Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 1003020245
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ (ΣΥΣΤΑΔΑ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ : ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ, ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ, ΟΛΑ ΤΑ ΠΗΡΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ ΕΛΥΤΗσελ. 172
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΩΣ ΣΥΣΤΑΔΑ
"ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ"
- ΑΦΟΡΜΗΣΗ (ακόλουθο βιντεο)-κατάθεση εμπειριών
- ΑΝΑΓΝΩΣΗ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ(φύλλο εργασίας-ανάλυση)
"ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ -ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΑΛΩΝΑΚΙ"
- Ανάγνωση ποιηματων ,χωριστά το καθένα και προβολή της εκάστοτε μελοποίησης: τα συναισθήματά τους, συσχετισμός εικόνων με ποίημα
- Ανάλυση με αντίστοιχο φύλλο εργασίας
- Συσχέτιση 3 ποιημάτων :α)με αναζήτηση εικόνων ελληνικού τοπίου στα 2 νέα ποιήματα β) κοινή επιλογή ποιητών για χρήση εκφραστικών μέσων ως δηλωτικά των συναισθημάτων-διάθεσης
"ΟΛΑ ΤΑ ΠΗΡΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ"
- Ανάγνωση στίχου μόνο και καταγραφή σκέψεων -βιωμάτων τους για τα δικά τους ΟΛΑ...
- Άκουσμα μελοποιημένου ποιήματος , ανάγνωση μετά και σύγκριση δικών τους ΟΛΑ με ποιητή
- Σύγκριση 4 ποιημάτων ως προς θεματική, ύφος-τόνος(πού υπάρχει ερωτισμός), στιχουργία-ρυθμού( τα 3,Ρίτσου-Ελύτη: επανάληψη στίχου-ρεφραίν, ιμοικοταληξία: ταιριάζουν για τραγούδι)
Συλλέξτε 1 εικόνα από το διαδίκτυο με θαλασσινό τοπίο και συνοδεύστε την με στίχους -φράσεις από το ποίημα ή δικές σας. Μπορείτε να αξιοποιήσετε και το Image Hotspots της e-m
"Τζιτζίκια στήσαν το χορό-Κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι"
- ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ-ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ
- 4 στροφές -4 ομάδες:
- 1.ΤΙΤΛΟΣ
- 2.ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΙΤΗ -ΔΙΚΑ ΣΑΣ
- 3. ΕΙΚΟΝΕΣ
- 4. ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ(προσωποποιησεις, μεταφορές) 5. γνωρίσματα τοπίου- δράση παιδιών σ'αυτό
- 5η ΟΜΑΔΑ : ΚΟΙΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ 2 ΠΟΙΗΜΑΤΑ(ΘΕΜΑΤΙΚΗ-ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗ)
Να το επεξεργαστούν στην τάξη και να ακουστούν από τα παιδιά οι απόψεις τους για το τι είναι Ελλαδα( βιώματα, ταξίδια, τοπία που εχουν επισκεφτεί)
Να ζητηθεί να συγκεντρωθεί υλικό ( φωτογραφίες από τοπία ελληνικά ,ποιήμτα ,αποσπάσματα από ταξιδιωτικούς οδηγούς )