Μάθημα : ΓΑΛΛΙΚΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G1037150
Décrire quelqu'un - Περιγράφω κάποιον 20/10/2025
Σήμερα, μαθαίνουμε πώς να περιγράφουμε κάποιον/-α.
Ξεκινάμε από την εμφάνιση και προχωράμε στον χαρακτήρα, στα προτερήματα και ελαττώματα.
Χρησιμοποιούμε τις λέξεις στη σελ. 51 και εάν δυσκολεύόμαστε στη μετάφραση, κοιτάμε στις σελ.114-115.
Εάν περιγράφουμε αρσενικό, χρησιμοποιούμε τις λέξεις στην αριστερή στήλη ενώ για θηλυκό, στη δεξιά.
Il est grand et mince=είναι ψηλός και λεπτός.
Il est petit et gros=Είναι κοντός και χοντρός.
Il est brun=Είναι καστανός.
Il est blond=Είναι ξανθός
Il est roux=Είναι πυρόξανθος.
Il est vieux=Είναι γέρος.
Il est beau=Είναι όμορφος.
Il est jeune=Είναι νέος.
Il a une moustache=Έχει μουστάκι.
Il est chauve=Είναι φαλακρός.
Δεν ξεχνάμε ότι το θηλυκό σχηματίζεται συνήθως προσθέτοντας ένα -e στο αρσενικό: grand-grande, petit-petite, brun-brune, blond-blonde.
Προσοχή! roux-rousse, vieux-vieille, beau-belle
Τα αρσενικά που τελειώνουν σε -e, παραμένουν ίδια στο θηλυκό: jeune-jeune.
Εκφράσεις για να συμπληρώσουμε μία περιγραφή:
Il porte des lunettes=Φοράει γυαλιά.
Il a les cheveux courts et raides=Έχει μαλλιά κοντά και ίσια.
Il a les cheveux longs et frisés=έχει μαλλιά μακριά και σγουρά.
Il a les yeux verts/ bleus / marron=έχει μάτια πράσινα/μπλε/καστανά.
Il est de taille moyenne=Είναι μετρίου αναστήματος.
Για περισσότερο λεξιλόγιο και εξάσκηση:
DESCRIPTION PHYSIQUE-LA PROF ELISABETH
https://www.francepodcasts.com/2020/06/29/la-description-physique/
Σχέδιο Μαθήματος: Η Περιγραφή στα Γαλλικά
| Σχολείο: | Γυμνάσιο | Τάξη: | Β' Γυμνασίου |
| Μαθήματα: | 2 Διδακτικές Ώρες (90 λεπτά) | Ενότητα: | Le Portrait, Qualités, Défauts |
| Στόχοι: | • Κατανόηση και χρήση λεξιλογίου περιγραφής. • Εφαρμογή των κανόνων Masculin / Féminin στα επίθετα. • Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. |
Φάση 1: Εισαγωγή και Αφομοίωση Λεξιλογίου (40 λεπτά)
| Χρόνος | Δραστηριότητα | Διδακτική Τεχνική / Στόχος | Υλικό |
| 10' | Εισαγωγή - Le Portrait (Φυσική Εμφάνιση) | Επανάληψη και Ακουστική Κατανόηση. | Βιβλίο, Πίνακας |
| Διαβάζω τις δύο στήλες (Masculin/Féminin) στο "Mon beau/belle/lecteur/trice". Οι μαθητές επαναλαμβάνουν, δίνοντας έμφαση στη σωστή προφορά. Εστιάζουμε στα ζεύγη (grand/e, blond/e, gros/se). | |||
| 10' | Εισαγωγή - Qualités / Défauts | Κατανόηση Λεξιλογίου. | Βιβλίο |
| Διαβάζω τις δύο στήλες. Ρωτώ τους μαθητές για τη σημασία κάθε λέξης. Τονίζω τη σημασία των αντιθέτων (gentil/méchant, paresseux/travailleur). | |||
| 10' | Mini-Quiz Εφαρμογής | Γρήγορη Εφαρμογή. | Προφορική Άσκηση |
| Ζητώ από τους μαθητές να περιγράψουν τον διπλανό τους (ή ένα πρόσωπο στην τάξη) με δύο (2) προτάσεις, μία για την εμφάνιση και μία για τον χαρακτήρα. ("Il/Elle est... Il/Elle est un peu...") | |||
| 10' | Εστίαση στη Γραμματική | Ανάλυση Κανόνων. | Πίνακας |
| Γράφω στον πίνακα τους βασικούς κανόνες σχηματισμού του Θηλυκού, όπως φαίνονται στο βιβλίο (-e, -se, -ce, κ.λπ.). Δίνω 2-3 παραδείγματα για μετατροπή. |
Φάση 2: Εφαρμογή και Παραγωγή Γραπτού Λόγου (35 λεπτά)
| Χρόνος | Δραστηριότητα | Διδακτική Τεχνική / Στόχος | Υλικό |
| 20' | Άσκηση Βιβλίου: Angelina & Chris | Γραπτή Παραγωγή / Εφαρμογή Masc/Fém. | Βιβλίο, Τετράδιο |
| Οι μαθητές περιγράφουν γραπτά την Angelina Jolie και τον Chris Evans, χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 4 προτάσεις για τον καθένα, συνδυάζοντας λεξιλόγιο από όλες τις ενότητες (Le portrait / Qualités / Défauts). | |||
| 15' | Ομαδική Διόρθωση & Σύνθεση | Ανατροφοδότηση / Διόρθωση Λαθών. | Πίνακας |
| Συλλέγω προτάσεις από τους μαθητές και τις γράφω στον πίνακα (π.χ. "Elle est blond"). Διορθώνουμε συλλογικά τα λάθη, εστιάζοντας στις καταλήξεις (π.χ. "Elle est blonde"). |
Φάση 3: Εμπέδωση μέσω Παιχνιδιού (15 λεπτά)
| Χρόνος | Δραστηριότητα | Διδακτική Τεχνική / Στόχος | Υλικό |
| 15' | Παιχνίδι: "Ποιος είναι ο Μυστικός μου Φίλος;" | Διαδραστική Εξάσκηση Προφορικού Λόγου. | Φωτογραφίες διάσημων |
| Διαδικασία: Οι μαθητές έχουν στην πλάτη τους τη φωτογραφία ενός διάσημου. Κινούνται και ρωτούν τους συμμαθητές τους μόνο στα Γαλλικά για να μαντέψουν ποιοι είναι. Δομές: "Est-ce qu'il/elle est grand(e)?", "Est-ce qu'il/elle est sympa?". |
Εργασία για το σπίτι:
-
Σύνθεση: Επιλέξτε έναν ήρωα από ταινία ή ένα πρόσωπο της οικογένειάς σας και γράψτε μια ολοκληρωμένη περιγραφή 10 προτάσεων στα Γαλλικά.
-
Προετοιμασία: Μελετήστε τους κανόνες του Masculin/Féminin.