Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής - Α' Λυκείου

Κωδικός : 2950200129

2950200129  -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΡΑΓΚΟΣ

Επανάληψη στην 2η Ενότητα "Λογισμικό & Προγραμματισμός" - (Κεφ. 2ο & 6ο)

Περιγραφή

Ερώτηση 1 (Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση) — 10 βαθμοί) 

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω κείμενο, το οποίο αφορά το Λογισμικό (Software) - Σελ. 20
Για τη λειτουργία ενός υπολογιστικού χρειάζεται εκτός από το υλικό (hardware) και το (software). Σε αυτό περιλαμβάνονται όλα τα και οι εφαρμογές (applications) του υπολογιστή. Το λογισμικό αναπτύσσεται από τους , χρησιμοποιώντας εντολές σε γλώσσες προγραμματισμού επιπέδου, που είναι πιο κοντά στη φυσική γλώσσα του . Η μορφή αυτή των προγραμμάτων ονομάζεται πηγαίος . Τα προγράμματα αυτά στη συνέχεια μεταγλωττίζονται σε γλώσσα , δηλαδή σε εντολές γραμμένες σε μορφή ακολουθιών που είναι άμεσα εκτελέσιμες από την .

Ερώτηση 2 (Αντιστοίχιση — 10 βαθμοί) 

Να αντιστοιχίσετε το κάθε Λογισμικό με την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Android
A. Λογισμικό Συστήματος (System Software)
2. MacOS
B. Λογισμικό Εφαρμογών (Application Software)
3. Google Chrome - Firefox
 
4. Photoshop
 
5. Task Manager (Διαχείριση Εργασιών)
 
6. Linux
 
7. Windows Update
 
8. Antivirus
 
9. Drivers (Οδηγοί Συσκευών)
 
10. Zoom - Skype - Webex
 

Ερώτηση 3 (Αντιστοίχιση — 10 βαθμοί) 

Να αντιστοιχίσετε την κάθε ψηφιακή Συσκευή με την κατηγορία Λειτουργικού Συστήματος την οποία χρησιμοποιεί.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Laptop
A. Πραγματικού-χρόνου (Real-time)
2. Smartphone
B. Πολύ-διεργασιακά (Multi-tasking)
3. Router
C. Ενσωματωμένα (Embedded)
4. Ρομποτική σκούπα
 
5. Self Driving Car
 
6. Smart TV
 
7. Tablet
 
8. Smart Watch
 
9. Drone
 
10. 3d Printer
 

Ερώτηση 4 (Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση) — 14 βαθμοί) 

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω κείμενο που αφορά τα Λειτουργικά Συστήματα (Σελ. 21).

Το Λειτουργικό Σύστημα (Operating System) αποτελεί το του υπολογιστή που είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση και τον συντονισμό των , καθώς και την κατανομή των διαθέσιμων , όπως είναι η κύρια (RAM), ο χρόνος εκτέλεσης στον (CPU), η αποθήκευση στον και η χρήση του . Παράλληλα, λειτουργεί ως ένα ενδιάμεσο επίπεδο λογικής διασύνδεσης μεταξύ λογισμικού και του υπολογιστή. Το πιο σημαντικό μέρος του ΛΣ, που εκτελεί όλες τις παραπάνω λειτουργίες, ονομάζεται (kernel). Ο (shell) είναι μια εξειδικευμένη εφαρμογή που επιτρέπει την πρόσβαση του χρήστη στις υπηρεσίες του ΛΣ. Αποτελεί δηλαδή τη διεπαφή (Interface) μεταξύ χρήστη και ΛΣ. Ο φλοιός μπορεί να είναι ένα Περιβάλλον Εντολών (Command Line Interface - Terminal) ή ένα Περιβάλλον Επικοινωνίας (Graphical User Interface - GUI), όπως ο «παραθυρικός» φλοιός των Microsoft Windows. Δύο από τους πρώτους προσωπικούς υπολογιστές (PC) με Γραφικό Περιβάλλον Εργασίας, ήταν την δεκαετία του 70 ο και την δεκαετία του 80 ο .

Ερώτηση 5 (Αντιστοίχιση — 8 βαθμοί) 

Να αντιστοιχίσετε το κάθε Λειτουργικό Σύστημα με την χρονολογία που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Android
A. 1991
2. Ms-Dos
B. 2015
3. Linux
C. 1981
4. Windows 10
D. 2008
5. Windows 7
E. 2009
6. Mac OS
F. 2011
7. iOS
G. 2001
8. ChromeOs
H. 2007

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ποιες είναι οι ελάχιστες απαιτήσεις των Windows 11 (minimum system requirements);

Ερώτηση 7 (Αντιστοίχιση — 10 βαθμοί) 

Να αντιστοιχίσετε την κάθε Εφαρμογή με την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Mozilla Firefox
A. Εφαρμογές Γραφείου
2. Libre Office
B. Επεξεργασίας Εικόνας
3. Photoshop
C. Βιομηχανικού, Αρχιτεκτονικού & 3D Σχεδιασμού
4. Adobe Premiere
D. Επεξεργασίας Βίντεο
5. Microsoft Powerpoint
E. Γραφιστικής Σχεδίασης
6. Google Chrome
F. Πλοήγησης στο Διαδίκτυο
7. AutoCAD
 
8. Blender
 
9. Gimp
 
10. InkScape
 

Ερώτηση 8 (Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση) — 11 βαθμοί) 

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω κείμενο που αφορά το Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛΛΑΚ). (Σελ.25)

Το Ελεύθερο Λογισμικό, όπως ορίζεται από το Ίδρυμα Ελευθέρου Λογισμικού (Free Software Foundation), περιλαμβάνει τις εξής ελευθερίες: Ελευθερία 0: για του προγράμματος για οποιονδήποτε σκοπό. Ελευθερία 1: για και του προγράμματος. Ελευθερία 2: για αναδιανομή του προγράμματος. Ελευθερία 3: για και επανέκδοση του προγράμματος, προς το συμφέρον της κοινότητας των . Το ελεύθερο λογισμικό αναφέρεται ορισμένες φορές και ως Λογισμικό Ανοιχτού (Open Source), αλλά οι δύο έννοιες δεν είναι ταυτόσημες. Το ελεύθερο λογισμικό είναι επίσης διαφορετικό από το λογισμικό (freeware), το οποίο δεν απαιτεί πληρωμή για τη χρήση, όμως ο δημιουργός του διατηρεί όλα τα δικαιώματά του. Έτσι, το ελεύθερο λογισμικό είναι πρωτίστως ζήτημα , όχι κόστους. Το λειτουργικό σύστημα είναι το πιο σημαντικό δείγμα ΕΛ/ΛΑΚ. Είναι τόσο αξιόπιστο που αποτελεί σήμερα το ΛΣ στους 480 από τους 500 ταχύτερους στον κόσμο.

Ερώτηση 9 (Αντιστοίχιση — 5 βαθμοί) 

Να αντιστοιχίσετε το κάθε Λογισμικό με τον άνθρωπο που το δημιούργησε.
Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Microsoft Windows
A. Mark Zuckerberg
2. Linux
B. Elon Musk
3. Apple MacOS
C. Jeff Bezos
4. Facebook
D. Steve Jobs
5. Amazon
E. Bill Gates
    F. Linus Torvalds

Ερώτηση 10 (Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση) — 11 βαθμοί) 

Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω κείμενο που αφορά τις Γλώσσες Προγραμματισμού. (Σελ. 50-51)

Οι εντολές των προγραμμάτων γράφονται από τους σε τεχνητές γλώσσες που ονομάζονται γλώσσες προγραμματισμού. Κάθε υπολογιστής μπορεί να κατανοήσει και να εκτελέσει μόνο τις εντολές που είναι διατυπωμένες σε , οι οποίες αποτελούνται από μια ακολουθία ψηφίων (0 και 1). Οι γλώσσες επιπέδου μοιάζουν με τη φυσική μας γλώσσα και έχουν το δικό τους αλφάβητο, λεξιλόγιο και . Τα κύρια εργαλεία που χρησιμοποιεί ένας προγραμματιστής για να αναπτύξει μία εφαρμογή είναι: 1) ένας κειμένων (editor) με τον οποίο και γράφει το αρχικό πρόγραμμα, που ονομάζεται πηγαίο πρόγραμμα ή (source code), 2) ένα πρόγραμμα (μεταγλωττιστή ή διερμηνευτή), το οποίο μεταφράζει το πηγαίο πρόγραμμα σε αντικείμενο κώδικα (object code) και το οποίο ελέγχει το πηγαίο πρόγραμμα για λάθη, 3) εργαλεία εντοπισμού (debuggers) με τα οποία ο προγραμματιστής παρακολουθεί τι ακριβώς συμβαίνει στο κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος.

Ερώτηση 11 (Αντιστοίχιση — 10 βαθμοί) 

Να αντιστοιχίσετε την κάθε Γλώσσα Προγραμματισμού με την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Python
A. Επαγγελματική Γλώσσα Προγραμματισμού
2. Scratch
B. Εκπαιδευτική Γλώσσα Οπτικού Προγραμματισμού
3. Java
 
4. Html
 
5. PHP
 
6. App Inventor
 
7. Alice 3d
 
8. C++
 
9. Logo
 
10. Kodu Lab