Μάθημα : ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 5012017258
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος - Η συμμετοχή της Ελλάδας (Δ.Ε. 31,32,34)
-
Η Ελλάδα από το κίνημα στο Γουδί έως το τέλος των Βαλκανικών Πολέμων (Δ.Ε. 27,28,29,30)
-
Η Ελλάδα τον 19ο αιώνα (Από την έλευση του Όθωνα μέχρι το κίνημα στο Γουδί) Δ.Ε. 18, 19, 20, 21, 23
-
Νέα Κράτη, Αποικιοκρατία, Εξελίξεις στις ΗΠΑ (ολοκλήρωση 19ου αιώνα)
-
Διαθεματική Εργασία (στο κεφάλαιο της Βιομηχανικής Επανάστασης)
-
Η ωρίμανση της Βιομηχανικής Επανάστασης 12η Δ.Ε. - Οι κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της Βιομηχανικής Επανάστασης 13η Δ.Ε.
-
Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας (1828-1831). Η ολοκλήρωση της ελληνικής επανάστασης (1829) - 17η Δ.Ε.
-
Οι πρώτες προσπάθειες των Ελλήνων για συγκρότηση κράτους 9η Δ.Ε.
-
Ελληνική Επανάσταση και Ευρώπη 10η Δ.Ε.
-
Η εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης (1821- 1827) 8η Δ.Ε.
-
Ο ελληνισμός από τα μέσα του 18ου αι. έως τις αρχές του 19ου αι. 5η Δ.Ε.
-
5η και 7η Δ.Ε. Πριν την Ελληνική Επανάσταση (προεπαναστατική κοινωνία, Νεοελληνικός Διαφωτισμός, Φιλική Εταιρεία)
-
6η & 9η Διδακτική Ενότητα: Επαναστατικά κινήματα στην Ευρώπη μετά τη Γαλλική Επανάσταση (1820, 1830, 1848)
-
3η και 4η Ενότητα: Η Γαλλική Επανάσταση - Ο Ναπολέων
-
2η Ενότητα: Η Αμερικανική Επανάσταση
-
1η Ενότητα: Η εποχή του Διαφωτισμού
-
Ανακαλύψεις - Αναγέννηση - Μεταρρύθμιση - Βιομηχανική Επανάσταση (Εισαγωγική Δ.Ε.)
-
Ο Α΄Παγκόσμιος Πόλεμος - Η συμμετοχή της Ελλάδας (Δ.Ε. 31,32,34)
Διαθεματική Εργασία (στο κεφάλαιο της Βιομηχανικής Επανάστασης)
Διαθεματική Εργασία για τη Βιομηχανική Επανάσταση και τις αλλαγές στην ευρωπαϊκή κοινωνία
Ας υποθέσουμε ότι ζείτε στην Αγγλία κατά τη Β΄ φάση της Βιομηχανικής Επανάστασης (δεύτερο μισό του 19ου αιώνα) και εργάζεστε σε ένα εργοστάσιο της εποχής.
Αναλαμβάνετε (ως ομάδα των τριών):
α) να εκφωνήσετε μία ομιλία (200 λέξεων) προς τους/τις συναδέλφους σας (άνδρες, γυναίκες και παιδιά) προκειμένου να τους παρακινήσετε να οργανώσουν μία απεργία διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες ζωής και εργασίας.
β) να φτιάξετε ένα μικρό φυλλάδιο (80 λέξεων) για να μοιραστεί χέρι με χέρι στους/στις συναδέλφους με τα βασικά αιτήματά σας.
γ) να ζωγραφίσετε μία αφίσα με την οποία θα προτρέπετε τους/τις συναδέλφους σας σε απεργία.
Χρήσιμες συμβουλές:
- Τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάζονται προκειμένου να υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ των 3 κειμένων (ομιλία, φυλλάδιο, αφίσα)
- Κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει να κάνει ένα από τα τρία (ή ομιλία ή φυλλάδιο ή αφίσα) και το δηλώνει στον καθηγητή.
- Η ομιλία απευθύνεται σε απλούς ανθρώπους, που δεν έχουν υψηλή μόρφωση ή είναι και τελείως αγράμματοι. Επομένως, το ύφος είναι απλό (κυρίως παρατακτική σύνδεση), συναισθηματικό φορτισμένο, με σκοπό να τους παρακινήσει στη διεκδίκηση. Προσοχή στη δομή της ομιλίας (έχει διανεμηθεί σχετικό φύλλο εργασίας στο μάθημα της Γλώσσας και να το συμβουλευτείτε!)
- Το φυλλάδιο περιλαμβάνει ονοματικές διατυπώσεις (όχι μεγάλες προτάσεις καθόλου δευτερεύουσες) με τα βασικά αιτήματα της απεργίας. Η γραμματοσειρά να είναι μεγάλη (τουλάχιστον 16) και να χρησιμοποιηθούν κουκκίδες… (όχι παράγραφος) Μπορούν να υπάρχουν και μικρά σκίτσα/εικόνες γύρω από το κείμενο.
- Η αφίσα να έχει χρώματα, να αναφέρει το βασικό σύνθημα και με μικρότερα γράμματα κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για την απεργία…
Η ομιλία και το φυλλάδιο θα γίνουν αποκλειστικά στον Η/Υ (όχι χειρόγραφα). Την αφίσα θα την ζωγραφίσετε και θα την φωτογραφίσετε. Για το ιστορικό περιεχόμενο των κειμένων θα αξιοποιήσετε τις αναφορές του σχολικού βιβλίου και τα παραθέματα από το Κομμουνιστικό Μανιφέστο που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο στις ίδιες ενότητες. Μπορεί, επίσης, να εμπνευστείτε από την παρουσίαση και τις εικόνες που υπάρχουν στο αντίστοιχο ηλεκτρονικό μάθημα στην eclass. Φυσικά μπορείτε να δείτε αντίστοιχες αφίσες/εικόνες από το διαδίκτυο π.χ. Εικόνες> Απεργία…Βιομηχανική Επανάσταση/Industrial Revolution Ατομικές εργασίες δεν θα γίνουν δεκτές. Μόνο στο πλαίσιο Ομάδας. Οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν αποσταλεί μέχρι τις 9 Μαρτίου. Όλες θα παρουσιαστούν στην τάξη σε ειδικό μάθημα…