Μάθημα : Πολιτισμικό Πρόγραμμα και Etwinning - "Ένα μουσείο στο σχολείο"
Κωδικός : G792116
-
Θεματικές Ενότητες
-
Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής σημασίας μελέτης ενός μουσείου για τους μαθητές - Διάφοροι οργανισμοί και φορείς για τη Μουσειακή Αγωγή στα σχολεία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
-
ΘΕΜΑ 1ο : ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ
-
ΘΕΜΑ 2ο : ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
-
ΘΕΜΑ 3ο : «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"
-
ΘΕΜΑ 4ο : ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
-
ΘΕΜΑ 5ο : “Η εκπαίδευση σε μουσεία ανεξάρτητα από την ηλικία”
-
ΘΕΜΑ 6ο : Κατασκευή ενός προγράμματος 6 δραστηριοτήτων, αξιοποιώντας μουσειακή συλλογή που βρίσκεται στο μουσείο της επιλογής μας
-
ΘΕΜΑ 7ο : Αξιοποιήστε κάποιο εργαλείο web02 και παρουσιάστε ένα έκθεμα, μία μουσειακή συλλογή ή ένα μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της επιλογής σας ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών.
-
ΘΕΜΑ 8ο : Παιδαγωγική αξιοποίηση των μουσειακών συλλογών και Μουσειοσυσκευών
-
Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής σημασίας μελέτης ενός μουσείου για τους μαθητές - Διάφοροι οργανισμοί και φορείς για τη Μουσειακή Αγωγή στα σχολεία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
ΘΕΜΑ 2ο : ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
"... Η συνεργασία σχολείου-μουσείου ήταν μοιραία και αναπόφευκτη. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που με επιτυχία εφαρμόζονται και στον τόπο μας την τελευταία δεκαετία δεν είναι μαθήματα. Είναι παιγνίδια παρατηρητικότητας, φαντασίας, οξυδέρκειας και ευστροφίας που κατάλληλα εφαρμοσμένα φέρνουν εκπληκτικά αποτελέσματα σε ότι αφορά τη μάθηση. Είναι πάνω από όλα εμπειρικά και όχι θεωρητικά, γιατί το παιδί μαθαίνει αβίαστα και εύκολα μέσα από την άμεση επαφή με τα εκθέματα.
Δουλεύοντας στο Μουσείο με τα αυθεντικά αντικείμενα , επιτρέπει στο άτομο να συγκρίνει, να συσχετίσει, να ταξινομήσει, να αναρωτηθεί, να μετακινηθεί από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο, από το γνωστό στο άγνωστο και από τις συγκεκριμένες παρατηρήσεις να οδηγηθεί στη γενίκευση.Η μάθηση γίνεται λιγότερο μηχανική, πιο διασκεδαστική και γνήσια διερευνητική..." (Από την τελική εργασία της Μάγγου Μαριάνθης στο διαδικτυακό πρόγραμμα του ΕΕΠΕΚ : «Η Μουσειακή Αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα»).
Γράψτε τη δική σας γνώμη για την ωφέλεια μιας συνεργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μαθητών ενός σχολείου. Σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε; Ποια ωφέλη αυτής της συνεργασίας μπορείτε να προτείνετε;