Μάθημα : ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κωδικός : 2912010478
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
-
2. Κοινωνικές ομάδες (Κεφάλαιο 2)
-
ΤΑΙΝΙΑ: "Θεέ μου τι σου κάναμε;"
-
3.1 Κοινωνική Θέση
-
3.2 Κοινωνικός ρόλος
-
3.3 Κοινωνικοί κανόνες
-
3.4 Κοινωνική διαστρωμάτωση, κοινωνική κινητικότητα
-
3.5 Κοινωνική μεταβολή (αίτια συνέπειες)
-
4. Κοινωνικοί θεσμοί
-
5. Κοινωνικοποίηση και κοινωνικός έλεγχος
-
8.1 Μορφές Πολιτευμάτων, 8.2 Το Πολίτευμα της Ελλάδος
-
8.3 Τι είναι Σύνταγμα, 8.4 Βασικές αρχές του Συντάγματος, 8.4.1 Λαϊκή Κυριαρχία
29/4/20 -
8.4.2 Κράτος Δικαίου-8.4.3 Κοινωνικό Κράτος-8.4.4 Αρχή της Διάκρισης των Λειτουργιών
16/5/20 -
9.1 Εκλογικό σώμα, 9.2 Ψηφοφορία-Βασικές αρχές
-
9.3 Εκλογικά συστήματα
-
10.1 Η σύνθεση και οι αρμοδιότητες της Βουλής
-
10.2.1 Πρόεδρος της Δημοκρατίας
-
10.2.2 Η κυβέρνηση
-
12. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
-
13. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
-
14. Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (ΟΗΕ)
-
ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ
8.3 Τι είναι Σύνταγμα, 8.4 Βασικές αρχές του Συντάγματος, 8.4.1 Λαϊκή Κυριαρχία
- Τι ακριβώς εννοούμε με τον όρο "Σύνταγμα";
- Τι σημαίνει βασική αρχή τους Συντάγματος;
- Τι είναι Λαϊκή Κυριαρχία
Στο μάθημα μας αναφέρεται το 8.3 και το 8.4.1
Δείτε το σχετικό video που έχει αναρτηθεί στην τάξη σας στο edpuzzle με τίτλο https://edpuzzle.com/media/5e9fd029e7c1c03f8d46e880 . (Θυμηθείτε να έχετε απενεργοποιήσει την αυτόματη μετάφραση)
Από τις παρακάτω εργασίες να διαλέξετε μία και να την πραγματοποιήσετε. (πραγματοποιήστε την εργασία σας στο παρακάτω χώρο online κειμένου).
-
Αφού μελετήσετε την ιστοριογραμμή των Ελληνικών Συνταγμάτων και αφού ανατρέξετε στις γνώσεις σας από το μάθημα της Ιστορίας, να γράψετε ποια από αυτά ήταν σημαντικά; Αναφερθείτε κυρίως σε αυτά που επέφεραν σημαντικές αλλαγές στο πολίτευμα της χώρας. Δείτε την ιστοριογραμμη εδώ
-
Δείτε τα κύρια σημεία της πρόσφατης αναθεώρησης του Ελληνικού Συντάγματος. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά από αυτά; Δείτε εδώ το σχετικό άρθρο
-
Διαβάστε το παρακάτω άρθρο και πείτε την άποψη σας για το θέμα του διαχωρισμού των όρων "έθνος" και "λαός".
Η διαφοροποίηση μεταξύ λαού και έθνους δεν μπορεί όμως να στηριχθεί ούτε στο άρθρο 1§3Σ που επιτάσσει όλες οι εξουσίες να υπάρχουν υπέρ του λαού και του έθνους, επιτρέποντας σε μια πρώτη ανάγνωση τη σκέψη ότι πρόκειται για διαφορετικές έννοιες. Αν ίσχυε αυτό, θα έπρεπε να υπάρχει ένα όργανο που να διερμηνεύει, ως άλλος σαμάνος, τη βούληση και το συμφέρον του ‘έθνους’, που κατά την απόφαση «αναφέρεται τόσο στις παρελθούσες όσο και στις μέλλουσες γενεές, τα συμφέροντα των οποίων πρέπει να υπηρετεί η κρατική πολιτική…», επιτρέποντας την συνταγματικοφανή αμφισβήτηση της ορθότητας των αποφάσεων της από το λαό νομιμοποιημένης Βουλής. Συνεπώς, λαός και έθνος ως συνταγματικές και άρα κανονιστικές έννοιες δεν μπορεί παρά να ταυτίζονται προκειμένου να μην οδηγηθεί η ερμηνεία του άρθρου 1§3Σ ad absurdum. Γιαυτό είχε δίκαιο ο αείμνηστος συνταγματολόγος Δημήτρης Τσάτσος όταν έγραφε ότι η σώρευση των εννοιών αυτών που αποτέλεσε καινοτομία του Συντάγματος του 1975 ήταν στην ουσία μία «κενοτομία».
- Αφού επιλέξετε ένα από τα δύο σκίτσα του συνοπτικού φυλλαδίου του μαθήματος να το σχολιάσετε με βάση τα όσα διαπραγματευτήκαμε στο μάθημά μας.