Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 1003020245

1003020245  -  ΜΑΡΙΑ ΓΑΛΟΥΖΗ

Μάθημα

Αν δεν είχα βιώσει αυτά που βίωσα, δεν θα είχα γράψει αυτήν την μουσική. Η μουσική για εμένα ποτέ δεν υπήρξε αυτοσκοπός, είναι κάτι το βιωματικό.

Ενότητες

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΩΣ ΣΥΣΤΑΔΑ

"ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ"

  • ΑΦΟΡΜΗΣΗ (ακόλουθο βιντεο)-κατάθεση εμπειριών
  • ΑΝΑΓΝΩΣΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ(φύλλο εργασίας-ανάλυση)

"ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ -ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΑΛΩΝΑΚΙ"

  • Ανάγνωση ποιηματων ,χωριστά το καθένα και προβολή της εκάστοτε μελοποίησης: τα συναισθήματά τους, συσχετισμός εικόνων με ποίημα
  • Ανάλυση με αντίστοιχο φύλλο εργασίας
  • Συσχέτιση 3 ποιημάτων :α)με αναζήτηση  εικόνων ελληνικού τοπίου στα 2 νέα ποιήματα β) κοινή  επιλογή ποιητών για χρήση εκφραστικών μέσων ως δηλωτικά των συναισθημάτων-διάθεσης 

"ΟΛΑ ΤΑ ΠΗΡΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"

  • Ανάγνωση στίχου μόνο και καταγραφή σκέψεων -βιωμάτων τους για τα δικά τους ΟΛΑ...
  • Άκουσμα μελοποιημένου ποιήματος , ανάγνωση μετά και σύγκριση δικών τους ΟΛΑ με ποιητή
  • Σύγκριση 4 ποιημάτων ως προς θεματική, ύφος-τόνος(πού υπάρχει ερωτισμός), στιχουργία-ρυθμού( τα 3,Ρίτσου-Ελύτη: επανάληψη στίχου-ρεφραίν, ιμοικοταληξία: ταιριάζουν για τραγούδι)

Συλλέξτε 1 εικόνα από το διαδίκτυο με θαλασσινό τοπίο και συνοδεύστε την με στίχους -φράσεις από το ποίημα ή δικές σας. Μπορείτε να αξιοποιήσετε και το Image Hotspots της e-m

"Τζιτζίκια στήσαν το χορό-Κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι"

  • ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ-ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ
  • 4 στροφές -4 ομάδες: 
  • 1.ΤΙΤΛΟΣ 
  • 2.ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΙΤΗ -ΔΙΚΑ ΣΑΣ 
  • 3. ΕΙΚΟΝΕΣ 
  • 4. ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ(προσωποποιησεις, μεταφορές) 5. γνωρίσματα τοπίου- δράση παιδιών σ'αυτό
  • 5η ΟΜΑΔΑ : ΚΟΙΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ 2 ΠΟΙΗΜΑΤΑ(ΘΕΜΑΤΙΚΗ-ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ)

ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ :Σύγκριση/διάζευξη παλαιότερων και
σύγχρονων μορφών σχολικής ζωής 

ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

  • Σε μια σελιδα ημερολογίου σκέψεις και συναισθήματα για το παλιό σχολείο σε σύγκριση με το σύγχρονο, με αφορμή το αυτοβιογραφικό απόσπασμα που διαβασατε , την Νέα Παιδαγωγική.
  • Ως 5μελές της τάξης σας, μια επιστολή προς την Δ/ντρια και τον Σ/γο για τις προσδοκίες σας που ειχατε  για ένα σύγχρονο σχολείο σε σχέση με το παρελθόν ...Τι επαληθεύτηκε ή διαψεύστηκε από αυτές...
  • Ένα ΠΠΤ με όλο το συγκεντρωμένο υλικό: ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΑΦΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΑΝΑΛΥΣΗ, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΤΟΥΣ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ
  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
  • ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΒΑΣΜΑ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ¨ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ¨
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -