Μάθημα : ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄

Κωδικός : G301138

G301138  -  ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

Ενότητες - ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ- ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ- ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ  ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΟΥΝ ΜΕ ΤΑ 2 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ, ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

Στο τέλος των δυο διδακτικών ωρών θα πρέπει :

  • Να αναγνωρίζετε και να περιγράφετε περιληπτικά τα όργανα του πεπτικού συστήματος .
  • Να μπορείτε να εξηγείτε το ρόλο των οργάνων στην πέψη .
  • Να περιγράφετε συνοπτικά την πορεία της τροφής στο πεπτικό σύστημα του ανθρώπου
  • Να συσχετίζετε την ποιότητα της διατροφής με την υγεία και τη λειτουργικότητα του πεπτικού συστήματος .
  • Να διαπιστώνετε τα αίτια της παχυσαρκίας .
  • Να μάθετε ποιες είναι οι ασθένειες των δοντιών και πως θα προστατευτείτε από αυτές.
  • Να υιοθετήσετε πρακτικές υγιεινής διατροφής.
  • Να τροποποιήσετε και να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ:

Από τις Εργασίες  των ενεργών εργαλείων να ανοίξετε και να συμπληρώσετε το 1ο Φύλλο Εργασίας για το "Πεπτικό Σύστημα του Ανθρώπου-Διατροφή και Υγεία" και όταν τελειώσετε όλες τις δραστηριότητες να το στείλετε στην e-class με Υποβολή.

1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το 1ο Φύλλο εργασίας που θα δοθεί την πρώτη διδακτική ώρα χωρίζεται σε τρεις δραστηριότητες .

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Πριν ξεκινήσετε την πρώτη Δραστηριότητα βρείτε στον Τοίχο των ενεργών εργαλείων  μια εικόνα του Πεπτικού Συστήματος του Ανθρώπου. Ανακαλέστε τις προηγούμενες γνώσεις σας και συμπληρώστε αρχικά ο κάθε ένας ξεχωριστά τα όργανα από τα οποία περνάει η τροφή( πορεία της τροφής) μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό καθώς και το ρόλο ενός από τα όργανα από τα οποία περνάει (ατομική πρόβλεψη).

Στη συνέχεια συζητήστε με όποιον συμμαθητή σας θέλετε από τις Συζητήσεις των ενεργών εργαλείων και απαντήστε μαζί για να δείτε αν έχετε κάνει ίδιες ή διαφορετικές προβλέψεις (ομαδική πρόβλεψη) . Δεν γίνεται συζήτηση για το ποιες απόψεις είναι σωστές ή λάθος γιατί αυτή η κρίση θα προκύψει από την επόμενη δραστηριότητα.

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Αφού παρακολουθήσετε με διαμοιρασμό (webex) από το εκπαιδευτικό λογισμικό της Βιολογίας Α΄& Γ΄ (  http://www.pi-schools.gr/software/gymnasio/viologia/ ) το «Πεπτικό σύστημα του ανθρώπου»  πατώντας τα κουμπιά με το όνομα των οργάνων του πεπτικού συστήματος θα δείτε περισσότερες πληροφορίες για αυτά έτσι ώστε να μπορέσετε να  απαντήσετε στις ερωτήσεις της 2ης δραστηριότητας

Εναλλακτικά μπορεί να παρακολουθήσετε από τα Πολυμέσα το Βίντεο για το Φύλλο Εργασίας 1 -Πεπτικό Σύστημα του Ανθρώπου-Διατροφή & Υγεία   ή μπορεί να το δείτε από ΕΔΩ:

Έχοντας τώρα πολλές πληροφορίες απαντήστε στη δεύτερη δραστηριότητα.

* ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ο 1ος & ο 2ος ΣΤΟΧΟΣ.

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Συνεχίζουμε το λογισμικό με το ταξίδι της τροφής ή εναλλακτικά παρακολουθούμε το βίντεο από τα Πολυμέσα "το Ταξίδι της τροφής" ή μπορούμε να το δούμε από ΕΔΩ:

Τέλος να απαντήσετε στην 3η Δραστηριότητα .

* ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ο 3ος ΣΤΟΧΟΣ.

ΠΡΙΝ ΔΟΘΕΙ ΤΟ 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΕΝΑ POLL ΣΤΗΝ WEBEX(ΕΓΓΡΑΦΑ-2η ΕΝΟΤΗΤΑ-POLLING ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ).

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ:

Από από τις Εργασίες των ενεργών εργαλείων να ανοίξετε και να συμπληρώσετε το 2ο Φύλλο Εργασίας για το "Διατροφή και Υγεία"και όταν τελειώσετε όλες τις δραστηριότητες να το στείλετε στην e-class  με Υποβολή.

Στον  Τοίχο των ενεργών εργαλείων θα βρείτε τρεις εικονες(ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ-ΤΕΡΗΔΟΝΑ1-ΤΕΡΗΔΟΝΑ2 ) . Να τις παρατηρήσετε για λίγο και να σκεφτείτε ποια μπορεί να είναι τα αίτια αυτών των ασθενειών για να μπορέσουμε να το συζητήσουμε αργότερα.

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αρχικά από τα Έγγραφα και την Ενότητα 2 θα παρουσιαστούν οι διαφάνειες 7, 8, 9, και 10 του power point "Πεπτικό-πορεία της τροφής" ή θα δοθούν από ΕΔΩ : 

Μετά θα παρακολουθήσετε από τα Πολυμέσα το βίντεο για την "ΤΕΡΗΔΟΝΑ" ή από ΕΔΩ :

Το 2ο Φύλλο εργασίας που θα δοθεί την δεύτερη διδακτική ώρα χωρίζεται σε τρεις δραστηριότητες .

1η & 2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στην πρώτη και δεύτερη δραστηριότητα αφού δείτε τις διαφάνειες του p.p.(7,8) να απαντήσετε στις ερωτήσεις .

*ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΙ ο 4ος & ο 5ος ΣΤΟΧΟΣ.

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

Στην τρίτη δραστηριότητα) οι μαθητές αφού δείτε τις τελευταίες διαφάνειες του p.p.(9,10) αλλά και το βίντεο με την τερηδόνα απαντούν στην ερώτηση .

*ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ο 6ος , 7ος  και 8ος  ΣΤΟΧΟΣ.

ΤΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΙΧΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ.

 

Αν υπάρχει χρόνος θα γίνουν οι ασκήσεις, από τη σελίδα 53 του βιβλίου του μαθητή, 1γ, 5 και 6  και η δραστηριότητα 2.4 από το Τετράδιο Εργασιών . Άν δεν μπορέσουν να γίνουν όλες θα συμπληρωθούν στο σπίτι.

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

1.ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ ΚΑΛΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣETE ΟΛΟ ΤΟ POWER POINT (ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ-ΠΕΠΤΙΚΟ & ΠΟΡΕΙΑ ΤΡΟΦΗΣ) . ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΙΣ  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΤΙΣ ΣΤΕΙΛΕΤΕ. 

2. ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΠΟΥ  ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ- ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ/ΠΕΠΤΙΚΟ.