Περιγραφή Μαθήματος
- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -
Ακούστε τον διάλογο για τον ελεύθερο χρόνο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2312/Gallika_A-Gymnasiou_html-empl/index3.html
Δείτε και αυτό το βίντεο με τα σπορ που αγαπούν Γάλλοι έφηβοι:
https://enseigner.tv5monde.com/fiches-pedagogiques-fle/sport-416
Και τώρα, παίξτε κρεμάλα!
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/4005
Μελετήστε την παρακάτω ιστοσελίδα σχετικά με τις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου και τις εκφράσεις που χρησιμοποιούμε. Ακούστε και τα transcriptions.
https://flenantes.wordpress.com/2015/02/05/les-sports-loisirs-activites-et-les-gouts/
Σήμερα, μαθαίνουμε πώς να περιγράφουμε κάποιον/-α.
Ξεκινάμε από την εμφάνιση και προχωράμε στον χαρακτήρα, στα προτερήματα και ελαττώματα.
Χρησιμοποιούμε τις λέξεις στη σελ. 51 και εάν δυσκολεύόμαστε στη μετάφραση, κοιτάμε στις σελ.114-115.
Εάν περιγράφουμε αρσενικό, χρησιμοποιούμε τις λέξεις στην αριστερή στήλη ενώ για θηλυκό, στη δεξιά.
Il est grand et mince=είναι ψηλός και λεπτός.
Il est petit et gros=Είναι κοντός και χοντρός.
Il est brun=Είναι καστανός.
Il est blond=Είναι ξανθός
Il est roux=Είναι πυρόξανθος.
Il est vieux=Είναι γέρος.
Il est beau=Είναι όμορφος.
Il est jeune=Είναι νέος.
Il a une moustache=Έχει μουστάκι.
Il est chauve=Είναι φαλακρός.
Δεν ξεχνάμε ότι το θηλυκό σχηματίζεται συνήθως προσθέτοντας ένα -e στο αρσενικό: grand-grande, petit-petite, brun-brune, blond-blonde.
Προσοχή! roux-rousse, vieux-vieille, beau-belle
Τα αρσενικά που τελειώνουν σε -e, παραμένουν ίδια στο θηλυκό: jeune-jeune.
Εκφράσεις για να συμπληρώσουμε μία περιγραφή:
Il porte des lunettes=Φοράει γυαλιά.
Il a les cheveux courts et raides=Έχει μαλλιά κοντά και ίσια.
Il a les cheveux longs et frisés=έχει μαλλιά μακριά και σγουρά.
Il a les yeux verts/ bleus / marron=έχει μάτια πράσινα/μπλε/καστανά.
Il est de taille moyenne=Είναι μετρίου αναστήματος.
Για περισσότερο λεξιλόγιο και εξάσκηση:
DESCRIPTION PHYSIQUE-LA PROF ELISABETH
https://www.francepodcasts.com/2020/06/29/la-description-physique/
Σχέδιο Μαθήματος: Η Περιγραφή στα Γαλλικά
| Σχολείο: | Γυμνάσιο | Τάξη: | Β' Γυμνασίου |
| Μαθήματα: | 2 Διδακτικές Ώρες (90 λεπτά) | Ενότητα: | Le Portrait, Qualités, Défauts |
| Στόχοι: | • Κατανόηση και χρήση λεξιλογίου περιγραφής. • Εφαρμογή των κανόνων Masculin / Féminin στα επίθετα. • Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. |
Φάση 1: Εισαγωγή και Αφομοίωση Λεξιλογίου (40 λεπτά)
| Χρόνος | Δραστηριότητα | Διδακτική Τεχνική / Στόχος | Υλικό |
| 10' | Εισαγωγή - Le Portrait (Φυσική Εμφάνιση) | Επανάληψη και Ακουστική Κατανόηση. | Βιβλίο, Πίνακας |
| Διαβάζω τις δύο στήλες (Masculin/Féminin) στο "Mon beau/belle/lecteur/trice". Οι μαθητές επαναλαμβάνουν, δίνοντας έμφαση στη σωστή προφορά. Εστιάζουμε στα ζεύγη (grand/e, blond/e, gros/se). | |||
| 10' | Εισαγωγή - Qualités / Défauts | Κατανόηση Λεξιλογίου. | Βιβλίο |
| Διαβάζω τις δύο στήλες. Ρωτώ τους μαθητές για τη σημασία κάθε λέξης. Τονίζω τη σημασία των αντιθέτων (gentil/méchant, paresseux/travailleur). | |||
| 10' | Mini-Quiz Εφαρμογής | Γρήγορη Εφαρμογή. | Προφορική Άσκηση |
| Ζητώ από τους μαθητές να περιγράψουν τον διπλανό τους (ή ένα πρόσωπο στην τάξη) με δύο (2) προτάσεις, μία για την εμφάνιση και μία για τον χαρακτήρα. ("Il/Elle est... Il/Elle est un peu...") | |||
| 10' | Εστίαση στη Γραμματική | Ανάλυση Κανόνων. | Πίνακας |
| Γράφω στον πίνακα τους βασικούς κανόνες σχηματισμού του Θηλυκού, όπως φαίνονται στο βιβλίο (-e, -se, -ce, κ.λπ.). Δίνω 2-3 παραδείγματα για μετατροπή. |
Φάση 2: Εφαρμογή και Παραγωγή Γραπτού Λόγου (35 λεπτά)
| Χρόνος | Δραστηριότητα | Διδακτική Τεχνική / Στόχος | Υλικό |
| 20' | Άσκηση Βιβλίου: Angelina & Chris | Γραπτή Παραγωγή / Εφαρμογή Masc/Fém. | Βιβλίο, Τετράδιο |
| Οι μαθητές περιγράφουν γραπτά την Angelina Jolie και τον Chris Evans, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 4 προτάσεις για τον καθένα, συνδυάζοντας λεξιλόγιο από όλες τις ενότητες (Le portrait / Qualités / Défauts). | |||
| 15' | Ομαδική Διόρθωση & Σύνθεση | Ανατροφοδότηση / Διόρθωση Λαθών. | Πίνακας |
| Συλλέγω προτάσεις από τους μαθητές και τις γράφω στον πίνακα (π.χ. "Elle est blond"). Διορθώνουμε συλλογικά τα λάθη, εστιάζοντας στις καταλήξεις (π.χ. "Elle est blonde"). |
Φάση 3: Εμπέδωση μέσω Παιχνιδιού (15 λεπτά)
| Χρόνος | Δραστηριότητα | Διδακτική Τεχνική / Στόχος | Υλικό |
| 15' | Παιχνίδι: "Ποιος είναι ο Μυστικός μου Φίλος;" | Διαδραστική Εξάσκηση Προφορικού Λόγου. | Φωτογραφίες διάσημων |
| Διαδικασία: Οι μαθητές έχουν στην πλάτη τους τη φωτογραφία ενός διάσημου. Κινούνται και ρωτούν τους συμμαθητές τους μόνο στα Γαλλικά για να μαντέψουν ποιοι είναι. Δομές: "Est-ce qu'il/elle est grand(e)?", "Est-ce qu'il/elle est sympa?". |
Εργασία για το σπίτι:
-
Σύνθεση: Επιλέξτε έναν ήρωα από ταινία ή ένα πρόσωπο της οικογένειάς σας και γράψτε μια ολοκληρωμένη περιγραφή 10 προτάσεων στα Γαλλικά.
-
Προετοιμασία: Μελετήστε τους κανόνες του Masculin/Féminin.
Δραστηριότητα: "Δημιουργώ ένα Ζώο-Ήρωα"
Ανεστραμμένη Τάξη: Το Παντοδύναμο Ρήμα "Faire"
"Γεια σας παιδιά! Αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με το ρήμα faire (το 'κάνω' της Γαλλικής). Πρέπει να έρθετε στην τάξη έτοιμοι να μιλήσουμε και να παίξουμε, οπότε η δουλειά στο σπίτι είναι πολύ συγκεκριμένη.
1. Μελετώ την Κλίση (Je fais, Tu fais...)
Πρέπει να μάθουμε την κλίση απ' έξω. Δείτε την κλίση:
je fais
tu fais
il fait
nous faisons
vous faites
ils font
Δείτε το βιντεάκι:
https://www.youtube.com/watch?v=Ulw2HkqKaiQ
Τώρα κάντε αυτή την άσκηση: https://www.lepointdufle.net/ressources_fle/present_faire.htm
Συνεχίστε! Χρησιμοποίησε τον παρακάτω σύνδεσμο, που είναι σαν μια μίνι-παρουσίαση:
-
Σύνδεσμος Μελέτης (TV5 Monde):
-
Άνοιξε: https://apprendre.tv5monde.com/fr/aides/grammaire-le-verbe-faire-0
-
Διάβασε: Διάβασε τον πίνακα "Présent de l'indicatif" (Ενεστώτας).
- https://www.podcastfrancaisfacile.com/ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ FAIRE
-
Στόχος: Κάλυψε τον πίνακα και προσπάθησε να γράψεις την κλίση στο τετράδιό σου 2 φορές, για να εξασφαλίσεις ότι θυμάσαι τις μορφές (fais, faisons, font κλπ.).
- Μελέτη χρήσιμων εκφράσεων:
-
Γαλλική Χρήση Μετάφραση στα Ελληνικά Επεξήγηση 🔷 QUESTIONS: ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: Πώς ρωτάμε «Τι κάνεις;» Tu fais quoi ? Τι κάνεις; (Πιο ανεπίσημο) Qu'est-ce que tu fais ? Τι κάνεις; (Πιο επίσημο) Que fais-tu ? Τι κάνεις; (Πιο επίσημο, με αντιστροφή) RÉPONSES: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ: ➡︎ faire + tâche ménagère κάνω + δουλειά του σπιτιού Je fais le ménage. Κάνω το νοικοκυριό/καθαρίζω. Je fais les courses. Κάνω τα ψώνια. Je fais la lessive. Πλένω (τα ρούχα). ➡︎ faire + études κάνω + σπουδές/μαθήματα Je fais mes devoirs. Κάνω τα μαθήματά μου/τις εργασίες μου. Je fais de l'anglais. Κάνω Αγγλικά. Je fais du français. Κάνω Γαλλικά. ➡︎ faire = préparer κάνω = ετοιμάζω/φτιάχνω Je fais un gâteau. Φτιάχνω/Ετοιμάζω ένα κέικ. Je fais un château de sable. Φτιάχνω ένα κάστρο στην άμμο. ➡︎ faire + de + activité (sport) κάνω + δραστηριότητα (αθλητισμός) (Σημείωση: Χρησιμοποιείται το du, de la, de l') Je fais du sport. Κάνω αθλητισμό. Je fais du judo. Κάνω τζούντο. Je fais de la danse. Κάνω χορό. Je fais de l'équitation. Κάνω ιππασία. ➡︎ faire quoi dans la vie = profession τι κάνω στη ζωή = επάγγελμα Tu fais quoi dans la vie ? Τι κάνεις στη ζωή σου; / Τι δουλειά κάνεις; Je suis employé(e). Είμαι υπάλληλος. Je suis étudiant(e). Είμαι φοιτητής/-τρια. Je travaille comme serveur... Εργάζομαι ως σερβιτόρος σε καφέ. ➡︎ faire quoi + projet + temps κάνω τι + σχέδιο + χρόνος Tu fais quoi demain ? Τι θα κάνεις αύριο; Demain, je fais un pique-nique. Αύριο, θα κάνω πικνίκ. Je fais une randonnée... Θα κάνω πεζοπορία με Γερμανούς φίλους.
-
Πηγή: https://www.podcastfrancaisfacile.com/cours/verbe-faire-conjugaison-lecon.html
Άσκηση: Complétez et Choisissez la Bonne Expression
Οδηγία: Συμπληρώστε το κενό με τη σωστή μορφή του ρήματος faire στον Ενεστώτα και επιλέξτε τη σωστή έκφραση από την παρένθεση.
1. Le week-end, nous ______________ (la lessive / les magasins) pour acheter des vêtements. 2. Mon frère est très sportif. Il ______________ (le sport / les devoirs) tous les jours après l'école. 3. Qu'est-ce que vous ______________ (faire / dans la vie) ? Nous sommes enseignants. 4. Demain, je ______________ (un gâteau / du judo) pour l'anniversaire de ma mère. 5. Les élèves ______________ (leurs devoirs / une randonnée) en rentrant à la maison. 6. Tu ______________ (le ménage / l'équitation) ? Oui, j'aime beaucoup monter à cheval.
✔︎ Corrigé (Απαντήσεις)
-
faisons les magasins (Το Σαββατοκύριακο, κάνουμε ψώνια για να αγοράσουμε ρούχα.)
-
fait le sport (Ο αδερφός μου είναι πολύ αθλητικός. Κάνει αθλητισμό κάθε μέρα μετά το σχολείο.)
-
faites dans la vie (Τι κάνετε στη ζωή; Είμαστε εκπαιδευτικοί.)
-
fais un gâteau (Αύριο, φτιάχνω/ετοιμάζω ένα κέικ για τα γενέθλια της μητέρας μου.)
-
font leurs devoirs (Οι μαθητές κάνουν τις εργασίες τους γυρίζοντας στο σπίτι.)
-
fais l'équitation (Κάνεις ιππασία; Ναι, μου αρέσει πολύ να ιππεύω.)
2. Παίζω & Εμπεδώνω (Διαδραστική Άσκηση)
Τώρα ήρθε η ώρα για παιχνίδι! Χρησιμοποιήστε το Wordwall για να εξασκήσετε την κλίση.
-
Διαδραστικό Παιχνίδι (Wordwall):
-
Άνοιξε: https://wordwall.net/resource/9501162/french/le-verbe-faire
-
Παίξε: Παίξε το παιχνίδι τουλάχιστον δύο φορές (προσπάθησε να βελτιώσεις τον χρόνο σου!).
-
Στόχος: Η άσκηση αυτή θα σε βοηθήσει να βρεις αυτόματα τη σωστή μορφή του ρήματος για το κάθε υποκείμενο.
- https://wordwall.net/fr/Le verbe FAIRE
-
- Αφού κάνεις την παρακάτω άσκηση, να σημειώσεις στο τετράδιό σου όλα τα αθλήματα που συνάντησες με το ρήμα faire!
3. Βρίσκω Νέες Εκφράσεις (Εφαρμογή)
Το faire χρησιμοποιείται σε πολλές εκφράσεις της καθημερινότητας όπως είδες παραπάνω.
-
-
Στόχος: Βρες 5 εκφράσεις που σου αρέσουν και που δεν αναφέρονται στο βιβλίο μας. Σημείωσε τις εκφράσεις με τη μετάφρασή τους στο τετράδιό σου.
-
4. Εργασία για το Σπίτι (Τετράδιο)
Τέλος, συμπληρώστε την Άσκηση 2 της σελίδας σας στο τετράδιό σας, εφαρμόζοντας ό,τι μάθατε στα βήματα 1 και 2.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Θέλω να φέρετε στην τάξη το τετράδιό σας με:
-
Την κλίση του faire γραμμένη 2 φορές.
-
Τις 5 νέες εκφράσεις με τη μετάφρασή τους.
-
Τη συμπληρωμένη Άσκηση 2.
Στην Τάξη (Σύντομη Ανακεφαλαίωση)
Στην τάξη, ξεκινάμε:
-
Δυνατή Επανάληψη: "Ποιος θυμάται το Nous και το Vous; Nous faisons, Vous faites!"
-
Παρουσίαση Νέων Εκφράσεων: Πείτε τουλάχιστον 3 νέες εκφράσεις που βρήκατε, ώστε να εμπλουτιστεί το λεξιλόγιο της τάξης.
-
Δραστηριότητα Ρόλων: Χρησιμοποιήστε τις εκφράσεις για να δημιουργήσετε έναν σύντομο διάλογο (όπως περιγράφηκε παραπάνω).
Σχέδιο Μαθήματος: Voilà ma famille 👪
Επίπεδο: Α1
Θέμα: Παρουσίαση της οικογένειας, περιγραφή εμφάνισης και χαρακτήρα, επαγγέλματα.
Στόχοι:
-
Οι μαθητές να μπορούν να παρουσιάζουν τα μέλη της οικογένειάς τους.
-
Να μάθουν και να χρησιμοποιούν το λεξιλόγιο για την οικογένεια, τα επαγγέλματα, την εμφάνιση και τον χαρακτήρα.
-
Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τους κανόνες του αρσενικού-θηλυκού στα επίθετα και τα επαγγέλματα.
-
Να χρησιμοποιούν τα κτητικά επίθετα (mon, ma, mes).
-
Να μάθουν τη χρήση του ρήματος faire (κάνω).
Μέρος 1ο: Κείμενο και Λεξιλόγιο
Διάλογος: "Je te présente ma famille" (Σου παρουσιάζω την οικογένειά μου)
(Ο Στέφανος και ο Τομάς κοιτάζουν φωτογραφίες στα κινητά τους.)
Stéphane: Salut Thomas! Ça va?
Thomas: Ça va, merci! Et toi?
Stéphane: Très bien! Regarde, c’est une photo de ma famille. C’est mon père, il s'appelle Jean. Il est grand et blond. Il est ingénieur. Ma mère, elle, s'appelle Marie. Elle est journaliste, elle travaille à la télévision. Elle a les cheveux courts et roux. Et voilà ma petite sœur, Julie. Elle est très drôle et gentille.
Thomas: Oh, ta famille est chouette! Moi aussi, j’ai une photo. C’est ma famille. Mon père, il s’appelle Louis. Il est médecin, il travaille beaucoup! Ma mère, elle s’appelle Claire. Elle est dentiste. Elle est petite et mince. J’ai aussi un grand frère, Marc. Il est étudiant et il est très sérieux. Et ma petite sœur, elle est artiste! Elle fait de très beaux dessins!
Λεξιλόγιο του Κειμένου
| Γαλλικά | Ελληνικά |
| Salut! | Γεια! |
| Ça va? | Είσαι καλά; |
| Regarde! | Κοίτα! |
| ma famille | η οικογένειά μου |
| mon père | ο πατέρας μου |
| ma mère | η μητέρα μου |
| mon frère | ο αδερφός μου |
| ma sœur | η αδερφή μου |
| un ingénieur | ένας μηχανικός |
| un journaliste | ένας δημοσιογράφος |
| un médecin | ένας γιατρός |
| un dentiste | ένας οδοντίατρος |
| un étudiant | ένας φοιτητής |
| un artiste | ένας καλλιτέχνης |
| Il est grand | Είναι ψηλός |
| Il est blond | Είναι ξανθός |
| Elle a les cheveux courts | Έχει κοντά μαλλιά |
| Elle est rousse | Είναι κοκκινομάλλα |
| Elle est petite | Είναι κοντή |
| Elle est mince | Είναι λεπτή |
| Elle est drôle | Είναι αστεία |
| Elle est gentille | Είναι ευγενική |
| Il est sérieux | Είναι σοβαρός |
| il travaille | αυτός εργάζεται |
| elle fait | αυτή κάνει |
| de très beaux dessins | πολύ ωραία σχέδια |
Μέρος 2ο: Ασκήσεις Κατανόησης και Εμπέδωσης
Ασκήσεις Κατανόησης
-
Σωστό ή Λάθος;
-
Ο πατέρας του Στέφανου είναι δημοσιογράφος. (Σ/Λ)
-
Η μητέρα του Τομάς είναι οδοντίατρος. (Σ/Λ)
-
Η αδερφή του Στέφανου είναι αστεία. (Σ/Λ)
-
Ο πατέρας του Τομάς δουλεύει πολύ. (Σ/Λ)
-
-
Ποιος μιλάει;
-
«Il est grand et blond.» (Ο Στέφανος / Ο Τομάς)
-
«Elle est dentiste.» (Ο Στέφανος / Ο Τομάς)
-
«Elle fait de très beaux dessins!» (Ο Στέφανος / Ο Τομάς)
-
Ασκήσεις Εμπέδωσης
-
Άσκηση με το ρήμα faire
-
Συμπληρώστε τις προτάσεις με το ρήμα faire (κάνω).
-
Je _______ du sport.
-
Tu _______ un gâteau.
-
Il _______ ses devoirs.
-
Nous _______ un pique-nique.
-
Elles _______ de la danse.
-
-
-
Άσκηση με κτητικά επίθετα
-
Συμπληρώστε με το σωστό κτητικό επίθετο (mon, ma, mes).
-
(Πατέρας μου) ______ père est grand.
-
(Αδερφή μου) ______ sœur a 14 ans.
-
(Γονείς μου) ______ parents sont gentils.
-
(Μητέρα μου) ______ mère est blonde.
-
-
Άσκηση με αρσενικό-θηλυκό
Συμπληρώστε το σωστό επίθετο στο θηλυκό γένος.-
Mon frère est sérieux, ma sœur est _________.
-
Mon oncle est petit, ma tante est _________.
-
Mon cousin est blond, ma cousine est _________.
-
Mon grand-père est vieux, ma grand-mère est _________.
-
Μέρος 3ο: Δημιουργικές Δραστηριότητες (Προέκταση)
-
"Δημιουργώ την οικογένειά μου!"
-
Οι μαθητές σχεδιάζουν ή φέρνουν φωτογραφίες της οικογένειάς τους.
-
Ο καθένας πρέπει να παρουσιάσει την οικογένειά του στην τάξη, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο που έμαθε (π.χ. «Voilà mon père, il est…»).
-
-
"Ποιος είναι; " (Παιχνίδι Μαντεψιάς)
-
Ένας μαθητής σκέφτεται έναν χαρακτήρα από το κείμενο (π.χ. τον πατέρα του Στέφανου).
-
Οι συμμαθητές του κάνουν ερωτήσεις για την εμφάνιση και τον χαρακτήρα (π.χ. «Il est grand?» «Il est blond?»). Ο πρώτος που μαντεύει σωστά, παίρνει τη σειρά του.
-
-
"Συνέντευξη!"
-
Χωριστείτε σε ζευγάρια. Ο ένας μαθητής παίρνει συνέντευξη από τον άλλο για την οικογένειά του, χρησιμοποιώντας τις νέες φράσεις.
-
Για παράδειγμα:
-
«Comment s'appelle ton père? Qu'est-ce qu'il fait comme métier?»
-
«Qui est ton acteur préféré? Comment il est?»
-
-
Στο τέλος, κάθε ζευγάρι παρουσιάζει στην τάξη τις πληροφορίες που έμαθε για τον συμμαθητή του.
-
Φύλλο Εργασίας 1: "Le portrait - Εμφάνιση"
Γεια σας! Σήμερα, θα γίνουμε «καλλιτέχνες» και θα μάθουμε να ζωγραφίζουμε... με λόγια! Θα μάθουμε πώς να περιγράφουμε την εξωτερική εμφάνιση κάποιου στα Γαλλικά. Ας ξεκινήσουμε!
Μέρος 1ο: Ας γνωρίσουμε τις λέξεις μας!
-
"Τα Ζευγάρια": Στον παρακάτω πίνακα, εντοπίστε το αρσενικό επίθετο με το αντίστοιχο θηλυκό του. Δώστε μεγάλη προσοχή στις αλλαγές! Αντιγράψτε στο τετράδιό σας το νέο πινακάκι.
| Αρσενικό | Θηλυκό |
| grand | petite |
| petit | belle |
| brun | jeune |
| blond | rousse |
| roux | brune |
| vieux | vieille |
| beau | grande |
| jeune | blonde |
-
"Ποιος είναι;": Ακούστε προσεκτικά την περιγραφή της καθηγήτριάς σας. Ποιος συμμαθητής σας είναι; Ποια συμμαθήτριά σας;
-
Il est grand, brun et il porte des lunettes.
-
Elle est petite, blonde et a les cheveux courts.
-
Elle a les cheveux longs et frisés, et elle est rousse.
Μέρος 2ο: Δημιουργούμε!
-
"Ο Φανταστικός Φίλος": Φανταστείτε έναν καινούριο φίλο ή μια καινούρια φίλη. Σχεδιάστε τον/την εδώ και μετά γράψτε μια σύντομη περιγραφή στα Γαλλικά, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 4 επίθετα από αυτά που μάθαμε.
Σχέδιο:
Περιγραφή:
...
-
"Ο/Η Μυστικός/ή Φίλος/η": Χωριστείτε σε ζευγάρια. Ο καθένας σας διαλέγει έναν συμμαθητή/μία συμμαθήτρια που κάθεται απέναντί του/της. Χωρίς να πείτε το όνομά του/της, γράψτε μια σύντομη περιγραφή για το πώς είναι η εμφάνισή του/της στα Γαλλικά. Μόλις τελειώσετε, διαβάστε δυνατά την περιγραφή και αφήστε τους υπόλοιπους να μαντέψουν για ποιον/ποια μιλάτε!
Φύλλο Εργασίας 2: "Le portrait - Χαρακτήρας"
Σήμερα, θα κάνουμε ένα ακόμα βήμα! Εκτός από το πώς μοιάζουν οι άνθρωποι, θα μάθουμε και πώς να περιγράφουμε τον χαρακτήρα τους.
Μέρος 1ο: Ας μάθουμε νέες λέξεις!
-
"Βρες το αντίθετο": Στη στήλη Α, βρείτε το επίθετο που έχει την αντίθετη σημασία από αυτό της στήλης Β. Μετά αντιγράψτε το πινακάκι στο τετράδιό σας.
| Στήλη Α | Στήλη Β |
| gentil | vieux |
| drôle | méchant |
| jeune | triste |
| heureux | sérieux |
| timide | sociable |
| généreux |
avare
|
-
"Σκέψου και Συμπλήρωσε": Διάβασε τις παρακάτω φράσεις. Με βάση αυτό που εκφράζουν, συμπλήρωσε με το σωστό επίθετο χαρακτήρα.
-
«Je n'aime pas parler avec des gens que je ne connais pas. Je suis...» (Δεν μου αρέσει να μιλάω με αγνώστους. Είμαι...)
-
«Elle raconte toujours des blagues. Elle est...» (Πάντα λέει αστεία. Είναι...)
-
«Il aide toujours ses amis. Il est très...» (Πάντα βοηθάει τους φίλους του. Είναι πολύ...)
-
Μέρος 2ο: Δημιουργούμε!
-
"Ο Τέλειος Ήρωας": Φανταστείτε τον τέλειο ήρωα ή την τέλεια ηρωίδα για μια ταινία ή ένα βιβλίο. Σκεφτείτε πώς μοιάζει, αλλά και πώς είναι ο χαρακτήρας του. Γράψτε μια ολοκληρωμένη περιγραφή (2-3 προτάσεις) στα Γαλλικά, συνδυάζοντας την εμφάνιση και τον χαρακτήρα.
-
Περιγραφή του ήρωά μου:
...
-
-
"Μαντέψτε ποιος είμαι;": Χωριστείτε σε ομάδες των τεσσάρων. Ένας από εσάς θα σκεφτεί ένα άτομο (π.χ. έναν ηθοποιό, έναν τραγουδιστή, έναν φίλο). Χωρίς να πει το όνομά του/της, θα περιγράψει στην ομάδα του πώς είναι η εμφάνιση και ο χαρακτήρας του/της στα Γαλλικά. Οι υπόλοιποι θα κάνουν ερωτήσεις για να τον/την μαντέψουν!
Σενάριο Μαθήματος Γαλλικών (40 Λεπτά) - Action / Accepter / Refuser
Θέμα: Τι κάνουμε στον ελεύθερό μας χρόνο; (Les loisirs) Στόχοι:
-
Κατανόηση και χρήση απλού λεξιλογίου σχετικού με δραστηριότητες (Action).
-
Εξάσκηση στη διατύπωση πρότασης και στην απλή αποδοχή/άρνηση (Accepter/Refuser).
-
Συνεργασία σε ομάδες και δημιουργία σύντομου διαλόγου.
Καλώς ήρθατε παιδιά! Σήμερα θα δουλέψουμε ομαδικά και θα φτιάξουμε τους δικούς σας διαλόγους στα Γαλλικά. Ο στόχος μας είναι να μάθουμε να προτείνουμε μια δραστηριότητα και να απαντάμε με έναν απλό τρόπο, λέγοντας ναι ή όχι.
(4 έως 6 φράσεις) χρησιμοποιώντας τις φράσεις Action και Accepter/Refuser. Προσέξτε: Ο διάλογός σας πρέπει να περιέχει τουλάχιστον τρεις διαφορετικές δραστηριότητες.
| Διάρκεια | Τι θα κάνουμε; | Πώς θα το κάνουμε; | ||
| 5' | 1. Επανάληψη: Οι Δραστηριότητες (Action) |
Διαβάστε δυνατά τις φράσεις που βλέπετε. Επαναλάβετε τη σωστή προφορά. Θυμηθείτε τι σημαίνει η κάθε φράση (On regarde la télé? - Βλέπουμε τηλεόραση;). Εστιάστε στις φράσεις για να αποδεχτείτε (Oui, super!) και να αρνηθείτε (Non, je déteste ça!).
|
||
| 15' | 2. Ομαδική Εργασία: Δημιουργείτε Διαλόγους! | Χωριστείτε σε ομάδες των 3 ή 4 ατόμων. Αντιγράψτε τις φράσεις που θέλετε απιο το βιβλίο σας σελ. ... Στόχος σας: Να φτιάξετε έναν μικρό διάλογο | Το «Δέντρο» των Προτάσεων | Δημιουργία Ομάδων: Χωριστείτε σε ομάδες των 3-4 ατόμων. Οδηγίες: Κάθε ομάδα πρέπει να δημιουργήσει έναν πολύ σύντομο διάλογο 4-6 φράσεων, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 3 διαφορετικές φράσεις Action και τις φράσεις Accepter ή Refuser. |
| 15' | 3. Παίζουμε Ρόλους (Présentation) | Ελάτε μπροστά! Κάθε ομάδα παρουσιάζει τον διάλογό της στην τάξη. Μιλήστε δυνατά και καθαρά. Μην ανησυχείτε για τα λάθη, αυτό που μετράει είναι να προσπαθήσετε να μιλήσετε Γαλλικά! Οι υπόλοιποι μαθητές ακούτε και εντοπίζετε τις δραστηριότητες που προτείνουν. | ||
| 5' | 4. Τέλος Μαθήματος & Εργασία για το Σπίτι |
Συνοψίζουμε τις βασικές φράσεις που μάθαμε. Σημειώνετε την εργασία για το σπίτι, που είναι μια δημιουργική αφίσα!
Εργασία για το Σπίτι: Η Αφίσα των Χόμπι σαςΗ εργασία σας για το σπίτι είναι να φτιάξετε μια προσωπική αφίσα με τίτλο: «Οι Αγαπημένες μου Δραστηριότητες» "Mes loisirs préférés"
|
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -