Μάθημα : ΓΑΛΛΙΚΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1037130

G1037130  -  ΜΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗ

Μάθημα

Με τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο, οι μαθητές επιδιώκεται να αναπτύξουν σταδιακά την επικοινωνιακή ικανότητα όπως την κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, την εξοικείωση με διαφορετικά είδη και επίπεδα λόγου, την αισθητική προσέγγιση της γλώσσας.

Ενότητες

L'alphabet français -η γαλλική αλφαβήτα:

https://www.lepointdufle.net/apprendre_a_lire/alphabet.htm

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο γαι να μάθετε το αλφάβητο:

https://www.youtube.com/watch?v=8WnTgEzcqaw

LA CHANSON DE L'ALPHABET

CLIQUEZ SUR LA LETTRE

ένα κουίζ με γαλλικές λέξεις:

http://learningapps.org/watch?v=pyju6vzba01

Σύρετε τα γράμματα στη σωστή σειρά:

http://learningapps.org/watch?v=pt5qiv7a501

Παζλ:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35375db455da

Η γαλλική σημαία, παζλ:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b72d6169518

 

 

Les salutations: Οι χαιρετισμοί

 

Γεια σας! Ξεκινάμε το ταξίδι μας στη γαλλική γλώσσα με το πιο βασικό κομμάτι: τους χαιρετισμούς!

  • Bonjour! 👋 (Καλημέρα!)

    • Είναι ο πιο συνηθισμένος χαιρετισμός, τον χρησιμοποιείς όλη μέρα (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα) για να χαιρετήσεις τους πάντες.

  • Salut! 🤩 (Γεια σου!)

    • Είναι πιο ανεπίσημο. Το χρησιμοποιείς μόνο με φίλους και συνομηλίκους. Μπορείς να το πεις και για να χαιρετήσεις κάποιον αλλά και για να αποχαιρετήσεις!

  • Bonsoir! 🌙 (Καλό βράδυ!)

    • Το λες μόνο όταν αρχίζει να σκοτεινιάζει. Χρησιμοποιείται όταν συναντάς κάποιον το βράδυ.

  • Bonne nuit! 😴 (Καληνύχτα!)

    • Το λες μόνο όταν αποχαιρετάς κάποιον που πάει για ύπνο.

  • Au revoir! 👋 (Γεια!/Εις το επανιδείν!)

    • Είναι ο πιο επίσημος τρόπος για να αποχαιρετήσεις κάποιον. Μπορείς να το πεις σε καθηγητές ή σε μεγαλύτερους.

Je demande et je réponds: Ρωτάω και απαντάω πώς είμαι

Ρωτάω

  • Ça va? (Πώς είσαι; / Είσαι καλά;)

    • Είναι ο πιο εύκολος και συνηθισμένος τρόπος.

  • Comment ça va? (Πώς πάει;)

    • Είναι λίγο πιο πλήρης ερώτηση.

  • Comment allez-vous? (Πώς είστε;)

    • Πολύ ευγενικός και επίσημος τρόπος. Τον χρησιμοποιείς όταν μιλάς σε ενήλικες ή σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις καλά.

Απαντάω

  • Ça va (très bien), merci! 😊 (Είμαι (πολύ) καλά, ευχαριστώ!)

  • Ça va mal 😢 (Δεν είμαι καλά)

  • Comme-ci comme-ça 😐 (Έτσι κι έτσι)

  • Et toi? / Et vous? 🤔 (Κι εσύ; / Και εσείς;)

     

  • Δραστηριότητες για να μάθουμε τους χαιρετισμούς!

    1. Παντομίμα των Χαιρετισμών:

    • Η καθηγήτριά σας θα λέει μια γαλλική φράση χαιρετισμού. Εσείς πρέπει να την παίξετε με παντομίμα. Για παράδειγμα:

      • Για το «Bonne nuit» κάντε ότι κοιμάστε.

      • Για το «Au revoir» χαιρετήστε με το χέρι.

      • Για το «Salut» δώστε μια χειραψία στον διπλανό σας.

        2. Χαιρετισμοί με Ρόλους:

        • Θα χωριστείτε σε ζευγάρια. Η καθηγήτριά σας θα σας δώσει έναν ρόλο (π.χ. φίλος, καθηγητής). Συναντήστε τον συμμαθητή σας και κάντε έναν μικρό διάλογο, χρησιμοποιώντας τον σωστό χαιρετισμό για τον ρόλο σας.

    1. Δημιουργήστε ένα Κόμικ:

      • Χωριστείτε σε ομάδες. Κάθε ομάδα πρέπει να φτιάξει ένα απλό κόμικ (με 4-5 εικόνες) που θα δείχνει έναν μικρό διάλογο με χαιρετισμούς και ερωτήσεις όπως «Ça va?». Μπορείτε να σχεδιάσετε οι ίδιοι τους χαρακτήρες ή να βρείτε έτοιμες εικόνες. Στο τέλος, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει το κόμικ της στην τάξη.

    2. Κύκλος Γνωριμίας:

      • Σχηματίστε έναν κύκλο. Ο πρώτος μαθητής θα πει το όνομά του στα Γαλλικά. Ο επόμενος θα πει το όνομα του προηγούμενου και μετά το δικό του. Και ούτω καθεξής, μέχρι τον τελευταίο.

      • Παράδειγμα:

        • «Bonjour, je m'appelle Maria.»

        • «Bonjour Maria, je m'appelle Georges.»

        • «Bonjour Maria, bonjour Georges, je m'appelle Elena.»

    3. Το Κουτί των Ερωτήσεων:

      • Σε ένα κουτί υπάρχουν χαρτάκια με διαφορετικές ερωτήσεις. Η καθηγήτριά σας θα σας ζητήσει να τραβήξετε ένα χαρτάκι και να απαντήσετε στην ερώτηση.

      • Παραδείγματα ερωτήσεων:

        • «Tu t'appelles comment?»

        • «Ça va?»

        • «Et toi, ça va?»

        • ΕΞΑΣΚΗΣΗ EN LIGNE!

https://wordwall.net/resource/comment ça va?

https://wordwall.les-salutations

saluer_prendre congé

https://www.youtube.com/watch?v=atNkI6QFZ50

CHANSON_ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ_ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Η ερώτηση qu'est-ce que c'est σημαίνει Τι είναι αυτό; και χρησιμοποιείται για να ρωτήσουμε για αντικείμενα.

https://www.youtube.com/watch?v=jfCh4e5oGu8

LE MATERIEL SCOLAIRE

Ελληνικά Γαλλικά (Άρθρο + Λέξη)
Στυλό le stylo
Μολύβι le crayon
Γόμα la gomme
Βιβλίο le livre
Τετράδιο le cahier
Χάρακας la règle
Κασετίνα la trousse
Σχολική τσάντα le cartable / le sac à dos
Ψαλίδι les ciseaux (πληθ.)
Κόλλα la colle
Ξύστρα le taille-crayon
Φύλλο/Χαρτί la feuille
Μαρκαδόρος le feutre
Χρωματιστό μολύβι le crayon de couleur
Θρανίο le bureau
Πίνακας le tableau

https://wordwall.net/elLE MATERIEL SCOLAIRE

 

Η ερώτηση qui-est-ce χρησιμοποιείται για να ρωτήσουμε για πρόσωπα: Ποιος είναι αυτός, ποια είναι αυτή;

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3960

https://liagallika1.blogspot.com/2016/10/quest-ce-que-cest.html

 

Αριθμός Γαλλικά Προφορά (Κατά προσέγγιση)
0 zéro Ζερό
1 un Εν (ένρινο)
2 deux Ντε
3 trois Τρουά
4 quatre Κατρ
5 cinq Σενκ (ένρινο)
6 six Σις
7 sept Σετ
8 huit Ουίτ
9 neuf Νεφ
10 dix Ντις
11 onze Ονζ
12 douze Ντουζ
13 treize Τρεζ
14 quatorze Κατόρζ
15 quinze Κενζ
16 seize Σεζ
17 dix-sept Ντι-σετ
18 dix-huit Ντι-ζουίτ
19 dix-neuf Ντι-νεφ
20 vingt Βεν (ένρινο)

https://www.youtube.com/ΑΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

https://wordwall.net/el/resource/9119281/french/les-nombres-en-francais

https://wordwall.net/resource/11631303/les-nombres-1-20

http://photodentro.edu.gr/v/AKOY KAI ΓΡΑΨΕ

Chanson /Τραγούδι:

Les chiffres de 0 à 20

1. Δραστηριότητα: "Le Train des Vingt" (Το Τρένο του Είκοσι)

Οδηγίες:

"Σήμερα, θα συνεργαστείτε για να φτιάξουμε τον «Σιδηρόδρομο των Γαλλικών Αριθμών», από το zéro μέχρι το vingt!

  1. Χωριστείτε σε τέσσερις ομάδες. Κάθε ομάδα θα αναλάβει ένα τμήμα του τρένου:

    • Ομάδα 1: 0, 1, 2, 3, 4, 5

    • Ομάδα 2: 6, 7, 8, 9, 10

    • Ομάδα 3: 11, 12, 13, 14, 15

    • Ομάδα 4: 16, 17, 18, 19, 20

  2. Χρησιμοποιήστε τα χαρτάκια σας για να σχεδιάσετε και να κόψετε ένα βαγόνι για τον κάθε αριθμό που σας αναλογεί.

  3. Πάνω σε κάθε βαγόνι, γράψτε καθαρά τον γαλλικό αριθμό με λέξεις (π.χ., «onze», «neuf»).

  4. Όταν τελειώσετε, σηκωθείτε όλοι και ενώστε τα βαγόνια σας στη σωστή σειρά, ξεκινώντας από το zéro και φτάνοντας μέχρι το vingt. Έτσι θα έχετε τον δικό σας πίνακα αναφοράς για τους αριθμούς!"

2.Δραστηριότητα: Le Grand Inventaire de la Classe

Σήμερα, οι ομάδες σας θα γίνουν «Απογραφείς της Τάξης»! Στόχος σας είναι να κάνετε απογραφή των σχολικών σας ειδών, χρησιμοποιώντας τα Γαλλικά και τους αριθμούς από το 0 έως το 20.

  1. Δείτε τις ομάδες σας και αποφασίστε ποια ομάδα θα απογράψετε.

  2. Βγάλτε όλα τα σχολικά σας είδη (μολύβια, κασετίνες, τετράδια, βιβλία) πάνω στο θρανίο.

Διαδικασία Απογραφής με Απλοποιημένες Ερωτήσεις (Ομάδα Α ρωτάει, Ομάδα Β απαντά):

 

Βήμα Ρόλος / Δράση Εκφώνηση (Γαλλικά)
1. Ερώτηση (Αναγνώριση) Ομάδα Α δείχνει ένα αντικείμενο. "Qu'est-ce que c'est?" (Τι είναι αυτό;)
2. Απάντηση (Αναγνώριση) Ομάδα Β δείχνει το αντικείμενο. "C'est un/une... (règle, stylo, livre)." (Είναι ένας/μία... (χάρακας, στυλό, βιβλίο).)
3. Ερώτηση (Μέτρηση) Ομάδα Α ρωτάει για την ποσότητα. "Combien ?" (Πόσα;)
4. Απάντηση (Μέτρηση) Ομάδα Β μετράει και απαντά. "Il y a (αριθμός στα Γαλλικά) (stylos/livres)." (Υπάρχουν (π.χ. seize) στυλό/βιβλία.)
5. Καταγραφή Η Γραμματέας (της Ομάδας Α) επιβεβαιώνει και γράφει τον αριθμό με λέξεις. (Επαναλαμβάνει τον αριθμό για επιβεβαίωση: "Dix-huit, d'accord!")
Ας θυμηθούμε:      
Αντικείμενο Γαλλική Λέξη Άρθρο (Εστίαση) Γένος
🖊️ Στυλό Un stylo Un Αρσενικό
✏️ Μολύβι Un crayon Un Αρσενικό
📖 Βιβλίο Un livre Un Αρσενικό
📓 Τετράδιο Un cahier Un Αρσενικό
📏 Χάρακας Une règle Une Θηλυκό
🖍️ Μαρκαδόρος Un feutre Un Αρσενικό
🗑️ Γόμα Une gomme Une Θηλυκό
🎒 Κασετίνα Une trousse Une Θηλυκό
📄 Φύλλο χαρτιού Une feuille Une Θηλυκό

Σενάριο Διαλόγου / Παράδειγμα Απογραφής

Σκηνικό: Η Ομάδα Α απογράφει το θρανίο της Ομάδας Β.

 

Ρόλος Φράση (Γαλλικά) Μετάφραση
Απογραφέας 1 (Ομάδα Α) "Qu'est-ce que c'est?" (δείχνοντας τα τετράδια) Τι είναι αυτό;
Παρουσιαστής (Ομάδα Β) "Ce sont des cahiers." Αυτά είναι τετράδια.
Απογραφέας 2 (Ομάδα Α) "Combien ?" Πόσα;
Παρουσιαστής (Ομάδα Β) (Μετράει τα τετράδια: 14) "Il y a quatorze cahiers." Υπάρχουν δεκατέσσερα τετράδια.
Γραμματέας (Ομάδα Α) "Quatorze, d'accord." (γράφει) Δεκατέσσερα, εντάξει.
  --- Αλλάζουν αντικείμενο ---  
Απογραφέας 1 (Ομάδα Α) "Qu'est-ce que c'est?" (δείχνοντας τις κασετίνες) Τι είναι αυτό;
Παρουσιαστής (Ομάδα Β) "Ce sont des trousses." Αυτές είναι κασετίνες.
Απογραφέας 2 (Ομάδα Α) "Combien ?" Πόσες;
Παρουσιαστής (Ομάδα Β) (Μετράει τις κασετίνες: 4) "Il y a quatre trousses." Υπάρχουν τέσσερις κασετίνες.
Γραμματέας (Ομάδα Α) "Quatre. Bien joué!" (γράφει) Τέσσερα. Μπράβο!

Δραστηριότητα για το σπίτι: "L'Album Photo Numéroté" (Το Αριθμημένο Φωτο-Λεύκωμα) -

Οδηγίες:

"Για το σπίτι, θα γίνετε μικροί δημιουργοί και θα φτιάξετε ένα αριθμημένο φωτογραφικό λεύκωμα! Αυτό θα σας βοηθήσει να συνδέσετε τη γαλλική λέξη με την ποσότητα.

  1. Επιλέξτε δέκα (10) αριθμούς από το 1 έως το 20 που σας αρέσουν περισσότερο (π.χ., 5, 8, 13, 17...).

  2. Σε ένα μικρό τετράδιο ή σε δέκα ξεχωριστά χαρτιά, δημιουργήστε δέκα σελίδες για τους αριθμούς που επιλέξατε.

  3. Σε κάθε σελίδα, πρέπει να υπάρχουν τρία στοιχεία:

    • Ο αριθμός με ψηφία (π.χ., 17).

    • Η γαλλική λέξη (π.χ., dix-sept).

    • Τόσα αντικείμενα σχεδιασμένα ή φωτογραφημένα (π.χ., από περιοδικά) όσα δηλώνει ο αριθμός (π.χ., 17 λουλούδια, 17 βιβλία).

  4. Την επόμενη φορά, θα παρουσιάσετε το λεύκωμά σας και θα διαβάσετε δυνατά τους αριθμούς στα γαλλικά!"

Μαθήματα Χρωμάτων: Ανεστραμμένη Τάξη (Flipped Classroom)

Το μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης χωρίζεται σε Πριν την Τάξη (Σπίτι) και Στην Τάξη.

 

Μέρος 1: Πριν την Τάξη (Σπίτι)

Ο στόχος είναι  να αποκτήσετε την πρώτη επαφή με το λεξιλόγιο και τους κανόνες, ώστε να είστε έτοιμοι για πρακτική εξάσκηση και εμβάθυνση στην τάξη.

Δραστηριότητα Υλικό/Σύνδεσμος Στόχος
Εισαγωγή/Ακρόαση Ακούστε το τραγούδι (π.χ. La chanson des couleurs) Εξοικείωση με την προφορά και το λεξιλόγιο των βασικών χρωμάτων με ευχάριστο τρόπο.
Μάθηση/Λεξιλόγιο Apprendre les couleurs en s'amusant (Francais) - YouTube  & apprendre les couleurs en Français - YouTube Εκμάθηση και αναγνώριση των βασικών χρωμάτων. .
Γραμματική: Αρσενικό-Θηλυκό  Αρσενικό-θηλυκό χρωμάτων Κατανόηση του κανόνα της συμφωνίας (masculin/féminin) των χρωμάτων με το ουσιαστικό.
Πρώτη Εξάσκηση Βρείτε το χρώμα & De quelle couleur sont les macarons Αυτοαξιολόγηση της κατανόησης του λεξιλογίου.
Πρόκληση (Challenge) Les couleurs en français. Niveau débutants - A1 de FLE - YouTube Εμβάθυνση στη συμφωνία (αρσενικό/θηλυκό) και τον πληθυντικό.

Σημείωση για τους Μαθητές: Παρακολουθήστε τα βίντεο, σημειώστε τα χρώματα και προσπαθήστε να κατανοήσετε τους βασικούς κανόνες της συμφωνίας (αρσενικό/θηλυκό), πριν κάνετε τις ασκήσεις.


Μέρος 2: Στην Τάξη (Εξάσκηση & Εμβάθυνση)

Ο στόχος είναι η εφαρμογή, η ομαδική συνεργασία και η διόρθωση.

 

1. Ανατροφοδότηση και Διόρθωση (10-15 λεπτά)

  • Ερωτήσεις/Απορίες: Συζήτηση για τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στο σπίτι (π.χ. στην προφορά, στους κανόνες συμφωνίας).

  • Γραμματική Ενίσχυση: Εστίαση στους κανόνες:

    • Αρσενικό/Θηλυκό: Διορθώστε τις ασκήσεις του σπιτιού ή κάντε γρήγορη επανάληψη με παραδείγματα.

    • Ενικός/Πληθυντικός: Εξάσκηση με τους συνδέσμους:

      Ενικός-πληθυντικός χρωμάτων 

2. Ομαδικές Δραστηριότητες & Εφαρμογή (20-25 λεπτά)

  •  Παιχνίδι Επανάληψης (Quiz/Flashcards):

  • Δημιουργική Δραστηριότητα (Προφορικός Λόγος):

    • "Mon Sac à Dos" (Η Σχολική μου Τσάντα): Παρουσιάστε τρία αντικείμενα από την τσάντα σας ή την τάξη, περιγράφοντας το χρώμα τους με συμφωνία.

      • Exemple: "J'ai un livre bleu." / "J'ai une trousse verte." / "J'ai des stylos rouges."

3. Κλείσιμο & Αξιολόγηση (5-10 λεπτά)

  • Τραγούδι: Ακούστε ξανά το τραγούδι.

  • Exit Ticket/Κάρτα Εξόδου: Κάθε μαθητής να γράψει στην κάρτα εξόδου του δύο αντικείμενα που βλέπει στην τάξη και να τα περιγράψει με το χρώμα τους, προσέχοντας τη συμφωνία:

    • Exemple: "La porte est marron et la chaise est blanche."

Flipped Classroom: Το Πρόγραμμά μας (Mon Emploi du Temps)

Γεια σας! Σήμερα θα μάθετε τις βασικές λέξεις πριν έρθετε στην τάξη, ώστε να έχουμε χρόνο να παίξουμε παιχνίδια και να φτιάξουμε τους δικούς μας διαλόγους.

 

ΦΑΣΗ 1: ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ - ΠΡΙΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

(Devoir avant la classe)

Στόχος: Να γνωρίζετε τις 7 μέρες της εβδομάδας (les jours) και τα σχολικά μαθήματα (les matières).

1. Οι Μέρες της Εβδομάδας

  1. Ακούστε το Τραγούδι: Παρακολουθήστε το τραγούδι με τις μέρες της εβδομάδας. Ακούστε την προφορά τους. 

    Άκου τις μέρες της εβδομάδας και τις δραστηριότητες που κάνει κάθε άτομο:

    Les jours de la semaine

  2. Παίξτε τα Παιχνίδια: Κάντε τις δύο ασκήσεις σύνδεσης (τα LearningApps και WordWall) για να βάλετε τις μέρες στη σωστή σειρά, ξεκινώντας από τη Δευτέρα (Lundi). 

    Βάλε τις μέρες στη σειρά, ξεκινώντας από τη Δευτέρα:

    https://learningapps.org/watch?v=psioe60m215

    https://wordwall.net/resource/3421753/mets-dans-le-bon-ordre-les-jours-de-la-semaine

  3. Σημειώστε: Στο τετράδιό σας, γράψτε τις 7 μέρες της εβδομάδας με τη σωστή σειρά μία φορά.

2. Τα Σχολικά Μαθήματα

  1. Δείτε το Βίντεο: Παρακολουθήστε το βίντεο για τα σχολικά μαθήματα (les matières scolaires). 

    α σχολικά μαθήματα:

    Δες το βίντεο για τα σχολικά μαθήματα / les matières scolaires:

    les matières scolaires

    Les matières scolaires

    Λέξεις που θα χρειαστείς για να καταλάβεις το βίντεο:

    Aujourd'hui: σήμερα

    on va apprendre: θα μάθουμε

    on étudie: μαθαίνουμε, μελετάμε

    aussi: επίσης

    n'oublions pas: ας μην ξεχνάμε

    il y a: υπάρχει-υπάρχουν

    la récréation: το διάλειμμα

  2.  Βοηθητικό Λεξιλόγιο: Χρησιμοποιήστε τις λέξεις που σας έδωσα  για να καταλάβετε καλύτερα το βίντεο (π.χ. Aujourd'hui: σήμερα, la récréation: το διάλειμμα).

  3. Σημειώστε: Γράψτε στο τετράδιό σας τα 5 πιο εύκολα/αγαπημένα σας σχολικά μαθήματα στα Γαλλικά.

ΦΑΣΗ 2: ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ (40 Λεπτά) - Ενεργή Εξάσκηση

Στόχος: Να χρησιμοποιήσετε τις μέρες και τα μαθήματα σε απλές προτάσεις.

1. Ζέσταμα & Έλεγχος (10 λεπτά)

  • Αρχίστε όλοι μαζί να λέμε τις 7 μέρες της εβδομάδας δυνατά (π.χ. Lundi, Mardi, Mercredi...).

  • Ελέγχουμε το λεξιλόγιο: Ρωτήστε ο ένας τον άλλον: Aujourd'hui, c'est quel jour ? (Σήμερα τι μέρα είναι;)

  • Διορθώνουμε μαζί τυχόν λάθη στα ονόματα των μαθημάτων.

2. Ομαδική Εργασία: Το Πρόγραμμα της Εβδομάδας (15 λεπτά)

  • Χωριστείτε σε ομάδες 4 ατόμων.

  • Διαδικασία: Κάθε ομάδα φτιάχνει το ιδανικό της πρόγραμμα για 3 μέρες (π.χ. Lundi, Mercredi, Samedi).

    • Lundi: [Σχολικό Μάθημα] Le lundi, nous avons mathématiques. (Τη Δευτέρα, έχουμε Μαθηματικά).

    • Mercredi: [Μάθημα ή Δραστηριότητα]  Le mercredi, on a français.

    • Samedi: [Δραστηριότητα]  Le samedi, on va au cinéma!!!

  • 3. Παρουσίαση & Διαδραστικό Παιχνίδι (15 λεπτά)

  • Παρουσιάστε: Κάθε ομάδα διαβάζει το πρόγραμμά της.

  • Επανάληψη/Παιχνίδι: Θα σας ρωτήσω γρήγορα: Quel jour on a Histoire ? (Τι μέρα έχουμε Ιστορία;). Απαντήστε μου γρήγορα χρησιμοποιώντας τη μέρα: C'est Jeudi!

  • Αλυσίδα: Ξεκινάτε εσείς: Aujourd'hui, c'est Mercredi. Demain, c'est Jeudi. Ο επόμενος μαθητής λέει: Demain, c'est Jeudi. Après-demain, c'est Vendredi. Συνεχίστε μέχρι να φτάσετε στο Σαββατοκύριακο!

  • Aujourd'hui=Σήμερα
  • Demain=αύριο
  • APRES-DEMAIN=μεθαύριο
  • LE WEEK-END=ΤΟ Σαββατοκύριακο

ΦΑΣΗ 3: ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ - ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

(Devoir après la classe)

Στόχος: Οπτική σύνδεση των λέξεων.

  • Φτιάξτε ένα μικρό "Ημερολόγιο" για την επόμενη εβδομάδα.

  • Γράψτε τις 7 μέρες της εβδομάδας με μεγάλα γράμματα.

  • Δίπλα σε κάθε μέρα, ζωγραφίστε ένα μικρό σύμβολο: (1) ένα σύμβολο για το πιο δύσκολο μάθημα της ημέρας και (2) ένα σύμβολο για τo πιο αγαπημένο μάθημα της ημέρας.

Φέρτε το Ημερολόγιο την επόμενη φορά!

 

 

 

Τα αριθμητικά επίθετα – Les adjectifs numéraux

J’ai une maison, deux chiens, trois chats.

L’élève a six livres et dix cahiers.

Qui est le premier?

Pour aller au musée national, vous allez prendre la troisième rue à gauche. 

Z est la dernière lettre de l’alphabet français.

Έχουν άμεση σχέση με τους αριθμούς και διαφορετική αποστολή ανάλογα με την περίσταση. Θα τα συναντήσουμε σε δύο κατηγορίες:

1.  Les adjectifs numéraux cardinaux Τα απόλυτα αριθμητικά:

Δηλώνουν ένα συγκεκριμένο αριθμό από πρόσωπα, ζώα ή πράγματα. Για να τα σχηματίσουμε, δεν χρειάζεται να κάνουμε απολύτως τίποτα, αφού είναι ίδια με τους αριθμούς.

Για παράδειγμα:

  • J’ai une maison, deux chiens, trois chats. Έχω ένα σπίτι, δύο σκύλους και τρεις γάτες.
  • L’élève a six livres et dix cahiers.Ο μαθητής έχει έξι βιβλία και δέκα τετράδια.
2. Les adjectifs numéraux ordinaux Τα τακτικά αριθμητικά:

Μας βοηθούν να βάζουμε τα πράγματα στη σειρά τους και τον καθένα “στη θέση του.

Για παράδειγμα:

  •  Qui est le premier? Ποιος είναι πρώτος;
  •  Pour aller au musée national, vous allez prendre la troisième rue à gauche. Για το  εθνικό μουσείο, θα πάρετε τον τρίτο δρόμο αριστερά.
Για να το σχηματισμό τους χρειαζόμαστε τους αριθμούς και την κατάληξη -ième:

Μ’αυτό τον τρόπο μπορούμε να μετατρέψουμε σε επίθετα όλους τους απλούς αριθμούς:

deux deuxième δεύτερος, -η, -ο 
trois troisième τρίτος, -η, -ο
six sixième έκτος, -η, -ο
sept septième έβδομος, -η, -ο
huit huitième όγδοος, -η, -ο
vingt vingtième εικοστός, -ή, -ό
cent centième εκατοστός, -ή, -ό 
million millionième εκατομμυριοστός, -ή, -ό    etc.

Attention: Στα επίθετα: deuxième, sixième, dixième το x προφέρεται σαν [z]:[deuziem], [siziem],[diziem]

Στο σχηματισμό ωστόσο των αριθμητικών επιθέτων υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις:

1. Στους αριθμούς που τελειώνουν σε -e, το αφαιρούμε και στη συνέχεια προσθέτουμε την κατάληξη -ième:

quatr-e quatrième
douz-e douzième
trent-e trentième
quarant-e quarantième
mill-e millième

2. Στον αριθμό εννέα neuf το f μετατρέπεται σε v:

neuf neuvième

3. Στον αριθμό πέντε cinq θα προσθέσουμε ένα u πριν από την κατάληξη:

cinq cinquième

4. Για να πούμε πρώτος, -η, -ο, θα χρησιμοποιήσουμε 2 επίθετα: premier, première / unième

a. premier, première: για τους απλούς αριθμούς.

Για παράδειγμα:

  • Qui est le premier? Ποιος είναι ο πρώτος;
  • Les documents se trouvent dans le premier tiroir de mon bureau. Τα έγγραφα βρίσκονται στο δεύτερο συρτάρι του γραφείου μου.
  • Il est amoureux pour la première fois dans sa vie. Είναι ερωτευμένος για πρώτη φορά στη ζωή του.
  •  Ils partent en vacances la première semaine de juilletΘα φύγουν για διακοπές την πρώτη εβδομάδα του  Ιουλίου.
b. unième: για τους σύνθετους αριθμούς:
vingt et un vingt et unième εικοστός πρώτος, -η, -ο
tente et un trente et unième τριακοστός πρώτος, -η, -ο etc.

Τους σύνθετους αριθμούς τους μετατρέπουμε σε επίθετα, αλλάζοντας πάντα τον τελευταίο στη σειρά αριθμό:

dix-sept dix-septième δέκατος έβδομος,-η, -ο
soixante et onze soixante et onzième εβδομηκοστός πρώτος, -η, -ο
quatre-vingts quatre-vingtième ογδοηκοστός πρώτος, -η, -ο
quatre-vingt-onze quatre-vingt-onzième ενενηκοστός, -ή, -ό etc.

Τέλος, για τον τελευταίο υπάρχει το επίθετο:

dernier  dernière

Για παράδειγμα:

  • Il était toujours le dernier élève de la classe. Ήταν πάντα ο τελευταίος μαθητής της τάξης.
  • Z est la dernière lettre de l’alphabet français. Το Z είναι το τελευταίο γράμμα του γαλλικού αλφάβητου.
  • Πηγή: http://brixfax.co/mf/grammaire/les-adjectifs/les-adjectifs-numeraux/

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -