Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - Γ4
Κωδικός : 1727010241
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1 - Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
-
Μάθημα 1 - Τι είναι πρόβλημα - Επίλυση προβλήματος - Αλγόριθμος
-
Μάθημα 2 - Πρόγραμμα - Γλώσσες Προγραμματισμού - Μεταφραστές
-
Ενότητα 2 - Ο Προγραμματισμός στην Πράξη
-
Μάθημα 3 - Το περιβάλλον προγραμματισμού MicroWorlds Pro - Βασικές εντολές κίνησης χελώνας
-
Μάθημα 4 - Δομή Επανάληψης
-
Μάθημα 5 - Διαδικασίες - Υπερδιαδικασίες
-
Μάθημα 6 - Εντολή εμφάνισης (εξόδου) και αριθμητικές πράξεις
-
Μάθημα 7 - Εντολές Εισόδου - Εξόδου
-
Μάθημα 8 - Μεταβλητές - Εντολή εκχώρησης τιμής
-
Μάθημα 9 - Επίλυση Απλών Αριθμητικών Προβλημάτων
-
Μάθημα 10 - Παραμετρικές Διαδικασίες
-
Μάθημα 11 - Δομή Επιλογής
-
Ενότητα 1 - Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Μάθημα 2 - Πρόγραμμα - Γλώσσες Προγραμματισμού - Μεταφραστές
Πρόγραμμα και προγραμματισμός
Ένα πρόγραμμα είναι η αναπαράσταση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή για έναν υπολογιστή. Ένα πρόγραμμα, δηλαδή, αποτελείται από μία σειρά εντολών που δίνονται στον υπολογιστή με σκοπό να εκτελέσει κάποια συγκεκριμένη λειτουργία ή να υπολογίσει κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Προγραμματισμός ονομάζεται η εργασία σύνταξης των προγραμμάτων.
Προγραμματιστές ονομάζονται τα άτομα που γράφουν και συντάσσουν ένα πρόγραμμα.
Γλώσσες προγραμματισμού ονομάζονται οι γλώσσες που «καταλαβαίνουν» οι υπολογιστές και είναι τεχνητές γλώσσες.
Οι γλώσσες προγραμματισμού χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία του ανθρώπου με τον υπολογιστή, όπως οι φυσικές γλώσσες (ελληνική, αγγλική, γαλλική κ.λπ.) χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Τα χαρακτηριστικά των γλωσσών προγραμματισμού όπως και των φυσικών γλωσσών είναι: το αλφάβητο, το λεξιλόγιο και το συντακτικό.
- Το αλφάβητο είναι το σύνολο των χαρακτήρων που χρησιμοποιούνται από τη γλώσσα.
- Το λεξιλόγιο είναι το σύνολο των λέξεων που αναγνωρίζει η γλώσσα και έχουν συγκεκριμένη και μοναδική σημασία.
- Το συντακτικό είναι το σύνολο των κανόνων που πρέπει να ακολουθούμε, για να συνδέουμε λέξεις σε προτάσεις. Σε μια γλώσσα προγραμματισμού η σύνδεση λέξεων δημιουργεί ολοκληρωμένες εντολές προς τον υπολογιστή.
Γλώσσα Μηχανής είναι η τεχνητή γλώσσα που έχει ως αλφάβητο δυο ψηφία το 0 και το 1.
Το ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον είναι ένα φιλικό περιβάλλον που προσφέρουν οι γλώσσες προγραμματισμού, έτσι ώστε να αναπτύσσουμε γρήγορα τα προγράμματά μας. Τα κύρια εργαλεία που μας παρέχει ένα ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον είναι:
- ένας εξειδικευμένος κειμενογράφος, που χρησιμεύει για τη σύνταξη και τη διόρθωση του προγράμματος και
- ένα πρόγραμμα-μεταφραστής που μετατρέπει τις οδηγίες μας στη μορφή που τις καταλαβαίνει ο επεξεργαστής, δηλαδή σε μια σειρά από 0 και 1
Τα προγράμματα-μεταφραστές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τους μεταγλωττιστές και τους διερμηνείς.
- οι μεταγλωττιστές (compilers) ελέγχουν ολόκληρο το πρόγραμμα για λάθη και μετά το μετατρέπουν όλο σε μια κατάλληλη σειρά από 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από τον υπολογιστή.
- οι διερμηνείς (interpreters) ελέγχουν μία οδηγία-εντολή του προγράμματος κάθε φορά, την εκτελούν και μετά ελέγχουν την επόμενη οδηγία-εντολή.
Συντακτικό λάθος: αν σε μια οδηγία-εντολή έχουμε κάνει λάθος στο αλφάβητο, στο λοεξιλόγιο ήσ το συντακτικό τότε το πρόγραμμα-μεταφραστής θα μας δώσει κατάλληλο μήνυμα λάθους.
Λογικό λάθος: αν το αποτέλεσμα που προκύπτει από την εκτέλεση του προγράμματος δεν είναι το αναμενόμενο, τότε το πρόβλημα βρίσκεται στον αλγόριθμο που κατασκευάσαμε για τη λύση του προβλήματος.
Τα στάδια για την εκτέλεση ενός αλγορίθμου από την Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (Κ.Μ.Ε) του υπολογιστή είναι:
Logo είναι η γλώσσα προγραμματισμού που θα χρησιμοποιήσουμε στο μάθημα.
Microworlds Pro είναι το ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον της γλώσσας Logo που θα χρησιμοποιήσουμε.