Μάθημα : Εφαρμογές Πληροφορικής Α τάξη ΕΠΑΛ

Κωδικός : T365138

T365138  -  Γεωργία Σπάλα

Ενότητες - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΜΕ MICROBIT

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΜΕ MICROBIT

1. loops δημιουργία έλικας  ή στο λινκ https://www.elecfreaks.com/learn-en/microbitKit/Nezha_Inventor_s_kit_for_microbit/Nezha_Inventor_s_kit_for_microbit_case_22.html

Ας προγραμματίσουμε  με το microbit ! https://makecode.microbit.org/

Βασικές έννοιες προγραμματισμού:

μεταβλητή, είσοδος /συμβάν, έξοδος, λογικές συνθήκες, βρόχοι επανάληψης 

υλικό στα ελληνικά: ρομποτικές δραστηριότητες με microbit    

microbit φύλλα εργασίας  

Εργασίες
1. micro: bit calming led

Μετατρέψτε το micro: bit σε μια απλή ψηφιακή συσκευή για να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε επιβραδύνοντας και ρυθμίζοντας την αναπνοή σας χρησιμοποιώντας μια απλή ακολουθία κινουμένων σχεδίων.

θα βρείτε ένα παράδειγμα εδώ:

https://microbit.org/projects/make-it-code-it/calming-leds/?editor=makecode

ΝΕΟ: προσθέστε 2 τουλάχιστον επιπλέον εικονίδια και μεγαλώστε τη διάρκεια αναμονής . 

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΑΣ ΜΕΣΩ ΑΡΧΕΙΟΥ

Εργασίες
1β. καρδιά που τρεμοπαίζει

φτιάξτε ένα animation με μια καρδιά που καθώς αναβοσβήνει μικραίνει και μεγαλώνει 

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
2. Χαρούμενη λυπημένη φατσούλα

Να φτιάξετε εφαρμογή στην οποία αν πατάτε το κουμπί Α να εμφανίζεται μια χαρούμενη φάτσα και αν πατάτε το κουμπί Β να εμφανίζεται μια λυπημένη

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
2β. ΒΕΛΤΙΩΣΗ της 2

1.προσθέστε να εμφανίζεται μια αδιάφορη φατσούλα όταν πατάτε το Α και Β συγχρόνως

2. όταν γέρνει αριστερά να εμφανίζεται ν και όταν γέρνει δεξιά να εμφανίζεται χ

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
3. Μεταβλητές- μετρητής βημάτων

Οι μεταβλητές είναι πράγματα που θυμάται το BBC micro:bit. Οι μεταβλητές μπορεί να είναι διαφόρων τύπων π.χ. Κείμενο-χαρακτήρες, ακέραιοι, δεκαδικοί αριθμοί. Μπορούμε να τροποποιήσουμε τις μεταβλητές αλλά πρέπει να τις ορίσουμε πρώτα.

Πάτησε στην κατηγορία variables, (μεταβλητές) θα δεις make a variable (Δημιουργία μεταβλητής).  Στη συνέχεια θα δώσεις ένα όνομα π.χ. m και θα δημιουργηθούν 3 πλακίδια με αυτό το όνομα τα: 

m, 

ορισμός m se 0  και

άλλαξε m  κατά 1

 

ΦΤΙΑΞΕ 1 ΜΕΤΡΗΤΗ ΒΗΜΑΤΩΝ. με τις εξής εντολές: 

όρισε ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ VIMATA

κάνε στο κούνημα,

να αυξάνει κατά 1 

και να το βλέπουμε .

Για λεπτομέρειες δες εδώ:

https://microbit.org/projects/make-it-code-it/step-counter/

ΑΝΕΒΑΣΕ ΤΑ ΜΠΛΟΚ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕΣ

Εργασίες
3b. Μέτρηση απόστασης & θερμίδων

Στην εργασία 3 να προσθέσετε :

όταν πατάμε το κουμπί Α να φαίνεται η απόσταση που βαδίσαμε (τύπος: απόσταση=βήματα * 0.5)

όταν πατάμε το κουμπί Β να φαίνονται οι θερμίδες που κάψαμε (τύπος: θερμίδες =απόσταση*5/100)

Εργασίες
3γ. TEST - Μετρητής βημάτων

βάλε στη σωστή σειρά τα μπλοκ ώστε να γίνει σωστός ο μετρητής βημάτων

και επίσης 

όταν πατάμε το κουμπί Α να φαίνεται η απόσταση που βαδίσαμε (τύπος: απόσταση=βήματα * 0.5)

όταν πατάμε το κουμπί Β να φαίνονται οι θερμίδες που κάψαμε (τύπος: θερμίδες =απόσταση*5/100)

Εργασίες
4. Επίπεδο φωτισμού

ορίστε μια μεταβλητή με όνομα FOS

ΚΑΙ προγραμματίστε ώστε:

 

για πάντα 

να εμφανίζεται το επίπεδο φωτισμού

 

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ

Εργασίες
4β. Έλεγχος φωτισμού

προσθέστε στην εργασία 4 , τα μπλοκ:

αν

το φως < 100

να ανάβουν όλα τα led

δείτε παράδειγμα εδώ https://microbit.org/projects/make-it-code-it/nightlight/

και ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ: 

αλλιώς

να φαίνεται ένα μεγάλο χ 

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Εργασίες
5. ζάρια

δημιουργήστε μεταβλητή με όνομα zari και προγραμματίστε:

στο κούνημα

βάλε στη μεταβλητή τυχαίο αριθμό από 1 έως 6

εμφάνησε τον

για βοήθεια κοιτάξτε εδώ: https://microbit.org/projects/make-it-code-it/dice/

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ ( ΠΡΟΣΟΧΉ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ!!)

Εργασίες
5β. Ζάρια με κουκίδες

προσθέστε στην εργασία 5:

αν zari=1 

να εμφανίζεται εικόνα με το ζαρι 1

αν zari=2

να εμφανίζεται εικόνα με το ζαρι 2

αν zari=3

να εμφανίζεται εικόνα με το ζαρι 3

αν zari=4

να εμφανίζεται εικόνα με το ζαρι 4

αν zari=5

να εμφανίζεται εικόνα με το ζαρι 5

αν zari=6

να εμφανίζεται εικόνα με το ζαρι 6

για βοήθεια δείτε εδώ: https://microbit.org/projects/make-it-code-it/graphical-dice/

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣ

Εργασίες
5γ. Μαγική μπάλα

αλλάξτε την 5β ώστε να εμφανίζει 10 τυχαίες απαντήσεις

σε κάποια υποθετική ερώτηση π.χ. θα γίνω πλούσιος;

για βοήθεια δείτε εδώ: https://microbit.org/projects/make-it-code-it/magic-8ball/

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΣΑΣ 

Εργασίες
6. ΒΗΜΑΤΙΚΌ ΜΟΤΈΡ

στο για Προχωρημένους, επιλέξτε

επεκτάσεις και μετά Servos

κάντε τον κινητήρα να κινείται για πάντα από 0 έως 180 μοίρες

προσέξτε το χρόνο καθυστέρησης ώστε να προλαβαίνει!

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ

Εργασίες
7. Αισθητήρας ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

για πάντα 

να φαίνεται  η θερμοκρασία

δείτε εδώ: https://microbit.org/projects/make-it-code-it/sunlight-sensor/

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΑΡΧΕΙΟ

Εργασίες
7β. βελτίωση

στην 7, προσθέστε :

αν θερμοκρασία > 30 τότε 

να φαίνεται εικόνα σαν ήλιος

αλλιως να φαίνεται εικόνα σαν μισοφέγγαρο

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΑΡΧΕΙΟ ΚΩΔΙΚΑ

Εργασίες
8. ΕΛΛΗΝΙΚΑ

στο http://giamiaxoufta.blogspot.com/

στο τέλος υπάρχει ο κώδικας για να γράφει το microbit ελληνικά. Είναι το λινκ https://github.com/tkleisas/pxt-greekled-beta

και μετά :

πηγαίνετε για προχωρημένους

μετά στο  επεκτάσεις

και κάνετε επικόλληση το λινκ με τον κώδικα των ελληνικών

εμφανίστε το όνομα σας σε κεφαλαία ελληνικά

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΑΡΧΕΙΟ ΚΩΔΙΚΑ

Εργασίες
9. πυξίδα

όταν πατάμε το κουμπί Α

να φαίνεται ο αριθμός του προσανατολισμού πυξίδας

για βοήθεια εδώ: https://microbit.org/projects/make-it-code-it/compass-bearing/

ΑΝΑΒΑΣΤΕ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Εργασίες
9β. πυξίδα με εμφάνιση βελών

στην 9 προσθέστε:

αν προσ. πυξίδας >350 ή προσ. πυξίδας <10  τότε 

εμφάνισε βέλος βορράς

φτιάξτε μια μεταβλητή με όνομα pyx και τιμή προσανατολισμό πυξίδας για να μην χρησιμοποιείτε τόσο μεγάλο όνομα κάθε φορά

και κάντε τις απαραίτητες αλλαγές 

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

Εργασίες
9γ. πυξίδα με εμφάνιση ΌΛΩΝ ΤΩΝ βελών

βελτιώστε την 9β ώστε όταν στρίβει το microbit να δείχνει τη γωνία σχετικά με το βορρά και το αντίστοιχο βέλος

Εργασίες
10.στέλνω κάτι σε άλλο microbit

με το radio μπορώ να στείλω κείμενο, αριθμό κλπ σε ένα άλλο micro bit, αρκεί να το συντονίσω στο ίδιο "κανάλι"

Υπάρχουν από 0 έως 255 κανάλια και ο ορισμός καναλιού γίνεται με ένα αριμό στο ράδιο ορισμός π.χ.

κατά την έναρξη

ραδιο ορισμός 1 ομάδας

προγραμματίστε :

στο κούνημα

ράδιο αποστολή συμβολοσειράς "papia"

και

κατα τη ραδιοφωνική λήψη receivedString

εμφάνιση εικονιδίου πάπιας

για βοήθεια δείτε εδώ:https://microbit.org/projects/make-it-code-it/teleporting-duck/

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
10β. Βελτίωση τηλεαποστολών

προσθέστε στην 10 ,

αν πατήσω στο κουμπί Α να στέλνει το γράμμα Α

αν πατήσω στο Β να στέλνει το Β

και στη λήψη

να εμφανίζεται ή το Α ή το Β ανάλογα τι πατήθηκε

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
10γ. Μυστικές απαντήσεις

θΑ ΣΤΈΛΝΟΥΜΕ μυστικά απαντήσεις σε ένα άλλο microbit

οταν πατάτε το κουμπί Α να στέλνει "yes"

όταν τατάτε το Β να στελνει "no"

 

στη λήψη

αν ληφθεί "yes" να εμφανίζεται για 1 sec την εικόνα ν και να καθαρίζει την οθόνη

αν ληφθεί "νο" να εμφανίζεται για 1 sec την εικόνα Χ και να καθαρίζει την οθόνη

για βοήθεια δείτε εδώ:https://microbit.org/projects/make-it-code-it/tell-me-a-secret/

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
10δ. αποστολή αριθμών

αλλάξτε το 10γ ώστε

οταν πατάμε το Α να στελνει ενα τυχαίο αριμό από 1 έως 6

και στη λήψη να τον εμφανίζει

ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ

Εργασίες
11. Ανταλλάζουμε Μηνύματα

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα δούμε πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη λειτουργία Ράδιο του micro:bit για να αναλλάξουμε μηνύματα μεταξύ 2 ή περισσότερων micro:bit

Εργασίες
12. Αισθητήρας απόστασης

πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν υπερηχητικό αισθητήρα απόστασης για να μετρήσουμε απόσταση από ένα εμπόδιο και να απεικονίσουμε την απόσταση στην οθόνη του micro:bit.

Εργασίες
13. Λειτουργία Φαναριών διασταύρωσης

Δημιουργήστε ένα νέο έργο και ανάψτε διαδοχικά τα Leds όπως σε ένα φανάρι κυκλοφορίας.

Εργασίες
14. ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΠΟΡΤΑΣ

 για λεπτομέρειες δείτε εδώ:

https://microbit.org/projects/make-it-code-it/door-alarm/

Εργασίες
15. Κρατάμε τις κοινωνικές αποστάσεις ...

Θα χρησιμοποιήσετε 2 microbit  που στέλνουν ράδιο σήματα για να  κρατάμε αποστάσεις σύμφωνα με την ισχύ του σήματος

για βοήθεια εδώ

Εργασίες
E1. Βασικοί Αισθητήρες -επανάληψη

ανοίξτε από  εδώ την εκφώνηση

Κοινοποιήστε μου τη λύση σας

Εργασίες
E2. Βασικοί Αισθητήρες -επανάληψη

Ανοίξτε από   εδώ  την εκφώνηση

Κοινοποιήστε μου τη λύση σας

Εργασίες
21. Βασικοί Αισθητήρες -επανάληψη

ανοίξτε από  εδώ την εκφώνηση

Κοινοποιήστε μου τη λύση σας

Εργασίες
22. Βασικοί Αισθητήρες -επανάληψη

Ανοίξτε από   εδώ  την εκφώνηση

Κοινοποιήστε μου τη λύση σας

Εργασίες
17. Εφαρμογές με το Joystick

Για να εισάγετε το Joystick πάτε επεκτάσεις και βάζετε στο URL το : https://github.com/waveshare/JoyStick

Για περισσότερη βοήθεια δείτε εδώ: https://www.waveshare.com/wiki/Joystick_for_micro:bit 

Στην έναρξη θα βάλετε το JoyStickInit

Για να προγραμματίσετε τα κουμπιά δείτε την εικόνα:Ενώ για να προγραμματίσετε το μοχλό την εικόνα

τα υπόλοιπα, στη φαντασία σας!

 

Εργασίες
18. game

Παρατηρήστε και εξηγήστε τι συμβαίνει για πάντα όταν πατάτε το Α , το Β στο 

https://makecode.microbit.org/_g0s4AuFt4e3r

Περισσότερα για το JoyStick εδώ: https://www.waveshare.com/wiki/Joystick_for_micro:bitκαι για το game εδώ: https://makecode.microbit.org/reference/game/

Τέλος, αλλάξτε το παρακάτω απλό game και βάλτε τους δικούς σας κανόνες!

https://makecode.microbit.org/_WAxgm4FmKXyt

Εργασίες
33. Έλεγχος με το joystick

Για να εισάγετε το Joystick πάτε επεκτάσεις και βάζετε στο URL το : https://github.com/waveshare/JoyStick