Μάθημα : ΓΑΛΛΙΚΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : G1037150

G1037150  -  ΜΑΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗ

Ενότητες - Décrire quelqu'un - Περιγράφω κάποιον 20/10/2025

Décrire quelqu'un - Περιγράφω κάποιον 20/10/2025

Σήμερα, μαθαίνουμε πώς να περιγράφουμε κάποιον/-α.

Ξεκινάμε από την εμφάνιση και προχωράμε στον χαρακτήρα, στα προτερήματα και ελαττώματα.

Χρησιμοποιούμε τις λέξεις στη σελ. 51 και εάν δυσκολεύόμαστε στη μετάφραση, κοιτάμε στις σελ.114-115.

Εάν περιγράφουμε αρσενικό, χρησιμοποιούμε τις λέξεις στην αριστερή στήλη ενώ για θηλυκό, στη δεξιά.

 

Il est grand et mince=είναι ψηλός και λεπτός.

Il est petit et gros=Είναι κοντός και χοντρός.

Il est brun=Είναι καστανός.

Il est blond=Είναι ξανθός

Il est roux=Είναι πυρόξανθος.

Il est vieux=Είναι γέρος.

Il est beau=Είναι όμορφος.

Il est jeune=Είναι νέος.

Il a une moustache=Έχει μουστάκι.

Il est chauve=Είναι φαλακρός.

Δεν ξεχνάμε ότι το θηλυκό σχηματίζεται συνήθως προσθέτοντας ένα -e στο αρσενικό: grand-grande, petit-petite, brun-brune, blond-blonde.

Προσοχή! roux-rousse, vieux-vieille, beau-belle

Τα αρσενικά που τελειώνουν σε -e, παραμένουν ίδια στο θηλυκό: jeune-jeune.

Εκφράσεις για να συμπληρώσουμε μία περιγραφή:

Il porte des lunettes=Φοράει γυαλιά.

Il a les cheveux courts et raides=Έχει μαλλιά κοντά και ίσια.

Il a les cheveux longs et frisés=έχει μαλλιά μακριά και σγουρά.

Il a les yeux verts/ bleus / marron=έχει μάτια πράσινα/μπλε/καστανά.

Il est de taille moyenne=Είναι μετρίου αναστήματος.

Για περισσότερο λεξιλόγιο και εξάσκηση:

DESCRIPTION PHYSIQUE-LA PROF ELISABETH

https://www.francepodcasts.com/2020/06/29/la-description-physique/

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ

Exercice

Qui est-ce?

 

Σχέδιο Μαθήματος: Η Περιγραφή στα Γαλλικά

 

Σχολείο: Γυμνάσιο Τάξη: Β' Γυμνασίου
Μαθήματα: 2 Διδακτικές Ώρες (90 λεπτά) Ενότητα: Le Portrait, Qualités, Défauts
Στόχοι: • Κατανόηση και χρήση λεξιλογίου περιγραφής. • Εφαρμογή των κανόνων Masculin / Féminin στα επίθετα. • Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.    

 

Φάση 1: Εισαγωγή και Αφομοίωση Λεξιλογίου (40 λεπτά)

 

Χρόνος Δραστηριότητα Διδακτική Τεχνική / Στόχος Υλικό
10' Εισαγωγή - Le Portrait (Φυσική Εμφάνιση) Επανάληψη και Ακουστική Κατανόηση. Βιβλίο, Πίνακας
  Διαβάζω τις δύο στήλες (Masculin/Féminin) στο "Mon beau/belle/lecteur/trice". Οι μαθητές επαναλαμβάνουν, δίνοντας έμφαση στη σωστή προφορά. Εστιάζουμε στα ζεύγη (grand/e, blond/e, gros/se).    
10' Εισαγωγή - Qualités / Défauts Κατανόηση Λεξιλογίου. Βιβλίο
  Διαβάζω τις δύο στήλες. Ρωτώ τους μαθητές για τη σημασία κάθε λέξης. Τονίζω τη σημασία των αντιθέτων (gentil/méchant, paresseux/travailleur).    
10' Mini-Quiz Εφαρμογής Γρήγορη Εφαρμογή. Προφορική Άσκηση
  Ζητώ από τους μαθητές να περιγράψουν τον διπλανό τους (ή ένα πρόσωπο στην τάξη) με δύο (2) προτάσεις, μία για την εμφάνιση και μία για τον χαρακτήρα. ("Il/Elle est... Il/Elle est un peu...")    
10' Εστίαση στη Γραμματική Ανάλυση Κανόνων. Πίνακας
  Γράφω στον πίνακα τους βασικούς κανόνες σχηματισμού του Θηλυκού, όπως φαίνονται στο βιβλίο (-e, -se, -ce, κ.λπ.). Δίνω 2-3 παραδείγματα για μετατροπή.    

 

Φάση 2: Εφαρμογή και Παραγωγή Γραπτού Λόγου (35 λεπτά)

 

Χρόνος Δραστηριότητα Διδακτική Τεχνική / Στόχος Υλικό
20' Άσκηση Βιβλίου: Angelina & Chris Γραπτή Παραγωγή / Εφαρμογή Masc/Fém. Βιβλίο, Τετράδιο
  Οι μαθητές περιγράφουν γραπτά την Angelina Jolie και τον Chris Evans, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 4 προτάσεις για τον καθένα, συνδυάζοντας λεξιλόγιο από όλες τις ενότητες (Le portrait / Qualités / Défauts).    
15' Ομαδική Διόρθωση & Σύνθεση Ανατροφοδότηση / Διόρθωση Λαθών. Πίνακας
  Συλλέγω προτάσεις από τους μαθητές και τις γράφω στον πίνακα (π.χ. "Elle est blond"). Διορθώνουμε συλλογικά τα λάθη, εστιάζοντας στις καταλήξεις (π.χ. "Elle est blonde").    

 

Φάση 3: Εμπέδωση μέσω Παιχνιδιού (15 λεπτά)

 

Χρόνος Δραστηριότητα Διδακτική Τεχνική / Στόχος Υλικό
15' Παιχνίδι: "Ποιος είναι ο Μυστικός μου Φίλος;" Διαδραστική Εξάσκηση Προφορικού Λόγου. Φωτογραφίες διάσημων
  Διαδικασία: Οι μαθητές έχουν στην πλάτη τους τη φωτογραφία ενός διάσημου. Κινούνται και ρωτούν τους συμμαθητές τους μόνο στα Γαλλικά για να μαντέψουν ποιοι είναι. Δομές: "Est-ce qu'il/elle est grand(e)?", "Est-ce qu'il/elle est sympa?".    

 

Εργασία για το σπίτι:

  • Σύνθεση: Επιλέξτε έναν ήρωα από ταινία ή ένα πρόσωπο της οικογένειάς σας και γράψτε μια ολοκληρωμένη περιγραφή 10 προτάσεων στα Γαλλικά.

  • Προετοιμασία: Μελετήστε τους κανόνες του Masculin/Féminin.

Δραστηριότητα: "Δημιουργώ ένα Ζώο-Ήρωα" 

Αγαπητοί μου μαθητές,

Σας καλώ να χρησιμοποιήσετε όλο το λεξιλόγιο της περιγραφής που μάθαμε στο μάθημα (φυσική εμφάνιση, ρούχα, χαρακτήρας) για να δημιουργήσετε τον δικό σας υπερήρωα!

 

Φάση 1: Ο Σχεδιασμός

 

  1. Χωριστείτε σε ομάδες των 3-4 ατόμων.

  2. Δημιουργήστε (ζωγραφίστε) έναν υπερήρωα-ζώο (π.χ. μία υπερ-τίγρη, έναν ιπτάμενο αετό).

  3. Συντάξτε την περιγραφή του ήρωά σας. Πρέπει να γράψετε τουλάχιστον οκτώ (8) προτάσεις στα Γαλλικά, οι οποίες να καλύπτουν:

    • Φυσική Περιγραφή (Le Portrait): Μέγεθος, χρώμα, μάτια, αξεσουάρ (Il/Elle est... Il/Elle a...).

    • Χαρακτήρας (Qualités et Défauts): Πώς είναι ως προσωπικότητα (Il/Elle est... mais parfois il/elle est...).

 

Φάση 2: Η Παρουσίαση

 

  1. Επιλέξτε τον εκπρόσωπο της ομάδας σας.

  2. Ο εκπρόσωπος θα διαβάσει την περιγραφή του ήρωά σας στην τάξη χωρίς να δείξει την εικόνα.

  3. Οι υπόλοιποι συμμαθητές θα προσπαθήσουν να φανταστούν και να ζωγραφίσουν τον ήρωα, μόνο από αυτά που ακούνε.

Στο τέλος, θα δείξετε την αρχική σας ζωγραφιά για να δούμε πόσο κοντά φτάσαμε!

Στόχος: Να χρησιμοποιήσετε σωστά το αρσενικό και το θηλυκό (Masculin/Féminin) στα επίθετα!