Μάθημα : Μαθηματικά Α3

Κωδικός : 1001024179

1001024179  -  ΑΡΧΟΝΤΙΑ ΚΥΡΚΟΥ

Ενότητες - Η έννοιας της μεταβλητής

Η έννοιας της μεταβλητής

A.ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Αρχικά θα δοθεί ένα φύλλο εργασίας στους μαθητές και θα γίνει μια εισαγωγική υπενθύμιση στους μαθητές της έννοιας της μεταβλητής .Στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια διαγνωστική αξιολόγηση στην αρχή του μαθήματος για τις προαπαιτούμενες γνώσεις, για σύνδεση με τα προηγούμενα, διάγνωση μαθησιακών κενών και κάλυψη αυτών, απορίες μαθητών.
Β.ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάζονται στο φύλλο εργασίας που τους έχει δοθεί. Ξεκινάνε με την δραστηριότητα 1 όπου θα πρέπει να μετατρέψουν τις λεκτικές προτάσεις σε μαθηματικές εκφράσεις. Εκεί θα καλυφθούν και οποιεσδήποτε απορίες των μαθητών σε σχέση με προαπαιτούμενες γνώσεις. Στη δραστηριότητα 2 οι μαθητές θα μάθουν να διατυπώνουν τις μαθηματικές εκφράσεις με απλούστερο τρόπο. Στη δραστηριότητα 3 οι μαθητές θα μάθουν να ξεχωρίζουν μια ισότητα από μία εξίσωση. Θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η εξίσωση είναι σαν μια ζυγαριά γιατί δείχνει ότι δύο ποσότητες είναι ίσες και στη συνέχεια θα εισάγουμε την έννοια του ‘άγνωστου x’ .Στη δραστηριότητα 4 οι μαθητές μέσω του διαδραστικού σχολικού βιβλίου θα προσπαθήσουν να βρουν το αντίβαρο που πρέπει να βάλουν στη ζυγαριά ώστε αυτή να ισορροπήσει και να γράψουν την αντίστοιχη εξίσωση. Στην δραστηριότητα 5 οι μαθητές προτρέπονται να συζητούν την επίλυση με δοκιμή και έτσι να καταλήγουν στο συμπέρασμα ποιοι αριθμοί επαληθεύουν την εξίσωση και ποιοι όχι. Σε τακτά χρονικά διαστήματα προτρέπονται οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και τα συμπεράσματά τους σε σχέση με τις δραστηριότητες του φύλλου εργασίας. Γίνεται προσπάθεια αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών και μαθητριών με στόχο την οικοδόμηση της γνώσης από αυτούς/τες (μαθαίνουν πως να μαθαίνουν).