Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Κωδικός : 9170536137

9170536137  -  ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΕΔΑΚΗ

Ενότητες - Διάκριση συμβόλων < = >

Διάκριση συμβόλων < = >

Με τη συγκεκριμένη ενότητα οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:

  • να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια των συμβόλων <, =, >.
  • να μάθουν πώς να συγκρίνουν αριθμούς και να χρησιμοποιούν σωστά τα σύμβολα.
  • να εξασκηθούν μέσω διασκεδαστικών δραστηριοτήτων και παραδειγμάτων.
  • Εισαγωγή στα Σύμβολα  

  •  

    • ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
    • Εξήγηση με Παράδειγμα: Ζωγραφίζουμε στον πίνακα έναν "κροκόδειλο" που ανοίγει το στόμα του πάντα προς τον μεγαλύτερο αριθμό. Εξηγούμε  ότι το στόμα του κροκόδειλου δείχνει πάντα τον μεγαλύτερο αριθμό γιατί είναι "πεινασμένος".
    • Παρουσιάζουμε τα τρία σύμβολα:
      • < (μικρότερο): Το στόμα του κροκόδειλου δείχνει στον μεγαλύτερο αριθμό.
      • > (μεγαλύτερο): Το στόμα του κροκόδειλου ανοίγει στον μεγαλύτερο αριθμό.
      • = (ίσο): Τα δύο μέρη είναι ίδια, και ο κροκόδειλος δεν ανοίγει το στόμα του.

        . Παραδείγματα και Συγκρίσεις 

        • Γράφουμε παραδείγματα αριθμών στον πίνακα, π.χ., 4 και 7. Ζητάμε από τους μαθητές να μας πουν ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος και να χρησιμοποιήσουν το στόμα του "κροκόδειλου".
        • Διαδραστικό Παιχνίδι: Δίνουμε σε κάθε μαθητή κάρτες με αριθμούς. Φωνάζουμε δύο αριθμούς και ζητάμε  να δείξουν το σωστό σύμβολο (<, >, =) με τα δάχτυλά τους ή να ζωγραφίσουν το στόμα του κροκόδειλου που δείχνει προς τον μεγαλύτερο αριθμό.
        • Άσκηση Γραφής: Δίνουμε φύλλα εργασίας με αριθμούς για να συμπληρώσουν με τα σύμβολα <, >, ή =.
    • Ανακεφαλαίωση: Ρωτάμε τους μαθητές ποιο ήταν το αγαπημένο τους σύμβολο και γιατί.
    • Αξιολόγηση: Παίζουμε ένα γρήγορο παιχνίδι όπου σηκώνουν κάρτες με το σωστό σύμβολο.