Μάθημα : Πολιτισμικό Πρόγραμμα και Etwinning - "Ένα μουσείο στο σχολείο"
Κωδικός : G792116
-
Θεματικές Ενότητες
-
Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής σημασίας μελέτης ενός μουσείου για τους μαθητές - Διάφοροι οργανισμοί και φορείς για τη Μουσειακή Αγωγή στα σχολεία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
-
ΘΕΜΑ 1ο : ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ
-
ΘΕΜΑ 2ο : ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
-
ΘΕΜΑ 3ο : «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"
-
ΘΕΜΑ 4ο : ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
-
ΘΕΜΑ 5ο : “Η εκπαίδευση σε μουσεία ανεξάρτητα από την ηλικία”
-
ΘΕΜΑ 6ο : Κατασκευή ενός προγράμματος 6 δραστηριοτήτων, αξιοποιώντας μουσειακή συλλογή που βρίσκεται στο μουσείο της επιλογής μας
-
ΘΕΜΑ 7ο : Αξιοποιήστε κάποιο εργαλείο web02 και παρουσιάστε ένα έκθεμα, μία μουσειακή συλλογή ή ένα μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της επιλογής σας ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών.
-
ΘΕΜΑ 8ο : Παιδαγωγική αξιοποίηση των μουσειακών συλλογών και Μουσειοσυσκευών
-
Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής σημασίας μελέτης ενός μουσείου για τους μαθητές - Διάφοροι οργανισμοί και φορείς για τη Μουσειακή Αγωγή στα σχολεία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
ΘΕΜΑ 3ο : «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"
..."Ως «Πολιτισμική Κληρονομιά» έχει ορισθεί «το σύνολο τω πεποιθήσεων, των αξιών, των πρακτικών και των αντικειμένων που προσδιορίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός χώρου» (Zialcita, 2007). Βάσει του συγκεκριμένου ορισμού, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η πολιτισμική κληρονομιά έχει ιδιαίτερη αξία για τον κάθε λαό, μιας και αποτελεί τμήμα της κουλτούρας και τη καθημερινότητάς του και για το λόγο αυτό θα πρέπει όλοι μας να συνδράμουμε τα μέγιστα για τη διατήρησή της. Διατηρώντας την αξία, το νόημα και τη σημασία των πολιτισμικών πηγών του παρελθόντος μας, με σκοπό τη χρήση τους για το μέλλον του λαού μας και την έμπνευση των νέων γενεών (Zerrudo, 2008), δύναται να επέλθει η πολιτισμική ανάπτυξη, καθώς πηγάζει απευθείας από τους ανθρώπους που δόμησαν τις βάσεις του εκάστοτε τοπικού πολιτισμού και αποτελεί το ουσιαστικότερο βήμα για την εξέλιξη των τοπικών κοινοτήτων. Ωστόσο, η διαδικασία της πολιτισμικής διατήρησης συνδέεται άμεσα με το θέμα της ευαισθητοποίησης. Δεν είναι λογικό να περιμένουμε από τις τοπικές κοινότητες να μοχθήσουν για να διατηρήσουν κάτι, το οποίο δε γνωρίσουν. Επομένως, μέσω της ανάγκης για διατήρηση της πολιτισμικής κληρονομιάς, αναδύεται η σημασία της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των λαών και ιδιαιτέρως των νέων (παιδιών και εφήβων), αναφορικά με την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους...." (Από την εργασία του κυρίου Πετρούλη Ιωάννου στο διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο : "«Η Μουσειακή Αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα»)
Εντοπίστε την αξία της πολιτισμικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση μελετώντας το μουσείο του τόπου σας. Με ποια κριτήρια μπορείτε να αξιολογήσετε τα εκθέματα, βάσει της μελέτης των εγγράφων που σας δίνονται στην ενότητα;
Ένα διαδικτυακό πρόγραμμα με θέμα την πολιτισμική κληρονομιά και τη διαφύλαξή της : ένα σημαντικότατο μάθημα για τους μαθητές μας.