Μάθημα : ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1271104

G1271104  -  Δημήτριος Καλός

Ενότητες - Παρ. 3.1 Η έννοια της δύναμης

Παρ. 3.1 Η έννοια της δύναμης

Σύνδεσμοι
3.1 Βαρίδια και Ελατήρια (τα βασικά)

προσομοίωση για τις μετρήσεις του νόμου Hooke

Έγγραφα
Δυνάμεις-Φύλλo Εργασίας (νόμος hooke) (με προσομοίωση phet)

φύλλο εργασίας για τις μετρήσεις του νόμου

Έγγραφα
Δυνάμεις-Φύλλo Εργασίας (νόμος hooke)-για τα παιδιά.pdf

φύλλο εργασίας για τις μετρήσεις του νόμου, με πειραματικές τιμές

Σε αυτή τη θεματική ενότητα επιδιώκεται ο/η μαθητής/τρια:

1. Να προσεγγίζει την έννοια της δύναμης μέσω των μεταβολών που προκαλεί στην κίνηση ή στο σχήμα των σωμάτων.

2. Να φέρνει παραδείγματα σωμάτων πάνω στα οποία ενεργούν δυνάμεις.

3. Να περιγράφει την αλληλεπίδραση δύο σωμάτων προσδιορίζοντας τις δυνάμεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.

4. Να φέρνει παραδείγματα δυνάμεων επαφής και δυνάμεων που ενεργούν από από­σταση και να τις σχεδιάζει.

5. Να διατυπώνει το νόμο του Hook και να τον χρησιμοποιεί για να εξηγεί τη λειτουρ­γία των δυναμόμετρων.

Κίνηση και Αλληλεπίδραση:Δυνάμεις (βίντεο)

Σχεδίαση δυνάμεων

Μέτρηση της Δύναμης - Hooke

 

Εργαστηριακή Άσκηση 7: Νόμος του Hooke (παλιός οδηγός)
17ος αιώνας Άγγλος Φυσικός Ρόμπερτ Χουκ

Εργαστηριακή άσκηση 10: «Μέτρηση Δύναμης-Νόμος του Hooke» (σελ. 47)
(νέος οδηγός)

Έγγραφα
Δυνάμεις-Φύλλo Εργασίας (νόμος hooke)-με τιμές.pdf

φύλλο εργασίας για τις μετρήσεις του νόμου, με πειραματικές τιμές

Εργασίες Εμπέδωσης
1. Ποιες μεταβολές προκαλούν οι δυνάμεις στα σώματα που ασκούνται; Να αναφέρετε από ένα παράδειγμα σε κάθε μεταβολή.
2. Γιατί λέμε ότι δύο σώματα (Α και Β) αλληλεπιδρούν; Περιγράψτε την αλληλεπίδραση Ήλιου-Γης.
3. Να αναφέρετε τις δύο μεγάλες κατηγορίες στις οποίες κατατάσσουμε τις δυνάμεις. Να αναφέρετε δύο παραδείγματα για κάθε κατηγορία δυνάμεων.
4. Ποια είναι η μονάδα μέτρησης της δύναμης στο Διεθνές Σύστημα Μονάδων (S.I.); Με ποια όργανα γίνεται η μέτρηση των δυνάμεων; Ποια ιδιότητα των ελατηρίων (Νόμο) εκμεταλλευόμαστε για την κατασκευή των οργάνων μέτρησης των δυνάμεων;
5. Γιατί λέμε ότι η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος; Πώς παριστάνουμε τις δυνάμεις;

Ερωτήσεις: 1 (i,ii,iii,iv)
Ασκήσεις: 1