Μάθημα : Ιστορία Α΄ Λυκείου
Κωδικός : 1751001378
-
Θεματικές Ενότητες
Αίγυπτος
Για να δείτε την παρουσίαση της Ενότητας πατήστε ΕΔΩ.
Για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα του μαθήματος πατήστε ΕΔΩ.
Διδακτικοί Στόχοι για την Ενότητα του Αιγυπτιακού Πολιτισμού
-
Κατανόηση του Αιγυπτιακού Πολιτισμού:
Οι μαθητές να γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του αιγυπτιακού πολιτισμού, όπως την κοινωνική οργάνωση, τη θρησκεία και τη συμβολή του στον παγκόσμιο πολιτισμό. -
Εξέταση της Πολιτικής Οργάνωσης:
Να αναλύσουν τη δομή της φεραωνικής εξουσίας και τον ρόλο του Φαραώ ως θεϊκού ηγέτη. -
Μελέτη των Πολιτισμικών Επιτευγμάτων:
Να αναγνωρίσουν τις τεχνολογικές, καλλιτεχνικές και επιστημονικές επιτυχίες της Αιγύπτου, όπως η κατασκευή των πυραμίδων, η γραφή των ιερογλυφικών και οι γνώσεις στην αστρονομία. -
Κατανόηση της Θρησκευτικής Ζωής:
Να εξετάσουν τις πεποιθήσεις των Αιγυπτίων για τη ζωή και τον θάνατο, τη λατρεία των θεών και τις πρακτικές ταφής, όπως η μουμιοποίηση. -
Διασύνδεση με τον Περιβάλλοντα Χώρο:
Να αναλύσουν τον ρόλο του Νείλου ως καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη του πολιτισμού και τη διατήρηση της οικονομίας. -
Ενίσχυση Δεξιοτήτων Ιστορικής Ανάλυσης:
Να εξασκηθούν στη χρήση πηγών, όπως αρχαιολογικά ευρήματα και κείμενα, για την ερμηνεία του αιγυπτιακού παρελθόντος. -
Σύνδεση με τη Διαχρονικότητα:
Να εντοπίσουν επιρροές του αιγυπτιακού πολιτισμού στη σύγχρονη εποχή, όπως στη γλώσσα, την τέχνη ή τη θρησκεία.
Μελέτη από το Σχολικό Εγχειρίδιο:
Α. Μαστραπά, Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου: Από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού, ΙΤΥΕ - «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»:
Ι. ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
2. Η Αίγυπτος [Το εισαγωγικό σημείωμα δεν συμπεριλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη]
2.2 Οικονομική, κοινωνική και πολιτική οργάνωση,
2.4 Ο πολιτισμός
Αφού μελετήσετε το παρακάτω παράθεμα και απαντήσετε στο τετράδιό σας στις ερωτήσεις που το συνοδεύουν, να αποστείλετε τις απαντήσεις με την μορφή pdf
Η άσκηση αποτελείται από ερωτήσεις κλειστού τύπου σχετικά με την ενότητα για την Αίγυπτο. Οι ερωτήσεις, στην πλειοψηφία τους, προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.
Η άσκηση αποτελείται από ερωτήσεις κλειστού τύπου σχετικά με την ενότητα για την Αίγυπτο. Οι ερωτήσεις, στην πλειοψηφία τους, προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.