Εφαρμογή 4: Περισσότερες βασικές και σημασιολογικές μορφοποιήσεις Αρχείο efarmogi4.html 1ο παράδειγμα Pascal Προγραμματισμός Pascal (ΓΠληροφορικής): το πρώτο παράδειγμα Όπως αναφέρει το βιβλίο του μαθήματος Προγραμματισμός Υπολογιστών Η γλώσσα PASCAL σχεδιάστηκε από τον Nicklaus Wirth και Πήρε το όνομά της προς τιμή του μαθηματικού και φιλοσόφου Blaise Pascal. Περιγραφή Το πρώτο παράδειγμα προγραμματισμού σε Pascal είναι ένα απλό πρόγραμμα το οποίο απλά εμφανίζει στο τερματικό εντολών το μήνυμα "Γεια σου κόσμε!" Μεταδεδομένα Δυσκολία: Αρχάριοι - Προχωρημένοι Προγραμματιστής: Θαλής Ειρηναίος Υλοποίηση: Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015, 22:40. Τόπος:Μετέωρα, Δήμος Παύλου Μελά, Θεσσαλονίκη. Ο κώδικας του προγράμματος Program hello; begin writeln('Γεια σου κόσμε!'); end. Παρατηρήσεις Σχετικά με τη δήλωση Program της γραμμής 1 το βιβλίο αναφέρει: "http://goo.gl/CJQeWb"8.3.1 Επικεφαλίδα (σελίδα 76) Ένα πρόγραμμα Pascal αρχίζει με τη λέξη program που ακολουθείται από το όνομα του προγράμματος και μια λίστα με τα ονόματα αρχείων τα οποία μπορεί να είναι προαιρετικά μονάδες εισόδου/εξόδου ή τα αρχεία που θα χρησιμοποιήσει κατά την εκτέλεσή του. Σχετικά με τη δήλωση begin ... end.των γραμμών 2,4 το βιβλίο αναφέρει:"http://goo.gl/CJQeWb" 8.3.3 Κύριο Πρόγραμμα (σελίδα 78)Η λέξη begin (αρχή) δηλώνει την αρχή των εντολών του προγράμματος που εκτελεί ο υπολογιστής, δηλαδή το κύριο πρόγραμμα, ενώ η λέξη end (τέλος) δηλώνει το τέλος του προγράμματος. Η δήλωση writeln της γραμμής 3 εμφανίζει το όρισμά της στο αρχείο εξόδου του προγράμματος, το οποίο στην περίπτωση αυτή είναι το τερματικό. Διαδικασία Χρησιμοποιώντας ένα συντάκτη κειμένου, όπως ο vi ή ο gedit, πληκτρολογούμε τον κώδικα του προγράμματος και τον αποθηκεύουμε με όνομα p01.pas. Κατόπιν μεταγλωττίζουμε τον κώδικα δίνοντας στο τερματικό την εντολή fpc p01.pas Κατά τη μεταγλώττιση θα δούμε κάποια μηνύματα σαν τα ακόλουθα: Free Pascal Compiler version 2.6.0-9 [2013/04/14] for i386 Copyright (c) 1993-2011 by Florian Klaempfl and others Target OS: Linux for i386 Compiling hello.pas Linking hello Στη συνέχεια εκτελούμε τον κώδικα μηχανής που προέκυψε από τη μεταγλώττιση του πηγαίου και τη διασύνδεση του αντικείμενου προγράμματος, δίνοντας στο τερματικό την εντολή./p01 Τότε θα πρέπει να δούμε στο τερματικό μας το μήνυμα Γεια σου κόσμε!