η επαναρρύθμιση δίνει τη θέση της στο ανακάτεμα όταν εκτελείται η οδηγία επαναρρύθμιση.