Μάθημα : ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΠΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (Ρητορικά Κείμενα, Αδίδακτο Κείμενο, Συντακτικό, Γραμματική)
Κωδικός : 5012017115
5012017115 - ΙΩΑΝΝΗΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΜΠΕΛΑΣ
Επανάληψη Γραμματικής και Συντακτικού
Ενόψει των Διαγωνισμάτων Τετραμήνου συστήνεται να γίνουν επαναλήψεις στα παρακάτω (όπου η γραμματοσειρά έχει έντονο πράσινο χρώμα παραπέμπει [με ένα κλικ] στο αντίστοιχο κεφάλαιο της ηλεκτρονικής έκδοσης της Σχολικής Γραμματικής ή του Συντακτικού):
- ΑΡΧΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΒΑΣΙΚΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ἄγω, αἱρέω-ῶ, ἀκούω, (ἀπο)θνῄσκω, ἀφικνέομαι-οῦμαι │βαίνω, βάλλω, βούλομαι │γίγνομαι, γιγνώσκω │ δοκέω-ῶ, │ ἐπιλανθάνομαι, ἐπιμελέομαι-οῦμαι, ἔρχομαι, ἐρωτάω-ῶ, εὑρίσκω, ἔχω │ ζῶ │ἡγοῦμαι │καλέω-ῶ, κτάομαι-ῶμαι │λαγχάνω, λαμβάνω, λανθάνω, λέγω, λείπω│μανθάνω, μέλει, μέλλω│ οἴομαι-οἶμαι, ὁράω-ῶ │πάσχω, πείθω, πίπτω│σκοπέω-ῶ/έομαι-οῦμαι │τρέπω, τυγχάνω │φαίνω, φέρω, φεύγω│χρή, χρῶμαι
Για τους Αρχικούς Χρόνους των παραπάνω ρημάτων μπορείς να συμβουλευτείς τον σχετικό κατάλογο της Σχολικής Γραμματικής ή το συνημμένο έγγραφο.
- ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
Α κλίσης, Β κλίσης, Γ Κλίσης - Τα σημαντικότερα ανώμαλα ουσιαστικά
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
Α, Β κλίση (και τα συνηρημένα)
Γ κλίση σελ. 61, 63, 66, 67, 68-70, 74-76, 77, 82, 83, 89
Ανώμαλα ουσιαστικά σελ. 90-91 πρεσβευτής, ναῦς, χείρ
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
Αντωνυμίες 136, 137, 141-143 (προσωπική, οὗτος, ὅδε, τοιοῦτος, αὐτός, τίς, τὶς, ὅς, ὅστις, ὅσπερ) Βλ. Ασκήσεις Φυλλαδίου
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
Παραθετικά σελ. 121-127 –ότερος/-ώτερος, σώφρων, εὐδαίμων, ἴσος, ἴδιος, φίλος, αἰσχρός, ἐχθρός, καλός, μέγας, ἀγαθός, κακός, μικρός, ὀλίγος, πολύς
Κλίση συγκριτικών, παραθετικά επιρρημάτων (126), εὖ, ὀλίγον, πολύ, μάλα
Να μελετηθούν ιδιαίτερα από τη Σχολική Γραμματική
σ. 181-198 της σχολικής γραμματικής (Αφωνόληκτα, Ενρινόληκτα, Υγρόληκτα, Προσοχή στον αόριστο Β΄ ενεργητικής, μέσης φωνής και παθητικής διάθεσης)
-
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ (βλ. σχετικούς πίνακες από το Συντακτικό Γυμνασίου σ. 152, 170, 171) ώστε να είναι εφικτή η διάκριση μεταξύ κύριων και δευτερευουσών προτάσεων.
-
ΠINAKAΣ 16. ΛEΞEIΣ ΠOY EIΣAΓOYN ΠEPIΣΣOTEPA AΠO ENA EIΔH ΔEYTEPEYOYΣΩN ΠPOTAΣEΩN
-
Υποθετικοί Λόγοι (Εντοπισμός υποθετικών λόγων (διάκριση Υπόθεσης-Απόδοσης)
-
Ονοματικές Προτάσεις [Εντοπισμός και αναγνώριση ονοματικών προτάσεων] (ειδικές, πλάγιες ερωτήσεις και ενδοιαστικές),
-
ΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ, ΔΟΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ
-
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ και ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ Μετοχή
-
ΤΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΙΑ-ΕΤΕΡΟΠΡΟΣΩΠΙΑ (Σύνταξη απαρεμφάτου).
Επιπλέον στα έγγραφα της ενότητας έχουν αναρτηθεί επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής με τις απαντήσεις τους για την καλύτερη εμπέδωση.