Μάθημα : Πληροφορική Α΄ Γυμνασίου

Κωδικός : 1701041365

1701041365  -  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΑΚΗΣ

Μάθημα

Πληροφορική Α΄ Γυμνασίου

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    • Ψηφιακός Κόσμος
    •  Το υλικό του υπολογιστή
    •  Το εσωτερικό του υπολογιστή
    •  Λογισμικό
    • Γνωρίζω το Διαδίκτυο και Επικοινωνώ
    • Κυβερνοασφάλεια
    • Δημιουργώ με τον Κειμενογράφο
    • Αλγοριθμική
    • Προγραμματισμός Υπολογιστικών Συστημάτων
    • Πληροφορική και Κοινωνία

    Μαθησιακοί στόχοι

    Βασικές Αρχές των Υπολογιστών
    • Κατανόηση της βασικής λειτουργίας ενός υπολογιστή: Εισαγωγή στις βασικές έννοιες του υλικού και του λογισμικού, των περιφερειακών συσκευών και των δικτύων.
    • Χρήση λειτουργικού συστήματος: Εξοικείωση με τις βασικές λειτουργίες ενός λειτουργικού συστήματος (π.χ. Windows, macOS, Linux).
    • Διαχείριση αρχείων και φακέλων: Οργάνωση και διαχείριση αρχείων και φακέλων σε έναν υπολογιστή.
    Επεξεργασία Κειμένου και Παρουσιάσεων
    • Χρήση εφαρμογών επεξεργασίας κειμένου: Δημιουργία, μορφοποίηση και εκτύπωση απλών κειμένων.
    • Χρήση εφαρμογών δημιουργίας παρουσιάσεων: Δημιουργία απλών παρουσιάσεων με κείμενο, εικόνες και βίντεο.
    Διαδίκτυο και Ψηφιακή Επικοινωνία
    • Χρήση του Διαδικτύου: Ασφαλής περιήγηση στο διαδίκτυο, αναζήτηση πληροφοριών και αξιολόγηση της εγκυρότητάς τους.
    • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Δημιουργία και διαχείριση λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αποστολή και λήψη μηνυμάτων.
    • Κοινωνικά δίκτυα: Εισαγωγή στις έννοιες των κοινωνικών δικτύων και ασφαλής χρήση τους.
    Υπολογιστική Σκέψη και Προγραμματισμός
    • Εισαγωγή στην υπολογιστική σκέψη: Ανάλυση προβλημάτων και σχεδιασμός λύσεων με αλγόριθμους.
    • Βασικές έννοιες προγραμματισμού: Εισαγωγή σε μια απλή γλώσσα προγραμματισμού (π.χ. Scratch, Python) και δημιουργία απλών προγραμμάτων.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    • Σχέδια εργασίας/έρευνας (projects)
    • Μαστόρεμα (Tinkering)
    • Μάθηση μέσω σχεδιασμού (Learning by design)
    • Συνεργατική́ επίλυση προβλήματος (Collaborative problem solving)
    • Μάθηση μέσω προγραμματισμού-εκσφαλμάτωσης (Learning by coding-debugging)
    • Προγραμματισμός ανά ζεύγη

    Διδάσκοντες

    Νίκος Αγγελιδάκης

    εκπαιδευτικός Πληροφορικής

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    • Βιβλίο «Πληροφορική», συγγραφείς Αράπογλου Α., Μαβόγλου Χ., Οικονομάκος Η.,
      Φύτρος Κ., εκδόσεις ΙΤΥΕ Διόφαντος, ISBN 978-960-06-2698-8
    • Συμπληρωματικό Εκπαιδευτικό Υλικό για το μάθημα «Πληροφορική» του Γυμνασίου.
      Διατίθεται μόνο σε ψηφιακή μορφή στον σύνδεσμο:
      https://iep.edu.gr/el/gymnasio/pliroforiki

Ενότητες

Πρόγραμμα - Λογισμικό (Software)
Γλώσσα προγραμματισμού
Είδη Λογισμικού: Λογισμικό εφαρμογών - Λογισμικό συστήματος
Λειτουργικό σύστημα 
Εγκατάσταση και απεγκατάσταση λογισμικού 
Ελεύθερο και εμπορικό λογισμικό
Λογισμικό ανοικτού κώδικα (open source)

Παρουσίαση

Βίντεο: Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -