Μάθημα : ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 5012017258
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος - Η συμμετοχή της Ελλάδας (Δ.Ε. 31,32,34)
-
Η Ελλάδα από το κίνημα στο Γουδί έως το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων (Δ.Ε. 27,28,29,30)
-
Η Ελλάδα τον 19ο αιώνα (Από την έλευση του Όθωνα μέχρι το κίνημα στο Γουδί) Δ.Ε. 18, 19, 20, 21, 23
-
Νέα Κράτη, Αποικιοκρατία, Εξελίξεις στις ΗΠΑ (ολοκλήρωση 19ου αιώνα)
-
Διαθεματική Εργασία (στο κεφάλαιο της Βιομηχανικής Επανάστασης)
-
Η ωρίμανση της Βιομηχανικής Επανάστασης 12η Δ.Ε. - Οι κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της Βιομηχανικής Επανάστασης 13η Δ.Ε.
-
Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας (1828-1831). Η ολοκλήρωση της ελληνικής επανάστασης (1829) - 17η Δ.Ε.
-
Οι πρώτες προσπάθειες των Ελλήνων για συγκρότηση κράτους 9η Δ.Ε.
-
Ελληνική Επανάσταση και Ευρώπη 10η Δ.Ε.
-
Η εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης (1821- 1827) 8η Δ.Ε.
-
Ο ελληνισμός από τα μέσα του 18ου αι. έως τις αρχές του 19ου αι. 5η Δ.Ε.
-
5η και 7η Δ.Ε. Πριν την Ελληνική Επανάσταση (προεπαναστατική κοινωνία, Νεοελληνικός Διαφωτισμός, Φιλική Εταιρεία)
-
6η & 9η Διδακτική Ενότητα: Επαναστατικά κινήματα στην Ευρώπη μετά τη Γαλλική Επανάσταση (1820, 1830, 1848)
-
3η και 4η Ενότητα: Η Γαλλική Επανάσταση - Ο Ναπολέων
-
2η Ενότητα: Η Αμερικανική Επανάσταση
-
1η Ενότητα: Η εποχή του Διαφωτισμού
-
Ανακαλύψεις - Αναγέννηση - Μεταρρύθμιση - Βιομηχανική Επανάσταση (Εισαγωγική Δ.Ε.)
-
Ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος - Η συμμετοχή της Ελλάδας (Δ.Ε. 31,32,34)
Ανακαλύψεις - Αναγέννηση - Μεταρρύθμιση - Βιομηχανική Επανάσταση (Εισαγωγική Δ.Ε.)
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να κατανοήσουν βασικές ιστορικές έννοιες οι οποίες προαπαιτούνται για την ομαλή εξοικείωση με τις νεότερες ιστορικές περιόδους. Πρόκειται για μία σύντομη ιστορική ανασκόπηση - επισήμανση με τη βοήθεια σύντομης παρουσίασης. Οι φωτογραφίες είναι είτε από προσωπικό αρχείο είτε από εκδόσεις της Wikipedia.
Προτεινόμενη δραστηριότητα:
Οι παρακάτω διευθύνσεις σας δίνουν τη δυνατότητα να «επισκεφτείτε» ψηφιακά την Καπέλα Σιστίνα στο Βατικανό και το Μουσείο Ουφίτσι στην πόλη της Φλωρεντίας.
- http://www.vatican.va/various/cappelle/sistina_vr/index.html
- https://www.uffizi.it/mostre-virtuali/uffizi-virtual-tour
Ως ψηφιακοί «επισκέπτες» αξιοποιήστε τις δυνατότητες που σας δίνει η τεχνολογία και «περπατήστε» στους δύο χώρους με την άνεσή σας και στη συνέχεια γράψτε τις εντυπώσεις σας στο πλαίσιο μίας σύντομης ηλεκτρονικής επιστολής (150 λέξεις) προς έναν/μία φίλο/φίλη σας προκειμένου να τον/την πείσετε να επισκεφτεί και εκείνος στο επόμενο ταξίδι του τα δύο αυτά σημαντικά μνημεία. Στο κείμενό σας να αξιοποιήσετε τις γνώσεις σας σχετικά την Αναγέννηση και τον Ανθρωπισμό (με βάση τις παρουσιάσεις που έχουν αναρτηθεί).
Συμβουλή: Το κείμενο της επιστολής να το γράψετε σε ένα νέο έγγραφο (όχι ως απάντηση στο email που σας στέλνω) το οποίο επισυνάπτετε (βλ. συνδετήρα). Το έγγραφο μπορεί να είναι είτε με Word είτε με Open Office είτε με έγγραφο Google (εάν έχετε λογαριασμό gmail). Πριν το στείλετε ελέγξτε τη στίξη (τελείες, κόμματα) και την ορθογραφία με τη βοήθεια του πλήκτρου F7. Μην ξεχάσετε το όνομά σας.